PUMSA finalitza les obres de l’àmbit del Sorrall que milloren l’entrada del barri de Cerdanyola
L’alcalde, David Bote, acompanyat pel president de l’empresa municipal d’urbanisme PUMSA, Juan Carlos Jerez, i el president del Consell Territorial de Cerdanyola, Miquel Àngel Vadell, han visitat avui les obres d’urbanització del sector del Sorrall que milloren l’entrada de la ciutat al barri de Cerdanyola.
PUMSA ha estat l’encarregada d’urbanitzar la primera de les calçades del nou vial entre l’inici del terme municipal i la rotonda on conflueixen l’avinguda de Josep Puig i Cadafalch i les rondes de Bellavista i de Josep Tarradellas (rotonda del d’Ara); una nova rotonda d’enllaç amb la carretera d’Argentona (C-1415c), i una de les calçades del vial de connexió amb el giratori que va construir la Generalitat a l’alçada de la C-60 en el marc de la millora dels accessos a l’autopista C-32.
El desenvolupament del projecte s’ha realitzat per fases, de manera que ja han finalitzat la fase 1a i 2a. Queden pendent la fase 1b i 2b que corresponen al desenvolupament del sector.
El cost de l’obra de la fase 1a (vial superior i rotonda a la carretera d’Argentona) ha estat de 579.862,82 € IVA inclòs, i s’ha finançat en part amb una subvenció de la Diputació de Barcelona per import de 470.000 €, en el marc del Pla Xarxa de Governs Locals 2012-2015.
L’empresa que ha realitzat les obres ha estat Construccions Deumal, SA.
A la fase 2a (vial de connexió entre les rotondes), el pressupost d’adjudicació és de 190.561,36 € IVA inclòs, i ha estat adjudicat a l’empresa Rogasa, SAU.
Les obres d’urbanització s’emmarquen en el planejament urbanístic de l’àmbit del Sorrall, definit per l’Ajuntament i aprovat definitivament per la Generalitat el 31 de juliol de 2015. La nova ordenació permetrà dignificar l’entrada de Mataró des d’Argentona i el Vallès Oriental, preservarà els espais lliures de la zona de garrofers i pinedes pròxima al turó de Cerdanyola i dotarà el barri de Cerdanyola amb una nova zona d’usos terciaris i comercials.