Prop del 60% dels estacionaments en zona blava de Mataró seran gratuïts a l’agost

Més de la meitat de les places d’estacionament en superfície sotmeses a control horari i tarifari (zona blava) seran gratuïtes de l’1 al 31 d’agost, ambdós inclosos, per la menor afluència de vehicles a l’entorn dels carrers afectats.

És una mesura habitual que l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró SA, PUMSA –que gestiona el miler de places de zona blava que hi ha a la ciutat– pren amb la finalitat de potenciar la rotació de vehicles i vetllant per millorar la mobilitat. Principalment es facilita la rotació a les places més properes a la platja mantenint-les de pagament, mentre se n’alliberen a la zona centre, amb menys afluència de vehicles durant l’agost.

Els usuaris podran identificar clarament les zones d’estacionament limitades com a gratuïtes, ja que els parquímetres estaran tancats i hi haurà cartells informatius a totes les màquines expenedores de tiquets d’aparcament.

APARCAMENT LLIURE DE PAGAMENT

ZONA 1:

Lliures de pagament:

  • Carrer de Tetuan
  • Carrer de Fra Luis de León
  • Carrer de Catalunya
  • Carrer de Francesc Milans
  • Carrer d’Altafulla
  • Carrer de Llauder
  • Carrer d’Iluro
  • Camí Ral
  • Ronda de Barceló
  • Carrer de Javier Castaños
  • Carrer de Sant Cugat
  • Carrer de la Unió

De pagament:

  • Carrer de Sant Joaquim
  • Carrer de Sant Josep Oriol
  • Solar entre el carrer d’en Palmerola i el carrer de Deu de Gener

ZONA 2:

De pagament: tota la zona

  • Avinguda de Jaume Recoder
  • Carrer de Cosme Churruca
  • Carrer de Lepant
  • Carrer de Germans Thos i Codina
  • Carrer de Federico Carlo Gravina

 

ZONA 3:

 De pagament: tota la zona

  • Solar de Can Maitanquis
  • Carrer de Jaume Balmes
  • Carrer de Damià Campeny

 

ZONA 4:

Lliures de pagament: tota la zona

  • Carrer de Jaume Isern
  • Carrer d’Argentona
  • Muralla del Tigre
  • Muralla de la Presó
  • Muralla dels Genovesos
  • Plaça dels Bous
  • Carrer del Carme
  • La Riera
  • Carrer del Parc
  • Passatge dels Sisternes
  • Ronda d’Alfons X el Savi
  • Plaça d’Espanya

 

PUMSA comença les obres de reforma de l’aparcament de la plaça de les Tereses

Fotografia de la plaça de les Tereses /

PUMSA comença les obres de reforma de l’aparcament de la plaça de les Tereses

Dilluns 1 de juliol comencen les obres de l’aparcament municipal de la plaça de les Tereses, que tenen un termini previst de 5 mesos. L’empresa municipal PUMSA hi destinarà 1,5 milions d’€ al projecte. La reforma preveu adaptar l’aparcament soterrat a la normativa actual i millorar el seu aspecte general. Les obres es realitzaran per fases a fi de no deixar de donar servei al ciutadà, tot i que mentre durin els treballs hi haurà menys places disponibles. Els abonats tindran sempre plaça garantida en les ubicacions que sigui possible en cada cas.

Des de febrer de 2017, PUMSA gestiona de forma directa i assumeix el manteniment del pàrquing per encàrrec de l’Ajuntament. Des de llavors ha realitzat diverses millores en la sortida de vehicles ampliant la rampa existent i ha instal·lat portes de tancament a les rampes per millorar la seguretat, entre altres treballs de manteniment per un import de 133.248.83 €.

Ara la reforma preveu adaptar l’aparcament soterrat a la normativa actual i millorar el seu aspecte general.

En concret, es construiran vestíbuls previs entre les escales d’accés per a vianants i les plantes de l’aparcament, es reformaran els serveis adaptant-los a les persones de mobilitat reduïda, i també els vestuaris pels treballadors. A més, es millorarà l’enllumenat de les escales, vestíbuls i plantes de l’aparcament, s’instal·laran panells per indicar l’estat d’ocupació en cada planta i per senyalitzar el millor recorregut dins de l’aparcament.

