L’alcalde visita la segona fase d’obres d’urbanització del Verdet
L'alcalde, Joan Antoni Baron, i el president de PUMSA, Ramon Bassas, han visitat avui la segona fase d’obres d’urbanització del Verdet, UA-53.
Les obres han afectat un àmbit de 2.067 m2. La intervenció s’ha basat en la creació d'una nova plaça que queda delimitada pels edificis del carrer de Mata, el carrer de Pedro Antonio de Alarcón i el carrer de Marià Fortuny. Aquesta plaça, amb dos nivells diferents, connectarà la part superior que dóna al carrer de Josep Sabater i Sust, pertanyent a la Unitat d’actuació (UA-58), amb la zona inferior, ja finalitzada i inclosa a la UA-53.
La part inferior comprèn una gran superfície pavimentada amb arbrat que disposa, a més, de tot un front d'accés al llarg del nou tram del carrer de Pedro Antonio de Alarcón i part del carrer de Marià Fortuny.
A la part central de la plaça, hi ha una zona verda amb un petit espai pavimentat que podrà fer-se servir com a escenari per a esdeveniments públics. Aquesta nova plaça servirà d’eix de vianants entre els carrers de la zona.
Quant als serveis, s’ha completat l’enllumenat públic, s’ha col•locat mobiliari urbà i el drenatge d’aigües pluvials.
Pressupost
Les obres han estat finançades pel promotor CORP–Corporació Promotora, sota la gestió de l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), com administració actuant del sector.
Aquest mateix promotor ha construït a l’àmbit dues promocions d’habitatges, ja finalitzades.
Primera fase d’obres realitzada
Els treballs de la primera fase, finalitzats el setembre de 2008, es van centrar en dues grans actuacions, la perllongació del carrer de Pedro Antonio de Alarcón i la creació de noves parcel•les d’ús residencial i d’equipaments.
En aquesta fase es van enderrocar les edificacions de tipus industrial que existien per crear parcel•les destinades a habitatges, equipaments, vials i zones verdes.
I també es van reurbanitzar i eixamplar les voreres dels carrers de Mata, de Marià Fortuny i la creació de guals de vianants i franges d’aparcament a diferents punts de l’àmbit.