GINTRA inicia la venda i el lloguer de les places d’aparcament del parc del Palau

La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) comença la comercialització de les places de l’aparcament del parc del Palau, que està en construcció. L’aparcament es situa al subsòl del parc del Palau, i compta amb 241 places de cotxe i 8 de moto destinades als residents en règim de venda i/o lloguer.

Tots els interessats en una plaça de venda o de lloguer hauran de dirigir-se a les oficines GINTRA (carrer de Pablo Iglesias 63, 1a planta, despatx 6), en horari de dilluns a divendres de 9 a 14h (del 2 de juny fins al 30 de setembre). La resta de l’any l’horari d’atenció al públic és de  dilluns a dijous de 9 a 13h i de 16 a 18.30h, i divendres de 9 a 14h.

A partir del mes d’octubre, les oficines d’atenció al públic de GINTRA es traslladen a la ronda de Rafael Estrany, 36 (a l’aparcament subterrani).

La informació es pot obtenir a les oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, als centres cívics, al telèfon d’atenció ciutadana 010, al web municipal www.mataro.cat o bé al dipòsit municipal de vehicles (ronda de Rafael Estrany, 36).

Preus de les places

El preu de les places en règim de lloguer serà de 80,14 € (IVA inclòs) per cotxe i 40,08 € (IVA inclòs) per moto.

Pel que fa a les places de venda (en concessió a 50 anys) serà de 18.792 € (IVA inclòs) i 5.800 € les de moto (IVA inclòs), amb possibilitat de finançament. Aquests preus tenen inclòs un descompte del 10%, vàlid fins al 31 de desembre de 2008.

Les places s’escolliran sobre plànol i per ordre d’arribada dels interessats. Els compradors faran una reserva i l’escriptura de la plaça es formalitzarà un cop es lliuri la plaça d’aparcament. L’assignació de les places en règim de lloguer es durà a terme un cop finalitzin les obres de l’aparcament.

Després de l’acabament de les obres, GINTRA durà a terme una jornada de portes obertes perquè tots els interessats i els veïns de la zona puguin visitar l’aparcament.

Característiques de l’aparcament

L’aparcament té una superfície total construïda de 5.724 m2 distribuïts en dues plantes subterrànies, amb capacitat per a 241 places de cotxe -5 d’elles adaptades per a persones amb mobilitat reduïda- i 8 de moto.

Part de la primera planta es construeix amb una alçada lliure de 2,50 m, superior a l’estàndard que és de 2,20 m. Això permetrà l’accés de furgonetes, que disposaran d’aproximadament 54 places en aquest primer soterrani. La resta de places es dividiran entre aquesta primera i la segona planta.

L’aparcament tindrà dos accessos per als vehicles: l’entrada es farà per l’extrem oest del parc del Palau, és a dir, pel carrer de Las Siete Partidas; i la sortida, pel carrer del Lapidario, a l’extrem est de la plaça.

Pel que fa als vianants, a més de poder accedir pels dos accessos de vehicles, comptaran amb dos accessos exclusius: un d’ells, amb escales, se situarà a l’interior del parc; l’altre, amb escales i ascensor, estarà pròxim al carrer de Las Siete Partidas.

Reurbanització del parc del Palau

Al mateix temps en que s’executen les obres de l’aparcament, s’està fent la reurbanització del parc del Palau, situat a la coberta, tot millorant-lo però conservant l’aspecte que tenia abans de la intervenció.

La reurbanització preveu la conservació dels plataners de les voreres que envolten el parc i la plantació de nous arbres, a més del trasllat de dues alzines al mateix parc i de la resta d’arbres afectats al viver municipal.

Finalització de les obres

Es preveu que les obres de construcció de l’aparcament i de reurbanització del parc del Palau concloguin a finals d’octubre de 2008. Ambdues intervencions les du a terme l’empresa Excover, SA., adjudicatària de les obres per concurs.

La inversió total estimada per a les dues actuacions és de 4.100.000 €.

L’Ajuntament de Mataró i Caixa d’Estalvis Laietana signen un conveni per impulsar la rehabilitació d’habitatges

L’entitat bancària obre una línia de crèdits específica

L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron; el regidor d’Habitatge, Francesc Teixidó; i el director general de Caixa d’Estalvis Laietana, Josep Ibern, han signat avui un conveni de col·laboració per impulsar la rehabilitació d’habitatges. L’acord suposa la posada en marxa d’una línia de préstecs a la qual es poden acollir els propietaris de finques objecte de rehabilitació.

