L’Ajuntament aprova provisionalment el pla especial d’assignació d’usos de l’illa del futur TecnoCampusMataró

El Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir provisionalment el Pla especial de l’illa d’equipament del Rengle on es construirà el parc tecnològic TecnoCampusMataró. El document, que ha estat elaborat per la societat municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), afecta una illa de 26.292 m2.

L’objecte del Pla és assignar els usos i establir les condicions de parcel·lació, edificació, ús i gestió necessaris per a la construcció de l’equipament. A més, el projecte assigna a l’equipament els usos educatiu, administratiu i sociocultural, encara que es podran vincular altres activitats com negocis empresarials, tecnològics i locals relacionats amb ús de restauració, sempre i quan quedin justificats a través del propi equipament.

Així, l’illa serà el futur emplaçament del TecnoCampusMataró, un nou espai físic comú per a universitat, emprenedors i empreses que contribuirà al desenvolupament tecnològic, econòmic i social del territori. Aquestes entitats compartiran sinergies de forma continuada per passar de manera ràpida i constant de la recerca a la creació de negoci mitjançant la innovació i la creació de nous productes i serveis que s’avancin a les tendències del mercat davant el repte de la globalització.

Característiques de l’àmbit

L’àmbit del Pla especial està format per una sola illa limitada pel passeig de la Marina, la carretera de Barcelona (N-II), l’avinguda d’Ernest Lluch i el carrer de Tordera.

La superfície total del sòl que ocuparà l’equipament és de 26.292 m2, i el seu sostre edificable és de 31.550 m2 com a màxim. La distribució volumètrica es farà en funció de les diferents activitats del centre universitari, i admet unes alçades de planta baixa més 6 a la carretera de Barcelona i planta baixa més 3 al parc de mar.

L’equipament també reservarà un espai per a la creació de places d’aparcament de cotxes (464 places), motocicletes (277 places) i bicicletes (506 places).

Tramitació

La modificació del Pla general en el sector del Rengle i el Pla de millora urbana que el desenvolupa no inclouen en el seu àmbit l’illa d’equipament del “Tecnocampus”. Per aquest motiu, per acord de Ple de 6 d’abril de 2006 l’Ajuntament de Mataró va fer l’encàrrec a la societat municipal PUMSA de la redacció del Pla especial d’assignació d’usos de l’illa i de regulació de les condicions d’ordenació i edificació de l’edifici del TecnoCampus, en coordinació amb els serveis tècnics del Servei d’Urbanisme de l’Ajuntament. PUMSA va presentar

La Junta de Govern va aprovar inicialment el Pla el passat 27 de novembre. Després de l’aprovació provisional ahir per part del Ple, el document encara queda pendent de l’aprovació definitiva per part de la Direcció General d’Urbanisme de la Generalitat de Catalunya.

Execució de les obres de construcció d’un edifici destinat a usos terciaris a l’illa 3 parcel·la III1-3 del l’àmbit del rengle de Mataró

Execució de les obres de construcció d’un edifici destinat a usos terciaris a l’illa 3 parcel·la III1-3 del l’àmbit del rengle de Mataró.

Pressupost de licitació: 19.665.782,76 €, IVA inclòs
Garantia Provisional: 2% del pressupost de licitació, IVA inclòs
Garantia Definitiva: 4% del pressupost de licitació, IVA inclòs
Termini d’execució: 24 mesos
Documentació: Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA), c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, Mataró fins les 13 hores del dia 22 de març de 2007
www.grup-pumsa.cat/edificiterciari/obres
Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 26 de març de 2007, a les oficines de PUMSA

Obertura pública de pliques: a les 13 h del 28 març de 2007, a les oficines de PUMSA

 

Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10

L’alcalde visita les obres de l’aparcament de la plaça d’Occitània
Una quarta part de les places seran de rotació i la resta per a residents

L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, juntament amb el conseller delegat de Mobilitat i president de l’empresa pública Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA), Fermí Manchado i el tècnics de l’obra, entre d’altres assistents, han visitat avui les obres de l’aparcament públic de la plaça d’Occitània. Aquesta nova infrastructura està situada entre els carrers de Francisco de Goya i de Joan Larrea, el passatge de Can Bonminyó i el carrer de Pompeu Fabra.

