L’immoble, que es situa al carrer de Vasco Núñez de Balboa 10, tindrà aparcament, un local per a equipament i 12 habitatges públics, adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) promou la construcció de l’edifici, que gestionarà la seva filial Prohabitatge Mataró.
L’edifici es distribueix en planta baixa, tres plantes pis, un terrat i tres plantes soterrani, i es construeix en un solar de 671 m2.
Tots els espais de l’immoble seran adaptats, ja que s’han aplicat tots els criteris possibles d’accessibilitat tant als habitatges, com a l’equipament i a l’aparcament que completen l’immoble.
Característiques dels habitatges
Els 12 habitatges seran de caràcter protegit en règim de lloguer, i ocuparan la planta primera, segona i tercera. La seva superfície mitjana serà de 50 m2 útils cadascun, i comptaran amb dues habitacions.
Aquests habitatges s’han dissenyat tenint en compte les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda, de manera que tindran més espai de maniobra, especialment a l’habitació principal. Aquesta estança s’habilitarà per que es pugui acoblar una grua-carril al sostre que permetrà el desplaçament autònom entre el dormitori i el bany.
Els habitatges també comptaran amb la pre-instal·lació necessària per facilitar la col·locació del sistema que permeti controlar en un sol comandament els diferents aparells tècnics de l’habitatge i automatitzar aquells elements que puguin implicar un esforç per als seus habitants, com pujar les persianes, obrir les portes, etc. A més, s’equiparan amb mobiliari que pugui ser fàcilment utilitzat per persones amb cadira de rodes: armaris baixos, taules regulables o mecanismes plegables, entre d’altres.
També seran adaptats l’accés principal a l’habitatge, que donarà a un passadís ampli, i a l’edifici. L’accés al balcó, d’altra banda, es farà a peu pla i mitjançant una porta corredissa.
Equipament i aparcament
La planta baixa i el primer soterrani de l’edifici es destinaran a equipament. En aquest sentit, l’Ajuntament de Mataró i la Fundació Privada GIMM van signar una declaració d’intencions el passat 19 de desembre de 2006, segons la qual el consistori preveu cedir aquest espai a l’entitat per a la creació d’un centre de teràpia ocupacional per amb mobilitat reduïda.
L’equipament disposarà d’un aparcament propi amb capacitat per a 8 places, quatre de les quals adaptades, que s’ubicarà a la primera planta subterrània.
La segona i tercera planta subterrànies, d’altra banda, disposaran de 40 places d’aparcament més, 31 d’elles adaptades, que es destinaran als residents de l’edifici, però també als veïns de la zona.
Espais comunitaris accessibles
L’immoble comptarà amb dos ascensors i dues escales adaptats que donaran servei d’una banda als usuaris dels habitatges, i de l’altra als usuaris del centre ocupacional.
Als espais comunitaris de l’edifici també s’han tingut en compte els criteris d’accessibilitat. Aquests espais seran un pati que s’ubicarà a la primera planta, i que també podran utilitzar els usuaris del centre ocupacional; i una bugaderia, una cambra de neteja, uns estenedors i un espai per a les instal·lacions centralitzades de producció, emmagatzematge i distribució d’aire condicionat i calefacció amb suport d’energia solar, que s’ubicaran al terrat.
A més, els habitatges disposaran d’uns espais polivalents distribuïts en les tres plantes i el terrat de l’immoble, que acolliran entre d’altres les funcions de menjador comunitari, despatx del personal sanitari de suport, magatzem i bugaderia.
Terminis i pressupost
El passat mes d’octubre, van començar els treballs previs de condicionament del terreny per a la construcció de l’edifici.
Les obres de construcció l’edifici es duran a terme en dues fases: la primera, que comença aquest mes de novembre, consisteix en l’aixecament de tota l’estructura de l’immoble. L’empresa encarregada de fer-ho és Ferros Iluro SL, amb un pressupost d’execució d’1.128.699 €, IVA inclòs. Està previst que l’estructura estigui totalment construïda el juny de 2008.
