Mataró informa més de 350 persones en 2 mesos sobre els ajuts d’habitatge per a persones en atur de llarga durada

El Servei de Benestar Social de l’Ajuntament ha atès des del passat mes de març un total de 356 persones que han demanat informació sobre la nova línia d’ajuts d’habitatge convocats per la Generalitat específicament per a persones en situació d’atur de llarga durada i amb ingressos molt baixos.

L’Ajuntament ha articulat sessions informatives grupals per tal d’agilitar la informació i el tràmit. En l’actualitat s’estan gestionant 58 sol·licituds i s’ha finalitat el tràmit de 30 més.

Els requisits per accedir a aquests ajuts d’especial urgència són:

– Formar part d’una unitat de convivència en la qual un o més membres es trobin en situació d’atur i constin inscrits al Servei d’Ocupació de Catalunya de manera ininterrompuda amb una antelació mínima de 12 mesos a la data de presentació de la sol·licitud.

– Ser titular d’un contracte de lloguer d’habitatge o d’un préstec hipotecari sobre l’habitatge que constitueix la residència habitual i permanent (cal constar en el padró d’habitants municipal).

– Acreditar uns ingressos de la unitat de convivència no superiors a 1,5 vegades l’IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya).

– Que els ingressos mensuals de la unitat de convivència junt amb l’ajut a percebre siguin, com a mínim, iguals a l’import del lloguer o de la quota hipotecària.

– No pagar un lloguer mensual superior a 600 € o una quota hipotecaria superior a 900€.

– No tenir ni la persona sol·licitant ni cap membre de la unitat de convivència un habitatge en propietat, llevat no disposar l’ús i gaudi.

– No tenir relació de parentiu entre arrendador i arrendatari.

– No ser arrendatari d’habitatges gestionats per l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.

– Tenir domiciliat el cobrament de la prestació en una entitat financera

– Pagar el lloguer o quota hipotecària mitjançant transferència bancària o rebut domiciliat emès per l’administrador.

La quantia de la prestació és de 180 € mensuals i s’atorga per un màxim de 12 mesos. El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 30 de setembre, tot i que les peticions s’atendran en funció a la disponibilitat pressupostària.

Per a més informació i tramitació de les sol·licituds els interessats es poden adreçar a les oficines d’atenció ciutadana de l’Ajuntament, l’Oficina Local d’Habitatge (PUMSA, Edifici de Vidre, Pablo Iglesias, 63, 1a planta) i al Servei de Benestar Social (Josep Puig i Cadafalch, 101). Aquest últim servei ha de redactar un informe socioeconòmic favorable per poder tramitar la sol·licitud.

Convocatòria d’ajuts al lloguer

D’altra banda, l’Oficina Local d’Habitatge tramita des del 29 d’abril els ajuts al pagament del lloguer de la Generalitat de Catalunya. A la convocatòria del 2014 s’hi poden acollir les persones que ja en van ser beneficiàries l’any passat, per tal de renovar la prestació; i en el cas de nous sol·licitants:

– Les persones amb contractes de lloguer obtinguts a partir de l’1 de gener de 2013 a través de les borses de mediació per al lloguer social i els llogaters d’habitatges gestionats per administracions públiques, excepte si són de l’Agència de l’Habitatge. Tenen termini per demanar l’ajut fins al 31 d’octubre.

– Les persones que van presentar la sol·licitud de prestació l’any 2013 i se’ls va denegar per manca de pressupost. Tenen termini per demanar l’ajut fins al 13 de juny.

Aquests ajuts són incompatibles entre sí per les mateixes mensualitats de pagament. També poden ser incompatibles amb altres prestacions.

