Obert el termini per accedir als ajuts al lloguer per als majors de 36 anys

 

Les sol·licituds es poden presentar fins al 15 de juliol. Es recomana fer la tramitació de forma telemàtica a través de la pàgina web de l’Agència de l’Habitatge. També es possible realitzar-la presencialment a l’Oficina Local d’Habitatge de Mataró.

Poden acollir-se a la convocatòria les persones majors de 36 anys, titulars d’un contracte de lloguer o cessió d’ús de l’habitatge, sempre que sigui el seu domicili habitual, i hi estiguin empadronats. A més, la unitat de convivència ha de tenir una font d’ingressos que no sobrepassi els 22.548,67 € (2,831267 vegades l’indicador de renda de suficiència (IRSC).

Aquests ajuts són una prestació econòmica per fer front al pagament del lloguer de l’habitatge, destinats a qualsevol ciutadà  amb uns ingressos baixos o moderats, que es troben en una situació vulnerable. La quantitat de la prestació variarà en funció de l’import del  lloguer i els ingressos de qui la demana i s’estableix un límit màxim de 200 euros mensuals i un mínim de 20 € per habitatge.

L’Agència de l’Habitatge de la Generalitat de Catalunya és qui atorga els ajuts, i l’empresa municipal PUMSA els gestiona a Mataró a través de l’Oficina Local d’Habitatge, qui tramita tota la documentació dels interessats.


Informació

Per informar-se sobre els requisits a complir, les diferents maneres de presentar la sol·licitud (telemàtica o presencialment) i els impresos necessaris consulteu la web, www.pumsa.cat/habitatge

Per resoldre qualsevol dubte o obtenir més informació es pot contactar amb l’Oficina Local d’Habitatge a través de les següents vies:

– Al telèfon de l’Oficina Local d’Habitatge: 93 757 85 38 (de dilluns a divendres de 9 a 13 h).

– A l’Oficina Local d’Habitatge, amb cita prèvia obligatòria (que es pot demanar telemàticament al web pumsa.cat o al telèfon de l’OLH).

– Al correu ajutslloguer@pumsa.cat

Aquest any Pumsa estrena seu electrònica la qual  permetrà al ciutadà presentar documentació de forma telemàtica.