L’alcalde, Joan Antoni Baron, va comprovar el dia 5 de setembre el resultat de la primera fase de les obres d’urbanització de la Unitat d’Actuació 53, que correspon a l’àmbit del Verdet. L’obertura del carrer de Pedro Antonio de Alarcón i la creació de noves parcel·les d’ús residencial i d’equipaments, són les principals actuacions que s’han realitzat en aquesta primera etapa.
L’àmbit de la UA-53 El Verdet està delimitat pels carrers de Mata, d’Agustí Moreto, de Marià Fortuny i de Pedro Antonio de Alarcón, i ocupa una superfície total de 7.691 m2. Abans de l’inici de les obres d’urbanització, en aquesta àrea existien edificacions de tipus industrial i tot un seguit de petits carrerons que donaven accés a les diferents naus i tallers.
L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), és la promotora del projecte d’urbanització.
Obertura del carrer Pedro Antonio de Alarcón
Les obres d’urbanització es faran en dues fases. La primera d’elles, que va començar el juliol de 2007, abasta un àmbit d’actuació de 2.503 m2, i ha consistit en l’enderroc de les esmentades indústries per crear noves parcel·les destinades a habitatges i equipaments, vials i zones verdes. En aquestes parcel·les s’han instal·lat els serveis d’electricitat, gas, telefonia, i clavegueram.
S’han conservat, però, els edificis d’habitatges situats als carrers que envolten l’àrea d’actuació, així com les cinc cases unifamiliars que hi ha a la cantonada entre els carrers d’Agustí Moreto i de Marià Fortuny.
També s’ha perllongat el carrer de Pedro Antonio de Alarcón, que estava interromput entre els carrers de Marià Fortuny i de Mata, per tal de donar continuïtat al vial. El nou tram s’ha urbanitzat per complet i s’ha incorporat a la xarxa de clavegueram.
L’eixamplament i reurbanització de les voreres dels carrers de Mata, Marià Fortuny i la creació de guals de vianants i franges d’aparcament a diferents punts de l’àmbit són altres treballs que s’han fet a la primera fase.
Quant als serveis, s’ha inspeccionat el clavegueram existent i s’han construït les connexions a la xarxa; s’han substituït els trams de canonada d’aigua que estaven obsolets; s’ha mantingut la xarxa de gas existent; s’ha eliminat la xarxa d’electricitat aèria i s’han soterrat alguns trams; i també s’ha soterrat els trams de la xarxa de telefonia que s’ha considerat necessari.
El projecte ha previst el manteniment de tots els arbres que hi ha plantats al carrer de Mata, exceptuant dues unitats que havien de deixar pas a l’obertura del carrer de Pedro Antonio de Alarcón.
Terminis i pressupost
Les obres de la primera fase van concloure a principis d’agost, moment a partir del qual es van obrir al públic tots els carrers afectats.
La inversió de l’obra ha suposat 1.500.000 euros, IVA inclòs. L’execució dels treballs d’urbanització l’ha dut a terme l’empresa FCC Construcción, SA.
Creació d’una nova plaça
A partir d’ara, s’establiran els terminis per a la realització de la segona fase d’urbanització del Verdet. La intervenció es basarà en la creació d’una nova plaça que quedarà delimitada pels futurs edificis del carrer de Mata, el carrer de Pedro Antonio de Alarcón i la part posterior dels edificis que es construeixin al carrer de Marià Fortuny. A més, aquest espai tocarà també amb el carrer de Josep Sabater i Sust, que forma part de la UA-58.
La plaça tindrà dos nivells. La zona inferior és la que pertany a la UA-53, i comprèn una gran superfície pavimentada amb arbrat que disposarà, a més, de tot un front d’accés al llarg del nou tram del carrer de Pedro Antonio de Alarcón i de part del carrer de Marià Fortuny.
La part superior, que pertany a la UA-58, tindrà una àrea de jocs infantils i una zona pavimentada amb arbres que donarà continuïtat a l’arbrat del carrer de Josep Sabater i Sust.
A la part central de la plaça, hi haurà una zona verda amb un petit espai pavimentat que podrà fer-se servir com a escenari per a esdeveniments públics.