Un nou planejament dels entorns del carrer de Miquel Biada facilita la cessió per reconstruir Can Fàbregas i de Caralt

La CiutatEl TurismeLa CulturaL’OcupacióEl ComerçL’EmpresaLa ParticipacióEls JovesLes DonesLa Gent GranL’EnsenyamentL’EsportLa SeguretatL’UrbanismeL’HabitatgeLa Mobilitat i el TransportLa SostenibilitatLa ConvivènciaEl CatalàLa CooperacióCiutats AgermanadesEls Serveis SocialsLa Salut
L’Alcalde
Organització Institucional
Atenció ciutadana
Agenda
Tràmits
Subvencions
Actualitat
Ofertes de treball municipal
Normativa
Programa d’acollida
Publicacions
Perfil del Contractant
Retiment de comptes
Seu electrònica
CatalàCastellanoEnglishFrançais
Notícies » Un nou planejament dels entorns del carrer de Miquel Biada facilita la cessió per reconstruir Can Fàbregas i de Caralt
Data publicació: 09/05/2014

Un nou planejament dels entorns del carrer de Miquel Biada facilita la cessió per reconstruir Can Fàbregas i de Caralt
La nova proposta urbanística manté la Llar Santa Maria a la seva ubicació actual

La cantonada del carrer de Miquel Biada on es reconstruirà Can Fàbregas i de Caralt. Foto: Aj

Hisenda trasllada les oficines a l’Edifici El Rengle

L’oficina  de Mataró de l’Agència Estatal d’Administració Tributària, fins ara ubicada al Camí Ral, es trasllada a la planta baixa de l’Edifici El Rengle, a la carretera de Barcelona, 41.

Durant els dies 30 i 31 les antigues oficines romandran tancades amb motiu del trasllat, i a partir del proper dilluns 4 de novembre l’atenció al públic es farà a l’Edifici El Rengle.

Les noves dependències ocupen un total de 1.541,07 m2 i han estat condicionades per l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA) després de formalitzar un contracte de lloguer amb l’Agència Tributària pels nous espais. S’han dut a terme totes les obres de condicionament i adequació de l’interior dels locals per tal d’adaptar-los a les necessitats de l’Agència Tributària.

 

Ocupació de l’edifici

Amb aquesta nova implantació, l’Edifici El Rengle assoleix un total del 76,7% d’ocupació.

L’ocupació total de l’edifici per plantes és la següent:

  • planta baixa comercial: 53%
  • planta primera d’oficines de gran superfície: 85,58%
  • planta segona d’oficines: 75,60%
  • planta tercera d’oficines: 82,84%
  • primera planta subterrània: 100% d’ocupació en trasters i locals, i un 66% en aparcaments.
  • segona planta subterrània d’aparcaments: 100% ocupada

 

Característiques de l’edifici

L’Edifici El Rengle té una construcció singular i compta amb una superfície de 30.000 m2 distribuïts en quatre plantes sobre rasant i dues més en soterrani.

L’edifici disposa de 8.424 m2 útils de superfície comercial i serveis en planta primera, segona i tercera, i 6.160 m2 útils en planta baixa.La tipologia d’empreses instal·lades a l’edifici fa que es fusionin petites, mitjanes i grans empreses, ocupant locals des de 254 a 1939 m2 construïts, complint així la missió de l’edifici.

L’agost de 2012 s’hi va instal·lar Mercadona, consolidant l’oferta comercial. Aquesta varietat d’usos –empresarial, comercial i administratiu- suposa un benefici en el desenvolupament del teixit econòmic i comercial de Mataró, a més d’un enriquiment per a l’entorn.

Anunci pel qual es fa pública la licitació d’una contracte

1. ENTITAT ADJUDICADORA

 a) Organisme

Promocions Urbanístiques de Mataró, S.A. (PUMSA)

b) Número d’expedient

URB01-09/2013

 

2. OBJECTE DEL CONTRACTE

 a) Tipus

Obra

 b) Descripció de l’objecte

Obres d’urbanització de la UA-84 Eix Herrera-Escorxador. Polígon 1. Fase 1: obertura del c/ Viladomat

 c) Lloc de lliurament/execució

Mataró (Barcelona)

 d) Termini d’execució

6 mesos

 

3. TRAMITACIÓ, PROCEDIMENT I FORMA D’ADJUDICACIÓ

 a) Tramitació

Ordinària

b) Procediment

Obert

c) Regulació

Contractació no harmonitzada

 

4. PRESSUPOST DE LICITACIÓ

 188.048,92 €, IVA exclòs

 

5. OBTENCIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ I INFORMACIÓ

 

Per internet al web www.grup-pumsa.cat a l’apartat Perfil del Contractant. Per examinar-la, a Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), 2a planta, despatx 10.