L’aparcament consta de tres plantes soterrani disposades en semiplanta i té una superfície total construïda de 6.088,83 m2. Pel que fa a la distribució, la primera planta disposa d’un total de 68 places, la segona de 77 i la tercera de 79. Això fa un total de 224 noves places, cinc de les quals són adaptades per a persones amb mobilitat reduïda.

La major part de les places seran per a residents, i una quarta part de les mateixes es destinaran a rotació. L’aparcament, que gestiona GINTRA, va començar a construir-se el passat mes de maig per l’empresa adjudicatària encarregada de la construcció i l’explotació de l’aparcament, Inmuebles Fénix 92, SL.

La nova construcció s’adapta a la geometria rectangular de la plaça a tocar el passatge de Can Bonminyó per tal de conservar els plataners existents.

Accessos a l’aparcament

L’entrada dels vehicles a l’aparcament està situada al carrer de Joan Larrea i la sortida es fa pel carrer de Pompeu Fabra.

Els vianants podran accedir de dues maneres: d’una banda, per l’escala que connecta amb el carrer; i de l’altra, mitjançant una escala i un ascensor adaptat, la capacitat del qual serà de sis persones.

També està previst ampliar el passatge de Can Bonminyó davant de la Biblioteca Pública Pompeu Fabra.

Comercialització de les places

Inmuebles Fénix 92, SL, encarregada de la comercialització de les places en concessió a 50 anys, va començar la comercialització de les places el passat 8 de gener a un preu de 15.900 € + IVA al punt d’informació ubicat a la mateixa obra.

Pel que fa a les places en règim de lloguer, la comercialització la durà a terme GINTRA a les seves oficines un cop finalitzin les obres de l’aparcament. El preu de lloguer serà, com a màxim, de 74 € + IVA.

Les obres del nou aparcament, que van començar el maig de 2006, suposen una inversió de 2.900.000 euros i es preveu que finalitzin el proper mes de maig de 2007.

Execució del projecte de millores de restauració de la zona verda (sectors V2 i V4) de la urbanització Can Quirze de Mataró

Execució del projecte de millores de restauració de la zona verda (sectors V2 i V4) de la urbanització Can Quirze de Mataró

Pressupost de licitació: 64.915,48 € IVA inclòs
Termini d’execució: 2 mesos i mig
Documentació: Oficines de PUMSA, c/ Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, Mataró / www.grup-pumsa.cat/canquirze/zonaverda
Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del 6 de febrer de 2007,  PUMSA
Obertura pública de pliques: a les 13 h del mateix dia 6 de febrer, PUMSA

Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10

L’Ajuntament aprova un Pla d’integració volumètrica per implantar un centre comercial a l’illa Fàbregas i de Caralt

La Junta de Govern Local va aprovar inicialment dilluns passat, 8 de gener, el Pla especial d’integració volumètrica de l’illa Fàbregas i de Caralt que concreta els criteris urbanístics per a la futura implantació d’un centre comercial a l’àmbit, limitat pels carrers de Miquel Biada, el carrer i el passatge de José María Torrijos i la ronda d’Alfons XII. A l’illa es troba l’antiga fàbrica de paper Fàbregas i de Caralt.

L’equip MBM Arquitectes SA ha redactat, per encàrrec de la societat municipal Promocions Urbanístiques de Mataró (PUMSA), el projecte d’ordenació del futur centre comercial, document que ha servit de base per a la redacció del Pla especial d’integració volumètrica. Aquest pla recull les directrius marcades pel Pla de millora urbana de la ronda de Barceló i l’illa de Fàbregas i de Caralt, que el Ple va aprovar provisionalment el passat novembre.