Habitatges amb protecció oficial
Com administració actuant a l’àmbit, PUMSA és l’adjudicatària del sòl corresponent al 10% d’aprofitament mig del sector. En aquesta finca, l’empresa municipal té previst construir en el futur un edifici que tindrà una planta baixa destinada a equipament públic, una planta subterrània d’aparcament i tres plantes pisos d’habitatge públic amb protecció oficial.
L’alcalde va inaugurar el nou camp de futbol 7 de Cirera
/in Ajuntament de Mataró/by Dept. TècnicL’equipament esportiu disposa de gespa artificial
L’alcalde, Joan Antoni Baron, va inaugurar el passat dissabte, a les 18.00 hores, el nou camp de futbol 7 de Cirera, situat entre el carrer de Terrassa i l’illa compresa entre les façanes posteriors dels poliesportius de Cirera i Teresa Maria Roca.
L’acabament de les obres del camp de futbol ha posat fi al seguit d’actuacions de dotació d’equipaments i urbanització iniciades amb la construcció del poliesportiu municipal Teresa Maria Roca.
L’execució del projecte ha anat a càrrec de la societat municipal Gestió Integral de Trànsit de Mataró, SL (GINTRA), que va adjudicar els treballs a l’empresa UTE Áridos Serrano i Stachys, SL. Les obres van començar a finals de gener, amb un pressupost de 660.051 euros.
L’àmbit d’actuació ocupa una superfície de 3.901 m2 i comprèn dues zones:
1. La coberta de l’aparcament del carrer de Terrassa amb 2.141 m2
A la coberta s’ha construït el camp de futbol 7 amb gespa artificial de 34×50 metres. Aquesta instal·lació substitueix el camp de futbol que hi havia abans de l’inici de les obres del poliesportiu Teresa Maria Roca i que, mentre s’han construït els diferents equipaments, ha estat instal·lat de forma provisional al solar comprès entre l’avinguda del Corregiment, el pati de l’escola pública de Cirera i el Torrent de La Pólvora.
Les feines en aquesta zona d’actuació han comprès la pavimentació del camp de futbol amb gespa artificial i la construcció d’un mur de contenció de formigó i una paret de tancament d’obra vista de 2,50 metres d’alçada, a la banda dels habitatges. A més, s’ha instal·lat una tanca metàl·lica de 3 metres d’alçada per tot el perímetre com a acabament del mur de formigó de l’aparcament del carrer de Terrassa, i una altra tanca a l’accés principal a la zona, situat al costat del pavelló municipal de Cirera. També s’han col·locat xarxes de protecció.
2. L’interior de l’illa amb 1.760 m2
Aquest espai està comprès entre la façana posterior dels poliesportius municipals, els habitatges contigus que tenen accés des del passatge del Miró i els vestidors que utilitza la UD Cirera.
A l’interior d’illa s’ha construït una zona de jocs pavimentada amb material sintètic de cautxú i un camp de futbol tres de 12×20 metres, amb unes petites grades i gespa artificial.
També s’ha traslladat, a l’espai situat entre els dos nous camps de futbol, el quiosc de bar que estava instal·lat al camp de futbol 7 provisional, i s’hi ha col·locat una nova pèrgola. Finalment, s’ha instal·lat l’enllumenat de tots dos espais esportius.
L’acte d’inauguració de demà anirà precedit per la celebració, a les 17.00 hores, d’un partit de futbol entre jugadors de la UD Cirera. A les 18.00 hores tindrà lloc la inauguració oficial, amb la visita a les instal·lacions i els parlaments del regidor d’Obres, Serveis i Manteniment, Francesc Melero, el president de l’Institut d’Esports, Ivan Pera, el president de la UD Cirera, Antonio Jiménez, i l’alcalde. Per últim, a les 18.30 hores començarà un partit de futbol de la categoria aleví-masculí entre diferents equips de la UD Cirera.
L’alcalde va visitar El Verdet amb motiu de la finalització de la primera fase de les obres d’urbanització
/in PUMSA/by Dept. TècnicL’alcalde, Joan Antoni Baron, va comprovar el dia 5 de setembre el resultat de la primera fase de les obres d’urbanització de la Unitat d’Actuació 53, que correspon a l’àmbit del Verdet. L’obertura del carrer de Pedro Antonio de Alarcón i la creació de noves parcel·les d’ús residencial i d’equipaments, són les principals actuacions que s’han realitzat en aquesta primera etapa.
