El Rengle estrena la urbanització del nou carrer de Jaume Vicens Vives

L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) ha finalitzat la urbanització del vial interior III, carrer de Jaume Vicens Vives, inclòs dins el Pla de Millora Urbana del Rengle.

El vial interior III es troba a la tercera illa, compresa per la carretera de Barcelona, el carrer de Caldes d’Estrac, el de Tordera i el Passeig de Marina. El nou carrer de Jaume Vicens Vives, està situat just al darrera de l’edifici d’empreses El Rengle i l’hotel Ibis, i es troba delimitat pels carrers de Tordera i de Caldes d’Estrac.


Descripció dels treballs
El vial urbanitzat té un total de 12 m d’amplada. És un carrer de prioritat invertida, és a dir, els vianants tenen preferència enfront els vehicles. La calçada i les voreres s’han pavimentat a un sòl nivell, la velocitat màxima permesa és de 20 km/h i està prohibit estacionar.
 
A la vorera del costat de mar, més ample que la del costat muntanya s’hi ha plantat una filera d’arbres amb espècies diferents. Pel que fa al mobiliari urbà, s’hi ha col·locat papereres al llarg del carrer. S’ha instal·lat nou enllumenat públic i   també s’ha dut a terme la instal·lació de nous serveis de clavegueram, telefonia, electricitat i gas.

Les obres les ha dut a terme l’empresa Vialser, la seva durada ha estat de 2 mesos i mig, i han suposat un cost de 200.000 euros.

El Tub Verd
En les mateixes obres d’urbanització, s’ha aprofitat per realitzar les corresponents instal·lacions del Tub Verd.

El Tub Verd és una xarxa de distribució de calor i fred que aprofita l’energia sobrant d’infraestructures ambientals existents a la ciutat. Aquesta energia s’utilitza per a l’escalfament d’aigua i la climatització d’edificis. El sistema innovador del Tub Verd és una solució energètica que respecta el medi ambient i evita les emissions de gasos d’efecte hivernacle.

Aquest sistema subministra bona part del sector del Rengle i altres equipaments  de la ciutat.

El sector: el Rengle
Aquest nou sector compta amb diferents usos, residencial, terciari, d’equipaments i amb zones verdes. Es troba en ple creixement i acull l’edifici destinat a empeses, serveis i comerç, El Rengle, que serà properament inaugurat i en el que ja hi ha instal·lades diverses empreses en ple funcionament, el TecnoCampus Mataró-Maresme, un gran parc i també un hotel.

GINTRA inicia la comercialització de les places d’aparcament del TecnoCampus
Abonaments mensuals i places de rotació horària

La Societat Municipal de Gestió Integral de Trànsit de Mataró, SL (GINTRA) ha iniciat la comercialització de les places de l’aparcament del parc tecnològic i de la innovació TecnoCampus Mataró-Maresme. GINTRA ofereix abonaments a preus especials per a treballadors, professorat, alumnes i altres interessats.

A primers d’octubre ja es va obrir l’aparcament de forma parcial i gratuïta mentre es finalitzaven les obres de condicionament. Actualment l’aparcament es troba en ple funcionament.

Característiques de l’aparcament
L’aparcament disposa d’un total de 470 places de cotxe i 24 per a motos, distribuïdes en dues plantes.

La planta baixa o semisubterrània, destinada a rotació horària, compta amb 191 places, de les quals 5 són per a persones amb mobilitat reduïda, a més de 3 per a motos i 2 per a càrrega i descàrrega.
La planta soterrània, destinada a abonaments, disposa de 277 places per a cotxe i 21 per a motocicletes.

Pel que fa als accessos, l’entrada i sortida de vehicles es fa per l’avinguda d’Ernest Lluch o bé pel carrer de Tordera i els vianants, a més d’aquests dos accessos disposen de  dos nuclis amb escales i ascensor a l’interior del recinte.

En el marc de la campanya d’incentivació de l’ús dels vehicles elèctrics que du a terme GINTRA, en aquest aparcament s’hi han instal·lat dos punts de recàrrega per a cotxes elèctrics.

Comercialització
La Societat Municipal de Gestió Integral de Trànsit de Mataró, SL (GINTRA) gestiona i comercialitza l’aparcament conjuntament amb l’EPE Parc TCM.

GINTRA ofereix abonaments a preus especials tant per a treballadors com professorat, alumnes i altres interessats. Pel que fa a les places de rotació, tenen una tarifació per minuts.

