GINTRA potencia l’ús dels vehicles elèctrics
S’instal·laran endolls de recàrrega per a vehicles elèctrics en els quatre aparcaments de rotació gestionats per GINTRA
El Consell d’Administració de l’empresa municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró SL, GINTRA, va aprovar el passat dia 30 de juny, la instal·lació de punts de recàrrega de vehicles elèctrics als quatre aparcaments de rotació que gestiona GINTRA.
L’aparcament de la plaça de Cuba, gestionat per GINTRA i el de la plaça de Granollers i del parc Central, que són administrats per l’empresa concessionària Eysa, disposaran de dos endolls per la recàrrega de vehicles elèctrics. L’aparcament del TecnoCampus Mataró-Maresme, actualment en construcció, també disposarà de dos punts de recàrrega.
La proliferació de vehicles elèctrics, amb una eficiència quatre vegades superior als vehicles amb motor de combustió, ja va propiciar que l’Ajuntament de Mataró, en el seu Programa d’actuació Municipal pel 2010 contemplés la redacció d’una proposta per instal·lar dispositius per a la recàrrega de vehicles elèctrics als aparcaments públics gestionats per GINTRA.
Característiques dels punts de recàrrega
En el mercat actual es diferencien dos tipus de punt de recàrrega elèctrica de la bateria del vehicles: els de recàrrega ràpida i completa, que actuen en menys d’una hora amb una potencia subministrada d’uns 44Kw, i els de recàrrega lenta i completa, amb una durada de càrrega d’entre les 6 i les 8 hores i una potència de 3,6Kw.
Els endolls, que s’instal·laran durant el mes de juliol seran de recàrrega lenta, proporcionaran una càrrega parcial o d’emergència i el cost del consum elèctric no es computarà a l’usuari, a qui només se li imputarà la tarifa d’ocupació de la plaça.
Més dispositius en aparcaments de residents
GINTRA, en el marc de la campanya d’incentivació de l’ús dels vehicles elèctrics i en el seu afany d’oferir facilitats als ciutadans en aspectes relatius a la mobilitat, vol posar a disposició dels usuaris dels seus aparcaments de residents, la possibilitat d’instal·lar-hi punts de recàrrega lenta per a vehicles elèctrics. Si els usuaris ho demanen i s’arriben a uns mínims, serà viable la implantació d’aquests dispositius, sempre i quan la potència instal·lada a l’aparcament ho permeti.
Com a mesura d’incentivació, no se’ls incrementarà la quota ni se’ls imputarà el cost del consum elèctric als usuaris dels aparcaments.