El Pla Local de l’Habitatge 2005-2015 de l’Ajuntament de Mataró té entre els seus objectius incidir en la rehabilitació d’habitatges i edificis destinats a l’habitatge de la ciutat. En aquest sentit, els préstecs convinguts establerts pel conveni facilitaran als propietaris a títol individual i a les comunitats de propietaris la gestió econòmica i financera de les obres de rehabilitació, fent possible el pagament de les mateixes en un període llarg i amb una quota mensual assequible.

S’hi podran acollir els propietaris per a operacions de rehabilitació d’habitatges i les comunitats de propietaris, constituïdes i registrades, d’edificis destinats principalment a habitatge. En aquest darrer cas, per demanar els préstecs caldrà que les obres hagin estat aprovades per acord de la junta de la comunitat, amb un pressupost tancat i l’assignació de la derrama a cada propietari.

L’import del préstec cobrirà la part proporcional de la rehabilitació a executar que correspongui a cada propietari, segons especifiqui l’informe de l’Oficina Local d’Habitatge. El tipus d’interès inicial per al 2008 es fixa en el 6,50% (nominal). Per a anualitats successives es fixarà el tipus d’interès nominal de referència de l’Euribor a 1 any, publicat quinze dies abans de l’inici de cada nou període, més un diferencial d’1 punt, i amb bonificacions per vinculacions de productes o serveis contractats amb Caixa Laietana.

La revisió del tipus d’interès serà semestral, i els préstecs podran ser de 3 a 7 anys. No es cobraran comissions d’obertura, estudi ni amortització anticipada o cancel·lació.

El conveni entre l’Ajuntament i Caixa Laietana té vigència fins a 31 de desembre, i podrà ser prorrogat anualment fins al 2011.

D’esquerra a dreta, Josep Ibern, Joan Antoni Baron i Francesc Teixidó.

L’alcalde va inaugurar el nou camp de futbol 7 de Cirera

L’equipament esportiu disposa de gespa artificial

L’alcalde, Joan Antoni Baron, va inaugurar el passat dissabte, a les 18.00 hores, el nou camp de futbol 7 de Cirera, situat entre el carrer de Terrassa i l’illa compresa entre les façanes posteriors dels poliesportius de Cirera i Teresa Maria Roca.

L’acabament de les obres del camp de futbol ha posat fi al seguit d’actuacions de dotació d’equipaments i urbanització iniciades amb la construcció del poliesportiu municipal Teresa Maria Roca.

L’execució del projecte ha anat  a càrrec de la societat municipal Gestió Integral de Trànsit de Mataró, SL (GINTRA), que va adjudicar els treballs a l’empresa UTE Áridos Serrano i Stachys, SL. Les obres van començar a finals de gener, amb un pressupost de 660.051 euros.

L’àmbit d’actuació ocupa una superfície de 3.901 m2 i comprèn dues zones:

1. La coberta de l’aparcament del carrer de Terrassa amb 2.141 m2

A la coberta s’ha construït el camp de futbol 7 amb gespa artificial de 34×50 metres. Aquesta instal·lació substitueix el camp de futbol que hi havia abans de l’inici de les obres del poliesportiu Teresa Maria Roca i que, mentre s’han construït els diferents equipaments, ha estat instal·lat de forma provisional al solar comprès entre l’avinguda del Corregiment, el pati de l’escola pública de Cirera i el Torrent de La Pólvora.

Les feines en aquesta zona d’actuació han comprès la pavimentació del camp de futbol amb gespa artificial i la construcció d’un mur de contenció de formigó i una paret de tancament d’obra vista de 2,50 metres d’alçada, a la banda dels habitatges. A més, s’ha instal·lat una tanca metàl·lica de 3 metres d’alçada per tot el perímetre com a acabament del mur de formigó de l’aparcament del carrer de Terrassa, i una altra tanca a l’accés principal a la zona, situat al costat del pavelló municipal de Cirera. També s’han col·locat xarxes de protecció.

