PUMSA inicia la primera fase de les obres d’urbanització d’El Verdet

Aquesta primera etapa del projecte d’urbanització de la UA-53 El Verdet permetrà l’obertura del carrer de Pedro Antonio de Alarcón entre els carrers de Marià Fortuny i de Mata, a més de crear noves parcel·les d’ús residencial i d’equipaments. També es milloraran els carrers afectats i les xarxes de serveis, i es col·locarà nou enllumenat públic i mobiliari urbà.

L’àmbit de la Unitat d’Actuació (UA) 53 està delimitat pels carrers de Mata, d’Agustí Moreto, de Marià Fortuny i de Pedro Antonio de Alarcón, i ocupa una superfície total de 7.691 m2. Es tracta d’una àrea on actualment existeixen edificacions de tipus industrial i tot un seguit de petits carrerons que donen accés a les diferents naus i tallers.

El projecte d’urbanització preveu conservar els edificis d’habitatges situats als carrers que envolten l’àrea d’actuació, així com les cinc cases unifamiliars que hi ha a la cantonada entre els carrers d’Agustín Moreto i de Marià Fortuny.

Primera fase
La intervenció es farà en dues fases. La primera d’elles, que abasta una superfície de 2.503 m2, va començar a finals de juliol i consisteix en l’enderroc de les esmentades indústries, de manera que es crearan noves parcel·les per a habitatges i equipaments. També es perllongarà el carrer de Pedro Antonio de Alarcón, que actualment està interromput entre els carrers de Marià Fortuny i de Mata, per tal de donar continuïtat al vial.

Aquesta fase del projecte contempla l’eixamplament i reurbanització de les voreres dels carrers de Mata, Marià Fortuny, i la urbanització d’un nou tram del carrer de Pedro Antonio de Alarcón que connecta el carrer de Mata amb el carrer de Marià Fortuny. A més, es crearan guals de vianants i franges d’aparcament a diferents punts de l’àmbit.

El projecte preveu el manteniment de tots els arbres que hi ha plantats al carrer de Mata, exceptuant dues unitats que han de deixar pas a l’obertura del carrer de Pedro Antonio de Alarcón.

Quant als serveis, s’inspeccionarà el clavegueram existent i es construiran les connexions a la xarxa; es substituiran els trams de canonada d’aigua que siguin necessaris; es mantindrà la xarxa de gas existent; s’eliminarà la xarxa d’electricitat aèria i es soterraran els trams que es considerin convenients; i també es soterrarà la xarxa de telefonia que sigui necessària.

D’altra banda, s’instal·laran nous serveis d’electricitat, gas, telefonia, i clavegueram a les parcel·les que s’originin per l’enderroc de les indústries, així com la incorporació a la xarxa del clavegueram del nou tram del carrer de Pedro Antonio de Alarcón. El projecte inclou la col·locació de nou enllumenat públic i mobiliari urbà.

Termini i import de l’obra
Està previst que les obres de la primera fase del projecte d’urbanització de la UA-53 El Verdet finalitzin al desembre de 2007.

L’empresa que s’encarrega de les obres és FCC Construcción, SA, amb un import d’adjudicació de 561.204 euros.

Nou espai públic
Un cop finalitzin les obres de la primera fase del projecte d’urbanització de la UA-53, s’establirà el termini per a la realització de la segona fase.

Aquesta consistirà, bàsicament, en la creació d’una nova plaça que quedarà delimitada pels futurs edificis del carrer de Mata, el carrer de Pedro Antonio de Alarcón i la part posterior dels edificis que es construeixin al carrer de Marià Fortuny. A més, aquest espai tocarà també amb el carrer de Josep Sabater i Sust, que forma part de la UA-58.

La plaça tindrà dons nivells. La zona inferior és la que pertany a la UA-53, i comprèn una gran superfície pavimentada amb arbrat. Disposarà, a més, de tot un front d’accés al llarg del nou tram del carrer de Pedro Antonio de Alarcón i de part del carrer de Marià Fortuny.

