Execució de les obres de construcció d’un edifici comercial a la baixada de les espenyes, 2-8, Mataró

Pressupost de licitació: 1.419.246,50 €, IVA inclòs

Termini d’execució: 16 mesos

Documentació: Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA),
c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró

Accés web del concurs

Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 16 d’abril de 2007, a les oficines de PUMSA

Obertura pública de pliques: a les 13 h del mateix dia 16 d’abril de 2007, a les oficines de PUMSA

Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10

PUMSA presenta el projecte d’urbanització de la ronda de Barceló

El president de l’entitat municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA, (PUMSA), Arcadi Vilert, juntament amb l’arquitecte Manuel Brullet, ha presentat aquest matí el projecte d’urbanització de la ronda de Barceló. Aquest projecte, que es presentarà a aprovació inicial dilluns per part de la Junta de Govern Local, forma part del Pla de millora urbana de la ronda de Barceló i l’illa Fàbregas i de Caralt que s’anirà desenvolupant per fases. Concretament el projecte de la ronda de Barceló contempla la millora dels carrers, de les zones verdes i la renovació de les xarxes de serveis existents en aquest àmbit.

L’objectiu de la intervenció és la reconversió de la ronda de Barceló en un gran saló urbà pensat, sobretot, per als vianants.

Aquest projecte d’urbanització, redactat per l’arquitecte Manuel Brullet, del despatx Brullet i Associats, i l’enginyer Jordi San Millàn, desenvolupa una part del Pla de de millora urbana, aprovat definitivament per la Generalitat el passat dia 25 de gener de 2007.

Principals actuacions

El projecte que avui s’ha presentat correspon a la urbanització de l’àmbit de la ronda de Barceló, que inclou la millora d’aquest vial, dels carrers de Casto Méndez Núñez i dels Germans Thos i Codina, del tram del Camí Ral entre els carrers de Josep Abril i de la Cooperativa, i dels espais públics de l’interior de les illes centrals de la ronda de Barceló.

Una de les principals actuacions serà l’eixamplament de la ronda fins als 34,4 metres, dels quals la calçada, amb doble sentit de circulació, n’ocuparà 6,4 metres i comptarà, a més, amb un espai per a aparcaments. Les dues voreres tindran 11,5 metres d’amplada cadascuna, i estan plantejades com una estructura no lineal al llarg de la qual aniran sorgint diferents espais de lleure per als vianants.

Els edificis que s’alineen a banda i banda de la ronda es construiran amb la planta baixa reculada de manera que crearan uns porxos en voladís, és a dir, sense pilars, que protegiran als vianants del sol i de la pluja a tot el llarg del vial. La planta baixa està reservada per a locals comercials, que revitalitzaran l’activitat econòmica del sector.

D’altra banda, a l’interior de les dues illes centrals de la ronda de Barceló, es preveu l’espai necessari per a la ubicació de dos equipaments, cadascun d’ells amb una zona verda que s’urbanitzarà per tal de crear nous espais de lleure per als ciutadans.

El projecte d’urbanització inclou la renovació de totes les xarxes de serveis existents (clavegueram, aigua potable, electricitat, gas i telecomunicacions); la pavimentació tant de les calçades com de les voreres de tots els carrers afectats i dels espais interior d’illa amb diferents materials i colors per tal d’aconseguir un efecte no lineal de l’espai. El projecte també inclou la col·locació de nou enllumenat públic, concretament es col·locaran dos tipus de fanals diferents, uns més alts per il·luminar la calçada i uns altres de més baixos per donar a l’espai un aspecte més recollit. També es preveu nova senyalització, semàfors i mobiliari urbà.

La jardineria també persegueix trencar l’efecte lineal de la ronda amb la plantació d’arbres al llarg de la ronda en forma de ziga-zaga. Els arbres de tres tipus diferents d’espècies vegetals i amb flors de diferents colors donaran un toc de color a l’espai. També s’instal·larà una xarxa de rec automatitzat. Per últim, es col·locaran contenidors soterrats per a la recollida selectiva de residus urbans.

Es preveu iniciar les obres d’urbanització l’any 2008 un cop aprovat el projecte definitivament.

Pla de millora urbana

La urbanització a l’àmbit de la ronda de Barceló és la primera fase d’una sèrie d’actuacions previstes dins el Pla de mllora urbana de la ronda de Barceló i l’illa Fàbregas i de Caralt.

