S’enderrocaran els edificis i es conservaran algunes façanes amb interès patrimonial
L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) iniciarà el febrer de 2008 la primera fase de les obres de renovació de l’illa de Can Cruzate, que consisteix en la consolidació i l’enderroc de part dels edificis situats als carrers d’en Palau, de Santa Maria i el Carreró. Divendres dia 5 d’octubre a les 13 hores, el regidor d’Urbanisme i president de l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA), Ramon Bassas, ha presentat el projecte en roda de premsa a la Sala de Pintures de Can Palauet.
Posteriorment, es duran a terme els treballs de consolidació i enderrocs dels edificis restants que formen l’illa i es realitzaran treballs arqueològics a la zona, que donaran pas al projecte executiu d’edificació de Can Cruzate.
L’illa de Can Cruzate ocupa un espai de 975 m2 de superfície al centre històric de Mataró, entre la plaça de l’Ajuntament, la plaça Gran, el carrer de Palau, el carrer de Santa Maria i el Carreró.
La finca de Can Cruzate, també coneguda com a Cals Notaris, dóna nom a aquesta zona de la ciutat carregada d’història, ja que els dos carrers principals de l’antiga vila romana d’Iluro es creuaven en els terrenys de l’illa de Can Cruzate.
Amb la fi de l’època medieval, els carrers d’en Palau i el Carreró es comencen a urbanitzar fins el punt de vertebrar l’inici de l’expansió de Mataró, que el segle XVIII ja és la segona ciutat de Catalunya, rivalitzant en importància amb Barcelona. Els immobles de l’illa de Can Cruzate han allotjat, a llarg del temps, edificis d’ús públic com la casa de la vila, l’escrivania, les carnisseries, el forn de pa comunal o l’Escola d’Arts i Oficis.
Concurs d’idees per a l’edificació de Can Cruzate
PUMSA treballa des de fa temps per millorar la qualitat urbana de l’illa de Can Cruzate. Així, l’any 2005, l’empresa municipal va convocar un concurs públic per a l’edificació d’aquesta zona, al qual es van presentar 47 propostes.
Un jurat format per membres de PUMSA, del Consell del Patrimoni Municipal i per diversos arquitectes van estudiar tots els projectes, i van declarar finalistes les propostes “Ens mou la llum”, “Projectar el buit” i “Tall”, a més de concedir una menció especial a “0808”.
Un cop finalitzat el concurs, es va convidar als responsables d’aquests quatre projectes a aprofundir en ells i millorar-los per tal de trobar el projecte més innovador, funcional, sostenible i que millor resolgués l’encaix arquitectònic i urbanístic amb l’entorn, entre d’altres coses. El mateix jurat del concurs va estudiar de nou les propostes i, el 12 de juliol de 2006, el Consell d’Administració de PUMSA va declarar guanyadora la proposta “Tall”, presentada per Javier de Las Heras Solé, Jordi Bosch Genover, Joan Tarrús Galter. Aquest equip tècnic és l’encarregat de redactar el projecte bàsic d’edificació de Can Cruzate.
Principals continguts del projecte guanyador
La proposta “Tall” es basa en el manteniment del teixit urbà dels carrers d’en Palau i de Santa Maria i el nou replanteig del traçat del Carreró i del front de la plaça de l’Ajuntament; la creació d’un nou equipament a la plaça de l’Ajuntament; l’aparició d’un nou espai públic amb vocació de pati, vinculat directament al Carreró i al nou equipament públic; i la incorporació d’una porxada a la cantonada entre el Carreró i el carrer de Santa Maria.
L’equip creador de “Tall” ha presentat recentment un avantprojecte on es desenvolupen amb més detall les propostes presentades al concurs.
Consolidació i enderrocs: Primera fase
El desenvolupament urbanístic de Can Cruzate es farà en dues fases. La primera d’elles, que comença el febrer de 2008, consisteix en la consolidació i enderroc dels immobles situats als carrers d’en Palau, de Santa Maria i El Carreró, exceptuant l’immoble de propietat privada del Carreró, 20 (c/ Palau, 29- El Carreró, 20-22).
Seguint els criteris de l’avantprojecte per a l’edificació de Can Cruzate es preveu, d’una banda, mantenir i consolidar les façanes de:
– carrer de Palau: números 33, 35 i 37.
– carrer de Santa Maria: números 16,18 i 20.
– el Carreró: número 30.
I d’altra banda, enderrocar els següents immobles:
– carrer de Palau: número 31.
– el Carreró: números 24, 24-bis, 26, 28 i 28-bis.
Està previst que aquests treballs finalitzin en un termini màxim de dos anys. El pressupost d’execució per a l’enderroc i consolidació dels edificis és de 423.236 €, IVA inclòs.
Consolidació i enderrocs: Segona fase
La segona fase de les obres de desenvolupament urbanístic de Can Cruzate es centraran en l’espai que ocupa actualment l’immoble del Carreró, 20 (c/ Palau, 29- El Carreró, 20-22) i que es duran a terme més endavant.
PUMSA i l’Ajuntament de Mataró són propietaris actualment del 62% de la totalitat de l’illa de Can Cruzate, exceptuant alguns immobles els propietaris dels quals actuaran com un promotor més del sector juntament amb l’administració.
Treballs arqueològics
Un cop finalitzin els treballs de consolidació i d’enderroc, es duran a terme feines de prospecció arqueològica a l’illa de Can Cruzate, on podrien haver-hi restes de la ciutat romana d’Iluro.
La durada de les prospeccions dependrà de les restes arqueològiques que es trobin a la zona, troballes que també afectaran al projecte bàsic d’urbanització del sector actualment en fase de redacció.
Afectacions a la mobilitat i als veïns
Durant el temps que duri la primera fase de les obres (consolidació i enderroc d’edificis), el carrer de Santa Maria patirà talls parcials de circulació als vehicles, i l’entrada i sortida dels mateixos es farà pel Carreró en direcció a la plaça de l’Ajuntament.