La part superior, que pertany a la UA-58, tindrà una àrea de jocs infantils i una zona pavimentada amb arbres que donarà continuïtat a l’arbrat del carrer de Josep Sabater i Sust.

A la part central de la plaça, hi haurà una zona verda amb un petit espai pavimentat que podria fer-se servir com a escenari per a esdeveniments públics.

Un edifici d’equipament i habitatge públic
Com administració actuant a l’àmbit, PUMSA és l’adjudicatària del sòl corresponent al 10% d’aprofitament mig del sector. En aquesta finca, l’empresa municipal té previst construir en el futur un edifici que tindrà una planta baixa destinada a equipament públic, una planta soterrània d’aparcament i tres plantes pisos d’habitatge públic amb protecció oficial.

Mataró aplicarà la tarificació per minuts als aparcaments municipals de rotació a partir del 30 d’agost.

Aquest nou sistema de tarificació per minut és obligatori per a tots els aparcaments de rotació, segons es recull a la llei 44/2006 de millora de la protecció dels consumidors i usuaris. La seva aplicació permetrà als usuaris pagar el temps real d’estacionament i l’aplicació de l’arrodoniment a la baixa.La Comissió Municipal Informativa de Via Pública celebrada avui, dia 25 de juliol a les 9 h, en sessió extraordinària, ha informat sobre la nova proposta de tarifes dels aparcaments de rotació de titularitat municipal, que a Mataró gestiona GINTRA.

Avantatges per als usuaris

A Mataró, aquest sistema de tarificació es posarà en marxa a partir del proper 30 d’agost de 2007.

La seva aplicació comportarà tota una sèrie d’avantatges als usuaris dels aparcaments de rotació que només hauran de pagar el temps real d’estacionament als aparcaments. A més, el nou sistema també obliga a l’arrodoniment a la baixa de la tarifa resultant en múltiples de cinc cèntims d’euros.

Tot i que la tarificació per minuts suposa un increment de les tarifes, es calcula que un 52% dels usuaris reduiran el pagament respecte el preu que han d’abonar actualment.

Per últim, el nou sistema farà que tots els minuts costin el mateix i que els usuaris de curta durada siguin els més afavorits amb el canvi.

Proposta de tarificació per minuts

La proposta de revisió de tarifes horàries es basa en el volum de demanda actuals dels aparcaments i la preservació de l’equilibri econòmicofinancer de cada explotació, procurant trobar la tarifa més adient tant pels usuaris com per les empreses concessionàries dels aparcaments, sempre inferior a la tarifa que apliquen els aparcaments de rotació privats.

Així, els preus que es proposa aplicar a cada aparcament municipal són els següents (en euros/minut):

  • Plaça de les Tereses: 0,0328
  • Plaça de Santa Anna: 0,0374
  • Can Xammar: 0,0353
  • Plaça Tomás y Valiente: 0,0269
  • Parc Central: 0,0269
  • Plaça de Granollers: 0,0271

L’import que pagarà l’usuari es calcularà a partir d’aquests preus i de l’estada, arrodonint el resultat a la baixa en múltiples de cinc cèntims d’euro.

Tarifes actuals

Als aparcaments de concessió de Mataró s’apliquen actualment tres tipus de fraccionament tarifari: fraccionament per hores, fraccionament inicial d’una hora i fraccions següents de 30 minuts i fraccionament de 15 minuts.

Segons això per exemple a l’aparcament de la plaça de les Tereses que tindrà una tarifa de 0,0328 euros per minut la comparació entre les tarifes actuals i les noves seria:

Per una estada de 20 minuts ara es paga 1,50€ i a partir del 30 d’agost es pagarà 0,65€.
Per una estada de 35 minuts ara es paga 1,50€ i a partir del 30 d’agost es pagarà 1,10€.
Per una estada de 75 minuts ara es paga 3,00€ i a partir del 30 d’agost es pagarà 2,45€.
Per una estada de 130 minuts ara es paga 4,50€ i a partir del 30 d’agost es pagarà 4,25€.
Per una estada de 190 minuts ara paga 6,00€ i a partir del 30 d’agost es pagarà 6,20€.