El Pla de millora contempla dos àmbits d’actuació: el de la ronda de Barceló, amb una superfície de 30.082 m2, configurada pel teixit urbà existent entre el Camí Ral, l’Avinguda del Maresme i part de les illes que donen ambdós façanes a la ronda; i el de l’illa Fàbregas i de Caralt, amb una superfície de 9.629 m2, configurada pel carrer de Miquel Biada, la ronda d’Alfons XII, carrer de José M. Torrijos i passatge de José M. Torrijos.

Aquest Pla urbanístic preveu a l’àmbit de la ronda 692 nous habitatges a banda i banda de la ronda, 32% a preus públics, amb comerços a les plantes baixes, dos equipaments, un aparcament públic sota la ronda amb 310 places i la construcció de 2.231 places privades d’aparcament integrades als nous edificis.

Al final de la ronda, fent cantonada amb l’avinguda del Maresme, es preveu la construcció d’una torre de 80 metres d’alçada i una plaça a dos nivells, un primer situat a nivell de la ronda i l’altre connectat amb la rampa del futur pas soterrat de vianants.

També es preveu nous espais lliures o zones verdes i un pas soterrat que doni accés directe amb la part central del port, passant per sota de l’avinguda del Maresme, les vies del tren i el passeig Marítim.

Les xifres

El pressupost d’execució global del projecte d’urbanització és de 29.068.036 €. D’aquests, 11.368.000 €, corresponen a la primera fase del projecte, que s’ha presentat avui.

El pressupost restant es destinarà a la creació del pas soterrat del port; la urbanització de la ronda d’Alfons XII entre el Camí Ral i el carrer de Miquel Biada; la urbanització del Camí Ral entre el carrer de la Cooperativa i de Lepant; i la urbanització dels entorns de la torre i del futur centre comercial de l’illa Fàbregas i de Caralt.

L’alcalde visita els nous aparcaments de la ronda de Rafael Estrany promoguts per GINTRA

L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, acompanyat del regidor de Mobilitat i President de l’entitat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró SL (GINTRA), Fermí Manchado, van visitar l’aparcament en superfície de la ronda de Rafael Estrany, en funcionament des del passat mes de desembre, i l’aparcament soterrat a la mateixa ronda, actualment en obres.Aparcament en superfície

L’aparcament en superfície de la ronda Rafael Estrany, situat entre la ronda de Rafael Estrany i la riera de Sant Simó, és de caràcter gratuït i va entrar en funcionament el passat mes de desembre de 2006.

Actualment a l’aparcament, que ocupa una superfície total de 7.076m2 i té capacitat per a 200 places, s’hi accedeix provisionalment per la ronda de Rafael Estrany a l’alçada del carrer de Frank Marshall, fins que finalitzin les obres de l’aparcament soterrat previst també a la mateixa ronda.

L’aparcament ha suposat per GINTRA una inversió de 678.000 euros i l’obra ha estat executada per Contratas y Obras, empresa constructora SA.

Aparcament soterrat

Aquest nou equipament promogut també per GINTRA comptarà amb 267 places d’aparcament distribuïdes en dues plantes soterrani de 133 i 134 places respectivament. La superfície total construïda serà de 6.947 m2.

Els primers moviments de terres de l’aparcament van tenir lloc el passat mes de desembre i ara s’inicia l’execució del propi aparcament a càrrec de l’empresa, FCC Construcción, SA. El pressupost per a la construcció de l’aparcament soterrat és de 4.394.395 euros, i està previst finalitzar-lo el mes de maig de l’any 2008.

Un cop finalitzats els dos aparcaments, l’accés a ambdós continuarà realitzant-se per la ronda Rafael Estrany però a l’alçada del carrer de Josep Goday.

Pla Global

La construcció d’aquests dos equipaments forma part d’un projecte més ampli d’ordenació a l’àmbit de la ronda de Rafael Estrany que recull diferents actuacions com la reurbanització de la ronda, inaugurada el passat mes de setembre de 2006, i la creació d’una plaça pública a la coberta de l’aparcament soterrat que es preveu que finalitzi al maig de 2008.

La nova ordenació urbanística a l’àmbit Lepant-Churruca preveu una plaça pública més oberta cap a la futura escola
El Ple aprova inicialment la modificació del Pla General al sector

El Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir inicialment la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Urbana que afectarà al sector discontinu “Lepant-Churruca/El Rengle”. Aquest sector està format pels següents àmbits:

  • l’illa compresa entre els carrers de Lepant, Cosme Churruca, Federico Carlo Gravina i el Camí Ral, que ocupa 9.977 m2 de superfície i a on es troben el conjunt industrial de Can Fàbregas, tres parcel·les al carrer de Lepant i una nau de l’interior d’illa;
  • una porció de l’illa destinada a equipaments a l’àmbit del Rengle, que ocupa 2.630 m2;
  • l’illa triangular entre la plaça d’Itàlia, la ronda de Jaume Ferran i el carrer de Marià Ribas i Bertran, terrenys no edificables que ocupen una superfície de 2.668 m2.