El projecte també preveu la pintura dels terres en diferents colors per diferenciar els passadissos de circulació de vehicles i les zones de circulació de vianants. Es repintaran les places i símbols, a més de les parets i sostres de l’aparcament. La zona de rentat de cotxes situada al soterrani -3 s’eliminarà per millorar la circulació en aquesta planta i recuperar dues places a la planta -2.

Les obres es realitzaran per fases a fi de no deixar de donar servei al ciutadà, tot i que mentre durin els treballs hi haurà menys places disponibles. Els abonats tindran sempre plaça garantida en les ubicacions que sigui possible en cada cas. Es preveu realitzar treballs exteriors i hi haurà afectacions a l’aparcament de motocicletes de la plaça i puntualment al trànsit que s’aniran comunicant a mesura que avanci l’obra.

A més de l’aparcament de la plaça de les Tereses, molt propers hi ha l’aparcament municipal de la plaça de Cuba i els aparcaments privats Montserrat, plaça de Santa Anna, Casc Antic i també l’aparcament municipal gratuït de caràcter provisional del carrer de Miquel Biada.

Una mica més allunyats hi ha l’aparcament de la plaça de Granollers i l’aparcament de l’Espai Firal – Parc Central, els dos municipals

PUMSA tanca l’exercici 2018 amb un resultat positiu de 3.458.769 €

 

 

 

 

 

 

Fotografia de l’Eix Herrera

PUMSA tanca l’exercici 2018 amb un resultat positiu de 3.458.769 €

La Junta General de Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) va aprovar el passat dimecres 8 els comptes anuals del 2018. PUMSA va tancar l’any amb un guany de 3.458.769 € (1.754.060 € a l’exercici anterior). Aquesta millora en els resultats és conseqüència del benefici obtingut arran de la venda d’immobles, concretament, la venda de terrenys i solars, amb un preu de venda de 10.766.334 € (al 2017 es van vendre finques per import d’1.386.238 €). Un 60% de les vendes de 2018 es van fer a tercers, amb un benefici d’1.598.035 €, i el 40% restant a l’Ajuntament, amb un benefici de 3.070.953 €.

Suport municipal

L’aportació municipal al 2018 ha estat de 6.101.204 €, 3.031.085 € destinats a la quota anual a pagar a FCC per la construcció de l’Edifici del Rengle (capital més interessos) i la resta per fer front a part del deute amb bancs. En contrapartida a aquestes aportacions s’escripturarà la transmissió a l’Ajuntament d’una sèrie d’immobles.

Endeutament financer

L’endeutament financer s’ha anat reduint dels 93.547.779 € del 2011 als 24.663.535 € al tancament de 2018.

La despesa financera bancària al 2018 ha estat de 798.798 €, mentre que al 2017 va ser 915.820 €.

Gestió del patrimoni i serveis municipals

La xifra de negocis del 2018 ha estat de 17.722.852 €. Al 2018 les vendes d’immobles, bàsicament terrenys i solars, han pujat fins als 10.766.334 €, enfront l’1.386.238 € de l’exercici anterior.

D’altra banda, els ingressos derivats de la zona blava al 2018 han estat d’1.428.584 €, xifra molt similar a la de l’any anterior. Per la refacturació a l’Ajuntament dels costos incorreguts per la gestió dels dipòsits municipals de vehicles, s’han comptabilitzat 305.582€ d’ingressos.

Pel que fa als ingressos per lloguers, aquests han tingut un increment prou important, passant dels 3.732.170 € del 2017 als 4.319.426€ de l’any 2018. PUMSA gestiona el lloguer de 31 locals, 42 oficines i 11 naus, uns 42.375 m² de sostre, del quals actualment es té llogat un 88 %. També gestiona 2.057 places d’aparcament per a cotxes distribuïdes entre 26 aparcaments per a residents, i altres 841 places en els diferents aparcaments de rotació que gestiona l’empresa municipal (l’aparcament de Plaça de Cuba, el de Plaça Granollers, Parc Central i el de Plaça de les Tereses).