Aquestes xifres variaran segons la tarifa que apliqui cada aparcament.

Execució de les obres de moviments de terres, fonaments i estructura de l’edifici del CONEIXEMENT (edifici B), de la seu del TECNOCAMPUSMATARÓ

Pressupost de licitació: 9.167.038,92 €, IVA inclòs
Garantia Provisional: 2% del pressupost de licitació, IVA inclòs
Garantia Definitiva: 4% del pressupost d’adjudicació, IVA inclòs
Termini d’execució: 18 mesos
Documentació: Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA),
c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró,
fins les 13 hores del dia 27 de setembre de 2007
www.grup-pumsa.cat/concursos/tecnocampus/edifici-coneixement
Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 1 d’octubre de 2007, a les oficines de PUMSA
Obertura pública de pliques: a les 13 h del dia 3 d’octubre de 2007, oficines de PUMSA

Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10

Execució de les obres de moviments de terres, fonaments i estructura de l’edifici del serveis a la INNOVACIÓ (edifici A), de la seu del TECNOCAMPUSMATARÓ

Pressupost de licitació: 6.418.235,08 €, IVA inclòs
Garantia Provisional: 2% del pressupost de licitació, IVA inclòs
Garantia Definitiva: 4% del pressupost d’adjudicació, IVA inclòs
Termini d’execució: 12 mesos
Documentació: Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA),
c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró,
fins les 13 hores del dia 27 de setembre de 2007
www.grup-pumsa.cat/concursos/tecnocampus/edifici-innovacio
Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 1 d’octubre de 2007, a les oficines de PUMSA
Obertura pública de pliques: a les 13 h del dia 3 d’octubre de 2007, oficines de PUMSA
Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10

La plaça d’Occitània estrena aparcament soterrat amb 224 places

L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, va inaugurar ahir a les 20 h el nou aparcament soterrat de la plaça d’Occitània que suposa la creació de 224 noves places d’aparcament per a residents i de rotació. Un cop finalitzades les obres es posen en marxa les places per a residents, mentre que les de rotació està previst ho facin al setembre.

La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) ha estat l’encarregada del control de les obres i també gestionarà les places de rotació de l’aparcament.

L’aparcament de la plaça d’Occitània s’ubica entre els carrers de Francisco de Goya i de Joan Larrea, el passatge de Can Bonminyó i el carrer de Pompeu Fabra. Té una superfície total construïda de 6.089 m2 i consta de tres plantes subterrànies que allotgen un total de 224 places d’aparcament, cinc de les quals són adaptades per a persones amb mobilitat reduïda.

La distribució de les places és la següent: 68 a la primera planta, 77 a la segona i 79 a la tercera.

Accessos de vehicles i vianants
Els vehicles compten amb dos accessos a l’aparcament: un d’entrada, que es fa pel carrer de Joan Larrea, i un de sortida, pel carrer de Pompeu Fabra.

Pel que fa als vianants, podran accedir per dues entrades: una amb escala, i l’altra amb una escala i un ascensor adaptat, la capacitat del qual és de sis persones. Tots dos accessos se situen al costat nord de la plaça, a tocar el passatge de Can Bonminyó.

Places de venda (concessió a 50 anys) i places de rotació
Inmuebles Fénix 92, SL., és l’empresa adjudicatària que s’ha encarregat de la construcció de l’aparcament, i que també en farà l’explotació del mateix. Gintra s’encarrega de la gestió de les places de rotació i de lloguer nocturn.

Les places de venda, en règim de concessió per un termini de 50 anys, se situaran a la primera i segona plantes de l’aparcament. Són un total de 145 places que van començar a comercialitzar-se el passat 8 de gener a un preu de 15.900 € + IVA per Inmuebles Fénix 92, SL. Actualment encara en queden algunes  places lliures. Tots els veïns interessats en les places de concessió poden posar-se en contacte amb Inmuebles Fénix 92, SL, al número de telèfon següent: 699 28 64 15.