L’àmbit de la UA-53 El Verdet està delimitat pels carrers de Mata, d’Agustí Moreto, de Marià Fortuny i de Pedro Antonio de Alarcón, i ocupa una superfície total de 7.691 m2. Abans de l’inici de les obres d’urbanització, en aquesta àrea existien edificacions de tipus industrial i tot un seguit de petits carrerons que donaven accés a les diferents naus i tallers.
L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), és la promotora del projecte d’urbanització.
Obertura del carrer Pedro Antonio de Alarcón
Les obres d’urbanització es faran en dues fases. La primera d’elles, que va començar el juliol de 2007, abasta un àmbit d’actuació de 2.503 m2, i ha consistit en l’enderroc de les esmentades indústries per crear noves parcel·les destinades a habitatges i equipaments, vials i zones verdes. En aquestes parcel·les s’han instal·lat els serveis d’electricitat, gas, telefonia, i clavegueram.
S’han conservat, però, els edificis d’habitatges situats als carrers que envolten l’àrea d’actuació, així com les cinc cases unifamiliars que hi ha a la cantonada entre els carrers d’Agustí Moreto i de Marià Fortuny.
També s’ha perllongat el carrer de Pedro Antonio de Alarcón, que estava interromput entre els carrers de Marià Fortuny i de Mata, per tal de donar continuïtat al vial. El nou tram s’ha urbanitzat per complet i s’ha incorporat a la xarxa de clavegueram.
L’eixamplament i reurbanització de les voreres dels carrers de Mata, Marià Fortuny i la creació de guals de vianants i franges d’aparcament a diferents punts de l’àmbit són altres treballs que s’han fet a la primera fase.
Quant als serveis, s’ha inspeccionat el clavegueram existent i s’han construït les connexions a la xarxa; s’han substituït els trams de canonada d’aigua que estaven obsolets; s’ha mantingut la xarxa de gas existent; s’ha eliminat la xarxa d’electricitat aèria i s’han soterrat alguns trams; i també s’ha soterrat els trams de la xarxa de telefonia que s’ha considerat necessari.
El projecte ha previst el manteniment de tots els arbres que hi ha plantats al carrer de Mata, exceptuant dues unitats que havien de deixar pas a l’obertura del carrer de Pedro Antonio de Alarcón.
Terminis i pressupost
Les obres de la primera fase van concloure a principis d’agost, moment a partir del qual es van obrir al públic tots els carrers afectats.
La inversió de l’obra ha suposat 1.500.000 euros, IVA inclòs. L’execució dels treballs d’urbanització l’ha dut a terme l’empresa FCC Construcción, SA.
Creació d’una nova plaça
A partir d’ara, s’establiran els terminis per a la realització de la segona fase d’urbanització del Verdet. La intervenció es basarà en la creació d’una nova plaça que quedarà delimitada pels futurs edificis del carrer de Mata, el carrer de Pedro Antonio de Alarcón i la part posterior dels edificis que es construeixin al carrer de Marià Fortuny. A més, aquest espai tocarà també amb el carrer de Josep Sabater i Sust, que forma part de la UA-58.
La plaça tindrà dos nivells. La zona inferior és la que pertany a la UA-53, i comprèn una gran superfície pavimentada amb arbrat que disposarà, a més, de tot un front d’accés al llarg del nou tram del carrer de Pedro Antonio de Alarcón i de part del carrer de Marià Fortuny.
La part superior, que pertany a la UA-58, tindrà una àrea de jocs infantils i una zona pavimentada amb arbres que donarà continuïtat a l’arbrat del carrer de Josep Sabater i Sust.
A la part central de la plaça, hi haurà una zona verda amb un petit espai pavimentat que podrà fer-se servir com a escenari per a esdeveniments públics.
Habitatges amb protecció oficial
Com administració actuant a l’àmbit, PUMSA és l’adjudicatària del sòl corresponent al 10% d’aprofitament mig del sector. En aquesta finca, l’empresa municipal té previst construir en el futur un edifici que tindrà una planta baixa destinada a equipament públic, una planta subterrània d’aparcament i tres plantes pisos d’habitatge públic amb protecció oficial.
