PUMSA comença la construcció d’un edifici adaptat per a persones amb mobilitat reduïda

L’immoble, que es situa al carrer de Vasco Núñez de Balboa 10, tindrà aparcament, un local per a equipament i 12 habitatges públics, adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) promou la construcció de l’edifici, que gestionarà la seva filial Prohabitatge Mataró.

L’edifici es distribueix en planta baixa, tres plantes pis, un terrat i tres plantes soterrani, i es construeix en un solar de 671 m2.

Tots els espais de l’immoble seran adaptats, ja que s’han aplicat tots els criteris possibles d’accessibilitat tant als habitatges, com a l’equipament i a l’aparcament que completen l’immoble.

Característiques dels habitatges

Els 12 habitatges seran de caràcter protegit en règim de lloguer, i ocuparan la planta primera, segona i tercera. La seva superfície mitjana serà de 50 m2 útils cadascun, i comptaran amb dues habitacions.

Aquests habitatges s’han dissenyat tenint en compte les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda, de manera que tindran més espai de maniobra, especialment a l’habitació principal. Aquesta estança s’habilitarà per que es pugui acoblar una grua-carril al sostre que permetrà el desplaçament autònom entre el dormitori i el bany.

Els habitatges també comptaran amb la pre-instal·lació necessària per facilitar la col·locació del sistema que permeti controlar en un sol comandament els diferents aparells tècnics de l’habitatge i automatitzar aquells elements que puguin implicar un esforç per als seus habitants, com pujar les persianes, obrir les portes, etc. A més, s’equiparan amb mobiliari que pugui ser fàcilment utilitzat per persones amb cadira de rodes: armaris baixos, taules regulables o mecanismes plegables, entre d’altres.

També seran adaptats l’accés principal a l’habitatge, que donarà a un passadís ampli, i a l’edifici. L’accés al balcó, d’altra banda, es farà a peu pla i mitjançant una porta corredissa.

Equipament i aparcament

La planta baixa i el primer soterrani de l’edifici es destinaran a equipament. En aquest sentit, l’Ajuntament de Mataró i la Fundació Privada GIMM van signar una declaració d’intencions el passat 19 de desembre de 2006, segons la qual el consistori preveu cedir aquest espai a l’entitat per a la creació d’un centre de teràpia ocupacional per amb mobilitat reduïda.

L’equipament disposarà d’un aparcament propi amb capacitat per a 8 places, quatre de les quals adaptades, que s’ubicarà a la primera planta subterrània.

La segona i tercera planta subterrànies, d’altra banda, disposaran de 40 places d’aparcament més, 31 d’elles adaptades, que es destinaran als residents de l’edifici, però també als veïns de la zona.

Espais comunitaris accessibles

L’immoble comptarà amb dos ascensors i dues escales adaptats que donaran servei  d’una banda als usuaris dels habitatges, i de l’altra als usuaris del centre ocupacional.

Als espais comunitaris de l’edifici també s’han tingut en compte els criteris d’accessibilitat. Aquests espais seran un pati que s’ubicarà a la primera planta, i que també podran utilitzar els usuaris del centre ocupacional; i una bugaderia, una cambra de neteja, uns estenedors i un espai per a les instal·lacions centralitzades de producció, emmagatzematge i distribució d’aire condicionat i calefacció amb suport d’energia solar, que s’ubicaran al terrat.

A més, els habitatges disposaran d’uns espais polivalents distribuïts en les tres plantes i el terrat de l’immoble, que acolliran entre d’altres les funcions de menjador comunitari, despatx del personal sanitari de suport, magatzem i bugaderia.

Terminis i pressupost

El passat mes d’octubre, van començar els treballs previs de condicionament del terreny per a la construcció de l’edifici.

Les obres de construcció l’edifici es duran a terme en dues fases: la primera, que  comença aquest mes de novembre, consisteix en l’aixecament de tota l’estructura de l’immoble. L’empresa encarregada de fer-ho és Ferros Iluro SL, amb un pressupost d’execució d’1.128.699 €, IVA inclòs. Està previst que l’estructura estigui totalment construïda el juny de 2008.

La segona fase de les obres comprendrà la construcció de la resta de l’edifici, i s’iniciarà un cop es finalitzi l’estructura de l’immoble. L’empresa encarregada de fer-ho s’escollirà per concurs. Es preveu que tot l’edifici estigui construït el tercer trimestre de 2009.