La modificació està motivada per la impossibilitat d’executar el Pla Especial de Millora Urbana del sector Lepant-Churruca, del vigent Pla General de 1996, que dues sentències del Tribunal Superior de Justícia del 2001 i el 2002 van declarar nul.

D’altra banda, els representants d’Industrias de Hijos de Antonio Fábregas, SA. i del comitè d’empresa van demanar al juliol de 2006 a l’Ajuntament que iniciés la tramitació de la nova ordenació urbanística per fer front al cessament de l’activitat industrial. Aquesta petició ha motivat també l’adquisició per part de l’empresa municipal d’urbanisme PUMSA de la meitat indivisa dels terrenys de Can Fàbregas.

La proposta d’ordenació que el Ple va aprovar ahir presenta alguns canvis respecte als treballs preparatoris aprovats al setembre de 2006. En línies generals, la incorporació a l’àmbit de nova ordenació d’una petita nau situada a l’interior de l’illa de Lepant-Churruca ha permès donar una nova orientació i disposició dels habitatges que es construiran davant la futura escola, que permet crear una plaça pública més oberta.

Àmbit Lepant-Churruca

Es preveu conservar la nau principal de Can Fábregas i la xemeneia de vapor de l’antic conjunt, elements protegits pel Pla especial del Catàleg del patrimoni arquitectònic de Mataró. La nau s’obtindrà com a cessió obligatòria i gratuïta del sector per implantar-hi la futura escola, que ocuparà 6.120m2 de sòl. L’accés a l’escola es farà principalment mitjançant una nova plaça pública, de 1.249 m2 de superfície, que s’obrirà des del carrer de Cosme Churruca cap a l’equipament.

L’ordenació residencial a l’àmbit Lepant-Churruca preveu només edificis destinats a habitatges de règim protegit i concertat. Un bloc estarà alineat amb el carrer de Cosme Churruca i d’altra banda hi haurà un doble bloc que, formant una L amb l’anterior, tindrà façana cap a la plaça. Pel que fa a les alçades, es preveu que tinguin 3 plantes a la façana del carrer Cosme Churruca i fins a 5 cap a la plaça. Dels 44 habitatges previstos en aquest àmbit, 30 seran de protecció pública i 14 de règim concertat. Els baixos estaran ocupats per locals comercials i de serveis, que es relacionaran amb la plaça mitjançant un porxo.

Es preveu que el futur projecte d’urbanització del sector inclogui la transformació del carrer de Cosme Churruca en un vial de prioritat invertida.

Àmbit del Rengle

Part del sòl residencial que el Pla General de 1996 preveia a l’àmbit Lepant-Churruca es trasllada a una de les tres illes a on el Pla de Millora Urbana del Rengle concentrava part del sòl per a equipaments. En concret, es preveuen en aquest àmbit 92 habitatges de renda lliure. A les plantes més baixes de l’edificació es destinarà una superfície de 1.305 m2 per a usos terciaris.

Àmbit de la plaça d’Itàlia

Les necessitats d’espais lliures de la nova ordenació es cobriran amb la plaça pública prevista a l’àmbit de Lepant-Churruca i també amb la qualificació de zona verda dels terrenys no edificables ubicats a l’àmbit de la plaça d’Itàlia, que actualment són de titularitat pública i d’ús públic.

La modificació del Pla General haurà de superar ara els tràmits d’exposició pública, aprovació provisional i aprovació definitiva, aquesta última a càrrec de la Generalitat de Catalunya.

Plànol de la proposta a l’àmbit Lepant-Churruca i alçat a l’àmbit del Rengle

Coordinació de la seguretat en fase d’execució, de les obres de construcció de l’edifici terciari ubicat a l’illa III 1.3 de el Rengle de Mataró

Pressupost de licitació: 50.000 €, IVA inclòs
Termini d’execució: 24 mesos
Documentació: Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA),
c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró

Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 21 de març de 2007, a les oficines de PUMSA

Obertura pública de pliques: a les 13 h del mateix dia 21 de març de 2007, a les oficines de PUMSA

Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10

PUMSA comença l’enderroc de les naus situades al sector d’Iveco-Renfe-Farinera/Veïnat de Valldeix

L’entitat municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA, (PUMSA) va iniciar la setmana passada l’enderroc d’una part de les edificacions del sector d’Iveco-Renfe-Farinera/Veïnat de Valldeix. Està previst que aquesta intervenció finalitzi a l’estiu.