Gestiona també un parc de 266 habitatges de titularitat municipal. Aquests habitatges responen a diferents tipologies pel que fa al preu del lloguer que se’ls hi aplica. Així, hi ha 121 habitatges destinats a protecció oficial, posats a disposició del Servei de Benestar Social de l’Ajuntament de Mataró hi ha un total de 113 habitatges, 17 habitatges inclosos a la Borsa de Lloguer (Xarxa de Mediació per al lloguer social) i un total de 15 habitatges de lloguer lliure. El lloguer dels habitatges posats a disposició del Servei de Benestar Social per atendre les demandes que els hi arribin el marca directament l’Ajuntament en funció de les circumstàncies de les famílies que accedeixen a aquests habitatges.

Pel que fa a l’activitat de PUMSA com administració actuant en diferents sectors urbanístics, les principals actuacions al 2018 han estat als àmbits d’Ernest Lluch/Valldeix, El Sorrall, Eix Herrera i Iveco-Renfe-Farinera, havent suposat la gestió d’obres d’urbanització per import de 2.804.350 euros (1.808.424 euros al 2017).

PUMSA gestiona també l’activitat de l’Oficina Local d’Habitatge (OLH), servei gratuït fruit de convenis entre l’Ajuntament i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya: gestió dels lloguers dels habitatges de titularitat municipal, tramitació dels ajuts al lloguer que atorga la Generalitat, gestió del Registre de Sol·licitants d’Habitatges de Protecció Oficial, tramitació de prestacions econòmiques d’especial urgència, tramitació de cèdules d’habitabilitat, tramitació d’ajuts a la rehabilitació d’edificis.

Per últim, en l’àmbit de la mobilitat i amb efectes l’1 de gener de 2019, PUMSA assumeix la gestió directa del servei de zona blava, -amb prop d’un miler de places-, i el servei de retirada de vehicles de la via pública (grua municipal). La societat municipal ja gestionava directament el dipòsit de vehicles i els aparcaments públics soterrats.

 

 

 

 

 

Mataró municipalitza els serveis de control de la zona blava i de retirada de vehicles amb grua

foto_familia_ZB_G

 

 

 

 

 

 

PUMSA assumeix la gestió directa incorporant com a propis els 24 treballadors

L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA, PUMSA, assumeix des de l’1 de gener la gestió directa del servei de senyalització i control dels estacionaments en zona blava, amb prop d’un miler de places en superfície, i el servei de retirada o desplaçament de vehicles de la via pública (grua municipal).

D’aquesta manera, l’Ajuntament integra a través de la societat municipal la gestió d’aquests serveis vinculats a la mobilitat, la disciplina i la seguretat viària. PUMSA ja gestionava directament el dipòsit de vehicles i els aparcaments públics soterrats, i amb les noves internalitzacions –d’acord amb els estatuts de l’empresa municipal– fa un nou pas en la seva transformació d’empresa de promoció urbanística a empresa de serveis. L’estratègia també s’emmarca en un acord del Ple d’abril de 2016, que a proposta d’ERC-Moviment d’Esquerres, va aprovar per unanimitat analitzar la conveniència de municipalitzar els serveis públics que l’Ajuntament prestava llavors en règim de concessió. En el mateix sentit, PUMSA gestiona de forma directa des del 2017 l’aparcament soterrat de la plaça de les Tereses, un cop es va declarar extingida l’anterior concessió.

El passat 31 de desembre van finalitzar els contractes amb l’empresa Estacionamientos y Servicios (Eysa) per a la concessió dels serveis de zona blava i grua. El personal vinculat, 24 persones, han estat subrogats per PUMSA des de l’1 de gener.

De l’estudi de viabilitat previ a l’assumpció dels nous serveis es desprèn que la gestió directa aportarà un factor de valor afegit que permetrà donar una resposta dinàmica i més efectiva a les noves necessitats i demandes de la ciutadania. Amb els serveis municipalitzats hi haurà també una gestió econòmica més eficient, que aportarà uns resultats d’explotació al 2019 que es preveuen lleugerament millors.

Els programes de vigilància i control de la disciplina i seguretat viària, i en concret els criteris per a la retirada de vehicles de la via pública, seguiran sent establerts per la Policia Local. En aquest sentit, la denúncia i retirada de vehicles han de ser expressament validades per un agent de la Policia.