La segona fase de les obres comprendrà la construcció de la resta de l’edifici, i s’iniciarà un cop es finalitzi l’estructura de l’immoble. L’empresa encarregada de fer-ho s’escollirà per concurs. Es preveu que tot l’edifici estigui construït el tercer trimestre de 2009.
PUMSA adjudica la construcció de l’estructura dels edificis de TecnoCampusMataró
/in PUMSA/by Dept. TècnicConstrucció de l’estructura d’un edifici per a aparcaments, local comercial i habitatges al carrer Churruca 84-86 de Mataró
/in Concursos/by Dept. Tècnicwww.grup-pumsa.cat/concursos/estructura-churruca
Construcció d’un edifici per a habitatges amb aparcament, sobre estructura ja realitzada al carrer Teià 4 de Mataró
/in Concursos/by Dept. Tècnicwww.grup-pumsa.cat/concursos/obra-teia
PUMSA comença la construcció d’un edifici adaptat per a persones amb mobilitat reduïda
/in PUMSA/by Dept. TècnicL’immoble, que es situa al carrer de Vasco Núñez de Balboa 10, tindrà aparcament, un local per a equipament i 12 habitatges públics, adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) promou la construcció de l’edifici, que gestionarà la seva filial Prohabitatge Mataró.
L’edifici es distribueix en planta baixa, tres plantes pis, un terrat i tres plantes soterrani, i es construeix en un solar de 671 m2.
Tots els espais de l’immoble seran adaptats, ja que s’han aplicat tots els criteris possibles d’accessibilitat tant als habitatges, com a l’equipament i a l’aparcament que completen l’immoble.
Característiques dels habitatges
Els 12 habitatges seran de caràcter protegit en règim de lloguer, i ocuparan la planta primera, segona i tercera. La seva superfície mitjana serà de 50 m2 útils cadascun, i comptaran amb dues habitacions.
Aquests habitatges s’han dissenyat tenint en compte les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda, de manera que tindran més espai de maniobra, especialment a l’habitació principal. Aquesta estança s’habilitarà per que es pugui acoblar una grua-carril al sostre que permetrà el desplaçament autònom entre el dormitori i el bany.
Els habitatges també comptaran amb la pre-instal·lació necessària per facilitar la col·locació del sistema que permeti controlar en un sol comandament els diferents aparells tècnics de l’habitatge i automatitzar aquells elements que puguin implicar un esforç per als seus habitants, com pujar les persianes, obrir les portes, etc. A més, s’equiparan amb mobiliari que pugui ser fàcilment utilitzat per persones amb cadira de rodes: armaris baixos, taules regulables o mecanismes plegables, entre d’altres.
També seran adaptats l’accés principal a l’habitatge, que donarà a un passadís ampli, i a l’edifici. L’accés al balcó, d’altra banda, es farà a peu pla i mitjançant una porta corredissa.
Equipament i aparcament
La planta baixa i el primer soterrani de l’edifici es destinaran a equipament. En aquest sentit, l’Ajuntament de Mataró i la Fundació Privada GIMM van signar una declaració d’intencions el passat 19 de desembre de 2006, segons la qual el consistori preveu cedir aquest espai a l’entitat per a la creació d’un centre de teràpia ocupacional per amb mobilitat reduïda.
L’equipament disposarà d’un aparcament propi amb capacitat per a 8 places, quatre de les quals adaptades, que s’ubicarà a la primera planta subterrània.
La segona i tercera planta subterrànies, d’altra banda, disposaran de 40 places d’aparcament més, 31 d’elles adaptades, que es destinaran als residents de l’edifici, però també als veïns de la zona.
Espais comunitaris accessibles
L’immoble comptarà amb dos ascensors i dues escales adaptats que donaran servei d’una banda als usuaris dels habitatges, i de l’altra als usuaris del centre ocupacional.