 

6. PRESENTACIÓ D’OFERTES

 

a) Data límit de presentació

22/10/2013, fins a les 13 h.

 b) Documentació que cal presentar

La indicada al Plec de clàusules particulars

 c) Lloc de presentació

Promocions Urbanístiques de Mataró, S.A., C. de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10

 d) Admissió de variants

D’acord amb el Plec de clàusules particulars

 

7. OBERTURA DE LES OFERTES

05/11/2013, 13 h. Sala de reunions del Grup PUMSA.

 

 Mataró, 30 de setembre de 2012

 Àrea Jurídica de PUMSA

L’Ajuntament aprova inicialment el projecte d’urbanització dels terrenys de l’àmbit Iveco-Renfe més propers al Tecnocampus

El passat  16 de setembre la Junta de Govern Local va aprovar inicialment el projecte d’urbanització del sector PMU-09d “avinguda d’Ernest LluchVeïnat de Valldeix”, els terrenys de l’àmbit Iveco-Renfe que estan a tocar del Tecnocampus.

En concret, el projecte comprèn l’illa definida per l’avinguda d’Ernest Lluch, l’avinguda del Maresme, les vies de Renfe, el carrer de Narcís Monturiol i un vial de nova planta prolongació del carrer de Narcís Monturiol i paral·lel a l’avinguda d’Ernest Lluch. Suposa un total de 20.620 m2. També inclou una porció de sòl de zona verda, de 9.003 m2, situada al veïnat de Valldeix.

Aquest projecte està vinculat a la modificació puntual del Pla General als àmbits Iveco-Renfe-Farinera-Veïnat de Valldeix, aprovada provisionalment en el Ple municipal de 2 de maig de 2013. Aquesta modificació suposa que el Pla de millora urbana, previst inicialment en un sol polígon, es dividirà en tres sectors de gestió i desenvolupament urbanístic independents: PMU-09d Avda. Ernest Lluch-Valldeix, PMU-10 Isaac Peral-Renfe i PMU-11 Iveco-Farinera.

  

Descripció de les obres d’urbanització

Abans d’iniciar les obres d’urbanització és necessari enderrocar edificacions existents, ja que són incompatibles amb el nou planejament. També s’enderrocarà un tram del paviment del carrer de Juan de la Cierva i s’adequarà el carrer de Narcís Monturiol, que queden substituïts per la nova vialitat.

El projecte d’urbanització aprovat és el projecte tècnic necessari per executar les obres que determina el planejament i que són a grans trets obrir el nou carrer i urbanitzar tant els vials com els espais lliures destinats a zona verda. Els treballs permetran delimitar la urbanització amb els serveis corresponents de les parcel·les residencials i d’equipament resultants de la ordenació.

Les obres d’urbanització consisteixen en la pavimentació de les calçades i les voreres afectades de tot l’àmbit.

Pel que fa al clavegueram, es preveu la col·locació d’una nova xarxa de col·lectors que millorarà i connectarà amb l’existent. També es modificarà la xarxa d’aigua, es soterraran les línies elèctriques, es substituirà la xarxa de telecomunicacions i s’ampliarà la de gas per cobrir tota la nova urbanització.

Es preveu també la instal·lació de l’enllumenat públic adaptat a cadascun dels diferents espais. També s’hi ubicaran contenidors soterrats per a la recollida dels residus urbans.

Quant a la jardineria, es plantaran diferents espècies vegetals, i s’instal·larà un sistema de reg automatitzat. A la façana litoral es donarà continuïtat al Parc de Mar.

 

 El sector en xifres

El projecte d’urbanització a desenvolupar afecta a una superfície total de 29.623 m2 (aproximadament 3 illes de l’Eixample de Barcelona) de sòl dels quals 22.251 m2 són de sòl públic i, d’aquests, 4.899 m2 es destinaran a sistema viari, 13.616 m2 a espais lliures i zones verdes i 3.739 m2 a equipament.

