PUMSA i la Fundació Hospital firmen un conveni per col·laborar en el projecte “Mataró per la Solidaritat”

El president de Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), Arcadi Vilert, i el president de la Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena, Oriol Batista, han signat avui un conveni de col·laboració segons el qual PUMSA contribuirà al desenvolupament del projecte “Mataró per la Solidaritat”.

Mitjançant aquest conveni, PUMSA aportarà 12.000 euros perquè la Fundació Hospital pugui continuar amb la tasca feta fins ara en el marc del projecte solidari, que té la finalitat de dotar a la ciutat d’una Agenda per a la Solidaritat Local, un document que defineixi objectius i propostes específiques per fer un municipi més compromès amb les persones.

L’Agenda neix com un encàrrec de l’Ajuntament de Mataró, i busca implicar als diferents actors socials de la ciutat a treballar conjuntament pel foment de la solidaritat a partir de la posada en comú de recursos i iniciatives pròpies que poden afavorir altres sectors.

Amb aquest conveni, PUMSA continua amb la seva tasca de col·laboració en diferents activitats culturals i socials que es duen a terme en l’àmbit territorial de Mataró.

Fundació sociosanitària

La Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena va néixer l’any 1647 per atendre els ciutadans més necessitats des del punt de vista social i sanitari.

Actualment, l’entitat ha deixat la gestió hospitalària per dedicar-se plenament a l’àmbit sociosanitari de la comarca del Maresme. Així, promou l’associacionisme en aquest àmbit oferint les instal·lacions, la infraestructura i el suport a les associacions i persones vinculades a aquest món.

GINTRA posa en marxa l’aparcament en superfície de la ronda de Rafael Estrany

L’empresa municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) posa avui en funcionament l’aparcament en superfície gratuït de la ronda de Rafael Estrany, entre la riera de Sant Simó i la ronda de Rafael Estrany, amb una capacitat per a 200 places.

Fins que no es finalitzi l’aparcament soterrani, l’accés al nou aparcament en superfície es farà provisionalment per la ronda de Rafael Estrany a l’alçada del carrer de Frank Marshall. Un cop finalitzades les obres, els dos aparcaments passaran a compartir un únic accés desde la ronda de Rafael Estrany a l’alçada del carrer de Josep Goday.

Les obres, que van començar el passat mes de juny, han suposat una inversió de 678.000 euros.

Inici de l’aparcament soterrani

El proper 11 de desembre GINTRA iniciarà les obres de l’aparcament soterrani de la ronda de Rafael Estrany en els terrenys situats al costat dret de la ronda de Rafael Estrany entre la roda i la riera de Sant Simó, a l’alçada del carrer de Josep Goday, on actualment hi ha un aparcament provisional en superfície.

Un cop comencis els treballs d’obra, el recinte es tancarà i els vehicles ja no podran estacionar-hi.

L’aparcament soterrani tindrà una superfície construïda de 6.947,23 m2 distribuïts en dues plantes soterrani de 133 i 134 places respectivament, sumant un total de 267 places.

Pla global

Els dos aparcaments formen part d’un projecte global d’ordenació a l’àmbit de la ronda de Rafael Estrany, que inclou també, entre altres actuacions, les obres de reurbanització de la ronda, que es van inaugurar el passat mes d’octubre.

GINTRA ha executat primer l’aparcament en superfície i tot seguit iniciarà les obres de l’aparcament soterrani, en comptes de construir els dos aparcaments alhora, amb l’objectiu de mantenir les places d’estacionament existents mentre durin les obres.

Prohabitatge Mataró augmenta en un 11% el preu màxim per m2 per comprar habitatge usat i destinar-ho a lloguer

El passat mes d’octubre els Consells d’Administració de Prohabitatge Mataró i Promocions Urbanísitiques de Mataró (PUMSA) van aprovar un increment en el preu de compra màxim que es destina a l’adquisició d’habitatges usats per incorporar-los al mercat de lloguer assequible. PUMSA seguirà fent-se càrrec de la compra dels habitatges i Prohabitatge Mataró de la seva gestió.

El preu anterior es va fixar en el Consell d’Administració de PUMSA del 29 de març de 2006, quan es van aprovar les Bases reguladores de la convocatòria d’oferta pública d’adquisició d’habitatges al municipi de Mataró. Les bases establien concretament que el preu de compra dels habitatges destinats al lloguer protegit seria el valor del mercat, sense superar en cap cas l’import màxim de 2137,3 euros/m2 útil. Ara, aquest preu queda fixat en 2.377,5 euros/m2 útil.