Execució dels treballs d’instal·lació d’un subsistema de bescanvi geotèrmic en l’edifici Can Minguell.
/in Concursos/by Dept. Tècnicwww.grup-pumsa.cat/concursos/nauminguell/bescanvigeotermic
Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA). C. de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró. Horari de dl. a dv. de 9 a 14 h
Sala de reunions del Grup PUMSA: 1a planta, despatx 9
Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10
Execució de les obres dels tancaments (façanes i portam exterior) i cobertes de l’edifici dels serveis a la Innovació (Edifici A), de la seu del TecnoCampusMataró
/in Concursos/by Dept. Tècnicwww.grup-pumsa.cat/concursos/tecnocampus/edifici-innovacio
Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10
Execució de les obres dels tancaments (façanes i portam exterior) i cobertes de l’edifici del Coneixement (Edifici B), de la seu del TecnoCampusMataró
/in Concursos/by Dept. Tècnicwww.grup-pumsa.cat/concursos/tecnocampus/edifici-coneixement
Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10
La major part dels estacionaments en zona blava de Mataró seran gratuïts durant el mes d’agost
/in PUMSA/by Dept. TècnicMés del 58% de les places d’estacionament en superfície sotmeses a control horari i tarifari (zona blava) seran gratuïtes de l’1 al 31 d’agost, ambdós inclosos.
Aquesta mesura respon a la menor afluència de vehicles que hi ha durant l’agost a l’entorn dels carrers afectats, a causa de la disminució de l’activitat comercial en aquestes zones. Aquesta situació fa que no sigui necessari, en la mateixa mesura, potenciar la rotació dels vehicles.
En concret, 514 de les 878 places d’estacionament limitat que existeixen a Mataró seran gratuïtes. Aquesta xifra representa un 58,5% de la totalitat de l’estacionament regulat de la ciutat.
Les zones blaves que quedaran lliures de pagament durant l’agost se situen a:
Carrer de Llauder, entre el carrer d’Iluro i el carrer de Cuba.
Camí Ral, entre els carrers de Sant Antoni i de Sant Francesc de Paula.
Carrer de Damià Campeny.
Carrer de Jaume Balmes.
Avinguda del Maresme, l’aparcament situat en el passatge de Marina de Llevant (Can Maitanquis).
Ronda d’Alfons X El Savi, entre el passeig de Carles Padrós i el passeig d’Antoni Martí Cabanellas.
Carrer del Parc, entre la plaça d’Espanya i el carrer del Carme.
Carrer del Carme, entre el camí de la Geganta i el carrer de Sant Isidor.
Carrer d’Argentona, entre el carrer de Sant Pau i el caminet de les Vinyes.
Carrer de Jaume Isern, entre els carrers de Melcior de Palau i de Sant Isidor.
Plaça dels Bous.
La Riera, entre els carrers de Juan Meléndez Valdés i de Massevà.
Els aparcaments de zona blava on es continua pagant durant el mes d’agost són els següents:
Carrer de Sant Joaquim, entre els carrers de Sant Benet i de Sant Josep Oriol.
Camí Ral, entre la plaça del Doctor Fleming i el carrer d’Iluro.
Carrer Deu de Gener.
Carrer d’Iluro, entre el carrer de la Unió i el camí Ral.
Carrer de Sant Cugat, entre la ronda d’Alfons XII i el carrer de Cuba.
Carrer de la Unió, entre els carrers d’Iluro i de Cuba.
Carrer de Cuba, entre els carrers de Sant Benet i de Sant Josep Oriol.
Carrer de Sant Josep Oriol.
Carrer de Javier Castaños, entre els carrers d’Iluro i de Cuba.
Carrer de Lepant, entre el camí Ral i l’avinguda del Maresme.
Carrer de Federico Carlo Gravina, entre els carrers de Cosme Churruca i de Lepant.
Carrer de Cosme Churruca, entre el camí Ral i l’avinguda del Maresme.
Avinguda de Jaume Recoder, entre el camí Ral i l’avinguda del Maresme.
Carrer de Jaume Ibran.
Muralla de la Presó.
Muralla del Tigre.