L’illa ocupa una superfície de 9.629 m2, dels quals, el Pla especial d’integració volumètrica destina 2.417 m2 a sòl públic i 7.212 m2 a sòl privat. El sostre total de l’edifici serà de 26.460 m2, que equival a una superfície útil de venda d’uns 22.000 m2.

Es planteja un edifici que tindrà 4 plantes a la façana principal del carrer de Miquel Biada. Pel carrer de José María Torrijos, l’edifici tindrà 5 plantes, però les dues superiors quedaran retirades respecte a la façana de manera esgraonada. Tant al carrer de Miquel Biada com a la cantonada amb la ronda d’Alfons XII, la façana de la planta baixa es configura reculada formant un gran porxo-aparador de l’edifici de 4 metres d’amplada. Per últim, sobre la coberta es preveu situar un espai per a les instal·lacions necessàries pel funcionament de l’equipament.

El futur centre comercial comptarà amb un aparcament a les tres plantes soterrani de l’edifici, que suposaran 18.090 m2 construïts i tindrà una capacitat per a 670 places.

Modificació del Pla especial del patrimoni arquitectònic

El Pla especial d’integració volumètrica considera incompatible la implantació del centre comercial amb la conservació de les edificacions existents. Per aquest motiu, preveu l’enderroc de la fàbrica Fàbregas i de Caralt i la seva xemeneia, elements fins ara inclosos al Pla especial del patrimoni arquitectònic de Mataró amb nivells de protecció A (façana, volumetria i estructura general de la nau i elements de les porteries) i C, respectivament.

La Junta de Govern va aprovar inicialment dilluns una modificació puntual del Pla especial del patrimoni arquitectònic que suposa reduir la protecció d’aquestes edificacions, que tindrien ara un nivell de protecció H, que permet l’enderroc però obliga a deixar constància documental. El Consell Municipal del Patrimoni Arquitectònic va donar el vistiplau a la modificació el passat 18 de desembre.

A banda de les càrregues urbanístiques que el promotor del centre comercial haurà d’assumir per contribuir a la urbanització dels espais públics i per millorar la mobilitat i accessibilitat a la zona, també haurà de compensar a l’Ajuntament amb 2.862.250 euros, per la major facilitat constructiva i aprofitament del subsòl de l’illa que suposarà l’enderroc de la fàbrica. Aquesta quantitat econòmica es destinarà a la restauració d’edificis públics inclosos al Pla especial del patrimoni arquitectònic de Mataró.

La modificació del Pla especial del patrimoni suposa, d’altra banda, el canvi de catalogació de l’edifici principal de l’antiga fàbrica Minguell, fins ara amb un nivell de protecció H que implicava només la conservació documental de l’edifici. Amb la modificació passa a tenir el nivell de protecció A. L’edifici, que data de 1854, està actualment dividit en dos pel carrer de Pascual Madoz, de manera que una de les naus és de titularitat municipal i una altra de propietat privada.

Comissió de qualitat

L’aprovació del Pla especial d’integració volumètrica de l’illa Fàbregas i de Caralt està subordinada d’una banda a l’aprovació definitiva del Pla de millora urbana que afecta a aquest àmbit i d’altra banda a l’aprovació definitiva de la modificació puntual del Pla especial del patrimoni arquitectònic de Mataró pel que respecta a la fàbrica.

Amb l’objectiu de vetllar per la correcta integració de l’edifici comercial en l’entorn, abans de la concessió de la llicència d’obres el projecte arquitectònic s’haurà de sotmetre a l’avaluació i informe d’una comissió de qualitat en la qual hi seran presents professionals de prestigi.