Amb la modificació, Prohabitatge Mataró vol donar un impuls a la campanya de compra d’habitatges usats i així augmentar la seva oferta d’habitatges de lloguer assequible a la ciutat.

La Mesa Local de l’Habitatge es constitueix com a òrgan consultiu en aquesta matèria

Els grups municipals de l’Ajuntament de Mataró, representants del Consell Municipal de Joventut, dels Consells Territorials, de la Federació d’Associacions de Veïns de Mataró, dels sindicats CCOO i UGT, del Gremi de Constructors d’Obres de Mataró, del Col·legi d’Arquitectes, del d’Aparelladors, del d’Agents de la Propietat Immobiliària i de la Cambra de la Propietat, van constituir el passat 9 de novembre la Mesa Local de l’Habitatge, sota la presidència del regidor d’Habitatge, Francesc Teixidor.

Aquest òrgan tindrà caràcter consultiu en matèria d’habitatge, i la seva creació estava prevista dins el Pacte Local per l’Habitatge, signat el passat mes de març per tots els partits polítics amb representació al consistori mataroní.

La Mesa Local de l’Habitatge tindrà una funció consultiva, amb el dret de rebre informació general, àmplia, puntual i objectiva sobre els assumptes relacionats amb l’habitatge, i amb la facultat d’emetre informes, fer propostes o al·legacions.

El Pla Local de l’Habitatge

El Pacte Local per l’Habitatge es va signar el 31 de març de 2006, i ratifica el Pla Local de l’Habitatge 2005-2015. Aquest Pla, que va ser aprovat per unanimitat a la Junta de Govern del passat 20 de febrer, és una eina municipal que té per objectiu donar les condicions necessàries per satisfer les necessitats dels sectors de la població amb més dificultats per accedir a l’habitatge. També estableix mesures per millorar la qualitat del parc d’habitatges existent amb la finalitat de garantir una millor eficiència del seu ús residencial i social. En aquesta línia, la rehabilitació es converteix en l’instrument essencial per millorar la qualitat de vida de ciutadans i ciutadanes i garantir-ne la seva cohesió social.

Per a l’elaboració del Pla, es va fer un procés participatiu que va consistir en la presentació d’un document inicial en els diferents consells municipals de participació i el Consell de Ciutat va crear un grup de treball específic, que va elaborar un document de recomanacions i suggeriments. També van intervenir en el procés tots els grups municipals.

L’alcalde col·loca la primera pedra de l’equipament municipal que acollirà la seu dels Capgrossos de Mataró

L’alcalde, Joan Antoni Baron, va col·locar el passat dissabte, 18 de novembre, la primera pedra de l’equipament municipal que acollirà la futura seu de la colla castellera Capgrossos de Mataró. L’acte, que ha tingut lloc a les 12.00 hores, ha inclòs els parlaments a càrrec del president de Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), Arcadi Vilert, que ha explicat el projecte, el president de la colla castellera Capgrossos de Mataró, Carles Guanyabens, i el mateix alcalde. Per cloure l’acte, els Capgrossos han aixecat un pilar.

L’edifici serà de planta baixa i planta semisoterrània, i no de quatre plantes com s’havia projectat inicialment. L’Ajuntament va aprovar al ple de novembre la modificació del projecte bàsic i executiu de l’edifici, promogut per PUMSA amb un pressupost d’1.669.920 euros.

La superficie total construïda de l’equipament, que estarà situat al carrer de Francisco Herrera, serà 1.040 m2. L’accés principal a l’edifici es farà per la planta semisoterrània, que allotjarà la recepció i les oficines, una sala de recuperació, una sala polivalent, una sala de música, un magatzem i una sala per a instal·lacions relacionades amb l’activitat de la colla castellera.

La sala principal de la nau s’ubicarà a la planta baixa. Es tracta d’una habitació quadrada de 10×10 metres i triple alçada que la colla castellera Capgrossos utilitzarà per assajar castells de fins a deu metres d’elevació. Un bar, una sala polivalent i vestidors per a homes i dones complementaran aquest pis, que també comptarà amb un accés a través d’una rampa ubicada al carrer de Francisco Herrera. Aquesta entrada possibilitarà que el bar es configuri com una sala independent a l’edifici principal.

L’empresa Contratas y Obras, Empresa Constructora SA, executarà la construcció del nou equipament. Les obres tenen un termini d’execució de 12 mesos.