D’altra banda, els treballs a Can Cruzate coincidiran amb la reurbanització que l’Ajuntament realitzarà als carrers de La Beata Maria, Baixada d’en Feliu de la Penya i Sant Simó, que es troben als voltants de Can Cruzate. Aquestes obres està previst que comencin a finals de novembre de 2007, i tenen un termini d’execució de 7 mesos.
La primera etapa d’aquests treballs comprèn la reurbanització dels carrers de Baixada d’en Feliu de la Penya i Sant Simó. Un cop finalitzi aquesta intervenció, a principis de març de 2008, es col·locarà la bastida a la zona d’obres de Can Cruzate. En aquest sentit, l’Ajuntament ha aprovat un pla de mobilitat que contempla les mesures màximes de protecció de les obres per garantir la seguretat dels treballs i dels vianants. L’aplicació d’aquestes mesures dependrà de com evolucionin les obres en cada moment.
Aquesta bastida preveu deixar un pas lliure per als vianants d’1,50 m. al Carreró, 1,70 m. al carrer de Santa Maria, i 2 m. al carrer d’en Palau.
D’altra banda, mentre durin les obres de la primera fase de Can Cruzate, la consolidació de les façanes provocarà la col·locació d’estabilitzadors de formigó que ocuparan parcialment tots tres carrers.
Reunions amb els veïns i comerciants
En els propers mesos, estan previstes una sèrie de reunions per explicar el projecte de desenvolupament urbanístic de l’illa i les afectacions de les obres als carrers dels voltants amb:
– El Pla integral del centre: dimarts 23 d’octubre a les 19 h a la Sala dels Lleons de l’Ajuntament de Mataró.
– Els Comerciants del Centre: dimarts 6 de novembre a les 18 h a l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM).
Resum de la previsió de terminis aproximats
- Aprovació inicial del Projecte de treballs d’enderrocs i consolidació d’edificis, previs a l’actuació arqueològica, del Sector de Can Cruzate, carrers d’en Palau, Santa Maria i del Carreró de Mataró: 4 de setembre per la Junta de Govern Local.
- Licitació de les obres de consolidació i enderrrocs de la 1ª fase: octubre de 2007.
- Inici dels enderrocs i consolidació de façanes: de febrer de 2008 a maig de 2008.
- Desmuntatge dels estintolaments de façanes: 2010.
- Treballs d’arqueologia en extensió, a continuació dels treballs d’enderroc.
- Inici de les edificacions: a concretar.
Execució de les obres d’enderroc i consolidació d’edificis, prèvies a l’actuació arqueològica, al sector Can Cruzate
/in Concursos/by Dept. Tècnicc/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró
www.grup-pumsa.cat/concursos/enderroc-cancruzate
Per a més informació: 93 757 49 69 / 93 741 56 10
L’estudi de PUMSA conclou que és possible traslladar Can Fàbregas a la confluència dels carrers Miquel Biada i Tetuan
/in PUMSA/by Dept. TècnicL’operació de desmuntatge i reconstrucció està valorada en més d’1,9 milions d’euros
Aquest matí ha estat presentat en la Comissió Informativa de Serveis Territorials l’estudi que l’Ajuntament va encarregar a l’abril a l’empresa municipal PUMSA per valorar el possible trasllat de la fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt a un entorn proper.
L’estudi de PUMSA, redactat per l’arquitecte Josep Maria Puig Boltà, conclou que el trasllat dels elements catalogats és viable tècnicament, a excepció de la xemeneia, que es troba en un mal estat de conservació. En concret, l’operació de trasllat consistiria en el desmuntatge dels elements arquitectònics d’interès per a tornar a col·locar-los en un altre indret del mateix carrer de Miquel Biada.
Can Fàbregas i de Caralt és un edifici de 3 plantes construït el 1879 i amb una superfície útil total de 825 m2. Segons el Pla Especial del Patrimoni Arquitectònic els elements d’interès són la nau central, els dos edicles de l’entrada i la xemeneia del vapor. Malgrat que l’estat constructiu actual és bo, no compleix les exigències de les normatives actuals (càrregues, incendi, aïllament tèrmic), així que només es poden aprofitar les parets exteriors.
El cost de la nova construcció seria de 1.400.000 euros aproximadament i el de l’aprofitament dels elements recuperats seria de 525.000, per al qual cosa s’estima que el global de l’operació costaria 1.925.000 euros. L’informe econòmic que s’adjunta a l’estudi proposa l’aprofitament d’aquest edifici amb diverses activitats econòmiques, de manera que l’operador finalista del conjunt assumiria el cost de la reconstrucció i una part del cost de l’aprofitament dels elements recuperats.
Encaix urbanístic complementari
Els Servei d’Urbanisme de l’Ajuntament ha realitzat un estudi complementari sobre l’encaix urbanístic del possible trasllat de la fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt en el mateix entorn del carrer de Miquel Biada.
La proposta d’encaix urbanístic consisteix en aixecar el nou edifici de la fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt al mateix carrer de Miquel Biada, però a la cantonada amb el carrer de Tetuan. Aquest emplaçament permetria posar en valor la presència dels elements traslladats (nau central i edicles), així com donar un ús de plaça pública al pati que quedaria entre les edificacions.
El mateix dia que es va fer l’encàrrec de l’estudi del trasllat de Can Fàbregas, el Ple va decidir deixar sense efectes la tramitació urbanística proposada a la zona, que es dividia en dos sectors a banda i banda del carrer de Miquel Biada (sector Goya i sector Torrijos).