Nou planejament urbanístic per als entorns del carrer de Miquel Biada

Paral·lelament a la redacció dels elements de planejament per a la implantació d’un centre comercial a l’illa de Fàbregas i de Caralt, l’Ajuntament ha començat a treballar en la futura transformació urbanística dels entorns del carrer de Miquel Biada. D’aquesta manera, demà dijous està previst que es presentin a aprovació del Ple els treballs preparatoris per a la modificació puntual del Pla General d’Ordenació en aquest darrer àmbit, que inclou dos sectors:

  • Àmbit del carrer de Francisco Goya: situat a la banda de muntanya del carrer de Miquel Biada, afecta a part de les dues illes que tenen façana al carrer de Francisco de Goya i limiten pels seus extrems amb la ronda de Joan Prim i el carrer de Tetuan;
  • Àmbit del carrer de José María Torrijos: situat a la banda de mar del carrer de Miquel Biada, afecta a les dues illes veïnes a la del futur centre comercial, que limiten al sud amb el carrer de José María Torrijos i a llevant amb el carrer d’Iluro, així com, més al sud, a la part de l’illa amb tipologies industrials situada a la cantonada d’aquests dos carrers.

La nova proposta urbanística planteja la reconversió d’aquests àmbits d’ús industrial a teixits urbans més integrats, combinant un ús residencial amb forta presència de l’activitat comercial i de serveis. Aquesta remodelació, així com la implantació del nou centre comercial, convertiran al carrer de Miquel Biada i els seus entorns en un dels eixos cívics més importants de la ciutat

De la mateixa manera que el Pla especial d’ordenació volumètrica de l’illa Fàbregas i de Caralt, els treballs preparatoris per al nou planejament es fonamenten en una proposta d’ordenació desenvolupada per MBM Arquitectes SA per encàrrec de PUMSA.

La secció del carrer de Miquel Biada s’ampliarà en 20 metres fins arribar als 35 metres d’ample. L’Ajuntament estudiarà la possibilitat de construir un aparcament soterrani públic al subsòl del carrer.

Àmbit del carrer de Francisco de Goya

Pel que fa a l’ordenació a l’àmbit del carrer de Francisco de Goya, es preveu la cessió del conjunt catalogat de la fàbrica Fontdevila i Torres, que es pretén rehabilitar i transformar en equipament escolar. Davant de l’equipament, s’ha projectat una plaça pública com a espai de lleure relacionat amb l’escola i amb l’activitat comercial prevista als baixos de les noves edificacions.

Es preveu el manteniment del conjunt edificat corresponent a la residència geriàtrica existent i la seva integració amb els nous edificis previstos amb façana al carrer de Miquel Biada.

El sòl total afectat a l’àmbit del carrer de Francisco de Goya és de 16.607 m2, 6.600 m2 dels quals correspondran a sòl públic i 10.007 m2 a sòl privat. L’equipament escolar ocuparà 5.000 m2 de sòl. El sostre privat màxim és de 23.250 m2, un 65% destinat a habitatge (15.113 m2) i un 35% a terciari (8.137 m2), aquest últim incloent les plantes baixes dels edificis d’habitatges. Es preveu la construcció de 183 habitatges: un 70% de renda lliure (124), un 20% d’habitatge protegit (40) i un 10% de preu concertat (19).

Àmbit del carrer de José María Torrijos

A l’àmbit del carrer de José María Torrijos, l’ordenació proposada contempla per als nous edificis amb façana al carrer de Miquel Biada mantenir l’alineació i el porxo previstos per al nou centre comercial. L’ampliació de la secció del carrer de Miquel Biada permet crear un nou espai de lleure com a prolongació del previst davant del nou centre comercial, que integrarà l’actual placeta i la xemeneia de Ca l’Ymbern.

A nivell viari, es planteja l’ampliació de tots els carrers de l’àmbit d’acord a les alineacions previstes per al nou centre comercial. A la cantonada dels carrers de José María Torrijos i Iluro es preveu una plaça-jardí de barri.

