Una zona de desencotxament a l’avinguda del Maresme descongestionarà la parada de bus de la plaça de Miquel Biada

El Consell d’Administració de l’empresa municipal d’urbanisme, PUMSA, va aprovar dimarts passat adjudicar a l’empresa Vialitat i Serveis, SL les obres d’ampliació de la vorera de l’avinguda del Maresme, entre els carrers de Lepant i de Sant Agustí, i la formació d’un reclau perquè els autobusos que circulen en sentit Barcelona l’utilitzin com a zona de desencotxament de viatgers i parada de regulació.
Aquestes obres permetran descongestionar l’actual parada d’autobusos de la plaça de Miquel Biada. Així, els autobusos que circulen en sentit Barcelona faran una parada prèvia on els viatgers podran baixar, i on els vehicles s’hi esperaran per quadrar horaris quan circulin avançats de temps. Després continuaran trajecte fins a la parada de la plaça de Miquel Biada, on només s’aturaran per agafar els nous viatgers.
A més de reduir les molèsties als veïns que l’elevat trànsit d’autobusos provoca a la plaça de Miquel Biada es pretén evitar situacions de risc quan, en hores punta, s’acumulen autocars que a vegades han d’esperar en doble filera.
Les obres afecten a terrenys del sector de la Cambra Agrària –encara pendent de desenvolupament urbanístic– que ja han estat cedits a l’Ajuntament. D’aquesta manera, es procedeix a fer la urbanització provisional avançada d’aquest àmbit, que hauria d’executar el promotor del sector. En concret, es retirarà la tanca existent, s’ampliarà i enjardinarà la vorera amb els mateixos criteris de la resta de l’avinguda del Maresme per millorar la mobilitat dels vianants, i es crearà la nova zona de parada d’autobusos per desencotxar i regular horaris.
El projecte també preveu crear, de forma provisional, un estacionament limitat de zona blava, amb accessos pels carrers de Lepant i Sant Agustí i capacitat per a 58 places. Ocuparà uns 15 m d’ample i 75 m de llargària i tindrà dos cordons d’aparcament en bateria.
Es preveu que les obres comencin a finals d’octubre i estiguin enllestides abans que acabi l’any, amb un cost aproximat de 100.000 € (IVA inclòs).

Mataró crea la Comissió d’Habitatge com a instrument de decisió tècnica i política

L’Ajuntament de Mataró ha creat i posat en marxa la Comissió d’Habitatge, un òrgan intern de decisió tècnica i política que tindrà com a principal objectiu dissenyar la política d’habitatge en funció de les necessitats del municipi.
La comissió es va constituir i va celebrar la primera reunió el 9 de setembre. La presidenta de la comissió és la regidora d’Habitatge, Montserrat Rodríguez, i la vicepresidència recau en la regidora de Benestar Social, Olga Ortiz. Com a vocals actuaran els coordinadors d’àrea de les regidories esmentades i els caps dels serveis municipals implicats.
El cap de la Secció d’Habitatge actuarà de secretari i assumirà competències de Gestor d’Habitatge, impulsant i coordinant les peticions de la comissió.
Les funcions de la comissió són:
– Dissenyar la política d’habitatge municipal i anar-la adequant a les necessitats del moment.
– Impulsar i validar el Pla Local de l’Habitatge, així com promoure la seva aprovació.
– Supervisar la gestió realitzada en els habitatges públics, prenent les decisions pertinents per a un bon funcionament. En aquest sentit, l’Ajuntament està reorganitzant i traspassant a PUMSA la gestió de tot el parc d’habitatges de lloguer per aconseguir una major eficàcia.
– Impulsar i aprovar les mesures i projectes orientats a aconseguir l’accés a un habitatge a aquelles persones que ho necessiten.
– Potenciar les accions que s’encaminin a la conservació i millora del parc d’habitatges del municipi.
– Difondre i divulgar els objectius i accions del Pla Local de l’Habitatge, tant al personal de l’organització com a la resta dels ciutadans de Mataró.
La comissió es reunirà al menys un cop al trimestre.
L’Ajuntament de Mataró també disposa, des de gener de 2012, de la Comissió especial mixta per prevenir i evitar desnonaments. Aquesta comissió, que a més de tècnics i representants municipals compta amb agents externs a l’Ajuntament, es dedica a estudiar les mesures a emprendre a nivell municipal per tal de prevenir i evitar els desnonaments, així com a buscar alternatives que els evitin per motius econòmics, o bé garantir el reallotjament digne de les famílies afectades.