Dels 29.623 m2, 7.372 m2 són de sòl privat, un 13% destinat a sostre terciari i un 87% a usos residencials, hotelers i/o terciaris.

 

Pressupost i termini

El pressupost estimat per a l’execució de les obres és de 2,9 milions d’euros, sense IVA, amb un termini d’execució de 10 mesos aproximadament.

El pressupost estimat per a l’execució de les obres és de 2,9 milions d’euros, sense IVA, amb un termini d’execució de 10 mesos aproximadament. Els costos d'urbanització els assumiran els propietaris del sector.

 

Tramitació

El projecte és sotmès a informació pública per un període de 30 dies. Abans de l’aprovació definitiva, el projecte ha d’obtenir el vist-i-plau de les administracions competents.

Acord entre PUMSA i Copcisa per fer viable la societat d’economia mixta Porta Laietana
La crisi immobiliària i el retard en la gestió urbanística del sector Iveco-Renfe fan modificar les obligacions fixades inicialment entre els socis

El Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir, 5 de setembre, la modificació de les condicions del contracte entre l’empresa municipal d’urbanisme, PUMSA, i el Grup Copcisa per donar viabilitat a la societat d’economia mixta Porta Laietana SA. L’objectiu també és resoldre el desequilibri que s’ha produït entre els compromisos de cadascun dels socis contrets inicialment.

PUMSA va convocar al 2005 un concurs públic per triar un soci privat amb qui gestionar les finques del sector Iveco-Renfe-Farinera/veïnat de Valldeix per al seu desenvolupament urbanístic, encara pendent. El Grup Copcisa va guanyar el concurs, al qual es van presentar 4 empreses més. Aquell mateix any es va crear la societat Porta Laietana, integrada al 50% per PUMSA i Iluro Residencial SL (propietat del Grup Copcisa).

En el contracte signat en el seu dia per les parts, Copcisa es comprometia a comprar les finques d’aprofitament privat que s’adjudiquessin a Porta Laietana en la reparcel·lació del sector, excepte el 50% del sostre destinat a habitatges de protecció oficial i concertat, que se cediria a PUMSA. El soci privat també acceptava finançar les necessitats de tresoreria de Porta Laietana i es comprometia a cedir a l’empresa municipal el 50% del benefici que li correspondria per la venda de solars.

Així, Copcisa es va fer càrrec fins al 2009 de les despeses generades per un préstec de 30 milions d’euros que va permetre comprar a PUMSA els antics terrenys d’Iveco-Pegaso (més de 32.000 m²). Aquell any, ja en plena crisi immobiliària i econòmica a Espanya, PUMSA va acceptar un ajornament de part de les obligacions de Copcisa.

  

Nou marc de relacions

Després d’un període de negociacions, el Consell d’Administració de PUMSA va aprovar el 25 de juliol alliberar a Copcisa de totes les obligacions a les quals li obligava el concurs, excepte de la cessió del 50% del benefici que obtingui. A canvi, el soci privat aportarà 4 milions d’euros que serviran per reduir el deute financer de la societat, de gairebé 33 milions d’euros, i assumir el pagament de l’Impost de Béns Immobles. Igualment, Copcisa mantindrà el 50% de la societat mixta.

Per arribar a aquest acord s’han tingut en compte els canvis en el mercat immobiliari –la crisi immobiliària ha provocat caigudes de més del 50% en el valor del sòl respecte al 2005– i el fet que el soci privat tampoc hauria pogut complir les seves obligacions perquè no s’ha conclòs la tramitació dels instruments de planejament i gestió urbanística dels terrenys. Amb el nou marc de relacions, es garanteix la continuïtat de Porta Laietana i els socis renuncien a possibles reclamacions per incompliments contractuals.

  

Refinançament de Porta Laietana

Paral·lelament, el Consell d’Administració de PUMSA va aprovar una novació del préstec pel finançament del deute de Porta Laietana.