Informació dels abonaments
Tots els interessats en un abonament d’una plaça de lloguer, hauran de dirigir-se a les oficines de GINTRA, situades la ronda de Rafael Estrany, 36, planta -1 o bé, al “Punt de Control” del mateix aparcament, situat a la planta baixa.

També es poden consultar els preus per internet, al web www.grup-pumsa.cat.

Prohabitatge Mataró tramita 1.401 sol·licituds d’ajuts al lloguer

El passat 31 d’octubre va finalitzar el període per tramitar les sol·licituds d’ajuts pel pagament del lloguer. La convocatòria ha tingut tres terminis de presentació segons el tipus de sol·licitant.

Aquests ajuts els ofereix el Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya i, a Mataró els gestiona, l’empresa municipal Prohabitatge Mataró. 

Durant aquesta convocatòria, Prohabitatge Mataró ha recollit 1.401sol·licituds, un 6,2 % més que l’any 2009.

L’objectiu d’aquests ajuts és facilitar l’accés a l’habitatge als ciutadans i ciutadanes de Mataró amb dificultats econòmiques i evitar l’exclusió social per motius residencials, amb especial atenció a les famílies monoparentals i dones en situació de violència de gènere.

Són prestacions per fer front al pagament del lloguer de les unitats de convivència que tinguin ingressos baixos o moderats, i van des d’un import mínim de 20 euros fins un màxim de 240 euros. Els ajuts per al pagament del lloguer van destinats a les persones físiques residents a Catalunya que siguin titulars d’un contracte de lloguer d’un habitatge destinat a domicili habitual i permanent i que acompleixin una sèrie de requisits.

La ministra de Ciència i Innovació inaugura la nova seu i anuncia nous ajuts al parc TecnoCampus Mataró-Maresme

La ministra de Ciència i Innovació, Cristina Garmendia; l’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, i la presidenta de la Fundació TecnoCampus Mataró-Maresme, Alícia Romero, van inaugurar ahir, 3 de novembre la nova seu del parc científic i de la innovació TecnoCampus Mataró-Maresme, ubicada a l’avinguda d’Ernest Lluch, a tocar de la rotonda de Laia l’Arquera.

Les instal·lacions, obra del prestigiós arquitecte Oriol Bohigas i l’equip d’MBM Arquitectes, han representat una inversió de 52 milions d’euros, del quals 20,5 milions provenen de préstecs preferents a un baix interés del ministeri de Ciència i Innovació. Cristina Garmendia ha aprofitat l’acte d’inauguració per anunciar que per al 2010 l’aportació del ministeri al projecte serà de 6,5 milions d’euros, que se sumen als 14 milions concedits en anys anteriors. D’aquesta manera, el finançament del parc pel que fa a les obres de la nova seu queda completat.

Des que al febrer del 2007 es va col·locar la primera pedra del parc, les obres de la nova seu han avançat paral·lelament a la consolidació de les bases del projecte. Així, en aquest període es va inaugurar la seu provisional del parc a l’edifici de Vallveric (TCM 1.0) i les dues escoles universitàries que ja existien a la ciutat (EUM i EUPMT) van integrar-se a la Fundació TecnoCampus Mataró-Maresme, encarregada de la gestió del parc. En el camp universitari s’ha posat en marxa un nou centre (l’Escola Superior de Ciències de la Salut) i s’ha engegat el projecte de la preincubadora de talent per estimular els universitaris a crear un negoci. L’edifici universitari del parc uneix ara aquests centres en un mateix espai que es completa amb el centre tecnològic CETEMMSA, membre de la xarxa Tecnio, que es trasllada des de l’actual seu del centre de Mataró.

La nova seu del parc consta així mateix de dues torres per a serveis de suport a la creació d’empreses, la incubadora (amb 14 empreses) i empreses allotjades (un total de 40 estan ja instal·lades o en procés d’instal·lació, i ocupen prop d’un 60% dels espais disponibles); el centre de congressos (amb sales de reunions, un foyer i un auditori amb capacitat per a 347 persones); i un aparcament de 468 places per a cotxes i 24 per a motos.

Les obres de la nova seu del parc les ha gestionat PUMSA per encàrrec de l’EPE Parc TecnoCampus Mataró, l’empresa pública empresarial creada per l’Ajuntament de Mataró per posar en marxa el projecte, que va arrencar fa més de 10 anys com a aposta estratègica per a l’economia de la ciutat.