El sòl afectat a l’àmbit del carrer de José María Torrijos és d’11.308 m2, 4.500 m2 corresponents a sòl públic i 6.908 m2 a sòl privat. El sostre privat màxim és de 15.831 m2, un 65% destinat a habitatge (10.290 m2) i un 35% a activitat terciària (5.541 m2). Es preveuen 125 habitatges, 85 d’ells de renda lliure (70%), 27 protegits (20%) i 13 de preu concertat (10%).

Proposta d’ordenació d’MBM Arquitectes SA



GINTRA promou un aparcament al Parc del Palau

L’entitat municipal GINTRA promou un aparcament soterrat al Parc de Palau, amb capacitat per 240 cotxes i 8 motocicletes. Les places d’aparcament seran per a residents en règim de compra i/o lloguer.
L’avantprojecte es presenta avui dia 11 de gener al Ple de l’Ajuntament de Mataró per a la seva aprovació inicial.

L’edifici tindrà una superfície construïda de 5.692 m2, tal i com es recull a l’avantprojecte. Aquest espai es distribuirà en dues plantes soterrades que comptaran amb 240 places d’estacionament per a cotxes – 5 de les quals seran adaptades- i 8 per a motocicletes.

L’alçada de l’aparcament de 2,50 metres a la primera planta de l’aparcament, superior a l’estàndard que és de 2,20 m, permetrà l’accés de furgonetes i disposar de 57 places aproximadament al primer soterrani.

La proposta preveu que l’aparcament tindrà dos accessos per a vehicles: l’entrada es farà per l’extrem oest del Parc del Palau, és a dir, pel carrer de Las Siete Partidas, mentre que la sortida es farà pel carrer de Lapidario, a l’extrem est de la plaça.

L’avantprojecte contempla un pressupost per a la construcció de l’aparcament i la reurbanització del parc d’aproximadament 3,5 milions d´euros.

Informació pública

A partir de l’aprovació inicial, l’avantprojecte de l’aparcament del Parc del Palau serà sotmès a informació pública per un període de 30 dies. Durant aquest temps, els ciutadans que ho desitgin podran presentar les al·legacions, reclamacions o suggeriments que considerin pertinents.

Es preveu iniciar la obra de l’aparcament a la tardor del 2007.

GINTRA comença les obres de construcció de l’aparcament del carrer de Terrassa

Ahir l’entitat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) va començar les obres de construcció de l’aparcament per a residents del carrer de Terrassa, 7. L’aparcament comptarà amb 82 places distribuïdes en una sola planta a nivell de carrer, i a la seva coberta es preveu la instal·lació d’un nou camp de futbol-7.

El nou aparcament està situat al carrer de Terrassa, entre les avingudes del Corregiment i del Velòdrom, i té una superfície de 1.705 m2. Es tracta d’un edifici rectangular de 52,80 metres de longitud i 32,30 metres d’amplada, que consta d’una sola planta a peu de carrer.

Per a la seva construcció, que durà a terme la UTE Áridos Serrano, SL & Stachis, SA, s’invertiran 1.059.339 d’euros.

Distribució i accessos
L’aparcament tindrà un total de 82 places, dues de les quals seran adaptades per a persones amb mobilitat reduïda. L’interior de l’edifici es distribueix en dos espais diàfans separats per una línia de pilars centrals, la qual cosa permet la creació de dues fileres d’aparcaments sense obstacles amb un passadís central de maniobra i circulació de 5,50 metres d’amplada.

Comptarà amb dos accessos per als vehicles –un d’entrada i un de sortida- de 3,5 metres d’amplada pel carrer de Terrassa. Els vianants també podran accedir-hi per aquest carrer mitjançant dues portes independents.

Camp de futbol
GINTRA habilitarà la coberta de l’aparcament, aprofitant els desnivells del terreny, perquè l’Ajuntament de Mataró pugui construir el camp de futbol-7, de 50 x 35 metres, que té previst per aquest espai. El camp de futbol substituirà al que hi havia abans de l’inici de les obres del nou pavelló polisportiu de Cirera, i que ara està instal·lat de forma provisional al solar comprès entre l’avinguda del Corregiment, el pati de l’escola pública de Cirera i el torrent de la Pólvora, i formarà part dels diferents equipaments esportius del sector.

Està previst que les obres de l’aparcament finalitzin el proper mes d’agost.

Prohabitatge Mataró presenta el projecte bàsic de l’edifici adaptat a persones amb discapacitat física de Núñez de Balboa

Francesc Teixidó, president de l’entitat municipal Prohabitatge Mataró en companyia de Miquel Guardiola, president de l’Associació del GIMM, , ha presentat avui en roda de premsa el projecte bàsic d’un edifici per a equipament, aparcaments i habitatges per a persones amb discapacitat al solar situat al carrer de Núñez de Balboa, 12.

L’immoble es construirà en un solar de 671 m2, i acollirà 12 habitatges protegits de lloguer, un aparcament i un local per a equipament distribuïts en una planta baixa, tres plantes pis, un terrat i tres plantes soterrani.

L’entitat municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) promou la construcció de l’edifici, que gestionarà la seva filial Prohabitatge Mataró.

Habitatges adaptats
Els habitatges ocuparan la planta primera, segona i tercera, i tindran una superfície mitjana de 50 m2 útils amb dues habitacions.

Tot i que els habitatges compten amb una distribució tipus, s’han dissenyat amb cura per a cobrir les necessitats de persones amb discapacitat física. Comptaran amb més espai de maniobra especialment en l’habitació principal, amb les instal·lacions necessàries per instal·lar el sistema que permet controlar en un sòl comandament els diferents aparells tècnics instal·lats a l’habitatge. També s’habilitaran als dormitoris principals dels habitatges per acoblar-hi una grua-carril al sostre que permetrà el desplaçament autònom entre el dormitori i el bany, i s’equiparan amb mobiliari que pugui ser fàcilment utilitzat per persones amb cadira de rodes: armaris baixos, taules regulables, mecanismes plegables, etc.

L’Accés principal a la vivenda donarà a un passadís ampli i  l’accés al balcó es farà a peu pla i mitjançant una porta corredissa.

Espais comunitaris i accessibilitat
L’edifici tindrà una sèrie d’espais comunitaris. A la primera planta disposaran d’un pati, que serà compartit amb els usuaris del centre de teràpia ocupacional per a discapacitats físics ubicat a la planta baixa.

Al terrat s’ubicarà una bugaderia i una cambra de neteja, juntament amb uns estenedors i un espai per a les instal·lacions centralitzades de producció, emmagatzematge i distribució d’aire condicionat i calefacció amb suport d’energia solar.

Els habitatges disposaran d’uns espais polivalents distribuïts en les tres plantes i el terrat de l’immoble, que acolliran entre d’altres les funcions de menjador comunitari, despatx del personal sanitari de suport, magatzem i bugaderia, respectivament.

Per últim, l’immoble comptarà amb dos ascensors i dues escales adaptats que donaran servei per una banda als usuaris dels habitatges i per l’altra als usuaris del centre ocupacional.


L’alcalde visita les obres d’urbanització incloses al Pla especial de millora urbana de La Llàntia
Els treballs afecten a un àmbit de 5.100 metres quadrats

L’alcalde, Joan Antoni Baron, i el president de la societat municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), han comprovat avui amb una visita l’estat d’execució de les obres d’urbanització incloses dins el Pla especial de millora urbana de La Llàntia. El projecte, executat per PUMSA, afecta a un àmbit de 5.100 metres quadrats, delimitat pels carrers de Teià, del Masnou, de la Boixa, de la Verge de Guadalupe i de Galícia.