Bases de la convocatòria per al procés de selecció: Cap de Mobilitat

Faura-Casas Auditors, selecciona per a PUMSA (Promocions Urbanístiques de Mataró)

CAP DE MOBILITAT

ref. 34.181

El lloc a cobrir és un lloc de treball directiu, depenent jerarquicament i funcionalment de la Gerència de PUMSA.

 

Funcions:

 

  • Gestionar la Zona Blava municipal, el servei de retirada de vehicles i els dipòsits municipals de vehicles.
  • Gestionar aparcaments municipals.
  • Col·laborar i assessorar en el disseny i planificació en matèria de la gestió de la mobilitat urbana; realitzar propostes per a una mobilitat sostenible
  • Gestionar els recursos humans, econòmics i materials assignats.
  • Responsabilitzar-se de la rendibilitat i productivitat de la seva àrea, així com del control de gestió, quadres de comandament i de la qualitat dels serveis. Supervisar els circuits interns.
  • Preparar i elaborar informes tècnics sobre el funcionament dels serveis, les actuacions realitzades i les propostes per millorar la gestió.

 

Requisits:

 

  • Acreditar que s’està en possessió d’una titulació acadèmica superior a nivell de Grau o Llicenciatura
  • Estar capacitat/da i posseir un grau de coneixement de la llengua catalana equivalent a un Nivell C1 (antic C). Si la persona aspirant no disposa del nivell o certificat equivalent haurà de fer una prova, el resultat de la qual serà apte o no apte.

 

A valorar:

 

  • Tenir formació específica relacionada amb la mobilitat.
  • Tenir experiència laboral en llocs de treball de similars característiques
  • Tenir experiència professional en el comandament d’equips.
  • Haver treballat en l’administració pública o per l’administració pública
  • Disposar d’un coneixement avançat del paquet Microsoft Office.

 

S’ofereix incorporació immediata, contractació estable a jornada completa i una retribució entre 40.000€ i 50.000€ bruts anuals, en funció dels valors aportats.

 

Les persones interessades poden enviar el seu currículum vitae, indicant la referència: 34.181, a recruitment@faura-casas.com. El termini de presentació de candidatures finalitzarà el proper 11 de gener 2019 a les 24h. Es faran entrevistes personals i proves escrites, si s’escau, amb els candidats que millor s’ajustin al perfil.

 

ANUNCI:

pdf final

 

 

 

 

 

El Ple aprova una resolució per destinar a habitatge social els beneficis de PUMSA de la venda de l’indivís d’una finca

El Ple ordinari del mes de novembre va aprovar per unanimitat una Proposta de resolució presentada per VOLEMataró sobre la partida concreta de PUMSA relacionada amb venda de percentatges de pastilles urbanístiques en Mataró, i del resultat econòmic d’una plusvàlua per transacció (sense desenvolupar cap projecte).
El text íntegre de la proposta és el següent:
“L’empresa Municipal PUMSA gestiona i custodia l’ordenament urbanístic, desenvolupament i en determinades situacions, és propietària d’indivisos. Participats amb altres promotors, el que genera dependència i impedeix poder presentar i liderar projectes d’habitatge.
Estem en un moment en el fet que la construcció ha tornat a engegar projectes, un moment en el qual tornem a reviure situacions d’especulació, fa poc ho hem viscut en l’últim consell d’administració de PUMSA amb” l’empresa Maresyterey S.L” els consellers han vist el “passing” d’aquesta empresa que no ha proposat cap projecte i si ha guanyat en menys d’un any un dineral amb la venda d’un solar en el qual hem estat copropietaris d’un percentatge petit. A PUMSA li ha suposat un benefici d’1.300.000 € entre plusvàlua de segona transacció i beneficis per l’indivís que l’ajuntament compartia amb altres promotors en un percentatge petit.
Així es comencen a donar situacions semblants en altres pastilles, i és responsabilitat d’aquest consistori reaccionar a temps i no ser part del “negoci”, sinó, aprofitar el moment per reinvertir els beneficis en projectes en regim cooperatiu i invertir en solars i/o edificis a mig construir que l’anterior crisi va deixar a mig projecte i que formin part del nostre paisatge urbà, testimoni del fracàs i la decadència de l’anterior bombolla immobiliària. L’experiència ens ha de posar en alerta i l’Ajuntament ha de proposar projectes d’habitatge assequible i/o social, que facin front als desnonaments i que treballin per la igualtat social i garanteixin el dret a l’habitatge tal com estableix l’article 47 de la Constitució Espanyola.
És per tot el que s’ha exposat que VOLEMataró sol•licita a l’ajuntament els següents acords:
1. Que aquests 1.300.000 € es destinin a la proposta ferma d’un projecte d’habitatges assequibles i/o socials, i es reservi donar resposta a la necessitat d’habitatge.
2. Establir un calendari de forma urgent per aquest 2019 amb tècnics i empreses en règim de cooperatives.
3. Que aquesta partida econòmica es blindi només per reinvertir en habitatge social i assequible, sota el control tècnic, administratiu, jurídic i polític d’aquest consistori.
4. Passar el pressupost del projecte una vegada definit a la Generalitat instant de la coparticipació econòmica i instant a què siguin responsables de les seves competències.
5. L’àrea d’urbanisme ens farà partícips del control i informació del projecte i el seu desenvolupament”.