La segona fase d’obres d’urbanització del Verdet ja està en marxa

Les obres d’urbanització del Verdet es van dividir en dues fases i la primera va  finalitzar al setembre del 2008. La segona fase abasta un àmbit de 2.067 m2.

Aquesta nova intervenció es basarà en la creació d'una nova plaça que quedarà delimitada pels edificis del carrer de Mata, el carrer de Pedro Antonio de Alarcón i el carrer de Marià Fortuny.

La plaça tindrà dos nivells. La zona inferior és la que pertany a la UA-53, i comprèn una gran superfície pavimentada amb arbrat que disposarà, a més, de tot un front d'accés al llarg del nou tram del carrer de Pedro Antonio de Alarcón i de part del carrer de Marià Fortuny.

A la part central de la plaça, hi haurà una zona verda amb un petit espai pavimentat que podrà fer-se servir com a escenari per a esdeveniments públics.    Aquesta nova plaça servirà d’eix de vianants entre els carrers de la zona.

Quant als serveis, es completarà l’enllumenat públic, es col·locarà mobiliari urbà i el drenatge d’aigües pluvials.

 

Termini i pressupost

Les obres s’han iniciat aquest mes de novembre i està previst que tinguin una durada aproximada de tres mesos i mig. Seran finançades pel promotor privat, l’empresa Corp, sota la gestió de l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), com administració actuant del sector.

Aquest mateix promotor ha construït a l’àmbit dues promocions d’habitatges, una ja finalitzada i l’altra actualment en construcció.

 

Primera fase d’obres realitzada

Els treballs de la primera fase, finalitzats al setembre del 2008, es van centrar en dues grans actuacions, la perllongació del carrer Pedro Antonio de Alarcón i la creació de noves parcel·les d’ús residencial i d’equipaments.

En aquesta fase es van enderrocar les edificacions de tipus industrial que existien per crear parcel·les destinades a habitatges, equipaments, vials i zones verdes.

I també es van reurbanitzar i eixamplar les voreres dels carrers de Mata, Marià Fortuny i la creació de guals de vianants i franges d’aparcament a diferents punts de l’àmbit.

Enric Sierra inaugura el cicle “Esmorzars amb maresmencs de referència” a l’Edifici El Rengle

El director de La Vanguardia digital serà el protagonista del primer esmorzar organitzat per PUMSA a l’Edifici El Rengle de Mataró, amb una ponència titulada “De la màquina d’escriure a l’Iphone”

Els maresmencs de referència que han creat opinió i tendència i són coneguts per la seva trajectòria professional, seran els protagonistes de les xerrades que s’organitzen a l’edifici El Rengle de Mataró, el nou edifici destinat a empreses, serveis i comerç, www.edificielrengle.cat.

El proper dimecres comptarem amb Enric Sierra, periodista, redactor en cap i adjunt de direcció de La Vanguardia Digital, qui ens explicarà el procés de renconversió de la premsa convencional a la premsa digital.

L’acte, que serà presentat pel director del Consorci Digital Mataró-Maresme, Joan Catà, es portarà a terme a l’Edifici El Rengle el proper dimecres 27 d’octubre a les 9:15h.

Per obtenir més informació, veure programa i confirmar assistència, veure l’enllaç: http://grup-pumsa.cat/html/html_enricserra/

Mataró inaugura la nova plaça de la Pepa Maca, a l’àmbit de Can Gassol

L’Alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, i el president de l’empresa municipal de Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), Ramon Bassas van inaugurar el passat dia 23 d'octubre la nova plaça de la Pepa Maca, a l’àmbit de Can Gassol.

 

Obres d’urbanització

La nova plaça que s’ha urbanitzat és l’espai resultant de l’interior de l’illa, compresa pels carrers de Floridablanca, d’Enric Prat de la Riba i de José Francisco Pacheco. L’accés a la plaça es pot fer pels tres carrers que la delimiten.

S’ha pavimentat el nou espai que queda dividit en diferents nivells. Pel que fa als serveis i infraestructures, es disposa d’una nova xarxa de clavegueram, nou sistema de drenatge d’aigües pluvials, sistema de reg, i serveis d’electricitat i telèfon. També s’ha col·locat divers mobiliari urbà, s’han situat diferents punts de llum, s’han plantat nous arbres i parterres. A més la plaça disposa de dues pistes de petanca.