El conjunt d’actuacions té com a objectius millorar la qualitat del barri i dels seus serveis; regularitzar el traçat dels vials existents i garantir la cessió de sòl destinat a equipaments.

Millora dels carrers

Una de les finalitats del projecte és millorar els carrers del barri per tal de fer-los més uniformes i transitables per a tots els veïns. Per aconseguir-ho, s’ampliaran les voreres, es reduiran les calçades i es reordenarà l’aparcament de la zona.

A més, s’ha previst l’obertura d’un nou vial d’uns 55 metres de longitud d’ús exclusiu per a vianants que unirà els carrers de la Verge de Guadalupe i del Masnou, on ara hi ha el carrer d’Alella; la creació d’un gran espai públic a l’entorn del carrer de la Boixa i la urbanització del sostre del nou edifici per a usos comercials previst pel Pla especial de millora urbana a l’àmbit. Totes les calçades i voreres dels carrers afectats pel projecte es tornaran a pavimentar.

Enllumenat i enjardinament

L’àmbit afectat comptarà amb una nova xarxa d’enllumenat públic, amb la qual s’optimitzarà el rendiment i la qualitat de la instal·lació.

Es plantaran lledoners als carrers de Teià, del Masnou, de la Verge de Guadalupe i de la Boixa; arbres de l’amor al gran espai públic que quedarà configurat als entorns del carrer de la Boixa, al nou carrer d’Alella i a la plaça situada sobre el futur edifici d’ús comercial; i les espècies arbustives Vinca Minor i espígol a diferents parterres i zones verdes.

Les obres d’urbanització es completaran amb la realització d’una nova xarxa de clavegueram i la millora de les xarxes de serveis d’aigua, gas, telèfon, telecomunicacions i electricitat.

El conjunt d’actuacions previstes pel projecte d’urbanització té un cost d’1.458.759 euros i les executa l’empresa FCC Construcción, SA. Les obres d’urbanització tenen un termini previst de 20 mesos.

Estat d’execució

A data d’avui, s’ha executat un 18,5% de l’obra d’urbanització i es treballa simultàniament a tots els carrers. La nova xarxa de clavegueram s’ha realitzat en un 50%.

PUMSA té previst enderrocar a principis d’any el tram del carrers de la Boixa entre els carrers de la Verge de Guadalupe i Nou de la Mercè.

El Pla especial de millora urbana

El projecte d’urbanització forma part del Pla especial de millora urbana de La Llàntia, que contempla, a banda de la urbanització de diversos carrers de la zona, la construcció de diferents equipaments i edificis d’habitatges.

L’Ajuntament va encarregar el passat febrer a PUMSA la construcció de dos dels nous edificis previstos. En concret, l’empresa municipal d’urbanisme construirà un edifici d’equipament, amb un aparcament en planta soterrani, un espai per a equipament de 1.156 m2 i una pista poliesportiva a la coberta, i també un edifici d’ús comercial que s’aixecarà al costat de l’anterior. L’edifici comercial també tindrà accés a l’aparcament soterrat, que ocuparà el subsòl de les dues parcel·les.

La urbanització dels carrers i la construcció dels nous equipaments es faran de manera simultània a partir de l’any que ve.

La Junta de Govern aprova el Pla de millora urbana per al sector discontinu Iveco-Renfe-Farinera/veïnat de Valldeix
El planejament preveu un parc lineal que doni continuïtat al passeig de Marina del Rengle

La Junta de Govern Local ha aprovat avui inicialment el Pla de millora urbana per al sector discontinu Iveco-Renfe-Farinera/veïnat de Valldeix. El pla afecta a una superfície total de 102.526 m2.