Informació al ciutadà
Els usuaris podran identificar clarament les zones d’estacionament limitades com a gratuïtes durant l’agost, ja que els parquímetres estaran tancats i hi haurà fulls informatius a totes les màquines expenedores de tiquets de l’aparcament.
La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) gestiona la zona blava de Mataró. Aquesta entitat va arribar a un acord amb una de les empreses concessionàries de les zones blaves de Mataró perquè part les places d’estacionament fossin gratuïtes durant tot el mes d’agost.
El dipòsit de la grua es trasllada a l’aparcament subterrani de la ronda de Rafael Estrany
/in PUMSA/by Dept. TècnicEl servei de recolzament logístic a la circulació (grua), inicia avui, 31 de juliol, el seu trasllat provisional a la primera planta de l’aparcament subterrani de la ronda de Rafael Estrany, que es va inaugurar el passat mes de juny.
El dipòsit de la grua disposarà de 133 places d’estacionament a la primera planta subterrània de l’aparcament de la ronda de Rafael Estrany. El trasllat s’iniciarà demà i el nou dipòsit estarà totalment operatiu a partir de l’1 d’agost.
Actualment, el dipòsit del servei de recolzament logístic a la circulació ocupa la primera planta subterrània de l’aparcament de la plaça de Granollers, amb 106 places que es preveuen destinar a la rotació un cop es produeixi el trasllat.
El trasllat del dipòsit de vehicles s’ha comunicat als ciutadans mitjançant anuncis en ràdio i amb avisos a les cartelleres municipals. A més, els adhesius que informen als ciutadans de la retirada del seu vehicle incorporaran la nova adreça a partir de demà.
La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) ha promogut l’aparcament, i també s’ha encarregat de realitzar el condicionament intern de la primera planta subterrània amb tots els elements necessaris perquè pugui acollir les oficines del dipòsit municipal.
Trasllat de les oficines de GINTRA
Aquesta primera planta subterrània també acollirà les oficines d’Atenció al Públic de GINTRA, que actualment s’ubiquen a l’Edifici de Vidre. El trasllat s’iniciarà a partir de la primera quinzena de setembre.
Des de la nova ubicació a l’aparcament subterrani de la ronda de Rafael Estrany, GINTRA continuarà oferint els seus serveis per millorar la mobilitat a Mataró, que són la construcció i explotació d’aparcaments de rotació, per a residents o mixtos; la gestió de l’estacionament en superfície sotmès a control horari i tarifari (zona blava); i la gestió del servei de recolzament logístic a la circulació que comporta, d’una banda, la retirada de vehicles estacionats de manera incorrecta a la via pública i, de l’altra, la gestió administrativa del dipòsit de vehicles.
Places per a residents
L’aparcament subterrani es troba a la ronda de Rafael Estrany, entre la prolongació dels carrers de Josep Goday i de Frank Marshall, al barri de Rocafonda. La nova infraestructura té una superfície total de 7.448 m2 distribuïts en dues plantes subterrànies, i es va inaugurar el passat 20 de juny.
A més del dipòsit de la grua, aquesta nova infrastructura compta amb places per a residents ubicades a la segona planta subterrània de l’aparcament: 144 d’aquestes places són per a cotxes –4 d’elles adaptades per a persones amb mobilitat reduïda- i 16 per a motocicletes.
El terç superior de la xemeneia de Can Fàbregas i de Caralt s’ha d’enderrocar pel risc de despreniment
/in PUMSA/by Dept. TècnicUn informe de l’arquitecte Josep M. Puig Boltà ha posat de manifest el fort deteriorament de la part superior de la xemeneia del conjunt industrial i el conseqüent risc d’ensorrament. Per motius de seguretat, l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) procedirà, el proper 29 de juliol, a enderrocar la porció superior, que es reconstruirà conjuntament amb la fàbrica.
Puig Boltà és l’arquitecte encarregat de redactar el projecte de desmuntatge, trasllat i emmagatzematge dels elements catalogats de la fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt, i el seu posterior muntatge a la confluència entre el carrer de Miquel Biada i de Tetuan, tal i com va aprovar el Consell d’Administració de PUMSA del passat 25 de març.