La nova proposta d’ordenació urbanística afectaria 19.273 m2 de part de dos sectors que s’articulen al voltant de l’eix dels 150 m del carrer de Miquel Biada (entre la ronda Prim i els carrers de Tetuan-Iluro). Aquest carrer s’eixamplaria fins a 35 metres d’amplada entre la ronda Alfons XII i el passatge de Ca l’Ymbern per convertir-se en una gran avinguda arbrada a la banda de mar. A la banda de muntanya del carrer de Miquel Biada, en canvi, el principal canvi seria zona pública que sorgiria a l’entorn del nou edifici de Can Fàbregas i de Caralt.
Dels 19.273 m2 que quedarien afectats per la nova proposta d’ordenació de la zona, el 40% seria sòl públic i per a la construcció d’un CEIP de dues línies a la fàbrica Fontdevila i Torres (4.7450 m2) i 2.900 m2 serien zones verdes. Pel que fa al sostre total edificable, al 42% se li donarien usos terciaris (14.200 m2 de sostre per oficines, petit comerç…) i al 58% li correspondrien usos residencials (uns 240 habitatges, dels quals 72 en règim protegit). L’edificabilitat proposada seria inferior a la que actualment és vigent al Pla General del 1996, és a dir, passaria de 2,00 a 1,75 m2 st/m2 s. Els habitatges estarien repartits en diversos blocs de pisos (de PB+ 5 els aliniats a la ronda de Joan Prim, entre i un sol edifici de PB + 11 al xamfrà retranquejat que sorgiria a la confluència de la ronda de Joan Prim amb el carrer de Miquel Biada).
El perquè de l’estudi del trasllat
L’Ajuntament va encarregar l’estudi després de les entrevistes mantingudes durant diverses setmanes amb representants de la Plataforma Salvem Can Fàbregas i amb els membres de l’Associació de Comerciants, Industrials i de Serveis de Ca l’Ymbern.
L’estudi és una alternativa a l’enderroc de la fàbrica, sobre la qual es van arribar a iniciar els tràmits per canviar-ne la seva catalogació, donat que en el solar on aquesta s’aixeca ara està prevista la construcció d’un edifici amb 22.000 m2 de superfície de venda per part d’El Corte Inglés.
El Corte Inglés va guanyar el concurs per a construir i explotar aquest centre comercial oferint 2.862.250 euros com a compensacions i millores econòmiques per destinar a inversions en patrimoni arquitectònic, a banda de pagar els 24.000.000 euros per l’adquisició dels terrenys. Pel que fa al projecte arquitectònic de l’edifici, un primer estudi preveu que faria una inversió de 136.190.384 euros.
839 places d’aparcament i 1000 llocs de treball
La implantació del centre comercial preveu també la construcció de dos grans aparcaments a la zona: un de privat de 529 places en 4 plantes i un de municipal, en règim de concessió administrativa amb 310 places més (representaria una inversió de 4.466.000 euros).
L’estudi sobre l’impacte econòmic de la posada en marxa d’El Corte Inglés calcula la següent repercussió econòmica: un increment del 3,5% del PIB de la ciutat i la creació de 860 llocs de treball directes (més un 10% en campanyes especials de venda) i 140 ocupacions indirectes. El procediment de selecció s’efectuarà prioritàriament a través de la informació facilitada per les borses de treball de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica.
L’aparcament del carrer de Terrassa ofereix 82 places per a residents
/in PUMSA/by Dept. TècnicL’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, està previst que inauguri avui a les 19 h l’aparcament per a residents del carrer de Terrassa, que suposa la creació de 82 noves places de cotxe en règim de lloguer i de concessió. Dimecres 10 d’octubre, la societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) farà una jornada de portes obertes i l’endemà iniciarà la comercialització de les places.
L’aparcament es situa al carrer de Terrassa 7, entre les avingudes del Corregiment de Mataró i del Velòdrom. Té una superfície de 1.705 m2distribuïts en una sola planta a nivell de carrer. A la seva coberta, GINTRA construirà un camp de futbol-7.
Dos espais sense obstacles
De les 82 places de cotxe, dues són per a persones amb mobilitat reduïda. Les places són en règim de lloguer i de concessió per un termini de 50 anys.
La principal característica d’aquest aparcament, que ha promogut GINTRA, és que el seu interior es distribueix en dos espais diàfans separats per una línia de pilars centrals, la qual cosa permet dues fileres d’aparcaments sense obstacles amb un passadís central de maniobra i circulació de 5,50 metres d’amplada.
Els vehicles tenen dos accessos –un d’entrada i un de sortida, pel carrer de Terrassa, i els vianants poden accedir per dues portes independents situades en aquest mateix carrer.
Les obres de l’aparcament van començar el gener de 2007 i han suposat una inversió total de 1.400.000 € i han estat executades per la UTE Áridos Serrano SL & Stachys SA, l’empresa adjudicatària de les obres.
Portes obertes i comercialització
El proper dimecres 10 d’octubre, de 12 a 14 h i de 18 a 20 h, es farà una jornada de portes obertes per tal que els veïns puguin visitar l’aparcament del carrer de Terrassa.
Tots aquells interessats en una plaça d’aparcament de lloguer o de concessió hauran de dirigir-se a les oficines de l’empresa municipal GINTRA (c/ de Pablo Iglesias 63, 1ª planta, despatx 6) a partir de les 9 h de dijous 11 d’octubre. L’horari de les oficines és de dilluns a dijous de 9 a 13 h i de 16 a 18:30 h, i divendres de 9 a 14 h.
Per tal de formalitzar la reserva el mateix dia, cal portar original i fotocòpia del DNI, del permís de circulació del vehicle i del compte corrent.
Els interessats en les places de lloguer, que tenen un preu mensual de 77,37 €, IVA inclòs, hauran de portar en el moment de formalitzar el contracte, un dipòsit de 200,10 € en concepte de fiança.
Quant a les places de concessió, tenen un preu de 16.200 € + IVA (preu de venda de la concessió fins al 31 de desembre de 2007), i existeix la possibilitat de finançar el seu pagament.