L’Ajuntament fa un nou pas en el procés de transformació del sòl de l’àmbit Iveco-Renfe/Farinera

La Junta de Govern aprova inicialment el Pla de millora urbana d’Iveco-Renfe/Farinera

Àmbit d'actuació del Pla de millora urbana Iveco-Renfe/Farinera

Àmbit d’actuació del Pla de millora urbana Iveco-Renfe/Farinera

La Junta de Govern Local va aprovar l’1 de setembre el Pla de millora urbana de l’àmbit Iveco-Renfe/Farinera. Es tracta d’un nou pas per avançar en la transformació urbanística d’aquest sector, que passarà d’usos industrials a mixt residencial i de serveis, amb l’objectiu de completar la remodelació del front marítim.
El 10 de desembre de 2013 la Generalitat va donar el vistiplau a la 2a modificació del Pla general impulsada per l’Ajuntament al sector discontinu Iveco-Renfe/Farinera/Veïnat de Valldeix. El nou planejament preveu el desenvolupament urbanístic en diferents fases:
1. En primer lloc l’àmbit Ernest Lluch/Valldeix, els terrenys més propers al TecnoCampus, ubicats entre l’illa definida per l’avinguda d’Ernest Lluch, l’avinguda del Maresme, les vies de Renfe, el carrer de Narcís Monturiol i un vial de nova planta prolongació del carrer de Narcís Monturiol i paral·lel a l’avinguda d’Ernest Lluch: ja té aprovats el projecte d’urbanització i la reparcel·lació­.
2. Amb l’aprovació inicial del Pla de millora urbana és comença a desenvolupar l’àmbit Iveco-Renfe/Farinera, format pel triangle entre l’avinguda del Maresme, les instal·lacions ferroviàries i el carrer d’Isaac Peral, més els terrenys de la Farinera.
3. En una fase posterior es desenvoluparà l’àmbit Isacc Peral-Renfe, més consolidat i ubicat entre mig dels dos anteriors (entre l’avinguda del Maresme, carrer de Narcís Monturiol, carrer d’Isaac Peral i vies del tren).
El Pla de millora urbana d’Iveco-Renfe/Farinera concreta l’ordenació que ja preveia la modificació del Pla general per a l’àmbit, i que es basa en prolongar les trames urbanes situades a l’altra banda de l’avinguda del Maresme per fer la ciutat més permeable cap al mar. S’obtindran tres nous equipaments comunitaris –La Farinera i dos més a l’àmbit Iveco-Renfe–; i es podrà fer la prolongació del passeig de Marina, a més de la creació d’altres espais lliures.
Dels 45.526 m² de sòl afectat, el 66% (29.999 m²) serà públic, davant el 34% de sòl privat (15.527 m²), entre residencial i terciari. Es preveuen 60.020 m² de sostre residencial (un màxim de 729 habitatges) i 11.536 m² de sostre terciari.
El desenvolupament del sector es preveu en un únic polígon d’actuació que, per les grans dimensions dels terrenys, es pot executar en dues o més fases d’urbanització.

Gran part dels estacionaments en zona blava de Mataró seran gratuïts a l’agost

planol_agost2
Més de la meitat de les places d’estacionament en superfície sotmeses a control horari i tarifari (zona blava) seran gratuïtes de l’1 al 31 d’agost, ambdós inclosos.
Aquesta mesura respon a la menor afluència de vehicles durant l’agost a l’entorn dels carrers afectats, i fa que no sigui necessari potenciar la rotació.

 
Aparcaments lliures de pagament
Els aparcaments en zona blava que quedaran lliures de pagament durant l’agost, situats per zones són:
Zona 1
– carrer de Francesc Milans
– carrer d’Altafulla
– carrer de Fra Luis de León
– carrer de Tetuán
– carrer de Llauder
– carrer de Catalunya.
Zona 2a diferència d’anys anteriors, els estacionaments en zona blava ubicats en aquest àmbit seran tots gratuïts:
– carrer dels germans Thos i Codina
– avinguda de Jaume Recoder
– carrer de Federico Carlo Gravina
– carrer de Cosme Churruca
– carrer de Lepant.
Zona 3: durant l’agost l’estacionament de Can Maitanquis es mantindrà com a zona blava de pagament. En canvi, seran gratuïts els ubicats a:
-carrer de Damià Campeny
-carrer de Jaume Balmes.
Zona 4:
– ronda d’Alfons X el Savi
– plaça d’Espanya
– carrer del Parc
– carrer del Carme
– passatge dels Sisternes
– carrer de Jaume Isern
– carrer d’Argentona
– Muralla de la Presó
– Muralla dels Genovesos
– Muralla del Tigre
– plaça dels Bous
– La Riera.
Informació al ciutadà
Els usuaris podran identificar clarament les zones d’estacionament limitades com a gratuïtes durant l’agost, ja que els parquímetres estaran tancats i hi haurà cartells informatius a totes les màquines expenedores de tiquets d’aparcament.
La societat municipal Promocions Urbanístiques de Mataró (PUMSA) gestiona el miler de places de zona blava que hi ha actualment a Mataró.