L’arquitecte ha estudiat amb detall l’estat de conservació de la xemeneia del conjunt industrial, que fa una alçada total de 26,6 m. Aquest estudi, que s’especifica en el projecte bàsic executiu d’enderroc parcial de la xemeneia, presentat també al Consell Municipal de Patrimoni Arquitectònic del 23 de juliol, indica que hi ha un risc clar d’ensorrament degut a un deteriorament molt avançat. Això es dóna al terç superior del fumeral, que suposa una porció de 8,83 m. L’estudi també ha deixat constància que aquesta part de la xemeneia no és original, és a dir, que es va erigir amb posterioritat a la seva construcció inicial.
El seu deficient estat de conservació i el risc d’ensorrament, doncs, obliga a l’enderroc urgent d’aquest terç superior de la xemeneia. L’enderroc el durà a terme l’empresa Nietos de García Cano, SL, i es preveu que els treballs finalitzin a principis d’agost. Per garantir la seguretat de les obres, PUMSA va col·locar el passat 18 de juliol un cordó de seguretat al perímetre de la xemeneia que es mantindrà fins que finalitzin els treballs.
La part originària de la xemeneia, els 17,78 m inferiors, es troben en bon estat de conservació i quedaran intactes fins que es posi en marxa el projecte de desmuntatge, trasllat, emmagatzematge i muntatge de la fàbrica. A més, la porció de 8,83 m que ara s’enderroca es reconstruirà amb fidelitat a l’original un cop es traslladi Can Fàbregas i de Caralt a la seva nova ubicació.
Fotografies de l’estat actual de la xemeneia.
Plànol de l’estat actual, de l’estat després de l’enderroc parcial i de la probable xemeneia original.
La Nau Gaudí es va mostrar el passat dia 22 de juliol al públic en una jornada de portes obertes
/in PUMSA/by Dept. TècnicLes obres de rehabilitació van finalitzar el divendres 18 de juliol
Tots els ciutadans varen estar convidats el dia 22 de juliol a la jornada de portes obertes de la Nau Gaudí, que va tenir lloc de 18 a 21 hores. Les persones que s’hi van apropar varen poder comprovar el resultat de les obres de rehabilitació integral de l’edifici, i també els futurs usos de la nau, la qual es convertirà en un equipament juvenil.
La cooperativa “La Obrera Mataronense” de l’arquitecte Antoni Gaudí, coneguda com a Nau Gaudí, se situa entre el carrer de la Cooperativa i el carrer dels Germans Thos i Codina. L’edifici, de 780 m2, està inclòs en el Catàleg del Patrimoni Arquitectònic de la ciutat des de l’any 2001.
L’alcalde, Joan Antoni Baron, va visitar la Nau Gaudí cap a les 19 h. Durant la jornada de portes obertes, es van exposar fotografies que van permetre comprovar l’estat de l’edifici abans d’iniciar les obres de rehabilitació, i el seu aspecte actual, un cop finalitzada la intervenció. A més, els ciutadans i ciutadanes van poder conèixer els usos de la nau, que allotjarà un equipament juvenil.
Principals intervencions
A més de la rehabilitació de l’edifici, també s’ha completat la urbanització de la part de la plaça d’Antoni Gaudí que envolta la nau. Tots els treballs els ha promogut l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA). Les principals intervencions que s’han fet han estat les següents:
– La rehabilitació de la coberta de la nau formada per teules planes de ceràmica que s’han col·locat sobre una estructura de fusta i el corresponent aïllament tèrmic.
– L’acabament dels 12 arcs parabòlics de fusta.
– La construcció de la part de les façanes que són de maó (façanes est i sud).
– La construcció d’unes escales i d’un ascensor per accedir a la planta soterrani.
– L’estructura interior de la planta soterrani.
– Els lavabos exteriors i de la planta soterrani.
– La col·lació del paviment interior.
– La creació dels perfils metàl·lics de les façanes i la instal·lació dels vidres (façanes nord i oest).
– La urbanització de la part de la plaça d’Antoni Gaudí que envolta la nau.
Terminis i pressupost
La recuperació de la Nau Gaudí es va iniciar l’any 2002, però les obres van patir retards per problemes amb les dues empreses adjudicatàries anteriors. Davant d’aquesta situació, el consistori va acordar rescindir el contracte d’ambdues i encarregar l’obra a PUMSA, qui va adjudicar els treballs a La Cornisa, SCCL. Aquesta també s’ha encarregat de la urbanització de la part de la plaça d’Antoni Gaudí que envolta l’immoble.