Els edificis objecte d’enderroc són, d’una banda, un immoble situat al xamfrà entre el carrer de Juan de la Cierva i l’avinguda del Maresme, que és propietat de PUMSA. A l’edifici, de 400m2 de superfície, antigament hi havia una residència geriàtrica.

De l’altra, també s’enderrocarà part d’unes naus de l’antiga empresa Iveco, formades per quatre edificis industrials units entre sí en una superfície de 18.196 m2.

Copcisa, SA, és l’empresa encarregada dels enderrocs. La intervenció té un import d’adjudicació de 625.000 euros en total, i està previst que finalitzi el proper mes de juliol.

Àmbit Iveco-Renfe-Farinera/Veïnat de Valldeix

El desenvolupament del sector Iveco-Renfe-Farinera/veïnat de Valldeix el gestiona PUMSA com administració actuant des del passat 9 de setembre de 2003 per acord del Ple de l’Ajuntament de Mataró.

El 13 de juliol de 2005, PUMSA va constituir la societat d’economia mixta Porta Laietana, SA, formada per l’entitat municipal i Iluro Residencial, SL, del grup Copcisa. Aquesta societat gestionarà les finques de la seva propietat dins del sector.

El passat 11 de desembre, la Junta de Govern va aprovar inicialment el Pla de Millora Urbana per al sector discontinu Iveco-Renfe-Farinera/veïnat de Valldeix, que afecta a una superfície total de 102.526 m2.

L’àmbit d’Iveco-Renfe té forma triangular i es troba situat entre l’avinguda d’Ernest Lluch, l’avinguda del Maresme i els espais ocupats per l’activitat de Renfe. Pel que fa a la fàbrica de la Farinera, està ubicada a l’illa definida per la ronda de Barceló, l’avinguda del Maresme, el carrer dels Germans Thos i Codina i el carrer de Josep Abril.

En aquests àmbits, es preveu la construcció de 1.237 habitatges, dels quals 839 seran de renda lliure i 398 protegits (més del 32%). A més, es crearà un parc lineal que s’estendrà entre el futur parc tecnològic TecnoCampusMataró i la ronda de Barceló; un edifici terciari/comercial; una escola de primària i una escola bressol, un centre d’atenció primària i un equipament de caràcter cívic, que se sumarà a l’equipament comunitari que resultarà de la reconversió de les naus de la Farinera.

En quant al veïnat de Valldeix, està situat a tocar de la riera de Can Soler, davant de la urbanització de Can Marquès. Es preveu la transformació de la nau existent en equipament públic, d’acord a la modificació del Pla General, on està previst reubicar el Servei de Manteniment de l’Ajuntament. La restitució paisatgística de la zona permetrà vitalitzar els itineraris existents (camí de Lorita, eix Valldeix), i es planteja la canalització del torrent que passa pel sector per garantir el correcte accés als espais lliures.

Del conjunt del veïnat de Valldeix, 9.003 m2 de superfície estan inclosos dins el Pla de Millora Urbana del sector Iveco-Renfe-Farinera/veïnat de Valldeix.

Construcció d’un edifici per a aparcaments, equipaments i habitatges sobre estructura ja realitzada, al carrer Carlemany 6-12 de Mataró

Pressupost de licitació: 3.275.355,00 €, IVA inclòs

 

Termini d’execució: 11 mesos

Documentació:

Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA),
c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró

Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 20 de març de 2007, a les oficines de PUMSA

Obertura pública de pliques:

a les 13.30 h del mateix dia 20 de març de 2007, a les oficines de PUMSA

Per a més informació: 93 757 85 38 / 93 741 56 10

 

Construcció de l’estructura d’un edifici per a aparcaments, equipaments i habitatges al carrer Núñez de Balboa 10 de Mataró

Pressupost de licitació: 970.490,00 €, IVA inclòs

Termini d’execució: 10 mesos

Documentació: Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA),
c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró
www.grup-pumsa.cat/concursos/estructura-nunezbalboa

Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 20 de març de 2007, a les oficines de PUMSA

