L’Ajuntament fa un nou pas en el procés de transformació del sòl de l’àmbit Iveco-Renfe/Farinera
La Junta de Govern aprova inicialment el Pla de millora urbana d’Iveco-Renfe/Farinera
Àmbit d’actuació del Pla de millora urbana Iveco-Renfe/Farinera
La Junta de Govern Local va aprovar l’1 de setembre el Pla de millora urbana de l’àmbit Iveco-Renfe/Farinera. Es tracta d’un nou pas per avançar en la transformació urbanística d’aquest sector, que passarà d’usos industrials a mixt residencial i de serveis, amb l’objectiu de completar la remodelació del front marítim.
El 10 de desembre de 2013 la Generalitat va donar el vistiplau a la 2a modificació del Pla general impulsada per l’Ajuntament al sector discontinu Iveco-Renfe/Farinera/Veïnat de Valldeix. El nou planejament preveu el desenvolupament urbanístic en diferents fases:
1. En primer lloc l’àmbit Ernest Lluch/Valldeix, els terrenys més propers al TecnoCampus, ubicats entre l’illa definida per l’avinguda d’Ernest Lluch, l’avinguda del Maresme, les vies de Renfe, el carrer de Narcís Monturiol i un vial de nova planta prolongació del carrer de Narcís Monturiol i paral·lel a l’avinguda d’Ernest Lluch: ja té aprovats el projecte d’urbanització i la reparcel·lació.
2. Amb l’aprovació inicial del Pla de millora urbana és comença a desenvolupar l’àmbit Iveco-Renfe/Farinera, format pel triangle entre l’avinguda del Maresme, les instal·lacions ferroviàries i el carrer d’Isaac Peral, més els terrenys de la Farinera.
3. En una fase posterior es desenvoluparà l’àmbit Isacc Peral-Renfe, més consolidat i ubicat entre mig dels dos anteriors (entre l’avinguda del Maresme, carrer de Narcís Monturiol, carrer d’Isaac Peral i vies del tren).
El Pla de millora urbana d’Iveco-Renfe/Farinera concreta l’ordenació que ja preveia la modificació del Pla general per a l’àmbit, i que es basa en prolongar les trames urbanes situades a l’altra banda de l’avinguda del Maresme per fer la ciutat més permeable cap al mar. S’obtindran tres nous equipaments comunitaris –La Farinera i dos més a l’àmbit Iveco-Renfe–; i es podrà fer la prolongació del passeig de Marina, a més de la creació d’altres espais lliures.
Dels 45.526 m² de sòl afectat, el 66% (29.999 m²) serà públic, davant el 34% de sòl privat (15.527 m²), entre residencial i terciari. Es preveuen 60.020 m² de sostre residencial (un màxim de 729 habitatges) i 11.536 m² de sostre terciari.
El desenvolupament del sector es preveu en un únic polígon d’actuació que, per les grans dimensions dels terrenys, es pot executar en dues o més fases d’urbanització.