La inversió total en aquests treballs ha estat d’1.455.265 euros, IVA inclòs.
Un nou equipament juvenil
La Nau Gaudí es convertirà en un equipament juvenil que allotjarà, d’una banda, un telecentre gestionat pel Servei de Joventut de l’Ajuntament, amb 32 ordinadors des d’on es facilitarà l’accés a internet als joves de la ciutat que ho necessitin. Aquest telecentre comptarà amb un dinamitzador/a que realitzarà les tasques d’orientació, formació i suport.
D’altra banda, la nau serà la seu d’Ocup@ciojove, un programa d’orientació i assessorament laboral per als joves menors de 25 anys, que gestionarà el Servei d’Ocupació de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM). Aquesta tasca es realitza actualment al Sidral.
La nau també s’incorpora al circuit de rutes audioguiades, amb continguts nous i integrant la nau a la senyalització turística de la ciutat. L’equipament també incorpora material imprès d’informació turística, com a punt de suport de l’oficina de turisme.
Les feines de condicionament interior de l’equipament començaran al setembre, i es preveu que a finals de mes estiguin enllestides. Els treballs els durà a terme l’Ajuntament amb un inversió de 197.518, IVA inclòs. Aquesta xifra inclou el mobiliari, la microinformàtica, l’electrònica de xarxa, la xarxa estructurada, els audiovisuals i el subministrament de fibra òptica que s’instal·laran per tal que l’equipament juvenil pugui començar la seva activitat.
L’alcalde va visitar el camp de futbol set del carrer de Terrassa
/in PUMSA/by Dept. TècnicL’alcalde, Joan Antoni Baron, va visitar el passat dia 23 de juliol les obres d’urbanització del camp de futbol set del carrer de Terrassa i de l’illa compresa entre les façanes posteriors dels poliesportius de Cirera i Teresa Maria Roca.
La societat municipal Gestió Integral de Trànsit de Mataró, SL (GINTRA) va adjudicar l’obra a l’empresa UTE Áridos Serrano i Stachys, SL, que l’ha efectuat en 5 mesos amb un pressupost de 660.051,34 euros. En aquests moments la nova instal·lació esportiva està pràcticament enllestida i només manquen alguns detalls per enllestir.
L’àmbit d’actuació ocupa una superfície de 3.901 m2i comprèn dues zones:
1. La coberta de l’aparcament del carrer de Terrassa amb 2.141 m2
A la coberta s’ha construït el camp de futbol set amb gespa artificial de 34×50 metres. Aquesta instal·lació substituirà el camp de futbol que hi havia abans de l’inici de les obres del poliesportiu Teresa Maria Roca, i que ara està instal·lat de forma provisional al solar comprès entre l’avinguda del Corregiment, el pati de l’escola pública de Cirera i el Torrent de La Pólvora.
Les feines de la urbanització d’aquesta zona d’actuació han comprès la pavimentació del camp de futbol amb gespa artificial i la construcció d’un mur de contenció de formigó i una paret de tancament d’obra vista de 2,50 metres d’alçada, a la banda dels habitatges. A més, s’ha instal·lat una tanca metàl·lica de 3 metres d’alçada per tot el perímetre com a acabament del mur de formigó de l’aparcament del carrer de Terrassa, i una altra tanca a l’accés principal a la zona, situat al costat del pavelló municipal de Cirera. També s’han col·locat xarxes de protecció.
2. L‘interior de l’illa amb 1.760 m2
Aquest espai està comprès entre la façana posterior dels poliesportius municipals, els habitatges contigus que tenen accés des del passatge del Miró i els vestidors que utilitza la UD Cirera.
A l’interior d’illa s’ha construït una zona de jocs pavimentada amb material sintètic de cautxú i un camp de futbol tres de 12X20 metres, amb unes petites grades i gespa artificial.
També s’ha traslladat, a l’espai situat entre els dos nous camps de futbol, el quiosc i la pèrgola de bar que ara està instal·lada al camp de futbol set provisional. Finalment, també s’ha instal·lat l’enllumenat de tots dos espais esportius.
Una vista del camp de futbol A7.