Als espais comunitaris de l’edifici també s’han tingut en compte els criteris d’accessibilitat. Aquests espais seran un pati que s’ubicarà a la primera planta, i que també podran utilitzar els usuaris del centre ocupacional; i una bugaderia, una cambra de neteja, uns estenedors i un espai per a les instal·lacions centralitzades de producció, emmagatzematge i distribució d’aire condicionat i calefacció amb suport d’energia solar, que s’ubicaran al terrat.
A més, els habitatges disposaran d’uns espais polivalents distribuïts en les tres plantes i el terrat de l’immoble, que acolliran entre d’altres les funcions de menjador comunitari, despatx del personal sanitari de suport, magatzem i bugaderia.
Terminis i pressupost
El passat mes d’octubre, van començar els treballs previs de condicionament del terreny per a la construcció de l’edifici.
Les obres de construcció l’edifici es duran a terme en dues fases: la primera, que comença aquest mes de novembre, consisteix en l’aixecament de tota l’estructura de l’immoble. L’empresa encarregada de fer-ho és Ferros Iluro SL, amb un pressupost d’execució d’1.128.699 €, IVA inclòs. Està previst que l’estructura estigui totalment construïda el juny de 2008.
La segona fase de les obres comprendrà la construcció de la resta de l’edifici, i s’iniciarà un cop es finalitzi l’estructura de l’immoble. L’empresa encarregada de fer-ho s’escollirà per concurs. Es preveu que tot l’edifici estigui construït el tercer trimestre de 2009.
Urbanització d’espais esportius al carrer de Terrassa de Mataró
/in Concursos/by Dept. Tècnicwww.grup-pumsa.cat/concursos/urbanitzacio-terrassa/espais-esportius
Prestació del servei de retirada de vehicles de la via pública i posterior trasllat al dipòsit de vehicles al municipi de Mataró
/in Concursos/by Dept. TècnicVariable:
IVA no inclòs, per cada arrossegament.
IVA no inclòs, per cada arrossegament.
Garantia definitiva: 20.000 €.
www.grup-pumsa.cat/concursos/grua
Comença la construcció de l’aparcament per a residents del parc del Palau
/in PUMSA/by Dept. TècnicL’aparcament es construirà al subsòl del parc del Palau, i tindrà 241 places de cotxe i 8 de moto que es destinaran a residents en règim de compra i/o lloguer. La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró SL (GINTRA) promou aquesta infraestructura i, un cop finalitzin les obres, també s’encarregarà de la reurbanització del parc del Palau que se situa a sobre de l’aparcament.
L’aparcament compta amb 241 places de cotxe, 5 d’elles, adaptades per a persones amb mobilitat reduïda, i 8 de moto.
Tal i com es recull al projecte executiu aprovat a la Junta de Govern Local el passat 17 de setembre, l’aparcament tindrà una superfície total construïda de 5.724 m2distribuïts en dues plantes subterrànies. La primera d’elles es construirà amb una alçada lliure de 2,50 m, superior a l’estàndard que és de 2,20 m. Això permetrà l’accés de furgonetes, que disposaran d’aproximadament 57 places en aquest primer soterrani.
Accessos per a vehicles i vianants
L’aparcament tindrà dos accessos per als vehicles: l’entrada se situarà a l’extrem oest del parc del Palau, és a dir, al carrer de Las Siete Partidas; i la sortida, al carrer del Lapidario, a l’extrem est de la plaça.
Pel que fa als vianants, a més de poder accedir pels dos accessos de vehicles, comptaran amb dos accessos exclusius: un d’ells, amb escales, se situarà a l’interior del parc; l’altre, amb escales i ascensor, estarà pròxim al carrer de Las Siete Partidas.
Preu de les places
Les places de lloguer tindran un preu màxim de 90 € mensuals, mentre que el preu màxim de les de compra, en concessió per un termini de 50 anys, serà de 18.000 €.
Reurbanització del parc
Un cop finalitzin les obres de l’aparcament, GINTRA també es farà càrrec de la reurbanització del parc del Palau que queda just a sobre de l’aparcament, tot millorant-lo però conservant l’aspecte que tenia abans de la intervenció.