PUMSA tanca l’exercici amb un resultat negatiu de 2,4 milions d’euros, 3 milions menys que l’any anterior

L’empresa municipal PUMSA ha presentat avui a la Junta d’accionistes els resultats de l’exercici 2013. PUMSA va tancar l’any amb 2,4 milions d’euros negatius, 3 milions d’euros menys de pèrdues respecte a l’any anterior.

En Junta d’accionistes del 5 de desembre de 2013 es va aprovar la fusió de PUMSA amb GINTRA i Prohabitatge Mataró. A partir de l’1 de gener de 2013, les operacions de les societats absorbides, Prohabitatge Mataró i GINTRA, es consideren realitzades a efectes comptables per compte de PUMSA, societat absorbent. Les societats absorbides han quedat extingides arran de la fusió a partir de l’1 de gener de 2014.

Ingressos

Al 2013 la xifra de negocis ha estat de 5,7 milions d’euros, dels quals, 3,5 milions d’euros corresponen a ingressos per lloguers (al 2012, 3,9 milions d’euros en termes comparatius) i 1,2 milions d’euros a ingressos per prestacions de serveis cedits per l’Ajuntament (servei de grua i zona blava).

Pel que fa al resultat, arran de la taxació a valors de mercat duta a terme de part de la cartera d’actius immobiliaris de PUMSA, ha estat necessari dotar provisions per deteriorament per import de 3 milions d’euros, la qual cosa explica en bona part la pèrdua de l’exercici. D’altra banda, l’Ajuntament ha atorgat a PUMSA una subvenció per import de 3,6 milions d’euros per garantir el compliment de les seves activitats i permetre el desenvolupament del seu objecte social d’interès públic per a la ciutat.

El Patrimoni mercantil al tancament de l’exercici 2013 és de 48,2 milions d’euros (29 milions de patrimoni comptable i 19,2 milions d’euros de préstecs participatius).

Endeutament financer

Al tancament de 2013 l’endeutament bancari, net dels saldos en bancs i d’imposicions a curt termini, és de 50,5 milions d’euros, en front els 55 milions d’euros a 31 de desembre de 2012.

Cal destacar que a mitjans de 2012, arran del procés de refinançament de l’endeutament bancari a curt termini, es va assolir a PUMSA una important reducció del seu endeutament financer. L’efecte d’aquesta reducció té el seu reflex en el compte de pèrdues i guanys via menor despesa d’interessos, passant dels 3,4 milions d’euros de despesa financera del 2012, als 1,7 milions d’euros al 2013.

Al mes de maig de 2013 PUMSA va iniciar negociacions amb el Banc Santander, el Banc de Sabadell i La Caixa per obtenir una carència en l’amortització de determinats préstecs a llarg termini -amb un deute viu de 23,7 milions d’euros- els quals no van ser objecte de refinançament al 2012 (l’exercici anterior només es va refinançar el deute a curt termini). Aquest refinançament està ja signat tant amb La Caixa com amb el Banc de Sabadell, amb unes carència d’amortització d’entre 2 i 3 anys, tot mantenint els mateixos tipus d’interès.

Préstecs participatius

L’Ajuntament ha anat fent aportacions a PUMSA i a l’extingida GINTRA, bàsicament l’any 2012, conseqüència principalment del procés de refinançament, pel qual va assumir deute a curt termini de les societats, i pagaments a proveïdors per compte de dites empreses, acollint-se al Pla de pagaments a proveïdors, també hi havia aportacions fetes en anys anteriors pendents de materialitzar el seu destí. En total, 33,9 milions d’euros, dels quals, 11,1 milions es van aportar a PUMSA per compensar part de les pèrdues acumulades.

L’import total de préstecs participatius signats al 2013 ha estat, per tant, de 22,8 milions d’euros (al 2013 s’han amortitzat 3,6 milions d’euros). Es tracta de préstecs a 10 anys prorrogables, amb un mínim de 4 anys. La retribució pactada està en funció dels beneficis de la societat.