L’Oficina Antifrau de Catalunya arxiva la investigació sobre l’edifici El Rengle

DSC_0117

 

 

 

 

 

 

La Fiscalia ja havia arxivat al 2015 una denúncia d’Antifrau en no veure indicis de responsabilitat penal en la contractació i construcció de l’immoble

L’Oficina Antifrau de Catalunya (OAC) ha comunicat a l’Ajuntament que ha arxivat la seva investigació sobre l’edifici El Rengle, en no apreciar delicte ni tampoc cap supòsit d’ús o destinació irregulars de fons públics pel sobrecost de les obres. El fiscal en cap de Mataró ja va arxivar al 2015 la denúncia que va presentar l’OAC per suposades irregularitats en no veure indicis de responsabilitat penal.
L’empresa municipal PUMSA va adjudicar al juliol de 2007 a FCC la construcció de l’edifici d’usos terciaris al sector del Rengle per un pressupost de 15.647.859 €. Les obres, acabades al maig de 2010, van passar a 22.329.850 € de cost final (ambdós preus sense IVA). L’Ajuntament acabarà pagant per l’edifici 21.160.208,96 € més l’IVA després de negociar amb FCC el pagament ajornat. Al 2019 s’abonarà l’últim pagament pendent (2.352.041,80 € més els interessos pactats).
Antifrau ha analitzat el treball resultant de la Comissió informativa municipal constituïda al 2016 amb caràcter especial per estudiar la licitació, construcció i comercialització de l’edifici El Rengle. A més d’excloure la responsabilitat penal, l’OAC conclou que “no s’aprecia en els fets comunicats cap altre supòsit d’ús o destinació irregulars de fons públics, de qualsevol altre aprofitament irregular que comporti conflicte d’interessos o l’ús en benefici privat d’informacions derivades de l’exercici de funcions públiques, d’activitats il·legals o contràries als interessos generals o a la deguda gestió dels fons públics, o de conductes oposades a la probitat o contràries als principis d’objectivitat, eficàcia i submissió plena a la llei i al dret”. L’OAC emplaça a utilitzar la via administrativa i/o la jurisdiccional civil per reclamar els sobrecostos no justificats, demanda que ja ha estat interposada i admesa a tràmit.
PUMSA va presentar el passat 4 de juliol una demanda civil per reclamar 1,7 milions d’euros de sobrecostos no justificats a l’empresa GPO, encarregada de la direcció d’obra en la fase final de construcció, i a la constructora FCC com a possible responsable civil subsidiària. L’inici d’accions legals per via civil es va aprovar prèviament al Consell d’Administració de PUMSA i es recomanava també a les conclusions de la Comissió informativa municipal especial.