Entre les condicions pactades per al nou préstec amb l’entitat bancària, el BBVA, s’inclou una carència total d’interessos i capital durant 3 anys i una quitança inicial de 2 milions d’euros. L’import del préstec a renovar serà de gairebé 27 milions d’euros.

En els propers 3 anys l’Ajuntament previst completar el procés de transformació del sòl. El passat mes de maig el Ple municipal va aprovar provisionalment el nou planejament d’Iveco-Renfe-Farinera/veïnat de Valldeix per adaptar-lo a les condicions actuals del mercat i fer possible el seu desenvolupament urbanístic.

Gran part dels estacionaments en zona blava de Mataró seran gratuïts a l’agost
Més de la meitat de les places d’estacionament en superfície sotmeses a control horari i tarifari (zona blava) seran gratuïtes del 2 al 31 d’agost, ambdós inclosos.

 
Aquesta mesura respon a la menor afluència de vehicles durant l’agost a l’entorn dels carrers afectats, a causa de la disminució de l’activitat comercial en aquestes zones. Aquesta situació fa que no sigui necessari, en la mateixa mesura, potenciar la rotació dels vehicles.
 
 
Aparcaments lliures de pagament
 
Els aparcaments en zona blava que quedaran lliures de pagament durant l’agost estan situats a:
 
Zona 1:
carrer de Francesc Milans
carrer d’Altafulla
carrer de Fra Luis de León
carrer de Tetuán
carrer de Llauder
carrer de Catalunya.
 
Zona 3: l’avinguda del Maresme, a l’aparcament situat al passatge de Marina de Llevant, conegut com Can Maitanquis.
 
Zona 4:
– la ronda d’Alfons X el Savi
– la plaça d’Espanya
– al carrer del Parc
– al carrer del Carme
– al passatge dels Sisternes
– al carrer de Jaume Isern
– al carrer d’Argentona
– a la Muralla de la Presó
– a la Muralla dels Genovesos
– a la Muralla del Tigre
– a la plaça dels Bous
– a La Riera.
 
 
Aparcaments amb control horari i tarifari
 
A la resta d’aparcaments de zona blava es continuarà pagant durant el mes d'agost, inclosa tota la zona 2, que comprèn els carrers de Cosme Churruca, de Federico Carlo Gravina, el carrer de Lepant, l’avinguda de Jaume Recoder i el carrer dels Germans Thos i Codina.
 
 
Informació al ciutadà
 
Els usuaris podran identificar clarament les zones d’estacionament limitades com a gratuïtes durant l’agost, ja que els parquímetres estaran tancats i hi haurà cartells informatius a totes les màquines expenedores de tiquets d’aparcament.
 
La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) gestiona el miler de places de zona blava que hi ha actualment a Mataró.

1.162 ciutadans demanen ajuts al lloguer a través de Prohabitatge

El passat 1 de juliol va finalitzar el període per tramitar les sol·licituds d’ajuts pel pagament del lloguer que poden sol·licitar les persones que tenen ingressos baixos i/o passen més dificultats econòmiques. Aquestes prestacions les atorga l’Agència de l’Habitatge de Catalunya del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i a Mataró les gestiona Prohabitatge Mataró.

Durant aquesta convocatòria, Prohabitatge Mataró ha recollit 1.162 sol·licituds, de les quals 986 són noves i 176 són renovacions. A l’anterior convocatòria, l’any 2010, Prohabitatge Mataró va tramitar un total de 1.404 sol·licituds, de les quals es van acceptar 1.060, 94 van ser desfavorables i 250 no van ser acceptades per manca de pressupost. La reducció del número de peticions es deu a que, en la present convocatòria, la Generalitat ha establert criteris més restrictius, com ara que el preu màxim del lloguer per al que es demana l’ajut no pot superar el 600 euros al mes i que els estrangers han d’acreditar fins a 5 anys de residència per poder-se acollir.