Les obres, que afecten un àmbit de 2.400 m2, han suposat un cost de 500.000 € aproximadament i han estat finançades pels dos propietaris del sector, l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) i Residencial Urbemar, SL, promotor dels habitatges lliures construïts.

Pel que fa al topònim de la plaça de la Pepa Maca, prové del nom de la treballadora tèxtil de Mataró Pepeta Agramunt i Costa que va liderar, juntament amb homes sindicalistes, una vaga del tèxtil a finals del 1945.

 

Àmbit de Can Gassol

En aquest sector s’han construït 101 habitatges, 21 dels quals de caràcter protegit en règim general i 10 protegits a preu concertat (30 dels quals promoguts per l’empresa municipal PUMSA) i 70 de caràcter lliure (promoguts pel promotor privat).

Can Gassol compta amb dos equipaments municipals finançats pel Fons Estatal d’Inversió Local (FEIL). Un d’ells és el nou Casal Municipal de la Gent Gran Santes-Escorxador situat a la planta baixa del bloc d’habitatges públics de PUMSA amb façana al carrer de Floridablanca. El nou casal fomenta la participació de gent gran i complementa les necessitats del barri de l’Escorxador, en ell s’hi ubica l’Associació de Jubilats i Pensionistes del Maresme.

L’altre equipament és el Centre de Creació d’Arts Escèniques, amb façana al carrer d’Enric Prat de la Riba i amb accés per la plaça de la Pepa Maca, ocupant espai d’una de les antigues fàbriques tèxtils de Can Gassol.

Aquesta actuació, juntament amb el nou espai públic interior enmig dels edificis d’habitatges, forma part del projecte d’urbanització UA-80 Can Gassol, aprovat per l’Ajuntament el novembre de 2006.

Quatre aparcaments de GINTRA ja disposen d’endolls per a la recàrrega de vehicles elèctrics
Els endolls ja estan instal·lats i en funcionament

L’aparcament de la plaça de Cuba, gestionat per GINTRA, i el de la plaça de Granollers i del parc Central, que són administrats per l’empresa concessionària Eysa, ja disposen de dos endolls per a la recàrrega de vehicles elèctrics, un per a cotxes i l’altre per a motocicletes.

L’aparcament del TecnoCampus Mataró-Maresme, que durant aquest mes s’acabarà de condicionar perquè estigui totalment enllestit la primera setmana de novembre, també disposa de dos punts de recàrrega per a cotxes.

Tots aquests punts de recàrrega es troben en funcionament i oberts a qualsevol usuari que els necessiti.

La proliferació de vehicles elèctrics, amb una eficiència quatre vegades superior als vehicles amb motor de combustió, ja va propiciar que l’Ajuntament de Mataró, en el seu Programa d’actuació Municipal pel 2010 contemplés la redacció d’una proposta per instal·lar als aparcaments públics gestionats per GINTRA dispositius per a la recàrrega de vehicles elèctrics. La proposta es va presentar i es va aprovar pel Consell d’Administració de GINTRA.

 

Característiques dels punts de recàrrega

En el mercat actual es diferencien dos tipus de punt de recàrrega elèctrica de la bateria dels vehicles: els de recàrrega ràpida i completa, que actuen en menys d’una hora amb una potencia subministrada d’uns 44Kw, i els de recàrrega lenta i completa, amb una durada de càrrega d’entre les 6 i les 8 hores i una potència de 3,6Kw.

S’ha optat per instal·lar endolls de càrrega lenta amb la finalitat de proporcionar una càrrega parcial i d’emergència. El cost del consum elèctric no es computarà a l’usuari, a qui només se li imputarà la tarifa d’ocupació de la plaça.

 

Més dispositius en aparcaments de residents

GINTRA, en el marc de la campanya d’incentivació de l’ús dels vehicles elèctrics i en el seu afany d’oferir facilitats als ciutadans en aspectes relatius a la mobilitat, ha posat a disposició dels usuaris dels aparcaments de residents que gestiona l’empresa municipal la possibilitat d’instal·lar-hi punts de recàrrega lenta de vehicles elèctrics, si els usuaris ho demanen i fins que la potència instal·lada a l’aparcament ho permeti. En cap cas als usuaris dels aparcaments se’ls incrementarà la quota ni se’ls imputarà el cost del consum elèctric.