Nou camp de futbol
El passat 1 d’octubre, l’Ajuntament va aprovar inicialment el projecte per traslladar definitivament el camp de futbol-7 de Cirera a la coberta de l’aparcament del carrer de Terrassa i urbanitzar els espais situats entre les façanes posteriors dels poliesportius municipals de Cirera i Teresa Maria Roca. L’execució de les obres s’ha encarregat a GINTRA.
Aquest camp, de 34 x 50 metres, substituirà al que hi havia abans de l’inici de les obres del nou poliesportiu Teresa Maria Roca, i que ara està instal·lat de forma provisional al solar comprès entre l’avinguda del Corregiment de Mataró, el pati de l’escola pública de Cirera i el Torrent de La Pólvora.
PUMSA començarà al febrer les obres de renovació de l’illa de Can Cruzate
/in PUMSA/by Dept. TècnicS’enderrocaran els edificis i es conservaran algunes façanes amb interès patrimonial
L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) iniciarà el febrer de 2008 la primera fase de les obres de renovació de l’illa de Can Cruzate, que consisteix en la consolidació i l’enderroc de part dels edificis situats als carrers d’en Palau, de Santa Maria i el Carreró. Divendres dia 5 d’octubre a les 13 hores, el regidor d’Urbanisme i president de l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA), Ramon Bassas, ha presentat el projecte en roda de premsa a la Sala de Pintures de Can Palauet.
Posteriorment, es duran a terme els treballs de consolidació i enderrocs dels edificis restants que formen l’illa i es realitzaran treballs arqueològics a la zona, que donaran pas al projecte executiu d’edificació de Can Cruzate.
L’illa de Can Cruzate ocupa un espai de 975 m2 de superfície al centre històric de Mataró, entre la plaça de l’Ajuntament, la plaça Gran, el carrer de Palau, el carrer de Santa Maria i el Carreró.
La finca de Can Cruzate, també coneguda com a Cals Notaris, dóna nom a aquesta zona de la ciutat carregada d’història, ja que els dos carrers principals de l’antiga vila romana d’Iluro es creuaven en els terrenys de l’illa de Can Cruzate.
Amb la fi de l’època medieval, els carrers d’en Palau i el Carreró es comencen a urbanitzar fins el punt de vertebrar l’inici de l’expansió de Mataró, que el segle XVIII ja és la segona ciutat de Catalunya, rivalitzant en importància amb Barcelona. Els immobles de l’illa de Can Cruzate han allotjat, a llarg del temps, edificis d’ús públic com la casa de la vila, l’escrivania, les carnisseries, el forn de pa comunal o l’Escola d’Arts i Oficis.
Concurs d’idees per a l’edificació de Can Cruzate
PUMSA treballa des de fa temps per millorar la qualitat urbana de l’illa de Can Cruzate. Així, l’any 2005, l’empresa municipal va convocar un concurs públic per a l’edificació d’aquesta zona, al qual es van presentar 47 propostes.
Un jurat format per membres de PUMSA, del Consell del Patrimoni Municipal i per diversos arquitectes van estudiar tots els projectes, i van declarar finalistes les propostes “Ens mou la llum”, “Projectar el buit” i “Tall”, a més de concedir una menció especial a “0808”.
Un cop finalitzat el concurs, es va convidar als responsables d’aquests quatre projectes a aprofundir en ells i millorar-los per tal de trobar el projecte més innovador, funcional, sostenible i que millor resolgués l’encaix arquitectònic i urbanístic amb l’entorn, entre d’altres coses. El mateix jurat del concurs va estudiar de nou les propostes i, el 12 de juliol de 2006, el Consell d’Administració de PUMSA va declarar guanyadora la proposta “Tall”, presentada per Javier de Las Heras Solé, Jordi Bosch Genover, Joan Tarrús Galter. Aquest equip tècnic és l’encarregat de redactar el projecte bàsic d’edificació de Can Cruzate.
Principals continguts del projecte guanyador
La proposta “Tall” es basa en el manteniment del teixit urbà dels carrers d’en Palau i de Santa Maria i el nou replanteig del traçat del Carreró i del front de la plaça de l’Ajuntament; la creació d’un nou equipament a la plaça de l’Ajuntament; l’aparició d’un nou espai públic amb vocació de pati, vinculat directament al Carreró i al nou equipament públic; i la incorporació d’una porxada a la cantonada entre el Carreró i el carrer de Santa Maria.
L’equip creador de “Tall” ha presentat recentment un avantprojecte on es desenvolupen amb més detall les propostes presentades al concurs.
Consolidació i enderrocs: Primera fase
El desenvolupament urbanístic de Can Cruzate es farà en dues fases. La primera d’elles, que comença el febrer de 2008, consisteix en la consolidació i enderroc dels immobles situats als carrers d’en Palau, de Santa Maria i El Carreró, exceptuant l’immoble de propietat privada del Carreró, 20 (c/ Palau, 29- El Carreró, 20-22).
Seguint els criteris de l’avantprojecte per a l’edificació de Can Cruzate es preveu, d’una banda, mantenir i consolidar les façanes de:
– carrer de Palau: números 33, 35 i 37.
– carrer de Santa Maria: números 16,18 i 20.
– el Carreró: número 30.
I d’altra banda, enderrocar els següents immobles:
– carrer de Palau: número 31.
– el Carreró: números 24, 24-bis, 26, 28 i 28-bis.
Està previst que aquests treballs finalitzin en un termini màxim de dos anys. El pressupost d’execució per a l’enderroc i consolidació dels edificis és de 423.236 €, IVA inclòs.
Consolidació i enderrocs: Segona fase
La segona fase de les obres de desenvolupament urbanístic de Can Cruzate es centraran en l’espai que ocupa actualment l’immoble del Carreró, 20 (c/ Palau, 29- El Carreró, 20-22) i que es duran a terme més endavant.