 

 

 

 

 

 

 

 

L’alcalde visita les obres d’urbanització que PUMSA realitza a l’Eix Herrera

vistes_eix_herrera_30_10_2018

 

 

 

 

 

 

 

L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) està realitzant des del mes de març de 2018 les obres d’urbanització de l’àmbit de l’Eix Herrera ubicat entre la plaça de Joan Fiveller i el carrer de Francisco Pacheco. L’alcalde, David Bote, acompanyat del president de PUMSA, Juan Carlos Jerez, han visitat avui els treballs.

En concret, les obres corresponen al polígon 1 de la unitat d’actuació Eix Herrera-Escorxador (UA-84d), i afecten a les illes compreses entre els carrers de Franciso Herrera, de José Francisco Pacheco, d’Enric Prat de la Riba, de Floridablanca, d’Antoni Viladomat i de Josep Sabater i Sust.

Descripció de les obres

Les obres comporten tant els treballs pròpiament d’urbanització com l’extensió de la xarxa elèctrica, que es paguen amb els aprofitaments dels propietaris del sector.

La zona que s’està urbanitzant suma un total de 12.003 m² de sòl entre superfície viària i de zones verdes. Els carrers de Francisco Herrera, d’Enric Prat de la Riba i de Francisco Pacheco ampliaran les seves seccions fins a superar els 20 metres d’amplada, convertint-se en l’eix cívic de vinculació del centre amb l’entrada per llevant.

Els treballs d’urbanització s’han adjudicat a l’empresa Vialitat i Serveis SLU (Vialser) per un import de 2.141.013 € (IVA inclòs). Contemplen la pavimentació dels carrers, l’enllumenat públic, les xarxes de serveis de clavegueram, aigua potable, gas, electricitat, telecomunicacions, comunicacions municipals, el reg i l’enjardinament, la senyalització i el mobiliari urbà. A l’àmbit s’utilitza un paviment tàctil de botons adaptat per a persones cegues que, per les seves característiques, els permetrà reconèixer fàcilment l’espai de vianants de la zona per a vehicles.

Fins ara s’ha estat treballant en la urbanització dels carrers de Franciso Herrera, de José Francisco Pacheco i de Floridablanca (aquest entre els carrers de Francisco Herrera i d’Antoni Viladomat), mancant només la plantació de la vegetació i la pavimentació de la calçada d’aquests trams de carrer. Resta pendent eliminar l’estació transformadora que ocupa part de la calçada del carrer de Francisco Herrera. Està previst que a finals de desembre estigui acabada la urbanització complerta d’aquests trams de carrer i es puguin obrir al trànsit general els carrers de Francisco Herrrera i José Francisco Pacheco.

Aquesta setmana s’inicia la urbanització de la nova vorera passeig del carrer d’Enric Prat de la Riba, que està prevista que acabi a finals d’any. La resta de l’àmbit pendent d’urbanitzar és la calçada del carrer d’Enric Prat de la Riba, així com els carrers de Floridablanca i d’Antoni Viladomat que es preveu tenir-los acabats a finals de febrer de 2019.

L’empresa Eiffage Energia SLU és l’adjudicatària dels treballs de nova extensió de la xarxa elèctrica en mitja i baixa tensió als nous edificis, i de la variant de la xarxa de mitja i baixa tensió del carrer de Francisco Pacheco, segons els estudis fets per la companyia subministradora. Aquesta part dels treballs suposa un cost de 226.012 € (IVA inclòs), i en data d’avui està realitzada la xarxa interior al sector d’urbanització. Queden per executar les connexions amb la xarxa de la part nord, prevista per a finals de desembre.

PUMSA també ha adjudicat a l’empresa Projectes MICMA, SL, per un import de 63.888,18 € (més IVA), la rehabilitació de la xemeneia Clement Marot, que quedarà integrada dins els espais públics previstos. Les obres tenen una durada de 2 mesos i es preveu que finalitzin al febrer com la resta de treballs.

Més de la meitat dels estacionaments en zona blava de Mataró seran gratuïts a l’agost

Plànol

 

El 58% de les places d’estacionament en superfície sotmeses a control horari i tarifari (zona blava) seran gratuïtes de l’1 al 31 d’agost, ambdós inclosos, per la menor afluència de vehicles durant l’agost a l’entorn dels carrers afectats.