La Junta de Govern Local aprova inicialment el projecte d’urbanització per connectar l’àmbit de Vallveric amb la ciutat

Dilluns passat, 4 d’octubre, la Junta de Govern Local va aprovar inicialment el projecte d’urbanització de la prolongació del carrer de Vallveric fins el carrer de la Foneria. El passat dimarts, 28 de setembre, ja se’n va donar compte a la Comissió de Serveis Territorials.

L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), té delegada la gestió urbanística del sector MPPG Vallveric, segons un acord del Ple de 13 de gener de 2000.

En el marc de desenvolupament d’aquest sector i atesa la falta de definició que hi havia en aquell moment sobre l’ampliació de la carretera C-32 i les seves calçades laterals, no es va poder realitzar una connexió definitiva amb la trama urbana, realitzant-se de forma alternativa una connexió provisional.

Actualment, i una vegada definida l’ampliació de la carretera C-32, PUMSA ha portat a tràmit el projecte de connexió del sector Vallveric amb la ciutat.

 

Descripció del projecte

El projecte consisteix en l’execució d’un vial que permet connectar l’àmbit de Vallveric amb la ciutat de Mataró pel sud oest del sector, prolongant el carrer Vallveric fins al polígon industrial Mata-Rocafonda.

L’execució del projecte d’urbanització comporta l’afectació d’una porció de finca privada, per tant, s’ha tingut en compte el bé afectat en el desenvolupament del mateix.

El projecte preveu executar les obres paral·leles a la Riera de Valldeix, en part dins l’àmbit de Vallveric, en part sota la carretera C-32 i en part dins el polígon Mata Rocafonda, en aquest últim ampliant el carrer Energia, que actualment té dimensions més reduïdes.

El pressupost del projecte d’urbanització és d’1,3 milions d’euros (IVA inclòs) i inclou les obres d’urbanització i dels enderrocs que cal efectuar, així com també l’estimació econòmica del bé afectat.

 

Tramitació

A partir de l’aprovació inicial el projecte és sotmès a informació pública per un període de 30 dies. Abans de l’aprovació definitiva, ha d’obtenir el vist-i-plau de la Direcció General de Carreteres de la Generalitat de Catalunya i de l’Agència Catalana de l’Aigua.

L’aparcament del TecnoCampus obre les seves portes

L’aparcament del parc tecnològic i de la innovació Tecnocampus Mataró-Maresme ha obert les seves portes aquesta setmana. Durant el primer mes serà gratuït i estarà obert els dies feiners de 7 a 23h.
 
Durant aquest mes s’acabarà de condicionar l’aparcament perquè estigui totalment enllestit la primera setmana de novembre.
 
 
 Distribució de les plantes
 
L’aparcament disposa d’un total de 470 places de cotxe i 24 per a motos, distribuïdes en dues plantes. Les places es destinaran a rotació i a abonats.
 
La planta baixa o semisubterrània, destinada a rotació, compta amb 191 places, de les quals 5 són per a persones amb mobilitat reduïda, a més de 3 per a motos i 2 per a càrrega i descàrrega.
 
La planta soterrània, destinada a abonaments, disposa de 277 places per a cotxe i 21 per a motocicletes.
 
Pel que fa als accessos, l’entrada i sortida dels vehicles es fa per l’avinguda d’Ernest Lluch o bé pel carrer de Tordera. Els vianants disposen, a més d’aquests accessos, de dos nuclis amb escales i ascensor a l’interior del recinte.
 
 
Comercialització
 
La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) gestiona i comercialitza l’aparcament conjuntament amb l’EPE Parc TCM, entitat pública empresarial que va rebre l’encàrrec de gestionar les obres del parc tecnològic i de la innovació.
 
GINTRA oferirà abonaments a preus especials tant per a treballadors, com professorat, alumnes i altres interessats. I, pel que fa a les places de rotació, tindran una tarifació per minuts.
 
Qualsevol interessat en una plaça d’aparcament haurà de dirigir-se a les oficines de GINTRA, a la ronda de Rafael Estrany, 36, planta -1, o bé trucar al telèfon 93 757 89 54.
 
 
Recàrrega per a vehicles elèctrics
 
En el marc de la campanya d’incentivació de l’ús dels vehicles elèctrics, en aquest aparcament s’hi han instal·lat dos punts de recàrrega per a cotxes elèctrics.
 
La finalitat dels endolls instal·lats és proporcionar una càrrega parcial i d’emergència i el cost del consum elèctric no es computarà a l’usuari, a qui només se li imputarà la tarifa d’ocupació de la plaça.