Pel que fa a les places de rotació, s’ubicaran a l’última planta de l’aparcament, i les gestionarà GINTRA durant un termini aproximat d’un any. Actualment, s’estan fent les obres d’adequació per tal que les places de rotació, un total de 79, es posin en marxa a partir del setembre.

A més, està previst destinar aquestes mateixes places de rotació al lloguer nocturn, de manera que els veïns interessats hi puguin estacionar els seus vehicles a la nit, quan no hi ha rotació. La comercialització d’aquestes places la durà a terme GINTRA des de la cabina de control del mateix aparcament a partir del proper dia 3 setembre.

Millores al passatge i a la plaça
El nou aparcament s’adapta a la geometria rectangular de la plaça d’Occitània a tocar el passatge de Can Bonminyó per tal de conservar els plataners existents. Només s’han hagut de traslladar alguns exemplars a la zona arbrada de la plaça per tal de no intercedir amb l’activitat de l’aparcament.

Les obres inclouen també l’ampliació del passatge de Can Bonminyó davant de la Biblioteca Pública Pompeu Fabra i la reurbanització de la plaça d’Occitània, que mantindrà la seva estructura tal i com estava abans de les obres, amb una zona de sauló i una altra zona de plaça dura. A més, s’han introduït algunes millores com el nou accés a la plaça d’Occitània des del carrer de Joan Larrea i el passatge de Can Bonminyó.

D’altra banda, s’està restaurant el grup escultòric que hi havia a la plaça, a tocar del carrer de Pompeu Fabra. Es preveu finalitzar tots aquests treballs durant el mes d’agost.

Termini i inversió
Les obres del nou aparcament, que van començar el maig de 2006, han suposat una inversió de 2.900.000 euros.

L’alcalde inaugura l’aparcament subterrani del Parc de Cerdanyola

L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, va inaugurar ahir a les 19 h el nou aparcament subterrani del Parc de Cerdanyola, que té capacitat per a 266 vehicles. Les places es destinen als veïns del barri en règim de concessió, però també es reserva una part per a la rotació. Un cop finalitzades les obres l’aparcament es posa en marxa amb les places per a residents, mentre que les de rotació està previst que ho facin al setembre.

La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (Gintra) ha estat l’encarregada del control de les obres, i també gestionarà les places de rotació i de lloguer nocturn.

L’aparcament té una superfície construïda de 6.449 m2 distribuïts en tres plantes subterrànies. Compta amb 266 places, cinc de les quals són per a persones amb mobilitat reduïda.

Accessos de vehicles i vianants
Els vehicles disposen d’un únic accés d’entrada i sortida per l’avinguda de la Gatassa, a l’alçada del carrer de Vitòria.

Els vianants, per la seva banda, poden accedir a l’aparcament mitjançant dos accessos diferents situats a la mateixa avinguda de la Gatassa. Totes dues entrades compten amb escales, i una d’elles, la que toca més a l’interior del Parc de Cerdanyola, té un ascensor.

Places de venda
La major part de les places, un total de 206, es destinen als veïns del barri, que les poden adquirir en règim de concessió a 50 anys.

Inmuebles Fénix 92, SL, l’empresa que va guanyar el concurs per a la construcció, explotació i conservació de l’aparcament, va començar la comercialització d’aquestes places el passat 8 de gener de 2007 a un preu de 15.900 € + IVA, i actualment encara queden places lliures. Tots els interessats en les places de concessió poden posar-se en contacte amb Inmuebles Fénix 92, SL, al número de telèfon següent: 699 28 34 34.

60 places de rotació i lloguer nocturn
L’aparcament també compta amb 60 places de rotació a l’última planta que gestionarà directament Gintra durant un termini aproximat d’un any. Aquestes mateixes places es destinaran al lloguer nocturn, de manera que es podrà aprofitar l’horari en què no hi ha rotació per tal que els veïns puguin estacionar els seus vehicles.