Un protocol de col·laboració signat entre l’Ajuntament, PUMSA i la colla castellera Capgrossos de Mataró el 28 de gener de 2005, que es va actualitzar i aprovar per part del Ple el passat mes de març, regula les condicions perquè l’entitat pugui desenvolupar la seva activitat cultural al nou edifici de Cal Collut-Escorxador.

Recinte de l’Escorxador

El nou equipament es construirà dins del recinte modernista de l’antic Escorxador, projectat per l’enginyer Melcior de Palau l’any 1915 i declarat bé cultural d’interès local i protegit pel Pla Especial de Patrimoni Arquitectònic. El recinte compta amb tres naus relacionades entre sí per uns passos coberts i altres edificacions auxiliars com corrals, la porteria o un dipòsit d’aigua.

L’alcalde visita els habitatges de la Baixada de les Escaletes amb motiu de la finalització de les obres

L’alcalde, Joan Antoni Baron, ha presidit avui la visita oficial als tres habitatges i al local comercial situats a la Baixada de les Escaletes, 3-5, amb motiu de la finalització de les obres. L’entitat municipal PUMSA ha promogut el projecte, que ha tingut un cost total de 2.100.000 €.

L’edifici on s’han construït els habitatges, que s’han comercialitzat en règim de permuta i venda, consta de soterrani, una planta baixa, tres plantes pis i coberta distribuïts en una superfície total construïda de 748,76 m2.

L’immoble està situat en una de les cantonades que sorgeixen de l’obertura d’un accés que va des de la Baixada de les Escaletes fins a la plaça d’en Xammar i a la plaça de la Muralla.

Amb la construcció d’aquest edifici, es completa el projecte de creació d’habitatges a l’àmbit de Can Xammar.

Característiques de l’edifici

Cada habitatge té una superfície útil de 102 m2i compta amb rebedor, sala d’estar, menjador, cuina, bugaderia, dos banys i tres dormitoris. A més, la instal·lació de plaques solars tèrmiques possibilitarà el preescalfament de l’aigua calenta sanitària i la calefacció per terra radiant.

A les plantes baixa i soterrani de l’immoble s’hi ubica el local comercial (201,76 m2), mentre que la coberta allotjarà un traster per a cada habitatge i estenedors comuns. Pel que fa al soterrani, s’ha trobat part de la muralla del segle XVI, que ha estat restaurada per la societat municipal Promocions Urbanístiques Municipals, SA (PUMSA) i restes de contraforts que s’han preservat en el subsòl.

L’edifici també disposa d’ascensor per accedir als habitatges. S’ha previst que aquest elevador podrà ser utilitzat pels veïns de la finca del costat mitjançant l’obertura d’uns accessos que comunicaran els dos edificis, de manera que es millorarà l’accessibilitat dels seus habitants.

Replanteig del projecte

La construcció dels habitatges i del local comercial es va iniciar al desembre de 2003. Les obres s’han hagut d’aturar en diverses ocasions a causa de la descoberta de les restes arqueològiques, que han provocat que s’hagi replantejat el projecte.

Les empreses encarregades de l’edificació de l’immoble han estat Ferros Iluro i la Cooperativa La Paleta.

Una exposició a la fàbrica Cabot i Barba explica el desenvolupament del front de mar

L’antiga fàbrica tèxtil Cabot i Barba acull per primera vegada una exposició dedicada a la transformació de la ciutat i, en especial, del front de mar de Mataró.

L’espai d’una de les tres naus de l’edifici industrial ha estat condicionat per explicar de manera plàstica i agradable les principals actuacions que es fan i projecten a la façana marítima, que representen una important transformació urbana, però també representen el futur econòmic i social de la ciutat. Els visitants troben la informació en textos, dibuixos, fotografies, realitats virtuals i maquetes, però també a través de la projecció d’un audiovisual que recorre la història d’aquesta transformació.

L’exposició porta per títol “Mataró millora, millora Mataró. El front de mar” i estarà oberta al públic fins el 30 de desembre, de dimarts a dissabte, de 18 a 21 h i diumenges i festius d’11 a 14 hores. L’accés, que es realitza des de la plaça de Miquel Biada, és lliure i gratuït i es poden contractar visites guiades per escolars trucant al telèfon d’atenció ciutadana 010.