PUMSA i l’Ajuntament de Mataró són propietaris actualment del 62% de la totalitat de l’illa de Can Cruzate, exceptuant alguns immobles els propietaris dels quals actuaran com un promotor més del sector juntament amb l’administració.
Treballs arqueològics
Un cop finalitzin els treballs de consolidació i d’enderroc, es duran a terme feines de prospecció arqueològica a l’illa de Can Cruzate, on podrien haver-hi restes de la ciutat romana d’Iluro.
La durada de les prospeccions dependrà de les restes arqueològiques que es trobin a la zona, troballes que també afectaran al projecte bàsic d’urbanització del sector actualment en fase de redacció.
Afectacions a la mobilitat i als veïns
Durant el temps que duri la primera fase de les obres (consolidació i enderroc d’edificis), el carrer de Santa Maria patirà talls parcials de circulació als vehicles, i l’entrada i sortida dels mateixos es farà pel Carreró en direcció a la plaça de l’Ajuntament.
D’altra banda, els treballs a Can Cruzate coincidiran amb la reurbanització que l’Ajuntament realitzarà als carrers de La Beata Maria, Baixada d’en Feliu de la Penya i Sant Simó, que es troben als voltants de Can Cruzate. Aquestes obres està previst que comencin a finals de novembre de 2007, i tenen un termini d’execució de 7 mesos.
La primera etapa d’aquests treballs comprèn la reurbanització dels carrers de Baixada d’en Feliu de la Penya i Sant Simó. Un cop finalitzi aquesta intervenció, a principis de març de 2008, es col·locarà la bastida a la zona d’obres de Can Cruzate. En aquest sentit, l’Ajuntament ha aprovat un pla de mobilitat que contempla les mesures màximes de protecció de les obres per garantir la seguretat dels treballs i dels vianants. L’aplicació d’aquestes mesures dependrà de com evolucionin les obres en cada moment.
Aquesta bastida preveu deixar un pas lliure per als vianants d’1,50 m. al Carreró, 1,70 m. al carrer de Santa Maria, i 2 m. al carrer d’en Palau.
D’altra banda, mentre durin les obres de la primera fase de Can Cruzate, la consolidació de les façanes provocarà la col·locació d’estabilitzadors de formigó que ocuparan parcialment tots tres carrers.
Reunions amb els veïns i comerciants
En els propers mesos, estan previstes una sèrie de reunions per explicar el projecte de desenvolupament urbanístic de l’illa i les afectacions de les obres als carrers dels voltants amb:
– El Pla integral del centre: dimarts 23 d’octubre a les 19 h a la Sala dels Lleons de l’Ajuntament de Mataró.
– Els Comerciants del Centre: dimarts 6 de novembre a les 18 h a l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM).
Resum de la previsió de terminis aproximats
L’Ajuntament aprova el trasllat definitiu del camp de futbol-7 de Cirera sobre el pàrquing del carrer de Terrassa
/in PUMSA/by Dept. TècnicEl projecte inclou un camp de futbol-3 i una zona d’entrenament per als porters
La Junta de Govern Local va aprovar ahir inicialment el projecte per dur a terme el trasllat definitiu del camp de futbol-7 de Cirera a la coberta de l’aparcament del carrer de Terrassa i urbanitzar els espais situats entre les façanes posteriors dels poliesportius municipals de Cirera i Teresa Maria Roca. L’execució de les obres s’ha encarregat a la societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró (GINTRA).
El projecte posa fi al seguit d’actuacions de dotació d’equipaments i urbanització iniciades amb la construcció del poliesportiu municipal Teresa Maria Roca.
L’àmbit d’actuació té una superfície de 3.901 m2 i comprèn dues zones:
– coberta de l’aparcament del carrer de Terrassa, amb una superfície de 2.141 m2;
– interior d’illa amb una superfície de 1.760 m2, format per l’espai comprès entre la façana posterior dels poliesportius municipals, els habitatges colindants que tenen accés des del passatge del Miró i els vestidors utilitzats pel UD Cirera.
A la coberta de l’aparcament es construirà el camp de futbol-7, amb unes dimensions de 34×50 metres. Aquesta instal·lació substituirà al camp de futbol que hi havia abans de l’inici de les obres del nou poliesportiu Teresa Maria Roca, i que ara està instal·lat de forma provisional al solar comprès entre l’avinguda del Corregiment de Mataró, el pati de l’escola pública de Cirera i el Torrent de La Pólvora.
Es preveu la pavimentació del camp de futbol amb gespa artificial i la construcció d’un mur de contenció de formigó a la banda dels habitatges i un mur d’obra vista de 2,50 metres d’alçada a la banda del carrer. A més, s’instal·larà una tanca metàl·lica de 3 metres d’alçada per tot el perímetre com a remat del mur de formigó de l’aparcament del carrer de Terrassa, i una altra tanca a l’accés principal a la zona, situat al costat del pavelló municipal de Cirera. També s’instal·laran xarxes de protecció.
A l’interior d’illa es construiran un camp de futbol-3 amb grades i gespa artificial, i una zona d’entrenament de porters amb paviment de sauló compactat al costat dels vestidors del camp de futbol-7. També es traslladarà a l’espai situat entre els dos nous camps de futbol el quiosc i la pèrgola de bar que ara està instal·lada al camp de futbol-7 provisional.
Tot l’espai quedarà configurat en dues plataformes per resoldre el desnivell dels terrenys.
El projecte també preveu instal·lar l’enllumenat. El camp de futbol-7 s’il·luminarà amb 4 columnes de 10 metres d’alçada, cadascuna amb 1 projector de 1000 W i 2 més de 400 W, mentre que el camp de futbol-3 i la urbanització de l’entorn s’il·luminarà amb 3 columnes de 10 metres d’alçada amb 3 projectors de 400 W cadascuna.