La seva comercialització la durà a terme Gintra des de la cabina de control del mateix aparcament a partir del setembre en què es preveu es posi en marxa la rotació i el lloguer nocturn. Actualment, s’estan realitzant les obres d’adequació d’aquestes places de rotació i lloguer nocturn.

Millora de l’espai públic
Les obres de l’aparcament del Parc de Cerdanyola també inclouen la reurbanització de l’espai públic sobre el mateix i que es manté tal i com estava abans de la intervenció. A més, s’ha construït un nou mòdul de serveis sanitaris que substitueixen els que existien anteriorment al parc, i que seran d’ús públic. Aquests treballs de millora es preveu finalitzin durant el mes d’agost.

Termini de les obres i inversió
Les obres de l’aparcament del Parc de Cerdanyola van començar al desembre de 2005 amb els treballs previs, que van consistir en les feines de prospecció i tancament del recinte on s’ubica. La seva construcció es va iniciar a finals de març de 2006, i han finalitzat aquest mes de juliol.

PUMSA inicia les obres d’urbanització del sector de Can Gassol

S’hi construiran 101 habitatges, 2 locals comercials i un aparcament amb 147 places

Les obres d’urbanització del sector de Can Gassol han començat aquest mes de juliol. Els nous immobles acolliran 101 habitatges, 31 dels quals de caràcter protegit i concertat, 2 locals comercials i un aparcament amb 147 places. L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) i Residencial Urbemar, SL són les promotores de promouen les obres.

Els edificis d’habitatges se situen en una parcel·la  de 6.040 m2, i formen un bloc en forma d’“u” que dóna façana als carrers de Floridablanca, de Pacheco i d’Enric Prat de la Riba. El conjunt crea un nou espai públic interior que envolta la part que es conserva de les fàbriques de Can Gassol per al seu futur ús com a equipament comunitari.

A més, els baixos de dels dos blocs d’habitatges que queden paral·lels l’un respecte a l’altre seran porxats, de manera que tots tres carrers quedaran connectats i ampliaran els accessos a l’espai públic interior.

Sostre residencial
El sostre residencial màxim del sector és de 8.600 m2, un 30% del qual es destinarà a habitatges a preu assequible. D’aquests, un 20% serà per a habitatge protegit (21 habitatges) i un 10% per a habitatge concertat 10 habitatges). Tots ells els construirà PUMSA i els gestionarà Prohabitatge Mataró, excepte un dels 10 habitatges concertats, que construirà Residencial Urbemar.

D’altra banda, el 70% del sòl residencial restant es destinarà a la creació d’habitatge lliure (70 habitatges).

Distribució dels habitatges
Els 21 habitatges de protecció oficial se situaran en un edifici que tindrà façana al carrer de Floridablanca. Es tracta d’un immoble amb planta baixa + 3 plantes pis, que allotjaran habitatges de 2 i 3 dormitoris.

Pel que fa als habitatges en règim concertat, 9 d’ells s’ubicaran a la cantonada del bloc amb façana al carrer de Pacheco. L’edifici tindrà una alçada de planta baixa + 3 plantes pis, i el formaran habitatges d’1, 2 i 3 dormitoris. Al baixos d’aquest bloc s’ubicarà un dels locals comercials.

La resta d’aquest bloc tindrà planta baixa + 3 plantes pis, menys una part que serà de planta baixa + 5, i es destinarà als 70 habitatges lliures i a un dels concertats. Aquest tram el formen habitatges d’1, 2 i 3 dormitoris. L’altre local comercial se situarà a la planta baixa d’un dels blocs d’edificis de caràcter lliure.

Noves places d’aparcament
L’aparcament, amb una superfície construïda de 5.600 m2, s’organitza en forma de “L” sota els blocs d’habitatges lliures i concertats. Tindrà 147 places distribuïdes en dos soterranis que es destinaran als residents en règim de lloguer i de venda.
PUMSA serà la propietària del 30% de les places d’aparcament.