2. L’interior de l’illa amb 1.760 m2

Aquest espai està comprès entre la façana posterior dels poliesportius municipals, els habitatges contigus que tenen accés des del passatge del Miró i els vestidors que utilitza la UD Cirera.

A l’interior d’illa s’ha construït una zona de jocs pavimentada amb material sintètic de cautxú i un camp de futbol tres de 12×20 metres, amb unes petites grades i gespa artificial.

També s’ha traslladat, a l’espai situat entre els dos nous camps de futbol, el quiosc de bar que estava instal·lat al camp de futbol 7 provisional, i s’hi ha col·locat una nova pèrgola. Finalment, s’ha instal·lat l’enllumenat de tots dos espais esportius.

L’acte d’inauguració de demà anirà precedit per la celebració, a les 17.00 hores, d’un partit de futbol entre jugadors de la UD Cirera. A les 18.00 hores tindrà lloc la inauguració oficial, amb la visita a les instal·lacions i els parlaments del regidor d’Obres, Serveis i Manteniment, Francesc Melero, el president de l’Institut d’Esports, Ivan Pera, el president de la UD Cirera, Antonio Jiménez, i l’alcalde. Per últim, a les 18.30 hores començarà un partit de futbol de la categoria aleví-masculí entre diferents equips de la UD Cirera.

L’alcalde va visitar El Verdet amb motiu de la finalització de la primera fase de les obres d’urbanització

L’alcalde, Joan Antoni Baron, va comprovar el dia 5 de setembre el resultat de la primera fase de les obres d’urbanització de la Unitat d’Actuació 53, que correspon a l’àmbit del Verdet. L’obertura del carrer de Pedro Antonio de Alarcón i la creació de noves parcel·les d’ús residencial i d’equipaments, són les principals actuacions que s’han realitzat en aquesta primera etapa.

L’àmbit de la UA-53 El Verdet està delimitat pels carrers de Mata, d’Agustí Moreto, de Marià Fortuny i de Pedro Antonio de Alarcón, i ocupa una superfície total de 7.691 m2. Abans de l’inici de les obres d’urbanització, en aquesta àrea existien edificacions de tipus industrial i tot un seguit de petits carrerons que donaven accés a les diferents naus i tallers.

L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), és la promotora del projecte d’urbanització.

Obertura del carrer Pedro Antonio de Alarcón

Les obres d’urbanització es faran en dues fases. La primera d’elles, que va començar el juliol de 2007, abasta un àmbit d’actuació de 2.503 m2, i ha consistit en l’enderroc de les esmentades indústries per crear noves parcel·les destinades a habitatges i equipaments, vials i zones verdes. En aquestes parcel·les s’han instal·lat els serveis d’electricitat, gas, telefonia, i clavegueram.

S’han conservat, però, els edificis d’habitatges situats als carrers que envolten l’àrea d’actuació, així com les cinc cases unifamiliars que hi ha a la cantonada entre els carrers d’Agustí Moreto i de Marià Fortuny.

També s’ha perllongat el carrer de Pedro Antonio de Alarcón, que estava interromput entre els carrers de Marià Fortuny i de Mata, per tal de donar continuïtat al vial. El nou tram s’ha urbanitzat per complet i s’ha incorporat a la xarxa de clavegueram.

L’eixamplament i reurbanització de les voreres dels carrers de Mata, Marià Fortuny i la creació de guals de vianants i franges d’aparcament a diferents punts de l’àmbit són altres treballs que s’han fet a la primera fase.

Quant als serveis, s’ha inspeccionat el clavegueram existent i s’han construït les connexions a la xarxa; s’han substituït els trams de canonada d’aigua que estaven obsolets; s’ha mantingut la xarxa de gas existent; s’ha eliminat la xarxa d’electricitat aèria i s’han soterrat alguns trams; i també s’ha soterrat els trams de la xarxa de telefonia que s’ha considerat necessari.

El projecte ha previst el manteniment de tots els arbres que hi ha plantats al carrer de Mata, exceptuant dues unitats que havien de deixar pas a l’obertura del carrer de Pedro Antonio de Alarcón.

Terminis i pressupost

Les obres de la primera fase van concloure a principis d’agost, moment a partir del qual es van obrir al públic tots els carrers afectats.

La inversió de l’obra ha suposat 1.500.000 euros, IVA inclòs. L’execució dels treballs d’urbanització l’ha dut a terme l’empresa FCC Construcción, SA.

Creació d’una nova plaça

A partir d’ara, s’establiran els terminis per a la realització de la segona fase d’urbanització del Verdet. La intervenció es basarà en la creació d’una nova plaça que quedarà delimitada pels futurs edificis del carrer de Mata, el carrer de Pedro Antonio de Alarcón i la part posterior dels edificis que es construeixin al carrer de Marià Fortuny. A més, aquest espai tocarà també amb el carrer de Josep Sabater i Sust, que forma part de la UA-58.

La plaça tindrà dos nivells. La zona inferior és la que pertany a la UA-53, i comprèn una gran superfície pavimentada amb arbrat que disposarà, a més, de tot un front d’accés al llarg del nou tram del carrer de Pedro Antonio de Alarcón i de part del carrer de Marià Fortuny.

La part superior, que pertany a la UA-58, tindrà una àrea de jocs infantils i una zona pavimentada amb arbres que donarà continuïtat a l’arbrat del carrer de Josep Sabater i Sust.

A la part central de la plaça, hi haurà una zona verda amb un petit espai pavimentat que podrà fer-se servir com a escenari per a esdeveniments públics.

Habitatges amb protecció oficial

Com administració actuant a l’àmbit, PUMSA és l’adjudicatària del sòl corresponent al 10% d’aprofitament mig del sector. En aquesta finca, l’empresa municipal té previst construir en el futur un edifici que tindrà una planta baixa destinada a equipament públic, una planta subterrània d’aparcament i tres plantes pisos d’habitatge públic amb protecció oficial.

Execució dels treballs d’instal·lació d’un subsistema de bescanvi geotèrmic en l’edifici Can Minguell.

  • Pressupost de licitació: 179.299,22 €, IVA exclòs
  • Termini d’execució: 6 setmanes
  • Documentació: s’examina a Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), 1a planta despatx 13
    www.grup-pumsa.cat/concursos/nauminguell/bescanvigeotermic
  • Presentació d’ofertes: de 9 a 14 h del dia 25 de setembre a PUMSA, 2a planta, despatx 10
  • Obertura pública de pliques: a les 11.00 h del dia 30 de setembre, a la sala de reunions del Grup PUMSA

Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA). C. de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró. Horari de dl. a dv. de 9 a 14 h

Sala de reunions del Grup PUMSA: 1a planta, despatx 9

Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10

Execució de les obres dels tancaments (façanes i portam exterior) i cobertes de l’edifici dels serveis a la Innovació (Edifici A), de la seu del TecnoCampusMataró

  • Pressupost de licitació: 4.023.477,65 €, IVA exclòs
  • Termini d’execució: 8 mesos
  • Documentació: s’examina a PUMSA, 1a planta, despatx 13
    www.grup-pumsa.cat/concursos/tecnocampus/edifici-innovacio
  • Presentació d’ofertes: de 9 a 14 h del dia 17 de setembre a PUMSA, Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA). C. de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró. Horari de dl. a dv. de 9 a 14 h
  • Obertura pública de pliques: a les 13.00 h del dia 22 de setembre, a la sala de reunions del Grup PUMSA, 1a planta, despatx 9

 Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10

Execució de les obres dels tancaments (façanes i portam exterior) i cobertes de l’edifici del Coneixement (Edifici B), de la seu del TecnoCampusMataró

  • Pressupost de licitació: 3.414.470,91 €, IVA exclòs
  • Termini d’execució: 9 mesos
  • Documentació: s’examina a PUMSA, 1a planta, despatx 13
    www.grup-pumsa.cat/concursos/tecnocampus/edifici-coneixement
  • Presentació d’ofertes: de 9 a 14 h del dia 17 de setembre a PUMSA, Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA). C. de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró. Horari de dl. a dv. de 9 a 14 h
  • Obertura pública de pliques: a les 13.30 h del dia 22 de setembre, a la sala de reunions del Grup PUMSA, 1a planta, despatx 9

 Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10

La major part dels estacionaments en zona blava de Mataró seran gratuïts durant el mes d’agost

Més del 58% de les places d’estacionament en superfície sotmeses a control horari i tarifari (zona blava) seran gratuïtes de l’1 al 31 d’agost, ambdós inclosos.

Aquesta mesura respon a la menor afluència de vehicles que hi ha durant l’agost a l’entorn dels carrers afectats, a causa de la disminució de l’activitat comercial en aquestes zones. Aquesta situació fa que no sigui necessari, en la mateixa mesura, potenciar la rotació dels vehicles.

En concret, 514 de les 878 places d’estacionament limitat que existeixen a Mataró seran gratuïtes. Aquesta xifra representa un 58,5% de la totalitat de l’estacionament regulat de la ciutat.

Les zones blaves que quedaran lliures de pagament durant l’agost se situen a:

Carrer de Llauder, entre el carrer d’Iluro i el carrer de Cuba.
Camí Ral, entre els carrers de Sant Antoni i de Sant Francesc de Paula.
Carrer de Damià Campeny.
Carrer de Jaume Balmes.
Avinguda del Maresme, l’aparcament situat en el passatge de Marina de Llevant (Can Maitanquis).
Ronda d’Alfons X El Savi, entre el passeig de Carles Padrós i el passeig d’Antoni Martí Cabanellas.
Carrer del Parc, entre la plaça d’Espanya i el carrer del Carme.
Carrer del Carme, entre el camí de la Geganta i el carrer de Sant Isidor.
Carrer d’Argentona, entre el carrer de Sant Pau i el caminet de les Vinyes.
Carrer de Jaume Isern, entre els carrers de Melcior de Palau i de Sant Isidor.
Plaça dels Bous.
La Riera, entre els carrers de Juan Meléndez Valdés i de Massevà.

Els aparcaments de zona blava on es continua pagant durant el mes d’agost són els següents:

Carrer de Sant Joaquim, entre els carrers de Sant Benet i de Sant Josep Oriol.
Camí Ral, entre la plaça del Doctor Fleming i el carrer d’Iluro.
Carrer Deu de Gener.
Carrer d’Iluro, entre el carrer de la Unió i el camí Ral.
Carrer de Sant Cugat, entre la ronda d’Alfons XII i el carrer de Cuba.
Carrer de la Unió, entre els carrers d’Iluro i de Cuba.
Carrer de Cuba, entre els carrers de Sant Benet i de Sant Josep Oriol.
Carrer de Sant Josep Oriol.
Carrer de Javier Castaños, entre els carrers d’Iluro i de Cuba.
Carrer de Lepant, entre el camí Ral i l’avinguda del Maresme.
Carrer de Federico Carlo Gravina, entre els carrers de Cosme Churruca i de Lepant.
Carrer de Cosme Churruca, entre el camí Ral i l’avinguda del Maresme.
Avinguda de Jaume Recoder, entre el camí Ral i l’avinguda del Maresme.
Carrer de Jaume Ibran.
Muralla de la Presó.
Muralla del Tigre.

Informació al ciutadà

Els usuaris podran identificar clarament les zones d’estacionament limitades com a gratuïtes durant l’agost, ja que els parquímetres estaran tancats i hi haurà fulls informatius a totes les màquines expenedores de tiquets de l’aparcament.

La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) gestiona la zona blava de Mataró. Aquesta entitat va arribar a un acord amb una de les empreses concessionàries de les zones blaves de Mataró perquè part les places d’estacionament fossin gratuïtes durant tot el mes d’agost.

El dipòsit de la grua es trasllada a l’aparcament subterrani de la ronda de Rafael Estrany

El servei de recolzament logístic a la circulació (grua), inicia avui, 31 de juliol, el seu trasllat provisional a la primera planta de l’aparcament subterrani de la ronda de Rafael Estrany, que es va inaugurar el passat mes de juny.

El dipòsit de la grua disposarà de 133 places d’estacionament a la primera planta subterrània de l’aparcament de la ronda de Rafael Estrany. El trasllat s’iniciarà demà i el nou dipòsit estarà totalment operatiu a partir de l’1 d’agost.

Actualment, el dipòsit del servei de recolzament logístic a la circulació ocupa la primera planta subterrània de l’aparcament de la plaça de Granollers, amb 106 places que es preveuen destinar a la rotació un cop es produeixi el trasllat.

El trasllat del dipòsit de vehicles s’ha comunicat als ciutadans mitjançant anuncis en ràdio i amb avisos a les cartelleres municipals. A més, els adhesius que informen als ciutadans de la retirada del seu vehicle incorporaran la nova adreça a partir de demà.