Urbanització d’espais esportius al carrer de Terrassa de Mataró

  • Pressupost de licitació: 660.051,34 €, IVA inclòs.
  • Termini d’execució: 8 mesos.
  • Documentació: Àrea Tècnica. Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA). C/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 13, 08302 Mataró.
    www.grup-pumsa.cat/concursos/urbanitzacio-terrassa/espais-esportius
  • Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 3 de desembre de 2007, a les oficines de GINTRA. C/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 6, 08302 Mataró
  • Obertura pública de pliques: a les 13.30 h del mateix dia 3 de desembre de 2007, a les oficines de PUMSA.
  • Per a més informació: 93 741 49 67 / 93 741 49 69

Prestació del servei de retirada de vehicles de la via pública i posterior trasllat al dipòsit de vehicles al municipi de Mataró

  • Objecte de la licitació: Arrendament d’un núm. d’hores/grua a l’any en funcionament, disposades per a la retirada de vehicles i trasllat al dipòsit.
  • Pressupost de la licitació:
  • Fix: 375.000 €/any, IVA no inclòs.
    Variable:

    1. de 5.000 a 10.000 arrossegaments anuals, 7 €,
      IVA no inclòs, per cada arrossegament.
    2. de 10.000 arrossegaments anuals en davant, 14 €,
      IVA no inclòs, per cada arrossegament.
      Garantia definitiva: 20.000 €.
  • Termini contractual: 5 anys prorrogables a 3 anys addicionals.
  • Documentació: Oficines de Gestió Integral de Trànsit Mataró, S.L. (GINTRA). C/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 6, 08302 Mataró.
    www.grup-pumsa.cat/concursos/grua
  • Presentació d’ofertes: fins a les 14 h del dia 30 de novembre de 2007, a les oficines de GINTRA.
  • Obertura pública de pliques: a les 13 h del dia 3 de desembre de 2007, a les oficines de PUMSA.
  • Per a més informació: 93 757 89 54

Comença la construcció de l’aparcament per a residents del parc del Palau

L’aparcament es construirà al subsòl del parc del Palau, i tindrà 241 places de cotxe i 8 de moto que es destinaran a residents en règim de compra i/o lloguer. La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró SL (GINTRA) promou aquesta infraestructura i, un cop finalitzin les obres, també s’encarregarà de la reurbanització del parc del Palau que se situa a sobre de l’aparcament.

L’aparcament compta amb 241 places de cotxe, 5 d’elles, adaptades per a persones amb mobilitat reduïda, i 8 de moto.

Tal i com es recull al projecte executiu aprovat a la Junta de Govern Local el passat 17 de setembre, l’aparcament tindrà una superfície total construïda de 5.724 m2distribuïts en dues plantes subterrànies. La primera d’elles es construirà amb una alçada lliure de 2,50 m, superior a l’estàndard que és de 2,20 m. Això permetrà l’accés de furgonetes, que disposaran d’aproximadament 57 places en aquest primer soterrani.

Accessos per a vehicles i vianants

L’aparcament tindrà dos accessos per als vehicles: l’entrada se situarà a l’extrem oest del parc del Palau, és a dir, al carrer de Las Siete Partidas; i la sortida, al carrer del Lapidario, a l’extrem est de la plaça.

Pel que fa als vianants, a més de poder accedir pels dos accessos de vehicles, comptaran amb dos accessos exclusius: un d’ells, amb escales, se situarà a l’interior del parc; l’altre, amb escales i ascensor, estarà pròxim al carrer de Las Siete Partidas.

Preu de les places

Les places de lloguer tindran un preu màxim de 90 € mensuals, mentre que el preu màxim de les de compra, en concessió per un termini de 50 anys, serà de 18.000 €.

Reurbanització del parc

Un cop finalitzin les obres de l’aparcament, GINTRA també es farà càrrec de la reurbanització del parc del Palau que queda just a sobre de l’aparcament, tot millorant-lo però conservant l’aspecte que tenia abans de la intervenció.

A més, la reurbanització preveu la conservació dels plataners de dues voreres que envolten el parc i la plantació de nous arbres, a més del trasllat de dues alzines al mateix parc i de la resta d’arbres al viver municipal.

Finalització de les obres

Es preveu que les obres de construcció de l’aparcament i de reurbanització del parc del Palau finalitzin al desembre de 2008. Ambdues intervencions les durà a terme l’empresa Excover, SA., adjudicatària del concurs que va convocar GINTRA el passat febrer per redactar el projecte i executar les obres.

La inversió estimada per a les dues actuacions és de 3.500.000 €.