Es tracta d’ajuts per fer front al pagament del lloguer de les unitats de convivència que tinguin ingressos baixos o moderats, i van des d’un import mínim de 20 a 200 euros al mes. Aquestes prestacions van destinades a les persones físiques residents a Catalunya que siguin titulars d’un contracte de lloguer d’un habitatge destinat a domicili habitual i permanent i que acompleixin els requisits establerts per llei.

Prohabitatge Mataró finalitza el 2012 amb un resultat positiu de 28.150 euros

Prohabitatge Mataró finalitza el 2012 amb un resultat positiu de 28.150 euros

L’entitat municipal Prohabitatge Mataró va presentar ahir a la Junta General d’Accionistes els comptes anuals corresponents a l’exercici 2012. Prohabitatge Mataró ha finalitzat l’any 2012 amb un benefici de 28.150 euros.

 

Aquesta empresa municipal es va constituir amb la voluntat de centralitzar tot el ventall de serveis oferts en l’àmbit de l’habitatge, evitant la dispersió i, per tant, la desorientació dels usuaris.

 

Les seves prioritats són facilitar l’accés a l’habitatge, mitjançant la construcció d’habitatges nous i la col·laboració amb el sector privat, i treballar per a la renovació, actualització i manteniment del parc d’habitatges de la ciutat, contribuint així a la cohesió social.


 

Resultats econòmics

 

PROHABITATGE MATARÓ ha millorat els seus resultats, assolint al 2012 un benefici de 28.150 euros, mentre que al 2011 va presentar unes pèrdues de 149.530 eurosAquesta millora de resultats és conseqüència, principalment, a la reducció de plantilla, la qual ha passat de les 12 persones empleades al 2011 a 7 persones al 2012.

 

Els ingressos d’explotació han estat de 401.401 euros (441.011 euros al 2011). El 55% d’aquests ingressos provenen de la Generalitat de Catalunya, per subvencions i per prestacions de serveis en la tramitació i renovació d’ajuts al lloguer, el 31% d’ingressos prové del lloguer d’habitatges, i el 14% restant prové de PUMSA.

 

Durant el 2012, Prohabitatge Mataró ha gestionat 205 habitatges de lloguer (propietat de PUMSA), més 23 habitatges rebuts en usdefruit de l’Ajuntament de Mataró.

 


Serveis gratuïts relacionats amb l’habitatge

 

El personal d’atenció al públic de Prohabitatge Mataró ha atès 13.956 visites (l’any 2011, 19.286), més 9.383 consultes telefòniques i via mail (l’any passat, 9.538).

 

Procedents tant de la Borsa Jove com de la Xarxa de Mediació per al Lloguer Social s’han tramitat 663 sol·licituds d’ajuts al lloguer de la Generalitat, davant les 918 de 2011, el que suposa una disminució del 28%. Cal considerar que al 2012 no es va obrir convocatòria per a nous ajuts al lloguer, sinó que es va dur a terme una revisió dels ajuts al lloguer amb resolució favorable de l’any 2011, amb uns nous requisits.

 

Pel que fa a la Renda Bàsica d’Emancipació, amb càrrec als pressupostos de l’Estat, i dirigida a joves d’entre 22 i 30 anys, tampoc s’han tramitat nous expedients sinó que s’ha fet el seguiment dels vigents al 2011. S’han tramitat 86 ajuts, enfront els 356 de 2011.

 

A partir del mes d’octubre de 2012 s’inicia la tramitació d’un nou tipus d’ajuts d’especial urgència, destinats a impedir la pèrdua de l’habitatge. El total d’aquest tipus d’ajuts que s’han tramitat és de 14.

Enllaços: www.grup-pumsa.cat/intern/resultats2012.zip

PUMSA tanca l’exercici 2012 amb un resultat negatiu de 4,5 milions d’euros

L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSAva presentar ahir a la Junta General d’Accionistes els resultats de l’exercici 2012. PUMSA va tancar l’any amb 4,5 milions d’euros negatius.

 
La xifra de negocis al 2012 ha estat de 41,5 milions d’euros. El marge d’explotació, tot i haver estat negatiu en 0,5 milions d’euros, millora respecte el de l’any passat (8 milions d’euros negatius). Les pèrdues s’expliquen fonamentalment per dotacions extraordinàries per al sanejament del balanç (provisions per depreciació d’actius immobiliaris i retrocessió de crèdits fiscals).
 