Els espais de l’exposició

-ESPAI 1. Recepció, presentació de la fàbrica Cabot i Barba i descripció de les 4 etapes històriques que serveixen com a introducció a la transformació urbana. A la sala hi ha una màquina tèxtil de 1870 que contextualitza la història tèxtil de la ciutat. A continuació estan instal·lats els plafons informatius que expliquen les etapes:

-El naixement de la ciutat moderna (1848-1899)

-Els primers serveis públics (1900-1949)

-La transformació dels anys 60 (1950-1977)

-La ciutat dels ciutadans (1977-2005)

-ESPAI 2. Sala de projecció de l’audiovisual. El vídeo il·lustra els antecedents històrics relatats en els plafons a través de fotografies d’arxiu i imatges antigues de la filmoteca fins arribar a l’actualitat, on s’expliquen el Pacte per al Desenvolupament Econòmic i Social, el Pla local d’Habitatge com a antecedents del desenvolupament del front de mar.

-ESPAI 3. Taules dels diferents sectors en desenvolupament (maquetes i plànols): El Rengle, Iveco-Pegaso, la ronda Barcelófàbrica Cabot BarbaCafè de Mar, i el passeig Marítim. En total hi ha 4 maquetes, una d’elles de tot el front de mar.

-ESPAI 4. Racó infantil. Consta d’un parell de taules i cadires on els infants podran entretenir-se colorejant dibuixos amb motius relacionats amb Mataró i el front de mar. Hi ha un taller que es diu “Construim Iluro, nosaltres els Ilurencs” i un sobre la maleta didàctica de l’alguer.

Mostres als barris

La ciutat experimenta alhora canvis importants en la morfologia dels barris, dotant-se progressivament de nous equipaments i serveis, per la qual cosa, l’exposició del front de mar està oberta simultàniament amb quatre mostres al carrer a Rocafonda- El Palau, Cerdanyola, La Llàntia i Cirera.

Les mostres consisteixen en la instal·lació d’una mena de tòtems retroil·luminats de quatre cares, on es presenten els projectes –amb calendaris i pressupostos globals-, els serveis adreçats a les persones, els nous equipaments i la reforma de carrers i places.

Cerdanyola (Av. de Josep Puig i Cadafalch i pg. de Ramon Berenguer III i pl. d’Isla Cristina. La mostra recull el Projecte d’intervenció integral al barri de Cerdanyola 2205-2009, que compta amb ajuts de la llei de barris.

Rocafonda-El Palau (Av. de Perú amb pl. de Rocafonda i rda. de Rafael Estrany, davant CAP). La mostra recull el Projecte de recuperació urbana de Rocafonda-El Palau (2001-2007) i compta amb fons de cohesió de la Unió Europea, i també el Projecte de Millora de l’àrea urbana de Rocafonda-El Palau (2007-2010), que es presentarà a la propera convocatòria d’ajuts de la llei de barris de la Generalitat.

– La Llàntia (Carrer d’Irlanda amb la plaça de la Roda d’Andalusia). La mostra explica el Pla Especial de Millora Urbana de La Llàntia (2004-2008), que impulsa l’Ajuntament i desenvolupa PUMSA.

– Cirera (Ronda de Frederic Mistral amb avinguda del Velòdrom). La mostra explica, per una banda, els projectes en marxa per dotar el barri d’equipaments com el nou poliesportiu o les noves escoles de primària i bressol i, per altra, la transformació del sector industrial en residencial i de serveis.

La fàbrica Cabot i Barba: història i futurs usos

Fàbrica de gènere de punt situada al final del carrer Churruca de Mataró que fa xamfrà amb la plaça de Miquel Biada, enfront de l’estació de ferrocarril de la ciutat. El projecte inicial de la fàbrica data de 1889 i és obra de l’enginyer Eduard Culla. La indústria es va quedar petita i van ser necessàries posteriors ampliacions. Josep Puig i Cadafalch, arquitecte municipal de Mataró i emparentat amb la família Cabot, va fer el projecte de la construcció de dos pisos a la nau de ponent i que es van construir entre 1897 i 1907.

La nau Cabot i Barba es un conjunt de tres naus, la del mig que està catalogada es destinarà a equipaments, l’altre nau catalogada que dóna a la plaça Miquel Biada es rehabilita i reunirà locals en planta baixa i habitatges en planta pis. Finalment la tercera nau, la mes allunyada a la plaça s’enderroca juntament amb l’edifici d’habitatges veí, ara propietat de PUMSA, per contruir-hi un edifici d’habitatges, de protecció oficial i lliure.

