Estat de les obres de l’avinguda Maresme

En el marc de la transformació del front marítim, el Pla de Mandat 2023-2027 contempla el projecte de remodelació de l’antiga N-II en un bulevard, per pacificar el trànsit i crear una via més amable i urbana. Per dur a terme aquesta transformació, s’aniran desenvolupant diferents projectes d’obra i actuacions urbanístiques.

Ampliació del TubVerd entre Porta Laietana i ronda de Barceló


Les empreses municipals PUMSA i Aigües de Mataró executen des del 15 de gener les obres d’ampliació de la xarxa de calor i fred del TubVerd que ha de discórrer per la banda de mar de l’avinguda del Maresme, des de la Porta Laietana fins a la ronda de Barceló. Els treballs duraran onze mesos.

L’actuació consisteix en l’obertura d’una rasa de gairebé 800 metres de llargada, 4 metres d’amplada i fins a 4 metres de profunditat per passar la canalització. Aquesta ampliació de la xarxa donarà servei a tot el nou sector d’Iveco- Renfe/Farinera així com a l’edifici de la Torre Barceló.

Prèviament a la canalització del TubVerd, es fan enderrocs de paviment a la banda muntanya, els encreuaments dels serveis afectats i s’aprofita per portar les línies de mitja tensió a la Torre Barceló. Per minimitzar les afectacions al trànsit rodat i de vianants, les actuacions es fan per fases i trams.

Galeria d’imatges de les obres


Afectacions a la mobilitat:

  • El carril lateral de servei situat a la banda muntanya de l’avinguda del Maresme queda anul·lat, no s’hi pot aparcar ni efectuar maniobres de càrrega i descàrrega de mercaderies. Es garanteix l’accés als guals i s’han habilitat noves zones de càrrega i descàrrega a la ronda de Josep Irla i el carrer de l’Ictíneo.
  • Es garantirà sempre la circulació de vehicles en els dos sentits de la marxa.
  • Els vianants no poden anar per la banda de mar de l’avinguda del Maresme. Han de creuar el carrer i circular per la banda muntanya.
    Des de dilluns 11 de març:
    • La circulació de vehicles en el tram afectat per les obres estarà restringida a un únic carril per sentit de la marxa (veure plànol).

⬅Un carril de circulació en sentit Barcelona entre la rda de Barceló i la Porta Laietana.

➡Un carril de circulació en sentit Girona entre el c. de Joan Balançó i Boter i la rda de Barceló.

    Des de mitjan juny:
    • Es desplaça lleugerament l’itinerari per a vianants al tram entre la rotonda de la plaça del Llac de Salam i la Farinera Ylla i Aliberch.
     A partir de dilluns 2 de setembre i durant dos mesos:
    • Les obres obligaran a reduir un carril de circulació a la Porta Laietana. També es preveu que quedi afectada la sortida del pas soterrani del Port per l’avinguda d’Ernest Lluch, de manera que els vehicles procedents del front marítim s’hauran de desviar per passeig de la Marina.

Sostenibilitat i medi ambient

  • Trasllat de les palmeres de l’avinguda del Maresme

Entre finals d’abril i inicis de maig la quinzena d’exemplars de palmera Washingtonia que hi havia al tram de l’avinguda del Maresme entre la Porta Laietana i el carrer de Juan de la Cierva, afectat pels treballs d’ampliació del TubVerd, s’han traslladat a una ubicació temporal. Les palmeres s’han plantat provisionalment prop de la plaça de França.

(data de publicació: 02/05/2024)

Cost de les obres

Les obres van a càrrec de PUMSA, com a administració actuant del sector Iveco- Renfe/Farinera, i d’Aigües de Mataró per la instal·lació del TubVerd. PUMSA ha adjudicat els enderrocs i la realització de la rasa per 2.211.902,99 € (IVA inclòs) a l’empresa Obres i Serveis Roig S.A, import que finançaran els propietaris del sector Iveco – Renfe/Farinera. Per la seva part, Aigües de Mataró, S.A ha adjudicat la instal·lació de la canonada a l’empresa Acsa Obras e Infraestructuras, SAU per un import d’1.431.011,81 € (IVA inclòs).

Quan finalitzin els treballs d’ampliació del TubVerd PUMSA seguirà el procés d’urbanització del sector Iveco – Renfe/Farinera, començant per l’avinguda del Maresme fins completar la urbanització de la resta del sector.