El projecte té un termini d’execució de 8 mesos, i un pressupost de 660.051 euros. Abans no comencin els treballs, el projecte ha de superar els tràmits d’exposició pública, aprovació definitiva i adjudicació a una empresa constructora.
L’aparcament de Torre Llauder i el parc de La Pollancreda es sotmetran a obres de remodelació i condicionament
/in PUMSA/by Dept. TècnicL’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) durà a terme el projecte de remodelació i condicionament de l’aparcament gratuït de Torre Llauder i del parc de la Pollancreda. El passat dilluns 17 de setembre la Junta de Govern Local va aprovar inicialment el projecte.
PUMSA executarà el projecte com administració actuant del desenvolupament del sector Iveco-Renfe-Farinera.
Es respecten les places d’aparcament
L’aparcament de Torre Llauder ocupa una illa entre el Clos Arqueològic, el carrer de Roma, la part del darrera dels edificis amb façana al carrer de Sant Valentí i el carrer de Castaños.
Es tracta d’un aparcament en superfície de caràcter gratuït. Amb aquest pla, es projecta una nova distribució de l’espai mitjançant l’adequació de les illes que delimiten les zones d’aparcament per tal de facilitar la circulació dels vehicles. Aquesta nova ordenació permetrà la plantació d’espècies arbustives i arbòries als parterres de l’aparcament, als quals s’instal·larà una nova xarxa de reg. A més, es tornarà a pavimentar el terra.
El projecte també inclou actuacions a les places d’aparcament que se situen al llarg de tot el carrer de Roma, com la millora dels parterres. Tant a l’àmbit d’aquest carrer com a l’aparcament, es preveu respectar el número de places d’estacionament existents, que són un total de 279, i fins i tot crear-ne algunes de noves.
Millora de La Pollancreda
Pel que fa al parc urbà de La Pollancreda, ocupa una superfície de 16.000 m2 en contacte amb la Porta Laietana, entre l’avinguda de Lluís Companys, el Camí Ral i el carrer de Roma. L’objectiu del projecte és preservar aquest espai, que s’inclou dins de l’àmbit de la Vil·la Romana de Torre Llauder declarat Bé Cultural d’Interès Nacional, millorant-ne les condicions actuals en què es troba.
L’actuació consistirà, bàsicament, en fer la conservació del parc perquè es mantingui en bones condicions a la vista de futures excavacions arqueològiques que es puguin fer a La Pollancreda, i que condicionen aquest projecte.
Per la situació i extensió del parc, els ciutadans el travessen per nombrosos recorreguts per dirigir-se a diferents punts de la ciutat o a una parada d’autobusos interurbans propera. S’ha estudiat el trajecte fet pels usuaris i s’ha projectat habilitar una sèrie d’itineraris per als vianants que respectaran l’arbreda existent, i que estaran il·luminats. Aquesta actuació persegueix un doble objectiu: d’una banda, millorar-ne l’accés i, de l’altra, protegir el parc per tal que la circulació diària dels usuaris no el faci malbé.
El projecte també contempla altres actuacions a La Pollancreda, de manera que es renova i incrementa el mobiliari urbà distribuït per tot el parc, s’instal·la una nova xarxa d’enllumenat i es col·loquen jocs infantils.
Restes arqueològiques
En anteriors projectes, PUMSA ha dut a terme estudis arqueològics i d’anàlisi del subsòl a la zona de La Pollancreda que reflecteixen l’existència de diferents àrees on hi ha evidència de material ceràmic, restes de paviment i d’un mur romà que podrien pertànyer a la vil·la romana de Torre Llauder.
El projecte de condicionament del parc urbà té en compte aquestes àrees i no suposa cap amenaça per les restes arqueològiques que s’han evidenciat. Els primers treballs arqueològics que ha dut a terme PUMSA resulten útils per a la redacció de futurs projectes de recuperació de les restes de l’antiguitat que es facin en aquesta zona.
Termini d’obres i pressupost
Les obres de remodelació de l’aparcament de Torre Llauder i de condicionament del parc urbà de La Pollancreda, que promou PUMSA, es preveuen començar aquesta tardor, i s’estima un termini d’obres de dos mesos i mig aproximadament.
El pressupost d’execució és de 501.747 €, IVA inclòs.
L’Ajuntament aprova inicialment el projecte de l’aparcament del parc del Palau
/in PUMSA/by Dept. TècnicL’aparcament, que promou la societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA), tindrà 241 places de cotxe i 8 de moto distribuïdes en dues plantes subterrànies. La Junta de Govern Local ha aprovat inicialment avui dilluns el projecte per a la seva construcció.
L’aparcament es situa al subsòl del parc del Palau, i tindrà una superfície total construïda de 5.724 m2. Comptarà amb 241 places per a cotxes, 5 d’elles per a persones amb mobilitat reduïda, i 8 per a motocicletes. Les places es destinaran a residents en règim de compra i/o lloguer.
El nou aparcament tindrà dues plantes subterrànies. La primera d’elles es construirà amb una alçada de 2,50 metres, superior a l’estàndard que és de 2,20 metres. Això permetrà l’accés de furgonetes, que disposaran d’aproximadament 57 places en aquest primer soterrani.
Accessos a l’aparcament
Pel que fa als accessos, els vehicles entraran a l’aparcament per l’extrem oest del parc del Palau, és a dir, pel carrer de Las Siete Partidas, mentre que la sortida es farà pel carrer del Lapidario, a l’extrem est de la plaça.
Els vianants, a més de poder accedir pels dos accessos de vehicles, comptaran amb dos accessos exclusius: un d’ells, amb escales, es situarà a l’interior del Parc; l’altre, amb escales i ascensor, estarà pròxim al carrer de Las Siete Partidas.