Obertura pública de pliques: a les 13 h del mateix dia 20 de març de 2007, a les oficines de PUMSA

Per a més informació: 93 757 85 38 / 93 741 56 10

El parc TecnoCampusMataró comença a prendre forma amb la col·locació de la primer pedra
Esdevindrà un espai de referència per als emprenedors i els innovadors a Catalunya

El conseller d’Economia i Finances, Antoni Castells, l’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, i la presidenta del Parc TCM i de la Fundació Tecnocampus, Pilar González-Agàpito, han col·locat aquest migdia la primera pedra del parc TecnoCampusMataró. Amb aquest acte s’inicia la construcció del parc tecnològic a la capital del Maresme, que esdevindrà un espai de referència per als emprenedors i els innovadors de tot Catalunya.

Universitat, empresa i centres de recerca i desenvolupament compartiran el mateix espai al parc TecnoCampusMataró. La finalitat del nou parc tecnològic i d’innovació és crear un entorn capaç d’accelerar els processos d’innovació mitjançant la transferència i la difusió de tecnologia que permeti l’increment de la competitivitat, la creació de noves empreses en sectors emergents i la millora de la capacitació professional dels treballadors i les treballadores. El parc s’adapta al teixit productiu propi del territori, respon a les necessitats locals i s’integra en l’estratègia de ciutat.

Per a la construcció del parc, s’ha constituït recentment l’entitat pública empresarial Parc TCM que gestionarà i farà el seguiment de la construcció del parc tecnològic TecnoCampusMataró al sector del Rengle. El consell d’administració està format per representants escollits pels grups municipals, en la mateixa proporció numèrica que les comissions informatives de l’Ajuntament. La presidenta del consell d’administració és PilarGonzàlez Agápito, i Arcadi Vilert n’és el vicepresident.

Desenvolupament econòmic i social

L’Ajuntament de Mataró impulsa el parc TecnoCampusMataró com un projecte de ciutat, que s’alinea amb l’estratègia municipal seguint un pla únic que aglutina els esforços de tots els agents implicats en el desenvolupament de la Societat del Coneixement.

El nou espai permetrà la instal·lació de 75 empreses de base tecnològica, la generació de més de 20 noves empreses cada any i la creació o consolidació de 2.000 llocs de treball (3,4% de la població activa de Mataró).

A nivell universitari, al parc TecnoCampusMataró s’oferiran titulacions en l’àmbit de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), audiovisuals, turisme i empresarials, i es graduaran més de 200 estudiants anualment. D’altra banda, permetrà l’ampliació de l’oferta de formació contínua de postgrau. La repercussió del parc sobre el PIB municipal es traduirà en un increment d’entre el 4 i el 4,5%.

Espais del parc TecnoCampusMataró

El parc TecnoCampusMataró comptarà amb cinc espais diferenciats: TCM 1 (Universitats i serveis complementaris); TCM 2 (Incubadora, Centre R+D+i); TCM 3 (Edifici d’innovació); TCM 4 (Centre de congressos i de reunions); i TCM 5 (Aparcament públic).

GINTRA. Concurs públic per la redacció de projectes, estudis, direcció d’obra i execució de l’obra de l’aparcament al parc del Palau

CONCURS PER A LA CONTRACTACIÓ DE L’ASSITÈNCIA TÈCNICA PER A LA REDACCIÓ DEL PROJECTE BÀSIC I D’EXECUCIÓ, DE L’ESTUDI DE SEGURETAT I SALUT, DEL PROJECTE D’ACTIVITATS PER A LA LLICÈNCIA AMBIENTAL, POSTERIOR DIRECCIÓ D’OBRA I PER A L’EXECUCIÓ DE LES OBRES DE CONSTRUCCIÓ DE L’APARCAMENT SOTERRAT AL PARC DEL PALAU DE MATARÓ.

Pressupost estimatiu de licitació:

– 3.459.668 euros, IVA inclòs, per les obres de l’aparcament soterrat
– 173.000 euros, IVA inclòs, pels projectes, estudis i direcció de l’obra

Termini d’execució:

– 14 mesos per l’obra de l’aparcament

– 2 mesos pels projectes i estudis

Documentació: Oficines de GINTRA (Gestió Integral de Trànsit Mataró SL, societat municipal)

c/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 6, 08302 Mataró
www.grup-pumsa.cat/concursos/parcdelpalau

Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 19 d’abril de 2007, a les oficines de GINTRA

Obertura pública de pliques: a les 13 h del mateix dia 19 d’abril, a les oficines de PUMSA
c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró