Oberta la campanya d’ajuts al lloguer per a nous sol·licitants que tramita l’Oficina Local d’Habitatge

olh_15_06_2018

També hi ha oberta la convocatòria de col·lectius específics

L’Oficina Local d’Habitatge ha començat a recollir la documentació dels interessats en la campanya d’ajuts al lloguer per a nous sol·licitants, oberta recentment, i també la convocatòria per a col·lectius específics oberta a mitjan maig.

Els ajuts al lloguer són una prestació econòmica per fer front al pagament del lloguer de l’habitatge, destinada a famílies amb uns ingressos baixos o moderats que es troben en una situació vulnerable. La quantia de la prestació és d’un import màxim de 200 € al mes.

Poden demanar els ajuts totes aquelles persones titulars d’un contracte de lloguer i que compleixin els requisits de la convocatòria corresponent. En relació al termini, els ajuts per a nous sol·licitants finalitzen el 29 de juny, i els ajuts per a col·lectius específics el 31 d’octubre.

L’Agència de l’Habitatge de la Generalitat de Catalunya és qui atorga els ajuts, i l’empresa municipal PUMSA els gestiona a Mataró.

Informació, tramitació i entrega de documentació
Per tenir més informació dels requisits a complir segons el col·lectiu i els documents a presentar per tramitar l’ajut cal adreçar-se a l’Oficina Local d’Habitatge de PUMSA o a les Oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Mataró. A través dels webs www.pumsa.cat/habitatge i www.mataro.cat es poden descarregar tots els impresos necessaris. Finalment, per a la tramitació i entrega de documentació cal adreçar-se a l’Oficina Local d’Habitatge.

La campanya anterior, l’Oficina Local d’Habitatge va tramitar 1.379 expedients d’ajuts per a nous sol·licitants, dels quals 1.199 van ser favorables. Econòmicament, aquests ajuts representen una subvenció per a la ciutat de Mataró de 2.294.000 €.

PUMSA tanca l’exercici 2017 amb un resultat positiu d’1.754.060 €

La Junta General de Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) va aprovar ahir els comptes anuals del 2017. PUMSA va tancar l’any amb un guany d’1.754.060 €. Aquest benefici s’ha pogut assolir per la venda de dues finques, la reversió de deterioraments de terrenys i solars registrats en anys anteriors i per l’augment dels ingressos per lloguers (bàsicament per la gestió de l’aparcament de Plaça de les Tereses).

Situació patrimonial

PUMSA té un patrimoni net mercantil al tancament de l’exercici 2017 de 55.514.832 € (39.724.385 € de patrimoni comptable, més 15.790.447 € de préstecs participatius rebuts de l’Ajuntament de Mataró).
L’aportació municipal ha estat de 6.269.268 €, 3.218.856 € per fer front a la quota anual a pagar a FCC per la construcció de l’Edifici del Rengle (capital més interessos) i els restants 3.050.412 € per a fer front a part del deute amb bancs. En contrapartida a aquestes aportacions s’escripturarà la transmissió a l’Ajuntament d’una sèrie d’immobles.

Endeutament financer

L’endeutament financer de l’empresa municipal s’ha anat reduint dels 93.547.779 € del 2011 als 33.062.111 € a 31 de desembre de 2017.
La despesa financera bancària al 2017 ha estat de 915.820 €, mentre que al 2016 va ser d’1.214.152 €, és a dir, una reducció del 25%, conseqüència de la reducció d’endeutament.

Ingressos i despeses

La xifra de negocis del 2017 ha estat d’11.593.979 €. Al 2017 s’han venut dues finques: una a l’avinguda d’Ernest Lluch amb l’avinguda del Maresme, per 1.000.000 €, i una altra a Can Serra, per import de 360.720 €.
D’altra banda, els ingressos derivats de la zona blava han estat d’1.412.828 €, xifra molt similar a la de l’any anterior. Per la refacturació a l’Ajuntament dels costos incorreguts per la gestió dels dipòsits municipals de vehicles, s’han comptabilitzat 305.581 € d’ingressos.
Pel que fa als ingressos per lloguers, aquests pugen a 3.732.170 €, enfront els 2.852.268 € del 2016. Aquest increment de 879.902 € en els ingressos per lloguers ve donat substancialment pel següent:
a) des del febrer de 2017 PUMSA porta la gestió de l’aparcament de la plaça de les Tereses (ha suposat uns ingressos de 625.659 euros) i

b) la finalització al 2017 de la carència en el lloguer dels locals de l’Edifici del Passeig de La Marina i la d’un local en planta baixa de 2.282 m² de l’Edifici del Rengle, llogat a la Fundació Tecnocampus, destinat a ampliar espais docents.
PUMSA gestiona el lloguer de 52 locals, 21 oficines i 11 naus, uns 34.406 m² de sostre, del quals, actualment, es té llogat un 86 %. També gestiona 1.228 places d’aparcament per a cotxes -distribuïdes entre 23 aparcaments-, amb una ocupació mitjana que s’ha incrementat fins assolir el 90%, així com altres 835 places en aparcaments de rotació: l’aparcament de Plaça de Cuba, el de Plaça Granollers, Parc Central i el de Plaça de les Tereses.
PUMSA també gestiona un parc de 263 habitatges de lloguer de titularitat municipal. En aquest punt cal esmentar que en base a l’acord pres per la Comissió d’Habitatge de Mataró -de la qual PUMSA n’és membre- el 90% d’aquells habitatges públics que finalitzen els seus contractes d’arrendament són posats, prioritàriament, a disposició del Servei de Benestar Social de l’Ajuntament per cobrir les demandes que els hi arribin. El lloguer d’aquests habitatges el marca directament el Servei de Benestar Social, el qual resta condicionat a les circumstàncies de les famílies que accedeixen a ells. De la mateixa manera que succeeix amb la política de preus, el control de la morositat es troba supeditada a les polítiques socials que l’Ajuntament determina en cada moment.

Gestió urbanística
Al 2017 PUMSA ha gestionat obres d’urbanització en diferents àmbits de la ciutat per un import total d’1.808.424 €. Les principals actuacions urbanístiques han estat les següents:
– A finals de 2017 es va executar la primera fase de les obres d’urbanització del sector del Sorrall que contempla la urbanització del nou vial paral·lel a la carretera d’Argentona que passa pel Sorrall, entre l’inici del terme municipal de Mataró i la rotonda on conflueixen l’avinguda de Josep Puig i Cadafalch i les rondes de Bellavista i de Josep Tarradellas (rotonda del d’Ara). Aquesta obra també ha comportat la creació d’una nova rotonda que servirà per connectar la carretera d’Argentona amb la nova rotonda que la Generalitat va posar en servei a la Via Sèrgia dins el projecte de millora dels accessos de la C-32.

Aquest any s’ha executat la segona fase de les obres, consistent en la construcció d’una de les dues calçades del vial d’enllaç entre aquestes dues rotondes.

– Al mes de desembre de 2017 finalitzà la primera fase del projecte d’urbanització de l’àmbit de l’avinguda d’Ernest Lluch. La inversió total duta a terme al 2017 ha estat d’1.147.471 €.
De cara al 2018 està previst executar la segona fase del projecte i l’electrificació del sector, amb una inversió total prevista de 450.822 €.

– Al 2017 s’ha urbanitzat la plaça de Ventura Ametller amb un cost de 219.251 €.

Per al 2018 les previsions són les següents:

– Al mes de març de 2018 es van iniciar les obres d’urbanització i electrificació de l’Eix Herrera, amb una inversió total d’uns 2.000.000 € (pel 2019 la previsió d’inversió és de 840.000 €). Aquests treballs contemplen la pavimentació dels carrers, l’enllumenat públic, les xarxes de serveis, enjardinament, mobiliari urbà etc.

– Al 2018 està previst a l’àmbit del Rengle la urbanització de dues parcel·les al carrer de Jaume Vicenç Vives, i l’adquisició i urbanització de quatre parcel•les per destinar-les a zones verdes. El cost total d’aquestes actuacions es preveu sigui de 545.429 €.

Mataró fomenta una mobilitat més sostenible amb una xarxa de punts de recàrrega gratuïta per a vehicles elèctrics

muntatge_NP

 

Mataró compta amb 13 punts de recàrrega gratuïta per a vehicles elèctrics (motos i cotxes), tant a la via pública com a diferents aparcaments públics, perquè en faci ús la ciutadania i les empreses que ho necessitin. La creació de la xarxa de punts de recàrrega s’emmarca en el Pacte per la Mobilitat, concretament forma part del Pla d’implementació urbana del vehicle elèctric (PIUVE). L’objectiu és reduir les emissions contaminants associades a la utilització de vehicles de gasolina i dièsel perquè Mataró esdevingui una ciutat cada vegada més sostenible i amable.

MAPES DELS PUNTS DE RECÀRREGA

Mapa dels punts de recàrrega de Mataró

Mapa dels punts de recàrrega de Catalunya (ICAEN)

 

 

PUNTS DE RECÀRREGA: 13 PUNTS / 34 PLACES

Punts ubicats al carrer (12 places):

PUNT 1
Carrer de Finlàndia: el punt permet dues connexions de càrrega ràpida (entre 1 i 1,5 hores) amb una potència de 55 KW i amb una intensitat de 80 A. Hi ha tres possibilitats de connexió: CHAdeMO (DC), CCS COMBO2 (DC) i Mennekes (AC).

PUNT 2 (PROPERAMENT)
Carretera de Barcelona, 92 (MESSA): el punt permet dues connexions de càrrega ràpida (entre 1 i 1,5 hores) amb una potència de 55 KW i amb una intensitat de 80 A. Hi ha tres possibilitats de connexió: CHAdeMO (DC), CCS COMBO2 (DC) i Mennekes (AC).

PUNT 3 (PROPERAMENT)
Avinguda de la Gatassa: el punt permet dues connexions de càrrega semiràpida amb corrent alterna (entre 4 i 6 hores) amb una potència de 22 KW i amb una intensitat de 32 A. Hi ha dues possibilitats de connexió: Mennekes (AC) i Shucko.

PUNT 4 (PROPERAMENT)
Carrer de Pablo Picasso: el punt permet dues connexions de càrrega semiràpida amb corrent alterna (entre 4 i 6 hores) amb una potència de 22 KW i amb una intensitat de 32 A. Hi ha dues possibilitats de connexió: Mennekes (AC) i Shucko.

PUNT 5 (PROPERAMENT)
Muralla de la Presó: el punt permet dues connexions de càrrega semiràpida amb corrent alterna (entre 4 i 6 hores) amb una potència de 22 KW i amb una intensitat de 32 A. Hi ha dues possibilitats de connexió: Mennekes (AC) i Shucko.

PUNT 6 (PROPERAMENT)
Passeig Marítim: el punt permet dues connexions de càrrega semiràpida amb corrent contínua (entre 2 i 4 hores) amb una potència de 27 KW i amb una intensitat de 40 A. Hi ha tres possibilitats de connexió: CHAdeMO (DC), CCS COMBO2 (DC) i Mennekes (AC).
• Punts ubicats a aparcaments públics de pagament (18 places), al TecnoCampus (2 places) i al Port de Mataró (2 places):

PUNT 7
Aparcament a la plaça de les Tereses (P2): el punt permet dues connexions de càrrega semiràpida (entre 4 i 6 hores) amb una potència de 22 KW i amb una intensitat de 32 A; i dues connexions de càrrega lenta (entre 6 i 8 hores) i una potència de 3,7 KW amb una intensitat de 16 A.

PUNT 8
Aparcament a la plaça de Cuba (P1): el punt permet dues connexions, una per a cotxe i una altra per a moto, de càrrega lenta (entre 6 i 8 hores) i una potència de 3,7 KW amb una intensitat de 16 A amb connector Shucko.

PUNT 9
Aparcament de la plaça de Granollers (P5): el punt permet dues connexions de càrrega semiràpida (entre 4 i 6 hores) amb una potència de 22 KW i amb una intensitat de 32 A; i dues connexions, una per a cotxe i una altra per a moto, de càrrega lenta (entre 6 i 8 hores) i una potència de 3,7 KW amb una intensitat de 16 A amb connector Shucko.

PUNT 10
Aparcament de l’Espai Firal Parc Central (P6): el punt permet dues connexions de càrrega semiràpida (entre 4 i 6 hores) amb una potència de 22 KW i amb una intensitat de 32 A; i dues connexions, una per a cotxe i una altra per a moto, de càrrega lenta (entre 6 i 8 hores) i una potència de 3,7 KW amb una intensitat de 16 A amb connector Shucko.

PUNT 11
Aparcament del TecnoCampus (P8): el punt permet dues connexions de càrrega lenta (entre 6 i 8 hores) i una potència de 3,7 KW amb una intensitat de 16 A amb connector Shucko.

PUNT 12
Aparcament del Port de Mataró: un punt que permet una connexió de càrrega lenta (entre 6 i 8 hores) amb una potència de 3,7 KW i amb una intensitat de 16 A amb connector Shucko.

PUNT 13
Aparcament del Port de Mataró: un punt que permet una connexió de càrrega lenta (entre 6 i 8 hores) amb una potència de 3,7 KW i amb una intensitat de 16 A amb connector Shucko.


TARGETES DE RECÀRREGA GRATUÏTES

La targeta de vehicles elèctrics ofereix la possibilitat de fer recàrregues elèctriques a la xarxa de punts gestionats per l’Ajuntament de Mataró, l’empresa municipal PUMSA, el TecnoCampus Mataró-Maresme, Mataró Energia Sostenible (MESSA) i el Port de Mataró sense cost per a l’usuari.

La targeta la podeu sol·licitar a través de:

•  Internet

•  Servei d’Atenció Ciutadana

•  Telèfon d’atenció ciutadana 010 (des de fora de Mataró 807 11 70 10)

Si el tràmit es fa de manera presencial caldrà portar el document d’identitat del titular del vehicle.

Posteriorment s’avisarà l’interessat perquè reculli la targeta al Servei de Mobilitat (plaça de Granollers, 11. Horari: de 9 a 14 h de dilluns a divendres).

Targeta

 

AVANTATGES EN L’ÚS DE VEHICLES ELÈCTRICS

L’Ajuntament ofereix un descompte del 75 % en l’Impost de vehicles de tracció mecànica (IVTM) per als vehicles elèctrics. En el cas dels vehicles híbrids, la bonificació és del 70 % de la quota.

Més informació del tràmit de bonificació de l’IVTM

L’Ajuntament bonifica en un 95 % l’impost d’obres per instal·lar sistemes de recàrrega elèctrica en garatges col·lectius.

Més informació del tràmit de bonificació l’ICIO

PUMSA finalitza les obres de l’àmbit del Sorrall que milloren l’entrada del barri de Cerdanyola

sorrall_300518_web

 

L’alcalde, David Bote, acompanyat pel president de l’empresa municipal d’urbanisme PUMSA, Juan Carlos Jerez, i el president del Consell Territorial de Cerdanyola, Miquel Àngel Vadell, han visitat avui les obres d’urbanització del sector del Sorrall que milloren l’entrada de la ciutat al barri de Cerdanyola.

PUMSA ha estat l’encarregada d’urbanitzar la primera de les calçades del nou vial entre l’inici del terme municipal i la rotonda on conflueixen l’avinguda de Josep Puig i Cadafalch i les rondes de Bellavista i de Josep Tarradellas (rotonda del d’Ara); una nova rotonda d’enllaç amb la carretera d’Argentona (C-1415c), i una de les calçades del vial de connexió amb el giratori que va construir la Generalitat a l’alçada de la C-60 en el marc de la millora dels accessos a l’autopista C-32.

El desenvolupament del projecte s’ha realitzat per fases, de manera que ja han finalitzat la fase 1a i 2a. Queden pendent la fase 1b i 2b que corresponen al desenvolupament del sector.

El cost de l’obra de la fase 1a (vial superior i rotonda a la carretera d’Argentona) ha estat de 579.862,82 € IVA inclòs, i s’ha finançat en part amb una subvenció de la Diputació de Barcelona per import de 470.000 €, en el marc del Pla Xarxa de Governs Locals 2012-2015.

L’empresa que ha realitzat les obres ha estat Construccions Deumal, SA.

A la fase 2a (vial de connexió entre les rotondes), el pressupost d’adjudicació és de 190.561,36 € IVA inclòs, i ha estat adjudicat a l’empresa Rogasa, SAU.

Les obres d’urbanització s’emmarquen en el planejament urbanístic de l’àmbit del Sorrall, definit per l’Ajuntament i aprovat definitivament per la Generalitat el 31 de juliol de 2015. La nova ordenació permetrà dignificar l’entrada de Mataró des d’Argentona i el Vallès Oriental, preservarà els espais lliures de la zona de garrofers i pinedes pròxima al turó de Cerdanyola i dotarà el barri de Cerdanyola amb una nova zona d’usos terciaris i comercials.

 

 

 

PUMSA inicia les obres d’urbanització de l’Eix Herrera

L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) ha començat les obres d’urbanització de l’àmbit de l’Eix Herrera ubicat entre la plaça de Joan Fiveller i el carrer de Francisco Pacheco.

En concret, les obres corresponen al polígon 1 de la unitat d’actuació Eix Herrera-Escorxador (UA-84d), i afecten a les illes compreses entre els carrers de Franciso Herrera, de José Francisco Pacheco, d’Enric Prat de la Riba, de Floridablanca, d’Antoni Viladomat i de Josep Sabater i Sust.

Descripció de les obres

Les obres, que el Consell d’Administració de PUMSA va adjudicar el passat mes de gener, comporten tant els treballs pròpiament d’urbanització com l’extensió de la xarxa elèctrica. La zona a urbanitzar és una superfície viària i de zones verdes de 12.003 m² de sòl. Els carrers de Francisco Herrera, d’Enric Prat de la Riba i de Francisco Pacheco ampliaran les seves seccions fins a superar els 20 metres d’amplada, convertint-se en l’eix cívic de vinculació del centre amb l’entrada per llevant. El tractament de les zones verdes, especialment a tocar del carrer de Francisco Herrera, permetrà relligar i connectar diverses places i parcs en un itinerari que uneix el nucli històric amb el recinte de l’Escorxador.

Els treballs d’urbanització s’han adjudicat a l’empresa Vialitat i Serveis SLU (Vialser) per un import de 2.141.013 € (IVA inclòs). Contemplen la pavimentació dels carrers, l’enllumenat públic, les xarxes de serveis de clavegueram, aigua potable, gas, electricitat, telecomunicacions, comunicacions municipals, el reg i l’enjardinament, la senyalització i el mobiliari urbà.

L’empresa Eiffage Energia SLU és l’adjudicatària dels treballs de nova extensió de la xarxa elèctrica en mitja i baixa tensió als nous edificis, i de la variant de la xarxa de mitja i baixa tensió del carrer de Francisco Pacheco, segons els estudis fets per la companyia subministradora. Aquesta part dels treballs suposa un cost de 226.012 € (IVA inclòs).

PUMSA té previst adjudicar properament les obres de rehabilitació de la xemeneia Clement Marot, que quedarà integrada dins els espais públics previstos, amb un pressupost de licitació de 84.085,52 € (més IVA).

Les obres tenen un termini d’execució de 8 mesos.

Afectacions al trànsit

La realització dels treballs comportarà afectacions al trànsit importants en funció de les fases:

Fase 1 (aproximadament 4,5 mesos)

– Fase 1.1 (aproximadament 2 setmanes): des d’aquesta setmana estan tallats els carrers de Floridablanca i de José Francisco Pacheco, en els trams entre els carrers de Francisco Herrera i d’Antoni Viladomat.

– Fase 1.2 (aproximadament 5 setmanes): a partir de dilluns 26 es mantindran els talls anteriors i s’afegirà el tall del carrer de Francisco Herrera entre els carrers de José Francisco Pacheco i de Floridablanca. La cruïlla entre els carrers de Francisco Herrera i de Floridablanca estarà tallada de dilluns 26 a dijous 29 de març, afectant el pas de l’autobús.

– Fase 1.3 (aproximadament 2 mesos i mig): a les afectacions anteriors se suma el tall del tram del carrer de Francisco Herrera entre el carrer de Floridablanca i la plaça de Joan Fiveller. Durant aquest temps, la línia 8 de Mataró Bus, amb parada a la plaça de Joan Fiveller, veurà afectat el seu recorregut habitual.

Fase 2 (aproximadament 3,5 mesos)

Es preveu que els carrers de José Francisco Pacheco i de Francisco Herrera quedin oberts al trànsit i les afectacions es traslladin als carrers de Floridablanca, d’Antoni Viladomat i d’Enric Prat de la Riba.

Malgrat les afectacions, els veïns tindran accés als garatges. La mobilitat dels vianants pels carrers de l’obra en cap moment quedarà afectada.

Impuls al desenvolupament del sector Iveco-Pegaso

13978 slide_acord_desenvolupament_Iveco

L’alcalde, la regidora d’Urbanisme i el president de PUMSA a la terrassa d’Àtic Coworking Business Center. Foto: AJ

[divider]

La societat mixta Porta Laietana ha arribat a un acord de compra-venda de les finques que té al sector Iveco-Pegaso que permetrà avançar en el desenvolupament urbanístic d’aquesta zona aparentment semi-industrial situada entre el TecnoCampus i l’estació de tren de Mataró.

L’alcalde, David Bote, acompanyat de la regidora d’Urbanisme i Desenvolupament Econòmic, Núria Moreno, i del president de PUMSA, Juan Carlos Jerez, ha presentat avui l’acord a la premsa des de la terrassa d’Àtic Coworking Business Center, que està situada davant l’àmbit l’actuació.
Maresyterey SL és el comprador de les finques (30.642,5 m2) que les adquirirà el pròxim 23 de març per 11,5 milions d’euros i sobre les quals ja van signar el 22 de febrer un contracte d’arres per valor de 500.000 €. Actualment les finques de Porta Laietana estan ocupades majoritàriament per un gran aparcament públic provisional en superfície.
Es tracta d’un acord entre privats que porta avantatges pels designis de l’Ajuntament en l’acompliment del Pla estratègic Mataró 2022 i del Pla estratègic del TecnoCampus quant a dotar la ciutat de més espai per a activitat econòmica, és a dir, de més lloc per a empreses, oficines i comerços.
El comprador es compromet pràcticament a doblar el percentatge de sostre destinat a edificacions per a usos terciaris (30 %) i a rebaixar el sostre destinat a residencial lliure (70 %). Aquesta operació, realitzada sense la necessitat de modificar el Pla General, és assumida com un compromís per Maresyterey SA, que en prova de la seva intenció dipositarà en el moment de formalitzar el contracte de compra-venda una garantia d’1,5 milions d’euros, que li serà retornada quan acabi les edificacions terciàries compromeses.
Per la seva part, la societat PUMSA –propietària del 50 % de Porta Laietana- es compromet a presentar el projecte de reparcel·lació del sector en el termini de 5 mesos i l’Ajuntament en tramitarà la seva aprovació de manera immediata.

Antecedents del planejament
Malgrat estar situada en plena façana marítima de la ciutat, el sector d’Iveco-Pegaso va ser una de les zones de Mataró que més va acusar la crisi econòmica i la paralització del sector de la construcció, quedant pràcticament congelades les operacions immobiliàries que eren possibles segons el planejament aprovat el 2007.
Per això, el 2015 l’Ajuntament va impulsar una modificació del Pla General que va dividir el sector en 3 polígons d’actuació, preveient en el seu conjunt una edificabilitat per a ús residencial del 84% i per a usos terciaris de fins a un 16 %.
Després d’aquest acord entre Porta Laietana i Maresyterey SL, aquesta s’obliga a construir edificacions per a usos terciaris fins arribar al 30 % i a minorar en proporcionalitat el sostre edificable residencial per a habitatge lliure, mentre es manté el percentatge d’habitatge protegit o assequible. Pel que fa a les càrregues urbanístiques, Maresyterey SL haurà d’assumir les mateixes a què l’obliga el planejament vigent.
L’acord no afecta en res els drets urbanístics de què gaudeixen la resta de propietaris del sector, que són mitja dotzena, i tampoc implica cap canvi en les 4 pastilles d’equipaments previstes en tot el sector –un d’ells ja urbanitzat amb destinació a la Generalitat perquè aixequi el Centre integral de Formació Professional a tocar de l’avinguda d’Ernest Lluch.

Resultat econòmic positiu per a PUMSA
Porta Laietana està formada al 50 % per l’empresa municipal PUMSA i Iluro Residencial SL (empresa constituïda per COPCISA SA i COPCISA Immobiliària).
Per a PUMSA, l’operació Porta Laietana ha comportat diverses adquisicions, vendes i diferents transaccions econòmiques, que fins al dia d’avui han donat un resultat econòmic positiu de 5,1 milions per la societat municipal.

 

Oberta la campanya d’ajuts al lloguer amb la recollida de sol•licituds per renovar la prestació

OLH_1  OLH_2

Fotografia de la nova Oficina Local d’Habitatge situada al mateix edifici de la planta 1a, ara al despatx 12.

[divider]

La convocatòria per a nous sol·licitants està per determinar

L’Oficina Local d’Habitatge està tramitant els ajuts per al pagament del lloguer que atorga l’Agència de l’Habitatge de la Generalitat de Catalunya i a Mataró gestiona l’empresa municipal PUMSA.

La campanya s’ha iniciat amb la recollida de sol·licituds per a la renovació dels ajuts, que poden presentar aquelles persones que l’any 2017 ja en van ser beneficiàries i que segueixen complint els requisits per tramitar-los de nou.

El termini per renovar la prestació finalitza el 2 de març.

Els requisits per sol·licitar la renovació dels ajuts són:

  • Acreditar la residència legal a Catalunya.
  • Ser titulars del contracte de lloguer. En cas dels contractes amb efectes a partir de l’1 de juny de 2013, cal acreditar la seva inscripció i la fiança al Registre de fiances dels contractes de lloguer de finques urbanes.
  • No disposar d’un habitatge de propietat, llevat que no es disposi de l’ús i gaudi.
  • No pagar un lloguer mensual superior a 600 €.
  • Estar al corrent de pagament a data de la sol·licitud.
  • Pagar el lloguer per mitjà de transferència bancària, rebut domiciliat, fer ingrés en compte o rebut emès per l’administrador de la finca (s’admet qualsevol entitat bancària).
  • Per a majors de 65 anys (prestacions permanents): no acreditar ingressos superiors a 2,35 vegades l’IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya).
  • Per a perceptors del 2017: no acreditar ingressos superiors a 1,5 vegades l’IRSC.

La quantia de la prestació és de 20 a 240 €/mes per a majors de 65 anys (prestacions permanents), i de 20 a 200 €/mes per a persones amb resolució favorable el 2017.

La informació sobre la prestació i els impresos necessaris es poden obtenir a l’Oficina Local d’Habitatge (Edifici de Vidre. Carrer de Pablo Iglesias 63, 1a planta), o bé a les Oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Mataró.

Els impresos també es poden descarregar a través dels webs www.pumsa.cat i www.mataro.cat

L’entrega de documents cal fer-la presencialment a l’Oficina Local d’Habitatge, al carrer de Pablo Iglesias 63, 1a pl despatx 12.

 

Resultat de la campanya d’Ajuts al lloguer de 2017

Durant el 2017, l’Oficina Local d’Habitatge va tramitar un total de 1.911 sol·licituds entre renovacions i nous sol·licitants. De les 1.911, 532 van ser renovacions i 1.379 noves peticions.  Del total, 1.692 van ser favorables, això suposa una subvenció de 3.431.000,55 € per a la ciutat de Mataró.

 

PUMSA restaura el mur de contenció del pas de ronda de la muralla a l’edifici Espenyes

muralla_5muralla_1muralla_2

 

La societat municipal PUMSA va iniciar la setmana passada intervencions arqueològiques de consolidació i restauració al mur de contenció del pas de ronda del tram de muralla del segle XVI que es troba a l’interior de l’edifici Espenyes, situat al carrer de Baixada de les Espenyes, entre la plaça de Can Xammar i el carrer de l’Hospital.

Aquest mur de contenció del pas de ronda se situa en paral·lel amb la muralla de llevant i la de migjorn, formant una cantonada en forma d’U entre els dos trams de mur. Es crea així un pas de ronda d’una amplada de 2,70 metres a la línia llevant, 4,90 metres a la cantonada de la torre i de 2,60 metres en el traçat de migdia, format per diferents nivells de terra piconada relacionats amb l’ús i circulació d’aquest espai.

L’amplada del mur de contenció és de 50 centímetres i 29,30 metres de longitud total. L’alçat màxim conservat és d’1,42 metres localitzat a la zona nord, mentre que a la resta de trams oscil·la entre 80 centímetres i 1 metre.

Després d’una anàlisi visual a l’estructura, es van detectar diferents alteracions que van determinar la necessitat d’una intervenció de caràcter preventiu.

Aquesta intervenció té com a objectiu fomentar la consolidació i posada en valor del mur amb la finalitat de recuperar l’aparença inicial, deixant visibles els materials constructius originals. Els treballs els realitza l’empresa CRAT conservació i restauració SCP amb un pressupost d’adjudicació de 10.575 € IVA no inclòs. Es preveu que en 15 dies les tasques finalitzin.

PUMSA acorda iniciar les accions civils per reclamar fins prop d’1,7 milions d’euros per sobrecostos no justificats en les obres de l’edifici El Rengle

L’Ajuntament va crear també una comissió especial per investigar la licitació, construcció i comercialització de l’edifici que està a punt de presentar conclusions

El Consell d’Administració de l’empresa municipal PUMSA va aprovar el passat 19 de desembre interposar les accions civils pertinents per reclamar a l’empresa GPO els sobrecostos no justificats de l’edifici El Rengle. GPO va ser contractada en el seu dia per l’empresa municipal per portar a terme la Direcció Integrada de Projecte (DIP) en la fase final de l’execució de les obres. Segons un informe pericial, la quantitat abonada per la construcció de l’edifici que no ha estat correctament justificada ascendeix a 1.692.902,86 €.
PUMSA va adjudicar al juliol de 2007 a FCC la construcció d’un edifici d’usos terciaris al sector del Rengle per un pressupost de 15.647.859 €, però les obres, acabades al maig de 2010, van passar a 22.329.850 € de cost real final (ambdós preus sense IVA). D’aquest import, l’Ajuntament acabarà pagant 21.160.208,96 € més l’IVA després de negociar amb FCC el pagament ajornat, que acaba al 2019 i ha meritat un tipus d’interès d’ajornament de l’euríbor a un any més el 3,5%.
El director de l’Oficina Antifrau de Catalunya (OAC) va adreçar a l’Ajuntament el 21 de gener de 2016 un escrit sobre suposades irregularitats en la contractació i execució de les obres de l’edifici. Prèviament, al novembre de 2015, l’OAC havia posat els fets en coneixement de la Fiscalia per si se’n derivaven responsabilitats penals; denúncia que la Fiscalia va arxivar el 23 de desembre de 2015 en considerar que no hi havia indicis de delicte penal.
Des d’aleshores, l’Ajuntament ha dut a terme diferents actuacions per aclarir si l’edifici va tenir un sobrecost injustificat. L’alcalde, David Bote, va demanar a PUMSA i als serveis municipals de contractació, per decrets d’1 i 23 de febrer i 12 de setembre de 2016, l’elaboració d’informes que aprofundissin en las valoracions de l’OAC sobre possibles irregularitats en l’adjudicació.
Paral·lelament, el Ple municipal va aprovar al desembre de 2016 la creació d’una Comissió Informativa Municipal Especial relativa a la licitació, construcció i comercialització de l’edifici del Rengle. La comissió, presidida pel portaveu del grup municipal del Partit Popular, ha celebrat diferents reunions i està previst que tanqui i faci públiques en breu les seves conclusions.
Els conceptes facturats per les obres de l’edifici El Rengle que no estarien correctament justificats i per tant seran objecte de reclamació corresponen, principalment, a l’extracció i transport de terres, despeses indirectes i a partides sense justificació de preu contradictori.
L’Ajuntament donarà compte a l’OAC del resultat de les actuacions realitzades.

