El Corte Inglés exposa a l’alcalde la seva proposta per a la implantació del centre comercial a Mataró
L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, es va reunir ahir amb el cap de relacions externes de El Corte Inglés, Jordi Pintó, i el cap del departament d’Expansió a Catalunya de El Corte Inglés, Roberto Guirado.
EL Consell d’Administració de PUMSA va adjudicar el passat 27 de març a El Corte Inglés el concurs per a la selecció d’un únic operador comercial que construirà i explotarà el futur centre comercial de l’illa de Fàbregas i Caralt. Els representants de El Corte Inglés van explicat ahir a l’alcalde els detalls de la proposta que van presentar.
Proposta econòmica
El Corte Inlglés de conformitat amb el plec de clàusules del concurs, ha presentat una declaració acceptant el pagament de 29.402.250€ en total, que engloba el preu de venda (tipus de licitació), establert en 24.000.000€ més IVA (27.840.000€ IVA inclòs), així com el pagament de les compensacions econòmiques de 1.562.250€ IVA inclòs, destinada a inversions en patrimoni arquitectònic.
El Corte Inglés també proposa millores econòmiques a invertir en projectes de ciutat, sumant un total de 8.488.195€. Les millores són les següents:
– Aportació de 1.300.000€ IVA inclòs destinada a inversions en patrimoni arquitectònic.
– Aportació de 2.722.195€ IVA inclòs per a la urbanització dels carrers de l’entorn.
– La construcció d’un aparcament municipal subterrani davant el carrer de Miquel Biada amb un total de 310 places d’aparcament aproximadament. Aquesta millora queda pendent de l’acceptació de l’Ajuntament o l’empresa municipal GINTRA per tractar-se d’un aparcament a construir en domini públic.
– La col·laboració en projectes de promoció comercial i turística de la ciutat, mitjançant el compromís de treball en xarxa amb les associacions de comerciants implicades en el mateix territori d’actuació de la ciutat i col·laboració amb la marca Mataró Ciutat Mediterrània.
Projecte comercial
L’oferta de El Corte Inglés per a la ciutat de Mataró és una oferta completa que inclou tots els serveis que ofereix un centre comercial d’aquesta marca en el seu establiment. Inclou un supermercat; productes no alimentaris d’ús quotidià (parafarmàcia, productes sanitaris i d’higiene personal, drogueria, perfumeria, etc.); equipament per a la llar i per a la persona (peces de vestir, calçat complements, joieria, rellotgeria, etc.); oci i cultura; automoció i carburants; i altres serveis complementaris com Restaurant-Cafeteria, agències de viatges, oficina postal, etc.
La proposta comercial també especifica que l’establiment oferirà una sèrie de serveis gratuïts per als clients com la targeta de compra de El Corte Inglés, reserva de llibres i joguines, campanyes de finançament a terminis, assegurances gratuïtes en l’adquisició de determinats productes o trameses a domicili, entre d’altres.