A més, la reurbanització preveu la conservació dels plataners de dues voreres que envolten el parc i la plantació de nous arbres, a més del trasllat de dues alzines al mateix parc i de la resta d’arbres al viver municipal.
Finalització de les obres
Es preveu que les obres de construcció de l’aparcament i de reurbanització del parc del Palau finalitzin al desembre de 2008. Ambdues intervencions les durà a terme l’empresa Excover, SA., adjudicatària del concurs que va convocar GINTRA el passat febrer per redactar el projecte i executar les obres.
La inversió estimada per a les dues actuacions és de 3.500.000 €.
L’alcalde de Mataró ha parlat del desenvolupament del Front de Mar avui durant la III Jornada de Polítiques d’Habitatge Social i Urbanisme
/in PUMSA/by Dept. TècnicMataró ha presentat el projecte del Front de Mar al Barcelona Meeting Point
El desenvolupament del Front de Mar convertirà Mataró en una ciutat cada cop més oberta al mar, i aportarà nous habitatges, aparcaments, equipaments, zones verdes, comercials i d’oficines que milloraran la qualitat de vida dels ciutadans i ciutadanes. L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) presenta el projecte del 6 al 8 de novembre a la 11ª edició del Barcelona Meeting Point, el major saló immobiliari internacional d’Europa.
El Front de Mar és un dels projectes més ambiciosos que Mataró ha dut a terme en els últims anys, i suposarà la transformació de la capital del Maresme en una ciutat encara més oberta al mar sense renunciar a ser una ciutat compacta, mediterrània, sostenible i amb una bona qualitat de vida.
El desenvolupament del front marítim de Mataró també és una prioritat en l’estratègia de promoció de la ciutat. I és que la capital del Maresme gaudeix d’un privilegiat litoral que, complementat amb d’altres recursos naturals, amb un destacat patrimoni històric i cultural i una nombrosa i qualitativa oferta comercial, doten la ciutat de personalitat pròpia i la converteixen en un indret interessant per visitar i un lloc idoni per a residir-hi.
PUMSA dona a conèixer el projecte del Front de Mar a partir d’avui i fins el dijous 8 de novembre amb un espai propi d’exposició dins l’estand de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), que estarà al Palau 8 de Fira de Barcelona, estands 8A100 i 8A1100, Nivell 0, Carrer A.
Presentació a càrrec de l’alcalde
Sota el títol “El nou front de mar. Noves oportunitats”, l’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, ha explicat la transformació que la capital del Maresme experimentarà en els propers anys en els cinc àmbits que integren el Front de Mar: El Rengle, Porta Laietana, Ronda Barceló, Cooperativa Agrària – Cabot i Barba – Cafè de Mar, i el passeig Marítim i el Port.
La ponència ha tingut lloc avui dimarts 6 de novembre a les 11.15 h. dins el marc de la III Jornada de Polítiques d’Habitatge Social i Urbanisme als Municipis que organitza la FMC al Barcelona Meeting Point.
Aquesta jornada, que s’ha desenvolupat a la Sala 3 del Palau 8 de la Fira de Barcelona, també ha comptat amb la participació d’alcaldes i responsables municipals d’altres municipis de Catalunya que han explicat els seus projectes de desenvolupament urbanístic.
Mataró ha presentat el projecte del Front de Mar al Barcelona Meeting Point
Execució de les obres de millores de l’aparcament de Torre Llauder i del Parc Urbà de la Pollancreda
/in Concursos/by Dept. TècnicDocumentació: Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA),
c/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 13, 08302 Mataró.
www.grup-pumsa.cat/concursos/obres-millores/torrellauder-pollancreda
Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10
Execució de les obres de millora de l’estatdi d’atletisme de Mataró
/in Concursos/by Dept. Tècnicc/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 13, 08302 Mataró.
www.grup-pumsa.cat/concursos/estadi-atletisme
Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10