Adjudicació d’obres per a la rehabilitació d’espais comunitaris en un edifici de baix i 5 plantes pis, amb un total de 38 habitatges al carrer Pascual Madoz 28-30

Presspost de licitació: 155.000 €, IVA inclòs.
Termini d’execució: 3 mesos
Documentació: Oficines de PUMSA, c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, Mataró fins les 13 hores del dia 20 novembre de 2006 / www.grup-pumsa.cat/pascual-madoz
Presentació d’ofertes: fins a les 13 h del dia 23 de novembre de 2006, oficines PUMSA
Obertura pública de pliques: a les 13 h del mateix dia 23 de novembre, oficines PUMSA

Per a més informació: 93 757 85 38

Enllaços: www.grup-pumsa.cat/pascual-madoz

L’avanç de modificació del Pla General als entorns de Can Fábregas preveu destinar la nau a equipament escolar

Part del sostre residencial previst pel planejament actual es trasllada al Rengle

El regidor d’Urbanisme, Arcadi Vilert, ha presentat avui en roda de premsa els treballs preparatoris per a la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Urbana que afectarà al sector discontinu “Lepant-Churruca/El Rengle”. Aquest sector està format pels següents àmbits:

  • l’illa compresa entre els carrers de Lepant, Cosme Churruca, Federico Carlo Gravina i el Camí Ral, terrenys on es troben la finca de Can Fábregas i tres parcel·les al carrer de Lepant, que ocupa 9.446 m2 de superfície;
  • una porció de l’illa destinada a equipaments a l’àmbit del Rengle, que ocupa 2.630 m2;

La modificació del Pla General prevista també inclou l’illa triangular entre la plaça d’Itàlia, la ronda de Jaume Ferran i el carrer de Marià Ribas, terrenys no edificables que ocupen una superfície de 2.688 m2 que passen a ser zona verda.

L’inici dels treballs per dur a terme una nova ordenació urbanística d’aquest sector està motivat per la impossibilitat d’executar el Pla Especial de Millora Urbana del sector Lepant-Churruca, del vigent Pla General de 1996, que dues sentències del Tribunal Superior de Justícia del 2001 i el 2002 van declarar nul.

D’altra banda, els representants d’Industrias de Hijos de Antonio Fábregas, SA. i del comitè d’empresa van demanar al juliol a l’Ajuntament que iniciés la tramitació de la nova ordenació urbanística per fer front al cessament de l’activitat industrial. Aquesta petició ha motivat també l’adquisició per part de l’empresa municipal d’urbanisme PUMSA de la meitat indivisa dels terrenys de Can Fàbregas.

Objectius de la nova proposta d’ordenació

L’avanç de la modificació del Pla General en el sector discontinu permetrà conservar la nau principal de Can Fábregas com a equipament públic, així com la xemeneia de vapor de l’antic conjunt, elements protegits pel Pla especial del Catàleg del patrimoni arquitectònic de Mataró. La nova proposta d’ordenació augmenta el sòl destinat a equipament (6.128 m2) en detriment del residencial a l’àmbit de Can Fàbregas en relació al planejament vigent. La nau s’obtindrà com a cessió obligatòria i gratuïta del sector i es preveu que el seu ús futur sigui el d’equipament escolar.

Part del sòl residencial que el Pla General de 1996 preveia a l’àmbit Lepant-Churruca es trasllada a una de les tres illes a on el Pla de Millora Urbana del Rengle concentrava el sòl per a equipaments. A Lepant-Churruca la nova proposta preveu un edifici d’habitatges de quatre plantes, que queda separat de la nau recuperada com a escola mitjançant una plaça pública. Els baixos de l’edifici d’habitatges estarà ocupat per locals comercials.

En tot el sector discontinu es preveu un nombre màxim de 138 habitatges, aproximadament 85 d’ells situats a l’àmbit del Rengle i la resta a Lepant-Churruca. Del total del sostre residencial, un 20% es destinarà a habitatge protegit (aproximadament 30 habitatges), un 10% a habitatges de preu concertat (aproximadament 14 habitatges), i la resta a habitatges de renda lliure (aproximadament 94). Es preveu la construcció d’unes 180 places d’aparcament soterrat.

Està previst que l’avanç de modificació del Pla General es presenti a aprovació del proper Ple municipal, que tindrà lloc dijous 7 de setembre. També es presenta a aprovació del Ple la designació de PUMSA com a administració actuant a tot l’àmbit. Després de l’aprovació inicial, l’avanç de modificació del Pal General es sotmetrà a un període d’informació pública d’un mes, durant el qual es podran presentar al·legacions.