L’espai públic interior
Residencial Urbemar s’encarregarà de la urbanització del nou espai públic que es crea entre els edificis d’habitatges. Aquestes obres s’iniciaran d’aquí a un any aproximadament, i es preveu un termini d’execució de sis mesos.

Termini i pressupost
L’empresa que s’encarregarà de fer l’estructura dels edificis és Ferros Iluro, SL. Posteriorment, es licitarà la construcció de la resta de l’edifici.

Està previst que les obres dels habitatges que construeix PUMSA finalitzin el quart trimestre de 2008. Pel que fa a la resta d’habitatges, que construeix Residencial Urbemar i al nou espai públic, la seva construcció finalitzarà l’any 2009.

L´inversió total prevista per PUMSA per a la construcció dels habitatges protegits i l’aparcament serà de 4,3 milions d´euros.

Millora de Can Gassol
La construcció dels edificis d’habitatges, equipaments, locals comercials i aparcament i del nou espai públic interior forma part del projecte d’urbanització de la UA-80 Can Gassol, que l’Ajuntament va aprovar el 23 de novembre de 2006. Aquest pla preveu, a més, la millora dels carrers de Floridablanca, Enric Prat de la Riba i José Francisco Pacheco, així com la conservació de part d’una nau industrial de Can Gassol.

Precisament, el passat mes de febrer, PUMSA i Residencial Urbemar van començar l’enderroc de les edificacions industrials existents a l’interior del polígon de Can Gassol. Aquesta intervenció, ja finalitzada, ha conservat el pòrtic d’entrada al recinte de l’antiga fàbrica de Can Gassol, i una part de la fàbrica que dóna al carrer d’Enric Prat de la Riba. Aquesta peça no està catalogada, però es manté per al seu futur ús com a equipament comunitari. Concretament, està prevista la posada en marxa d’un centre de creació escènica d’acord amb el Pla d’Equipaments Culturals.

El desenvolupament de Can Gassol el gestiona PUMSA com administració actuant per acord del Ple de l’Ajuntament de Mataró, juntament amb Residencial Urbemar SL, entitat copropietària del sector.

Comença la construcció d’un nou edifici d’habitatges al carrer de Teià

L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) ha iniciat la construcció d’un edifici de cinc habitatges amb aparcament al carrer de Teià 4, al barri de La Llàntia. Els pisos es destinaran al reallotjament de les famílies afectades pel Pla Especial de Millora Urbana (PEMU) de La Llàntia.   

L’edifici es situarà al carrer de Teià 4, entre els carrers de Masnou i de Llevantina, i tindrà una superfície total de 685 m2 distribuïts en planta soterrani, planta baixa i dos pisos.

A la planta soterrani es construirà un aparcament de 170 m2 amb quatre places de venda destinades als residents.

La planta baixa i les dues plantes pis allotjaran els cinc habitatges. Dos d’ells tindran una superfície útil de 55 m2, altres dos de 65 m2 i un de 111 m2, i disposaran d’entre 2 i 3 dormitoris.

Al terrat de l’edifici s’ubicaran plaques solars per dotar l’edifici d’aigua calenta sanitària i calefacció.

Termini i pressupost
L’empresa encarregada d’aixecar l’estructura de l’edifici és POPSA Construccions, SL, amb un import d’adjudicació de 235.000 €, IVA inclòs. Posteriorment, es convocarà un concurs per escollir l’empresa que construirà la resta de l’edifici.

Està previst que les obres, que promou PUMSA i gestiona Prohabitatge Mataró, finalitzin completament el tercer trimestre de 2008.

PEMU de La Llàntia
La construcció d’aquest edifici d’habitatges està inclòs dins el Pla Especial de Millora Urbana (PEMU) de La Llàntia, que la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona va aprovar definitivament el 12 de març de 2003 amb l’objectiu de millorar l’ordenació d’aquest barri de Mataró.

El PEMU preveu la construcció d’altres tres edificis de promoció pública, un dels qual ja s’ha construït al mateix carrer de Tiana, número 2.

