PUMSA inicia les obres d’urbanització de l’Eix Herrera
L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) ha començat les obres d’urbanització de l’àmbit de l’Eix Herrera ubicat entre la plaça de Joan Fiveller i el carrer de Francisco Pacheco.
En concret, les obres corresponen al polígon 1 de la unitat d’actuació Eix Herrera-Escorxador (UA-84d), i afecten a les illes compreses entre els carrers de Franciso Herrera, de José Francisco Pacheco, d’Enric Prat de la Riba, de Floridablanca, d’Antoni Viladomat i de Josep Sabater i Sust.
Descripció de les obres
Les obres, que el Consell d’Administració de PUMSA va adjudicar el passat mes de gener, comporten tant els treballs pròpiament d’urbanització com l’extensió de la xarxa elèctrica. La zona a urbanitzar és una superfície viària i de zones verdes de 12.003 m² de sòl. Els carrers de Francisco Herrera, d’Enric Prat de la Riba i de Francisco Pacheco ampliaran les seves seccions fins a superar els 20 metres d’amplada, convertint-se en l’eix cívic de vinculació del centre amb l’entrada per llevant. El tractament de les zones verdes, especialment a tocar del carrer de Francisco Herrera, permetrà relligar i connectar diverses places i parcs en un itinerari que uneix el nucli històric amb el recinte de l’Escorxador.
Els treballs d’urbanització s’han adjudicat a l’empresa Vialitat i Serveis SLU (Vialser) per un import de 2.141.013 € (IVA inclòs). Contemplen la pavimentació dels carrers, l’enllumenat públic, les xarxes de serveis de clavegueram, aigua potable, gas, electricitat, telecomunicacions, comunicacions municipals, el reg i l’enjardinament, la senyalització i el mobiliari urbà.
L’empresa Eiffage Energia SLU és l’adjudicatària dels treballs de nova extensió de la xarxa elèctrica en mitja i baixa tensió als nous edificis, i de la variant de la xarxa de mitja i baixa tensió del carrer de Francisco Pacheco, segons els estudis fets per la companyia subministradora. Aquesta part dels treballs suposa un cost de 226.012 € (IVA inclòs).
PUMSA té previst adjudicar properament les obres de rehabilitació de la xemeneia Clement Marot, que quedarà integrada dins els espais públics previstos, amb un pressupost de licitació de 84.085,52 € (més IVA).
Les obres tenen un termini d’execució de 8 mesos.
Afectacions al trànsit
La realització dels treballs comportarà afectacions al trànsit importants en funció de les fases:
Fase 1 (aproximadament 4,5 mesos)
– Fase 1.1 (aproximadament 2 setmanes): des d’aquesta setmana estan tallats els carrers de Floridablanca i de José Francisco Pacheco, en els trams entre els carrers de Francisco Herrera i d’Antoni Viladomat.
– Fase 1.2 (aproximadament 5 setmanes): a partir de dilluns 26 es mantindran els talls anteriors i s’afegirà el tall del carrer de Francisco Herrera entre els carrers de José Francisco Pacheco i de Floridablanca. La cruïlla entre els carrers de Francisco Herrera i de Floridablanca estarà tallada de dilluns 26 a dijous 29 de març, afectant el pas de l’autobús.
– Fase 1.3 (aproximadament 2 mesos i mig): a les afectacions anteriors se suma el tall del tram del carrer de Francisco Herrera entre el carrer de Floridablanca i la plaça de Joan Fiveller. Durant aquest temps, la línia 8 de Mataró Bus, amb parada a la plaça de Joan Fiveller, veurà afectat el seu recorregut habitual.
Fase 2 (aproximadament 3,5 mesos)
Es preveu que els carrers de José Francisco Pacheco i de Francisco Herrera quedin oberts al trànsit i les afectacions es traslladin als carrers de Floridablanca, d’Antoni Viladomat i d’Enric Prat de la Riba.
Malgrat les afectacions, els veïns tindran accés als garatges. La mobilitat dels vianants pels carrers de l’obra en cap moment quedarà afectada.