L’alcalde de Mataró ha parlat del desenvolupament del Front de Mar avui durant la III Jornada de Polítiques d’Habitatge Social i Urbanisme
Mataró ha presentat el projecte del Front de Mar al Barcelona Meeting Point

El desenvolupament del Front de Mar convertirà Mataró en una ciutat cada cop més oberta al mar, i aportarà nous habitatges, aparcaments, equipaments, zones verdes, comercials i d’oficines que milloraran la qualitat de vida dels ciutadans i ciutadanes. L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) presenta el projecte del 6 al 8 de novembre a la 11ª edició del Barcelona Meeting Point, el major saló immobiliari internacional d’Europa.

El Front de Mar és un dels projectes més ambiciosos que Mataró ha dut a terme en els últims anys, i suposarà la transformació de la capital del Maresme en una ciutat encara més oberta al mar sense renunciar a ser una ciutat compacta, mediterrània, sostenible i amb una bona qualitat de vida.

El desenvolupament del front marítim de Mataró també és una prioritat en l’estratègia de promoció de la ciutat. I és que la capital del Maresme gaudeix d’un privilegiat litoral que, complementat amb d’altres recursos naturals, amb un destacat patrimoni històric i cultural i una nombrosa i qualitativa oferta comercial, doten la ciutat de personalitat pròpia i la converteixen en un indret interessant per visitar i un lloc idoni per a residir-hi.

PUMSA dona a conèixer el projecte del Front de Mar a partir d’avui i fins el dijous 8 de novembre amb un espai propi d’exposició dins l’estand de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), que estarà al Palau 8 de Fira de Barcelona, estands 8A100 i 8A1100, Nivell 0, Carrer A.

Presentació a càrrec de l’alcalde

Sota el títol “El nou front de mar. Noves oportunitats”, l’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, ha explicat la transformació que la capital del Maresme experimentarà en els propers anys en els cinc àmbits que integren el Front de Mar: El Rengle, Porta Laietana, Ronda Barceló, Cooperativa Agrària – Cabot i Barba – Cafè de Mar, i el passeig Marítim i el Port.

La ponència ha tingut lloc avui dimarts 6 de novembre a les 11.15 h. dins el marc de la III Jornada de Polítiques d’Habitatge Social i Urbanisme als Municipis que organitza la FMC al Barcelona Meeting Point.

Aquesta jornada, que s’ha desenvolupat a la Sala 3 del Palau 8 de la Fira de Barcelona, també ha comptat amb la participació d’alcaldes i responsables municipals d’altres municipis de Catalunya que han explicat els seus projectes de desenvolupament urbanístic.

Execució de les obres de millores de l’aparcament de Torre Llauder i del Parc Urbà de la Pollancreda

  • Pressupost de licitació:  501.746,69 €, IVA inclòs
  • Garantia Definitiva: 4% del pressupost d’adjudicació, IVA inclòs
  • Termini d’execució: 4 mesos
    Documentació: Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA),
    c/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 13, 08302 Mataró.
    www.grup-pumsa.cat/concursos/obres-millores/torrellauder-pollancreda
  •  Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 28 de novembre de 2007, a les oficines de PUMSA
  • Obertura pública de pliques: a les 13 h del dia 28 de novembre de 2007, a les oficines de PUMSA

Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10

Execució de les obres de millora de l’estatdi d’atletisme de Mataró

  • Pressupost de licitació:  2.191.136,20 €, IVA inclòs
  • Garantia Definitiva: 4% del pressupost d’adjudicació, IVA inclòs
  • Termini d’execució: 5 mesos
  • Documentació: Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA),
    c/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 13, 08302 Mataró.
    www.grup-pumsa.cat/concursos/estadi-atletisme
  • Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 28 de novembre de 2007, a les oficines de PUMSA
  • Obertura pública de pliques: a les 13.30 h del dia 28 de novembre de 2007, a les oficines de PUMSA

Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10

Execució de les obres d’enderroc i consolidació d’edificis, prèvies a l’actuació arqueològica, al sector Can Cruzate

  • Pressupost de licitació: 423.236,17 €, IVA inclòs
  • Garantia definitiva: 4% del pressupost d’adjudicació, IVA inclòs
  • Termini d’execució: 3 mesos
  • Documentació: Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA),
    c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró
    www.grup-pumsa.cat/concursos/enderroc-cancruzate
  • Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 12 de novembre de 2007, a les oficines de PUMSA
  • Obertura pública de pliques: a les 13 h del mateix dia 12 de novembre de 2007, a les oficines de PUMSA

Per a més informació: 93 757 49 69 / 93 741 56 10

L’estudi de PUMSA conclou que és possible traslladar Can Fàbregas a la confluència dels carrers Miquel Biada i Tetuan

L’operació de desmuntatge i reconstrucció està valorada en més d’1,9 milions d’euros

Aquest matí ha estat presentat en la Comissió Informativa de Serveis Territorials l’estudi que l’Ajuntament va encarregar a l’abril a l’empresa municipal PUMSA per valorar el possible trasllat de la fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt a un entorn proper.