El Pla també inclou la creació d’un Centre d’Atenció Primària (CAP), la primera pedra del qual es va posar el passat mes de març; la recuperació i rehabilitació de la masia existent a l’àmbit del carrer de La Boixa, que es destinarà a equipament; i la construcció d’un edifici per a equipament i un edifici comercial amb aparcament, que ha començat aquest mes de juliol.

Comença la construcció del nou edifici de negocis al sector de El Rengle

L’immoble es destinarà a empreses que desenvolupin activitats relacionades amb la innovació, el coneixement, la formació i les tecnologies, i també a aquelles afectades per processos urbanístics. PUMSA promou la seva construcció, que s’ha iniciat aquest mes de juny i està previst que finalitzi el juny de 2009.

El nou edifici terciari es situa a l’illa 3 de El Rengle, a tocar del parc tecnològic i de la innovació TecnoCampusMataró (TCM). L’immoble tindrà quatre plantes per sobre rasant i dues en soterrani, on PUMSA construirà un aparcament.

En conjunt, serà un edifici singular, ja que les plantes baixa i primera es construiran a tota la base del sòl, mentre que les plantes segona i tercera ocuparan el perímetre de les plantes inferiors, deixant enmig una plaça interior.

La superfície total a construir és de 30.380 m2, i la inversió prevista és de més de 20 milions d’euros. L’empresa que s’encarrega de la seva construcció és FCC Construcción, SA, seguint el projecte del despatx d’arquitectura Manuel Ruisánchez Arquitectes, SL.

Les obres han començat aquest mes de juny amb les feines prèvies de prospecció geològica, i el proper mes de juliol s’iniciarà el moviment de terres i la construcció de l’edifici.

Concurs per a escollir empreses

PUMSA va convocar un concurs l’any 2005 per escollir les empreses que s’instal·laran a l’edifici, el qual ha estat adjudicat a un total de 15 companyies.

Per a l’adjudicació del concurs es va tenir en compte l’oferta econòmica i el tipus d’activitat a implantar. Pel que fa al tipus d’activitat de les empreses, es va prioritzar les que realitzen una tasca afí al parc tecnològic TecnoCampusMataró. Es tracta, doncs, d’activitats amb valor afegit que es desenvolupen a diversos sectors empresarials, però que tenen vincles d’aplicació a l’àmbit universitari, la investigació i les noves tecnologies.

En segon terme, també es van valorar aquelles empreses que es troben afectades per processos de desenvolupament urbanístic de la ciutat.

Desenvolupament de El Rengle

El Rengle és un dels sectors de la ciutat que es troba en ple procés de creixement i millora. Aquest àmbit, integrat dins l’estructura del front de mar, inclourà zones terciàries, 387 habitatges, espais lliures públics i privats i un excel·lent sistema viari d’accés i circulació, amb 2.650 places d’aparcament.

Aquestes actuacions es concreten al Pla de Millora Urbana (PMU) de El Rengle, aprovat definitivament per la Generalitat de Catalunya al març de 2006. L’àmbit del PMU comprèn tres illes de sòl urbà situades entre l’avinguda del Maresme, el passeig del Rengle, el passeig de Marina i els carrers de Cabrils, de Caldes d’Estrac i de Tordera.

Les tres illes afectades estan al costat de l’illa que ocuparà el parc tecnològic i de la innovació TecnoCampusMataró, i dins el projecte d’urbanització del sector del Rengle que duu a terme PUMSA. La superfície total afectada pel PMU és de 77.554 m2.

PUMSA inicia la urbanització dels entorns del Cafè de Mar

La societat municipal PUMSA comença aquesta setmana les obres d’urbanització corresponents al Pla Especial de Reforma Interior (PERI) Cafè de Mar i entorns. El projecte preveu la remodelació de l’espai públic situat entre l’avinguda del Maresme i els carrers de Jaume Balmes, Sant Agustí i Damià Campeny, excepte l’àmbit de l’edifici de l’Escola Pia Santa Anna. L’import d’adjudicació de les obres, que es realitzaran en un període de sis mesos, és d’1.061.704 euros.