És una mesura habitual que l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró SA, PUMSA, que gestiona el miler de places de zona blava que hi ha a la ciutat, pren amb la finalitat de potenciar la rotació de vehicles i vetllant per millorar la mobilitat.

Els usuaris podran identificar clarament les zones d’estacionament limitades com a gratuïtes, ja que els parquímetres estaran tancats i hi haurà cartells informatius a totes les màquines expenedores de tiquets d’aparcament.

Les places d’aparcament lliure de pagament se situaran a:

Zona 1

Lliures de pagament

• Carrer de Tetuan
• Carrer de Fra Luis de León
• Carrer de Catalunya
• Carrer de Francesc Milans
• Carrer d’Altafulla

De pagament:

• Carrer de Llauder
• Carrer d’Iluro
• Carrer de Sant Joaquim
• Camí Ral
• Ronda de Barceló
• Carrer de Sant Josep Oriol
• Carrer de Javier Castaños
• Carrer de Sant Cugat
• Carrer de la Unió
• Solar entre el carrer d’en Palmerola i el carrer de Deu de Gener

Zona 2

Lliures de pagament

• Avinguda de Jaume Recoder
• Carrer de Cosme Churruca
• Carrer de Lepant
• Carrer de Germans Thos i Codina
• Carrer de Federico Carlo Gravina

La zona d’aparcament en zona blava que s’havia habilitat provisionalment al sector de la Cambra Agraria ha deixat de funcionar per l’inici de les obres d’urbanització de l’àmbit.

Zona 3

Lliures de pagament

• Carrer de Jaume Balmes
• Carrer de Damià Campeny

De pagament

• Solar de Can Maitanquis

Zona 4

Lliures de pagament

• Carrer de Jaume Isern
• Carrer d’Argentona
• Muralla del Tigre
• Muralla de la Presó
• Muralla dels Genovesos
• Plaça dels Bous
• Carrer del Carme
• La Riera
• Carrer del Parc
• Passatge dels Sisternes
• Ronda d’Alfons X el Savi
• Plaça d’Espanya
validades per un agent de la Policia.

Mataró posa en marxa els ajuts 2018 a la rehabilitació per edificis de Rocafonda, El Palau i Cerdanyola

ascensors

 La instal·lació d’ascwensors és una de les obres que reben ajuts

Els ajuts cobreixen entre el 25% i el 70% de l’aportació que han de fer les persones propietàries

La convocatòria 2018 d’ajuts a la rehabilitació d’edificis, la instal•lació d’ascensors i les obres de millora de l’eficiència energètica en edificis dels barris de Cerdanyola, Rocafonda i El Palau està en marxa. Els ajuts que es concedeixen a les persones propietàries cobreixen entre el 25% i el 70% de l’aportació que s’ha de fer en funció del tipus d’obra i en funció dels ingressos de qui ho sol·liciti.
Aquesta convocatòria és compatible amb els ajuts que ofereix l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, oberts a tota la ciutat, i amb el programa municipal d’avançaments retornables que va iniciar-se l’any passat.
Les sol·licituds poden presentar-se a l’Oficina Local d’Habitatge fins al 30 de setembre del 2018 i les obres s’han de realitzar de l’1 de gener del 2019 fins al 31 d’octubre del 2019.

 

Ajuts de la Generalitat

A banda d’aquests ajuts, també s’ha iniciat la campanya dels ajuts a la rehabilitació de la Generalitat de Catalunya 2018 per a Mataró.
Les obres de rehabilitació subvencionables per la Generalitat són per habitatges o edificis de qualsevol punt de la ciutat que facin actuacions de rehabilitació en els següents àmbits: millora de l’eficiència energètic i sostenibilitat; actuacions en la conservació i millora de la seguretat d’utilització i de l’accessibilitat.
El termini de presentació de les sol•licituds és fins al 31 de juliol i les subvencions cobreixen del 30 fins al 40% de les obres a realitzar, segons la tipologia.
Totes les sol·licituds dels ajuts, tant dels municipals com dels de la Generalitat, es tramiten a l’Oficina Local d’Habitatge que es troba al carrer de Pablo Iglesias, 63, primera planta.