L’estudi de PUMSA, redactat per l’arquitecte Josep Maria Puig Boltà, conclou que el trasllat dels elements catalogats és viable tècnicament, a excepció de la xemeneia, que es troba en un mal estat de conservació. En concret, l’operació de trasllat consistiria en el desmuntatge dels elements arquitectònics d’interès per a tornar a col·locar-los en un altre indret del mateix carrer de Miquel Biada.

Can Fàbregas i de Caralt és un edifici de 3 plantes construït el 1879 i amb una superfície útil total de 825 m2. Segons el Pla Especial del Patrimoni Arquitectònic els elements d’interès són la nau central, els dos edicles de l’entrada i la xemeneia del vapor. Malgrat que l’estat constructiu actual és bo, no compleix les exigències de les normatives actuals (càrregues, incendi, aïllament tèrmic), així que només es poden aprofitar les parets exteriors.

El cost de la nova construcció seria de 1.400.000 euros aproximadament i el de l’aprofitament dels elements recuperats seria de 525.000, per al qual cosa s’estima que el global de l’operació costaria 1.925.000 euros. L’informe econòmic que s’adjunta a l’estudi proposa l’aprofitament d’aquest edifici amb diverses activitats econòmiques, de manera que l’operador finalista del conjunt assumiria el cost de la reconstrucció i una part del cost de l’aprofitament dels elements recuperats.

Encaix urbanístic complementari

Els Servei d’Urbanisme de l’Ajuntament ha realitzat un estudi complementari sobre l’encaix urbanístic del possible trasllat de la fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt en el mateix entorn del carrer de Miquel Biada.

La proposta d’encaix urbanístic consisteix en aixecar el nou edifici de la fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt al mateix carrer de Miquel Biada, però a la cantonada amb el carrer de Tetuan. Aquest emplaçament permetria posar en valor la presència dels elements traslladats (nau central i edicles), així com donar un ús de plaça pública al pati que quedaria entre les edificacions.

El mateix dia que es va fer l’encàrrec de l’estudi del trasllat de Can Fàbregas, el Ple va decidir deixar sense efectes la tramitació urbanística proposada a la zona, que es dividia en dos sectors a banda i banda del carrer de Miquel Biada (sector Goya i sector Torrijos).

La nova proposta d’ordenació urbanística afectaria 19.273 m2 de part de dos sectors que s’articulen al voltant de l’eix dels 150 m del carrer de Miquel Biada (entre la ronda Prim i els carrers de Tetuan-Iluro). Aquest carrer s’eixamplaria fins a 35 metres d’amplada entre la ronda Alfons XII i el passatge de Ca l’Ymbern per convertir-se en una gran avinguda arbrada a la banda de mar. A la banda de muntanya del carrer de Miquel Biada, en canvi, el principal canvi seria zona pública que sorgiria  a l’entorn del nou edifici de Can Fàbregas i de Caralt.

Dels 19.273 m2 que quedarien afectats per la nova proposta d’ordenació de la zona, el 40% seria sòl públic i  per a la construcció d’un CEIP de dues línies a la fàbrica Fontdevila i Torres (4.7450 m2) i 2.900 m2 serien zones verdes. Pel que fa al sostre total edificable, al 42% se li donarien usos terciaris (14.200 m2 de sostre per oficines, petit comerç…) i al 58% li correspondrien usos residencials (uns 240 habitatges, dels quals 72 en règim protegit). L’edificabilitat proposada seria inferior a la que actualment és vigent al Pla General del 1996, és a dir, passaria de 2,00 a 1,75 m2 st/m2 s. Els habitatges estarien repartits en diversos blocs de pisos (de PB+ 5 els aliniats a la ronda de Joan Prim, entre i un sol edifici de PB + 11 al xamfrà retranquejat que sorgiria a la confluència de la ronda de Joan Prim amb el carrer de Miquel Biada).

El perquè de l’estudi del trasllat

L’Ajuntament va encarregar l’estudi després de les entrevistes mantingudes durant diverses setmanes amb representants de la Plataforma Salvem Can Fàbregas i amb els membres de l’Associació de Comerciants, Industrials i de Serveis de Ca l’Ymbern.

L’estudi és una alternativa a l’enderroc de la fàbrica, sobre la qual es van arribar a iniciar els tràmits per canviar-ne la seva catalogació, donat que en el solar on aquesta s’aixeca ara està prevista la construcció d’un edifici amb 22.000 m2 de superfície de venda per part d’El Corte Inglés.