La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) ha promogut l’aparcament, i també s’ha encarregat de realitzar el condicionament intern de la primera planta subterrània amb tots els elements necessaris perquè pugui acollir les oficines del dipòsit municipal.

Trasllat de les oficines de GINTRA

Aquesta primera planta subterrània també acollirà les oficines d’Atenció al Públic de GINTRA, que actualment s’ubiquen a l’Edifici de Vidre. El trasllat s’iniciarà a partir de la primera quinzena de setembre.

Des de la nova ubicació a l’aparcament subterrani de la ronda de Rafael Estrany, GINTRA continuarà oferint els seus serveis per millorar la mobilitat a Mataró, que són la construcció i explotació d’aparcaments de rotació, per a residents o mixtos; la gestió de l’estacionament en superfície sotmès a control horari i tarifari (zona blava); i la gestió del servei de recolzament logístic a la circulació que comporta, d’una banda, la retirada de vehicles estacionats de manera incorrecta a la via pública i, de l’altra, la gestió administrativa del dipòsit de vehicles.

Places per a residents

L’aparcament subterrani es troba a la ronda de Rafael Estrany, entre la prolongació dels carrers de Josep Goday i de Frank Marshall, al barri de Rocafonda. La nova infraestructura té una superfície total de 7.448 m2 distribuïts en dues plantes subterrànies, i es va inaugurar el passat 20 de juny.

A més del dipòsit de la grua, aquesta nova infrastructura compta amb places per a residents ubicades a la segona planta subterrània de l’aparcament: 144 d’aquestes places són per a cotxes –4 d’elles adaptades per a persones amb mobilitat reduïda- i 16 per a motocicletes.

El terç superior de la xemeneia de Can Fàbregas i de Caralt s’ha d’enderrocar pel risc de despreniment

Un informe de l’arquitecte Josep M. Puig Boltà ha posat de manifest el fort deteriorament de la part superior de la xemeneia del conjunt industrial i el conseqüent risc d’ensorrament. Per motius de seguretat, l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) procedirà, el proper 29 de juliol, a enderrocar la porció superior, que es reconstruirà conjuntament amb la fàbrica.

Puig Boltà és l’arquitecte encarregat de redactar el projecte de desmuntatge, trasllat i emmagatzematge dels elements catalogats de la fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt, i el seu posterior muntatge a la confluència entre el carrer de Miquel Biada i de Tetuan, tal i com va aprovar el Consell d’Administració de PUMSA del passat 25 de març.

L’arquitecte ha estudiat amb detall l’estat de conservació de la xemeneia del conjunt industrial, que fa una alçada total de 26,6 m. Aquest estudi, que s’especifica en el projecte bàsic executiu d’enderroc parcial de la xemeneia, presentat també al Consell Municipal de Patrimoni Arquitectònic del 23 de juliol, indica que hi ha un risc clar d’ensorrament degut a un deteriorament molt avançat. Això es dóna al terç superior del fumeral, que suposa una porció de 8,83 m. L’estudi també ha deixat constància que aquesta part de la xemeneia no és original, és a dir, que es va erigir amb posterioritat a la seva construcció inicial.

El seu deficient estat de conservació i el risc d’ensorrament, doncs, obliga a l’enderroc urgent d’aquest terç superior de la xemeneia. L’enderroc el durà a terme l’empresa Nietos de García Cano, SL, i es preveu que els treballs finalitzin a principis d’agost. Per garantir la seguretat de les obres, PUMSA va col·locar el passat 18 de juliol un cordó de seguretat al perímetre de la xemeneia que es mantindrà fins que finalitzin els treballs.

La part originària de la xemeneia, els 17,78 m inferiors, es troben en bon estat de conservació i quedaran intactes fins que es posi en marxa el projecte de desmuntatge, trasllat, emmagatzematge i muntatge de la fàbrica. A més, la porció de 8,83 m que ara s’enderroca es reconstruirà amb fidelitat a l’original un cop es traslladi Can Fàbregas i de Caralt a la seva nova ubicació.

Fotografies de l’estat actual de la xemeneia.

Plànol de l’estat actual, de l’estat després de l’enderroc parcial i de la probable xemeneia original.