Prohabitage Mataró edita un catàleg amb els serveis gratuïts que ofereix als ciutadans
L’entitat municipal ha presentat aquest matí en roda de premsa un catàleg on es recullen tots els serveis gratuïts relacionats amb l’habitatge que Prohabitatge Mataró ofereix als ciutadans. Aquest llibret, que també inclou les funcions de l’entitat municipal, es podrà recollir a partir del 26 de febrer a les oficines de Prohabitatge Mataró, les oficines del GrupPUMSA, les oficines d’atenció ciutadana de l’Ajutament de Mataró, els centres cívics i el casal de joves de la plaça d’Espanya (Sidral).
El catàleg de serveis de Prohabitatge és un llibret de 40 pàgines, que es divideix en una introducció, l’apartat de funcions i l’apartat de serveis relacionats amb l’habitatge de l’entitat municipal.
Cada servei està explicat en un màxim de dues pàgines en les quals es detalla, de forma senzilla i clara, tot el que cal saber sobre el servei en concret, a més de les condicions necessàries i els passos que cal seguir per poder accedir als ajuts que convoca la Generalitat de Catalunya.
Objectius del catàleg
La publicació d’aquest catàleg persegueix un doble objectiu: d’una banda, posar a l’abast de la ciutadania un document on tinguin tota la informació sobre les funcions i els serveis de Prohabitatge Mataró ja que, en els últims anys, els serveis s’han ampliat per adaptar-se a les necessitats de la població.
De l’altra, es pretén que la gent disposi de tot el que cal saber sobre les convocatòries d’ajuts relacionades amb l’habitatge abans que la Generalitat de Catalunya les posi en marxa. Tot i així, Prohabitatge Mataró anirà informant amb els mitjans convencionals cada cop que es posi en marxa algun ajut. En aquest sentit, es preveu la primera convocatòria el proper mes de març.
Serveis de Prohabitatge Mataró
Fruit de l’impuls de l’entitat municipal i dels convenis signats amb la Generalitat de Catalunya, Prohabitatge Mataró ha anat augmentant i diversificant els serveis gratuïts, especialitzats i de qualitat que ofereix a la ciutadania, com els ajuts per a la rehabilitació d’edificis i habitatges, els ajuts per a la instal·lació d’ascensors, la tramitació de cèdules d’habitabilitat o la promoció d’habitatges de protecció oficial, entre d’altres.
Alguns dels nous serveis que recentment ha incorporat l’entitat municipal són els crèdits per a l’emancipació dirigit als joves, els ajuts a la rehabilitació per a propietaris d’habitatges buits per posar-los al mercat del lloguer i la tramitació de cèdules d’habitabilitat.
L’objectiu de Prohabitatge Mataró és convertir-se en l’oficina única en matèria d’habitatge municipal i d’aquesta manera facilitar un suport en temes d’habitatge unificat i especialitzat als ciutadans i ciutadanes de Mataró.
Punts de recollida
Tots aquells que ho desitgin podran recollir un exemplar del catàleg de serveis de forma gratuïta a partir del proper dia 26 de febrer.
Els punts de recollida són les oficines de Prohabitatge Mataró (c. de Pablo Iglesias, 63, 1ª planta, despatx 5), en horari de dilluns a dijous de 9 a 13h. i de 16 a 18.30 h, i divendres de 9 a 14h.
També les oficines d’atenció ciutadana de l’Ajuntament (La Riera, 48, baixos); de Cerdanyola (pg. de Ramon Berenguer III, 82); i de Rocafonda (c. de Josep Punsola, 47), als centres cívics Cirera (c. de Cadis, 1); Molins (c. de Nicolau Guanyabens, 23); i Pla d’en Boet (c. de Juan Sebastián Elcano, 6), i al casal de joves Sidral (Pl. Espanya, 1, baixos) disposaran d’exemplars per als ciutadans.
Per últim, el catàleg de serveis de Prohabitatge Mataró podrà consultar-se mitjançant el web del Grup PUMSA i el de l’ Ajuntament de Mataró.