Millora del parc del Palau
Un cop finalitzin les obres de l’aparcament, GINTRA també se’n farà càrrec de la reurbanització del parc del Palau. Aquesta intervenció consistirà en la renovació de la plaça tot millorant els seus elements actuals: paviment, mobiliari urbà, parc infantil, etc.
Pressupost i termini d’obres
El projecte de l’aparcament del parc del Palau preveu un pressupost de 3.222.740 € IVA inclòs, per a la construcció de l’aparcament i la posterior reurbanització del parc del Palau. Ambdues intervencions les durà a terme l’empresa Excover, SA., adjudicatària del concurs que va convocar GINTRA el passat febrer per redactar el projecte i executar les obres.
A partir de l’aprovació inicial, el projecte de l’aparcament del parc del Palau serà sotmès a informació pública per un període de 30 dies. Durant aquest temps, els ciutadans que ho desitgin podran presentar les al·legacions, reclamacions o suggeriments que considerin pertinents.
Les obres de l’aparcament es preveuen començar a finals del proper mes d’octubre, i tenen un termini de 12 mesos tant per a la construcció de l’aparcament com per a la reurbanització del parc del Palau.
L’Estadi Municipal d’Atletisme es millorarà per renovar i ampliar de 6 a 8 carrils la pista actual
/in PUMSA/by Dept. TècnicLes obres s’emmarquen en l’acord amb els clubs pel Pla de millora de l’atletisme
L’Estadi Municipal d’Atletisme tindrà una nova pista amb 8 carrils que millorarà la demanda esportiva de la ciutat i permetrà celebrar, si es considera, competicions de primera categoria d’àmbit català i espanyol. El Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir encarregar a l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) l’execució de les obres de millora de les instal·lacions d’acord al projecte executiu que dilluns es presenta a aprovació inicial per part de la Junta de Govern Local.
L’Estadi Municipal d’Atletisme es situa entre la carretera de Cirera, la riera de Cirera i el carrer de Josep Trueta.
Les instal·lacions tenen un ús important per part d’atletes federats de primer nivell i promoció; socis dels clubs d’atletisme que practiquen esport com a lleure; ciutadans que fan activitat física de manera lliure; escolars de la ciutat i municipis propers tant dins de l’assignatura d’Educació Física com per a la celebració de proves dels Jocs Esportius Escolars; i participants en cursets i casals d’estiu. En total, es calcula que anualment utilitzen l’estadi 9 clubs, 7 escoles i 64 equips o col·lectius amb 1.421 esportistes diferents per setmana, a part de les concentracions d’usuaris els dies de competició.
Les instal·lacions es van remodelar per última vegada al 1991. Actualment, la pista pateix un desgast important que afecta al funcionament normal de l’estadi.
Millora de les instal·lacions
El projecte executiu que es preveu aprovar dilluns és una primera fase de les obres que s’executaran a l’Estadi Municipal d’Atletisme d’acord amb un projecte bàsic de major abast.
En aquesta primera fase de les obres s’executaran les millores necessàries per tal que les dimensions de les pistes i equipaments compleixin les normatives establertes per la Federació Espanyola d’Atletisme.
Es crearan 2 carrils més de competició, de manera que es passarà dels 6 que hi ha a l’actualitat a 8. A més, es construirà un carril al perímetre de la pista d’atletisme que servirà per fer els entrenaments de marató. Aquesta intervenció es completarà amb la instal·lació d’un nou paviment a tota la pista.
El centre de l’estadi acollirà una zona enjardinada amb gespa natural, a on es situaran les instal·lacions per les altres modalitats de l’atletisme, i es crearà una franja al voltant de la pista d’atletisme amb asfalt de color verd.
El projecte també recull la compra de casetes prefabricades que es destinaran provisionalment a vestidors i sala antidopatge, ja que les existents queden afectades per l’ampliació de la pista d’atletisme, que creix en direcció a Can Serra. Es preveu mantenir el gimnàs annex a l’estadi.
D’altra banda, s’ha dissenyat una nova xarxa d’il·luminació i de reg per tota la pista d’atletisme.
Per fer les millores, serà necessari l’enderroc de l’edifici que ara acull els vestidors i el magatzem, dels murs adjacents a les grades i de les voreres que existeixen a la zona d’obres. A més, es retirarà el sistema d’enllumenat i el mobiliari urbà situats als terrenys afectats per l’ampliació de l’estadi, que seran reposats posteriorment per uns de nous.
També s’hauran de treure alguns dels arbres situats a la zona d’obres, i s’estudiarà la possibilitat de recuperar-los.
Termini i pressupost
Està previst que les obres de millora de l’estadi comencin a finals d’any i que finalitzin el juny de 2008. L’execució del projecte executiu, és a dir, d’aquesta primera fase de les obres, té un pressupost de 2.128.000 d’euros. Mentre s’executin les obres, les entrenaments dels atletes s’hauran de traslladar a una altra ubicació.
Actuacions futures
El projecte bàsic de reforma total de l’Estadi preveu altres actuacions per a fases posteriors al projecte que ara s’aprova, com la construcció d’un edifici de vestidors definitiu, un gimnàs nou i una torre de control per acollir instal·lacions complementàries com el fotofinish.
Marc de col·laboració
La reforma de l’estadi s’emmarca en l’acord de col·laboració signat el passat març entre el Patronat Municipal d’Esports (PME) i la Comissió de Clubs d’Atletisme de Mataró, que aplega representants del Centre Atlètic Laietània i del Grup d’Atletisme Lluïsos Mataró, per desenvolupar el Pla de millora de l’atletisme de l’any 2007.
L’acord té entre els seus objectius consolidar i millorar les estructures esportives dels clubs, desenvolupar el programa de promoció de l’atletisme escolar, treballar en la formació d’entrenadors i completar un calendari d’actes de relleu esportius.