PUMSA comença les obres d’urbanització incloses al Pla especial de millora urbana de La Llàntia

L’actuació preveu crear nous espais públics per als vianants

L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) ha començat les obres d’urbanització incloses dins el Pla especial de millora urbana de La Llàntia. El projecte d’urbanització afecta a un àmbit de 5.100 metres quadrats, delimitat pels carrers de Teià, del Masnou, de la Boixa, de la Verge de Guadalupe i de Galícia.

El conjunt d’actuacions té com a objectius millorar la qualitat del barri i dels seus serveis; regularitzar el traçat dels vials existents i garantir la cessió de sòl destinat a equipaments.

Millora dels carrers

Per habilitar l’espai abans de realitzar totes les actuacions és necessari enderrocar els edificis existents actualment a l’entorn dels carrers de la Flor i d’Alella, part de les edificacions existents a l’illa compresa entre els carrers de la Llevantina i del Masnou, així com un tram del carrer de la Boixa, on es situen actualment una pista esportiva i l’edifici del casal de joves de La Llàntia.

Una de les finalitats del projecte és millorar els carrers del barri per tal de fer-los més uniformes i transitables per a tots els veïns. Per aconseguir-ho, s’ampliaran les voreres, es reduiran les calçades i es reordenarà l’aparcament de la zona.

A més, s’ha previst l’obertura d’un nou vial d’uns 55 metres de longitud d’ús exclusiu per a vianants que unirà els carrers de la Verge de Guadalupe i del Masnou, on ara hi ha el carrer d’Alella; la creació d’un gran espai públic a l’entorn del carrer de la Boixa i la urbanització del sostre del nou edifici per a usos comercials previst pel Pla especial de millora urbana a l’àmbit. Totes les calçades i voreres dels carrers afectats pel projecte es tornaran a pavimentar.

Enllumenat i enjardinament

L’àmbit afectat comptarà amb una nova xarxa d’enllumenat públic, amb la qual s’optimitzarà el rendiment i la qualitat de la instal·lació.

Es plantaran lledoners als carrers de Teià, del Masnou, de la Verge de Guadalupe i de la Boixa; arbres de l’amor al gran espai públic que quedarà configurat als entorns del carrer de la Boixa, al nou carrer d’Alella i a la plaça situada sobre el futur edifici d’ús comercial; i les espècies arbustives Vinca Minor i espígol a diferents parterres i zones verdes.

Les obres d’urbanització es completaran amb la realització d’una nova xarxa de clavegueram i la millora de les xarxes de serveis d’aigua, gas, telèfon, telecomunicacions i electricitat.

El conjunt d’actuacions previstes pel projecte d’urbanització té un cost d’1.458.759 euros i les durà a terme l’empresa FCC Construcción, SA. Les obres d’urbanització tenen un termini previst de 20 mesos.

Afectacions al trànsit

Els treballs previs a la urbanització van començar al juliol. Mentre durin les obres es produiran diferents afectacions al trànsit. En concret, a partir de demà, 23 d’agost, i durant aproximadament 1 mes, el carrer de la Verge de Guadalupe i el tram del carrer de la Boixa entre els carrers Nou de la Mercè i de la Verge de Guadalupe quedaran tallats al trànsit.

Els accessos als garatges particulars d’aquests carrers quedaran afectats per les obres. D’altra banda, l’accés als garatges particulars del carrer de la Vinya i als situats al tram del carrer de la Boixa entre els carrers de Galícia i de la Verge de Guadalupe s’haurà de fer des del carrer de Galícia.

El Pla especial de millora urbana

El projecte d’urbanització forma part del Pla especial de millora urbana de La Llàntia, que contempla, a banda de la urbanització de diversos carrers de la zona, la construcció de diferents equipaments i edificis d’habitatges.

L’Ajuntament va encarregar el passat febrer a PUMSA la construcció de dos dels nous edificis previstos. En concret, l’empresa municipal d’urbanisme construirà un edifici d’equipament, amb un aparcament en planta soterrani, un espai per a equipament de 1.156 m2 i una pista poliesportiva a la coberta, i també un edifici d’ús comercial que s’aixecarà al costat de l’anterior. L’edifici comercial també tindrà accés a l’aparcament soterrat, que ocuparà el subsòl de les dues parcel·les.

PUMSA té previst començar la construcció de l’edifici d’equipament el proper mes de setembre, per tal que s’executin de manera simultània a les obres d’urbanització de l’àmbit.