L’ajustament en la valoració d’actius immobiliaris, ha suposat una pèrdua neta de 2,4 milions d’euros. Pel que fa al deteriorament de crèdits fiscals activats en exercicis anteriors, ha suposat una pèrdua d’1 milió d’euros. En ambdós casos, aquests apunts comptables no suposen sortides de caixa per a PUMSA.
 
Els resultats de 2012 i les dotacions extraordinàries efectuades obeeixen a una política de prudència comptable i de transparència de la societat.
 
Després dels ajustaments efectuats per l’empresa, el Patrimoni net al tancament de l’exercici 2012 és de 18 milions d’euros.
 

Ingressos
 
La xifra de negocis de l’exercici ha estat de 41,5 milions d’euros, amb el següent detall:
 
         Vendes, per import de 35 milions d’euros, materialitzades en la venda de la finca de la Ronda Barceló al Corte Inglés (24 milions d’euros), vendes de locals i 175 places d’aparcament a l’Edifici del Rengle a Mercadona (6,5 milions d’euros), així com un local a la Ronda Barceló i dos habitatges. Addicionalment, com a ingrés comptable, hi ha indemnitzacions a favor de PUMSA com a propietària de la parcel·la de la Ronda Barceló i diferències d’adjudicació.
 
         Prestacions de serveis, per 3 milions d’euros, que corresponen principalment a part de la urbanització de la Ronda Barceló i serveis de coordinació de seguretat i salut. També es recull en aquest epígraf l’ingrés per l’excés d’una provisió dotada en anys anteriors.
 
         Ingressos per lloguers, de 3 milions d’euros, provenen dels 200 habitatges propietat de PUMSA (177 de protecció oficial), del Centre de Serveis Logístics, de l’Edifici El Rengle i de naus i locals.
 
 
Refinançament
 
Al 2012 es va dur a terme una reestructuració del deute financer a curt termini, per import de 33,5 milions d’euros, el qual es va acabar distribuint de la següent manera:
 
         Cancel·lacions en efectiu per import de 4,2 milions d’euros.
         Assumpció de part del deute per l’ajuntament, un total de 16,7 milions d’euros, mitjançant préstecs a llarg termini.
         Signatura de préstecs hipotecaris a llarg termini per part de PUMSA, per import de 12,7 milions d’euros.
 
Al tancament de 2012 l’endeutament bancari, net dels saldos en bancs i d’imposicions a curt termini, és de 49 milions d’euros, en front els 79 milions d’euros de l’any anterior, és a dir, 30 milions d’euros menys (un 38 % inferior en termes relatius).
 
Des de l’aprovació del pla de viabilitat a mitjans de 2012, continua l’atonia en el mercat immobiliari i financer, no havent indicis de recuperació a curt termini, i, en conseqüència, la continuïtat de problemes financers. En aquest context, i després d’una reformulació del pla de viabilitat esmentat, s’ha iniciat recentment amb les entitats financeres un nou procés de refinançament amb la finalitat de revisar l’estructura financera i assolir nous acords que permetin viabilitzar l’empresa. El deute viu objecte de refinançament és d’uns 26 milions d’euros (la meitat de l’endeutament bancari total, aproximadament).
 

Projecte de fusió
 
Amb la finalitat d’unificar estructures, mitjans i esforços en el desenvolupament de l’activitat, aconseguir economies de gestió i incrementar la solvència i capacitat financera de la societat resultant, aquest mes de juny, el consell d’administració ha aprovat el projecte de fusió de les tres empreses del Grup PUMSA, mitjançant l’absorció de GINTRA i PROHABITATGE MATARÓ per part de PUMSA. La fusió se centrarà en obtenir avantatges econòmics i organitzatius derivats de simplificar l’estructura funcional de les societats i les despeses administratives.

Enllaços: www.grup-pumsa.cat/intern/resultats2012.zip