La finalitat del projecte, aprovat definitivament per Decret d’alcaldia el 3 d’abril de 2007, és aconseguir la unificació dels espais de vianants inclosos en l’àmbit del Cafè de Mar. Això s’assolirà suprimint el concepte de vorera tal i com s’entén actualment, de manera que tota la superfície de vianants esdevindrà un gran espai a un mateix nivell que unificarà totes les zones públiques existents en l’àmbit d’actuació.

El projecte també inclou la urbanització de tot el carrer de Jaume Balmes entre l’avinguda del Maresme i el carrer de Damià Campeny, inclosa la vorera oposada al Cafè de Mar, així com la modificació del parterre situat a l’avinguda a l’alçada del carrer de Sant Pere per tal d’ampliar i facilitar el gir actualment existent. 

Igualment, es modifica la cruïlla dels carrers de Jaume Balmes i de Sant Felicià amb l’avinguda del Maresme.

Part dels carrers de Sant Agustí i de Damià Campeny ja s’havien urbanitzat anteriorment durant les obres de l’àmbit de l’edifici de l’Escola Pia Santa Anna, de manera que no s’intervindrà sobre aquest tram.

Tot l’àmbit d’actuació consta d’una superfície urbanitzable de
6.910 m2, dels quals 810 m2 són vials i 6.100 m2 espais lliures i voreres. L’empresa que durà a terme les obres és SIXConstructor, SA.

Serveis i infrastructures

A més de la pavimentació dels carrers, el projecte inclou la renovació del col·lector d’aigües residuals del carrer de Jaume Balmes i la instal·lació de nous serveis de drenatge de les aigües pluvials, de clavegueram, d’abastament d’aigua i reg, d’electricitat i de telèfon, així com la col·locació d’un nou tipus d’enllumenat públic i de la senyalització vertical i la creació de zones de jocs infantils.

També es faran treballs de jardineria als parterres i es plantaran arbres al carrer de Jaume Balmes. Cal destacar que, mentre durin les obres, l’escultura de les Santes existent al parterre de l’avinguda del Maresme es mantindrà al seu lloc i, quan finalitzi la intervenció, quedarà integrada a la vorera situada davant de l’edifici del Cafè de Mar.

Els carrers es pavimentaran amb materials diferents depenent dels seus usos. Així, es col·locaran peces prefabricades de formigó acolorit en els passatges i en els diferents nivells de la plaça; peces de pedra artificial a les zones que actuen com a vorera; i llosetes de morter de ciment a la confluència entre el carrer de Jaume Balmes i l’avinguda del Maresme.

A part d’això, es crearà un gual d’accés de vianants a les cantonades del carrer de Jaume Balmes amb l’avinguda del Maresme, i de Jaume Balmes amb Damià Campeny. A l’avinguda Maresme, la separació entre el trànsit rodat i la zona de vianants se solucionarà amb la col·locació d’un talús vegetal per tal de distingir clarament els diferents usos i reforçar la idea d’espai per a vianants.

El projecte compleix amb les normes de supressió de barreres arquitectòniques i amb la normativa contra incendis.

Afectacions al trànsit amb motiu dels treballs

Mentre durin les obres, el tram del carrer de Jaume Balmes entre els carrers de Damià Campeny i de Sant Felicià quedarà tallat al trànsit.

L’accés als garatges particulars es pot veure afectat puntualment.

Rehabilitació del Cafè de Mar

PUMSA també promou les obres de rehabilitació de l’edifici del Cafè de Mar, qualificat com a Bé Cultural d’Interès Locals dins el Pla Especial del Patrimoni Arquitectònic de Mataró.

Un cop finalitzi la rehabilitació, que es preveu estigui enllestida el proper mes de setembre, l’Ajuntament cedirà l’ús del Cafè de Mar a la Fundació Cooperadors de Mataró per a la creació d’un centre per al foment del cooperativisme i l’economia social. A més, es recuperarà l’antiga cafeteria per a tots els ciutadans i ciutadanes de Mataró.