El Govern municipal proposa reconvertir PUMSA potenciant la gestió de la mobilitat i traspassant l’urbanisme

RP_futur_PUMSA

De dreta a esquerra, Antoni Merino, gerent de l’Ajuntament, Juan Carlos Jerez, President de PUMSA i Jordi Humet, nou coordinador de la societat

 

La societat municipal, que haurà de canviar de nom, mantindria també les funcions en habitatge i la gestió de patrimoni estratègic per a la ciutat

El regidor de Serveis Centrals, Seguretat i Bon Govern, Juan Carlos Jerez, ha presentat avui en roda de premsa les conclusions de l’estudi sobre el futur de la societat municipal PUMSA (Promocions Urbanístiques de Mataró, SA), que ell mateix presideix. L’estudi, que resumeix l’estratègia del Govern municipal per a la reconversió de la societat, es va presentar dimarts 28 als membres del Consell d’Administració de PUMSA i també als treballadors de l’empresa.

Els principals objectius de la transformació de PUMSA és recuperar la societat com a instrument útil al servei de l’interès públic i aclarir les condicions de retorn del deute de la societat. L’endeutament  de PUMSA a finals de 2017 es preveu en 36 milions d’euros.

A grans trets, el Govern municipal opta per no dissoldre la societat, sinó adaptar-la a les noves necessitats de la ciutat, transformant-la en un instrument públic amb funcions de caràcter executiu i de gestió.

En aquest sentit, es proposa potenciar les àrees de patrimoni (gestió del patrimoni estratègic per a la ciutat: habitatges, locals, naus i aparcaments), habitatge (Oficina Local d’Habitatge) i especialment mobilitat (gestió integral d’aparcaments de rotació i zona blava, i del dipòsit de vehicles), funcions que la societat desenvolupa actualment amb coneixement expert especialitzat.

Per contra, PUMSA deixaria d’exercir funcions relacionades amb l’urbanisme i la promoció de sòl, que passaria a desenvolupar directament l’Ajuntament. Per això, es proposa també el canvi de nom de la societat, que ara fa referència a una funció que ja no serà la seva tasca fonamental.

Pel que fa a la gestió patrimonial, l’estudi planteja identificar el patrimoni no estratègic i establir un pla d’acció per preveure la seva venda. Respecte a les funcions sobre mobilitat, el Govern obre la porta a estudiar la remunicipalització i gestió per part de la societat municipal, com a veritable operador integral, dels aparcaments en zona blava, del servei de retirada de vehicles (grua) i del sistema mòbil d’identificació de vehicles (vehicle de la Policia Local que denuncia les infraccions de trànsit que afecten principalment a la circulació del Mataró Bus).

El procés de transformació de la societat es pot allargar un o dos exercicis pressupostaris, en funció sobretot dels projectes d’urbanització que PUMSA té ara en marxa. Un cop presentada la proposta, el Govern municipal vol consensuar-la amb els grups polítics durant les properes setmanes i aprovar un document inicial sobre les funcions de la societat. A partir d’aquí, caldrà modificar els estatuts de la societat, disposar d’un pla econòmic-financer derivat dels acords i concretar les actuacions en l’àmbit de recursos humans de la societat. En aquest darrer punt, el Consell d’Administració de PUMSA va aprovar dimarts assignar les funcions de coordinació de la societat municipal a Jordi Humet, fins ara responsable de l’àrea de Patrimoni de la societat.