Planificar la construcció d’un nou Estadi Municipal d’Atletisme va ser també un dels pactes del protocol de col·laboració signat el novembre de 2006 entre el Consell Català de l’Esport i el PME.
GINTRA i la Unió de Botiguers signen un conveni per a l’ús de vals d’aparcament a Cerdanyola i Occitània
/in PUMSA/by Dept. TècnicEl president de la societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA), Francesc Melero, i el president de la Unió de Botiguers de Mataró (UBM), Salvador Floriach, van signat ahir a les 17 h un conveni de col·laboració per a la utilització de vals d’estacionament als aparcaments subterranis de la plaça d’Occitània i del parc de Cerdanyola, que es van inaugurar el passat mes de juliol. Aquesta modalitat de pagament funcionarà a les places en règim de rotació, que s’han posat en marxa aquest 3 de setembre.
Amb aquest acord, els establiments comercials adherits a la UBM que es trobin a les rodalies dels aparcaments de la plaça d’Occitània i del parc de Cerdanyola podran atorgar vals d’estacionament als seus clients per aquests nous aparcaments.
L’objectiu que persegueixen GINTRA i la Unió de Botiguers amb aquesta mesura és la de facilitar l’estacionament dels clients i la d’incrementar la rotació dels vehicles a les zones comercials de la ciutat per tal de fomentar el comerç i activar l’economia de la ciutat.
Funcionament dels vals
S’editaran dues modalitats de vals: de 30 i de 60 minuts. GINTRA aplica un descompte als comerços pels vals que adquireixen, i que després podran lliurar als seus clients per facilitar-los l’estacionament. Els usuaris hauran de validar el seu tiquet a la centre de control del mateix aparcament.
Els aparcaments de la plaça d’Occitània i del parc de Cerdanyola ja apliquen el nou sistema de tarifació per minuts, que va entrar en vigor a Mataró el passat 30 d’agost. El preu en aquests aparcaments és de 0,0269 euros/minut durant l’any 2007.
Places de rotació i per a residents
Dilluns 3 de setembre van entrar en funcionament les places de rotació dels aparcaments de la plaça d’Occitània (79 places d’un total de 224) i del parc de Cerdanyola (60 places d’un total de 266) que, en tots dos casos, es situen a la tercera planta subterrània dels aparcaments.
GINTRA gestiona aquestes places, que també es destinen al lloguer nocturn perquè els veïns interessats hi puguin estacionar els seus vehicles quan no hi ha rotació (de dilluns a dissabte de 21h a 9h i diumenges i festius durant les 24h). La comercialització d’aquestes places, que també funcionen des del 3 de setembre, la du a terme GINTRA des del centre de control del mateix aparcament.
Les noves infrastructures, a més, disposen de places d’aparcament per a residents a les dues primeres plantes subterrànies. Aquestes places, que l’empresa Inmuebles Fénix 92, SL ven en règim de concessió a 50 anys, es van començar a lliurar el passat mes de juliol, coincidint amb la inauguració dels dos aparcaments. Actualment, encara queden places lliures.
GINTRA posa en funcionament els aparcaments de rotació de la plaça d’Occitània i del Parc de Cerdanyola
/in PUMSA/by Dept. TècnicGINTRA posa en funcionament els aparcaments de rotació de la plaça d’Occitània i del Parc de Cerdanyola
El proper dilluns 3 de setembre entren en funcionament les places en règim de rotació de l’aparcament de la plaça d’Occitània i del Parc de Cerdanyola inaugurats el passat 23 i 24 de juliol, dia que Inmuebles Fénix 92, SL., empresa encarregada de la construcció de l’aparcament i l’explotació de les places per a residents, va començar a lliurar les places venudes.
Durant l’estiu s’han dut a terme els treballs d’adequació de la planta subterrània que acull aquestes places de rotació a cada un dels aparcaments que han estat supervisats per l’empresa municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró SL (GINTRA).
En total entre els dos aparcaments es posen a disposició dels veïns 139 places de rotació, 79 a l’aparcament d’Occitània (d’un total de 224) i 60 a l’aparcament del Parc de Cerdanyola (d’un total de 266 places), ubicades en els dos casos a la última planta subterrània de l’aparcament, concretament la tercera.
Està previst destinar aquestes mateixes places de rotació al lloguer nocturn perquè els veïns interessats hi puguin estacionar els seus vehicles a la nit, quan no hi ha rotació.
L’horari d’aquest abonament nocturn és de dilluns a dissabte de 21h a 9h (franja horària sense servei de rotació) i diumenge i festius durant les 24h.
La comercialització d’aquestes places la durà a terme GINTRA des de la cabina de control del mateix aparcament.
Tarifació per minuts
Aquests dos aparcaments, a l’igual que la resta d’aparcaments municipals de Mataró, aplicaran la tarifació per minuts als seus usuaris tal i com recull la llei 44/2006 de millora de la protecció dels consumidors i usuaris. La tarificació per minuts es comença a aplicar als aparcaments municipals a partir d’avui.
La seva aplicació permet als usuaris pagar el temps real d’estacionament i l’aplicació de l’arrodoniment a la baixa.
El preu per minut d’aquests dos nous aparcaments l’any 2007 és de 0,0269 euros.
El preu del lloguer nocturn és de 40 euros mensuals (iva inclòs).
Millora de l’espai públic a la coberta dels aparcaments
GINTRA està ultimant els treballs de millora de les places de la coberta d’ambdós aparcaments i preveu posar-les a disposició del públic al llarg del mes de setembre.
Inversió
Els treballs d’adequació de les plantes subterrànies destinades a l’aparcament de rotació de vehicles dels dos aparcaments i la gestió i control dels mateixos durant un termini d’un any van ser adjudicats per concurs el passat 12 de juny de 2007 a l’empresa A+B Comerç i Distribucions SL per un import de 232.000 €.