El Corte Inglés va guanyar el concurs per a construir i explotar aquest centre comercial oferint 2.862.250 euros com a compensacions i millores econòmiques per destinar a inversions en patrimoni arquitectònic, a banda de pagar els 24.000.000 euros per l’adquisició dels terrenys. Pel que fa al projecte arquitectònic de l’edifici, un primer estudi preveu que faria una inversió de 136.190.384 euros.

839 places d’aparcament i 1000 llocs de treball

La implantació del centre comercial preveu també la construcció de dos grans aparcaments a la zona: un de privat de 529 places en 4 plantes i un de municipal, en règim de concessió administrativa amb 310 places més (representaria una inversió de 4.466.000 euros).

L’estudi sobre l’impacte econòmic de la posada en marxa d’El Corte Inglés calcula la següent repercussió econòmica: un increment del 3,5% del PIB de la ciutat i la creació de 860 llocs de treball directes (més un 10% en campanyes especials de venda) i 140 ocupacions indirectes. El procediment de selecció s’efectuarà prioritàriament a través de la informació facilitada per les borses de treball de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica.

L’aparcament del carrer de Terrassa ofereix 82 places per a residents

L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, està previst que inauguri avui a les 19 h l’aparcament per a residents del carrer de Terrassa, que suposa la creació de 82 noves places de cotxe en règim de lloguer i de concessió. Dimecres 10 d’octubre, la societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) farà una jornada de portes obertes i l’endemà iniciarà la comercialització de les places.

L’aparcament es situa al carrer de Terrassa 7, entre les avingudes del Corregiment de Mataró i del Velòdrom. Té una superfície de 1.705 m2distribuïts en una sola planta a nivell de carrer. A la seva coberta, GINTRA construirà un camp de futbol-7.

Dos espais sense obstacles

De les 82 places de cotxe, dues són per a persones amb mobilitat reduïda. Les places són en règim de lloguer i de concessió per un termini de 50 anys.

La principal característica d’aquest aparcament, que ha promogut GINTRA, és que el seu interior es distribueix en dos espais diàfans separats per una línia de pilars centrals, la qual cosa permet dues fileres d’aparcaments sense obstacles amb un passadís central de maniobra i circulació de 5,50 metres d’amplada.

Els vehicles tenen dos accessos –un d’entrada i un de sortida, pel carrer de Terrassa, i els vianants poden accedir per dues portes independents situades en aquest mateix carrer.

Les obres de l’aparcament van començar el gener de 2007 i han suposat una inversió total de 1.400.000 € i han estat executades per la UTE Áridos Serrano SL & Stachys SA, l’empresa adjudicatària de les obres.

Portes obertes i comercialització

El proper dimecres 10 d’octubre, de 12 a 14 h i de 18 a 20 h, es farà una jornada de portes obertes per tal que els veïns puguin visitar l’aparcament del carrer de Terrassa.

Tots aquells interessats en una plaça d’aparcament de lloguer o de concessió hauran de dirigir-se a les oficines de l’empresa municipal GINTRA (c/ de Pablo Iglesias 63, 1ª planta, despatx 6) a partir de les 9 h de dijous 11 d’octubre. L’horari de les oficines és de dilluns a dijous de 9 a 13 h i de 16 a 18:30 h, i divendres de 9 a 14 h.

Per tal de formalitzar la reserva el mateix dia, cal portar original i fotocòpia del DNI, del permís de circulació del vehicle i del compte corrent.

Els interessats en les places de lloguer, que tenen un preu mensual de 77,37 €, IVA inclòs, hauran de portar en el moment de formalitzar el contracte, un dipòsit de 200,10 € en concepte de fiança.

Quant a les places de concessió, tenen un preu de 16.200 € + IVA (preu de venda de la concessió fins al 31 de desembre de 2007), i existeix la possibilitat de finançar el seu pagament.

Nou camp de futbol

El passat 1 d’octubre, l’Ajuntament va aprovar inicialment el projecte per traslladar definitivament el camp de futbol-7 de Cirera a la coberta de l’aparcament del carrer de Terrassa i urbanitzar els espais situats entre les façanes posteriors dels poliesportius municipals de Cirera i Teresa Maria Roca. L’execució de les obres s’ha encarregat a GINTRA.

Aquest camp, de 34 x 50 metres, substituirà al que hi havia abans de l’inici de les obres del nou poliesportiu Teresa Maria Roca, i que ara està instal·lat de forma provisional al solar comprès entre l’avinguda del Corregiment de Mataró, el pati de l’escola pública de Cirera i el Torrent de La Pólvora.