El Pla de millora urbana concreta les directrius de planejament definides a la modificació puntual del Pla General d’Ordenació en aquests àmbits, que va aprovar provisionalment el Ple municipal el 7 de setembre de 2006 i que està pendent de l’aprovació definitiva per part de la Comissió d’Urbanisme de Barcelona, de la Generalitat de Catalunya. El document ha estat redactat pels dos equips d’arquitectes que van guanyar ex-aequo el concurs d’idees convocat al setembre de 2003 per la societat municipal Promocions Urbanístiques Municipals, SA (PUMSA), i que han sumat els seus projectes per definir l’ordenació de l’àmbit.

Àmbit Iveco-Renfe-Farinera

L’àmbit d’Iveco-Renfe té forma triangular i es troba situat entre l’avinguda d’Ernest Lluch, l’avinguda del Maresme i els espais ocupats per l’activitat de Renfe. La fàbrica de la Farinera està ubicada a l’illa definida per la ronda de Barceló, l’avinguda del Maresme, el carrer dels Germans Thos i Codina i el carrer de Josep Abril.

Els edificis s’han configurat en forma de pinta, enlloc de col·locar-se paral·lels al mar, de manera que es permet una major obertura en sentit mar-muntanya. D’altra banda, un passeig central per a vianants travessarà tot l’àmbit de banda a banda, passant a vegades sota els mateixos edificis.

Els espais lliures d’ús públic es concentren sobretot paral·lels al mar, un parc lineal que s’estendrà a banda i banda de les vies entre el futur parc tecnològic TecnoCampusMataró i la ronda de Barceló, com a continuació del parc passeig de Marina del Rengle, i que s’internarà també entre els edificis. Aquestes zones verdes de caràcter públic es complementaran amb uns 15.000 m2 d’espais lliures de titularitat privada, però que també tindran ús públic.

Al vèrtex del triangle format pels terrenys situat més a prop de la ronda de Barceló es preveu un edifici comercial de geometria singular i amb una alçada de 2 a 3 plantes. El sostre terciari es concentrarà, a més, a les plantes baixes dels edificis d’habitatge i a un edifici situat a la banda del triangle més propera a la pastilla del TecnoCampusMataró.

El Pla de millora dibuixa els espais necessaris per a la ubicació a l’àmbit d’una escola de primària de dues línies, una escola bressol, un centre d’atenció primària i un equipament de caràcter cívic. A més, es preveu la reconversió de les naus de la Farinera que estan protegides pel Pla especial del Patrimoni Arquitectònic de Mataró com a equipament comunitari.

Es preveu la construcció de 1.237 habitatges, dels quals un 70% seran de renda lliure (839), un 20% de preu protegit (271) i un 10% de preu concertat (127).

Àmbit del veïnat de Valldeix

Per últim, a l’àmbit del veïnat de Valldeix, situat a tocar de la riera de Can Soler, davant de la urbanització de Can Marquès, el Pla de millora preveu la transformació de la nau existent en equipament públic, d’acord a la modificació del Pla General, on està previst reubicar el Servei de Manteniment de l’Ajuntament. Els espais lliures comprenen la restitució paisatgística de la zona, que permetrà vitalitzar els itineraris existents (camí de Lorita, eix Valldeix).

Es planteja la canalització del torrent que passa pel sector per garantir el correcte accés als espais lliures.

Les xifres

Pel que fa el global del sector discontinu, 19.083 m2 de la superfície total es destinen a sistema viari, 29.733 m2 a espais lliures i 10.796 m2 a equipaments. Als 29.733 m2 d’espais lliures públics que es destinaran a zona verda cal afegir els 15.000 m2 de titularitat privada però que seran d’ús públic.

Pel que fa el sostre edificable, 101.660 m2 és per a usos residencials i 31.340 m2 per a usos terciaris.

L’aprovació inicial del Pla de millora urbana comporta la suspensió de llicències en tot l’àmbit, i l’inici d’un període d’informació pública d’un mes a partir de la publicació de l’acord en el Butlletí Oficial de la Província. El document haurà de superar el tràmit d’aprovació provisional i, per últim, l’aprovació definitiva per part de la Generalitat de Catalunya.