Perspectives pel 2014

Acord amb FCC pel pagament del deute: al març passat es va signar l’acord entre l’Ajuntament i FCC per al pagament del deute de 21,7 milions d’euros per la construcció de l’edifici El Rengle. Aquest acord preveu el pagament total del deute en un termini de fins a 8 anys.

Fusió empreses municipals: el 2014 és el primer any operatiu de PUMSA després de la fusió de les empreses municipals, cosa que suposarà dur a terme una sèrie de canvis organitzatius i de gestió per tal de permetre una major eficiència en la gestió d’actius, assolint una estructura més òptima i eficient, reduint costos administratius i de gestió en centralitzar en una sola societat les activitats complementàries que desenvolupen.

En aquest context, al mes de gener passat es va cessar al gerent de PUMSA i s’acordà la integració de la direcció de l’empresa en el marc dels serveis municipals, aprovant-se posteriorment una nova reorganització de l’empresa, potenciant d’una manera més marcada la vessant comercial.

Pla de vendes d’actius: PUMSA està en ple procés de comercialització dels seus actius per reduir la càrrega financera i treballant en documents urbanístics, de planejament i gestió, per tal de millorar o adequar els actius a les demandes actuals del mercat.

L’edifici d’oficines de la baixada de les Espenyes arriba al 53% d’ocupació amb l’obertura d’un espai de coworking

L’edifici comercial i d’oficines de la baixada de les Espenyes assoleix el 53% d’ocupació amb la posada en marxa demà divendres 13 a la planta primera d’un espai privat de coworking.

Les obres de l’edifici Espenyes, propietat de la societat municipal d’urbanisme PUMSA, es van acabar al 2011 i estaven emmarcades en el projecte de transformació urbanística del sector de Can Xammar.

A la planta segona està instal·lada l’empresa Xammar Estudi Pilates i Fisioteràpia, que ocupa 189 m². La segona activitat que comença a funcionar a l’edifici, en concret a la planta primera i ocupant també 189 m², és l’empresa Coworking Xammar, que va signar contracte de lloguer amb PUMSA el passat febrer i ha realitzat obres d’adequació de les seves instal·lacions.

Es tracta, en aquest cas, d’un espai de treball compartit (coworking) que s’ofereix en lloguer a professionals independents i emprenedors, amb uns serveis comuns. Amb la posada en marxa de la nova activitat només queda un local lliure a l’edifici Espenyes, de tipus comercial, que ocupa la planta baixa i la planta semisubterrània.

L’escola MASH s’instal·la al local més gran de la plaça de la Muralla

L’escola MASH, que imparteix cursos d’assessoria d’imatge, maquillatge professional i perruqueria i cosmètica capil·lar, s’ha instal·lat al local ubicat al Camí Ral 254-256, amb accés des de la plaça de la Muralla. Promocions Urbanístiques Municipals, SA (PUMSA), ha arribat recentment a un acord amb l’escola per llogar l’espai durant 10 anys.

El local, de 1.029 m² de superfície construïda, estava buit des d’agost de 2013. Anteriorment havia acollit establiments comercials d’Actua, Abacus i Crack Hogar.

MASH (Styling, Hair & Make-Up School) es presenta com una escola pionera amb l’objectiu d’apropar als seus alumnes els coneixements impartits per professionals que treballen al món de la moda, televisió, cinema, passarel·les i publicitat. L’escola ha fet obres d’adequació al local que li permeten comptar amb aules, biblioteca especialitzada, sala “coffee- break” i espais adaptats per a classes pràctiques, a més de l’espai d’atenció al públic. L’acte d’inauguració de les instal·lacions de l’escola tindrà lloc avui a les 20.30 hores.

Mataró informa més de 350 persones en 2 mesos sobre els ajuts d’habitatge per a persones en atur de llarga durada

El Servei de Benestar Social de l’Ajuntament ha atès des del passat mes de març un total de 356 persones que han demanat informació sobre la nova línia d’ajuts d’habitatge convocats per la Generalitat específicament per a persones en situació d’atur de llarga durada i amb ingressos molt baixos.

L’Ajuntament ha articulat sessions informatives grupals per tal d’agilitar la informació i el tràmit. En l’actualitat s’estan gestionant 58 sol·licituds i s’ha finalitat el tràmit de 30 més.

Els requisits per accedir a aquests ajuts d’especial urgència són:

– Formar part d’una unitat de convivència en la qual un o més membres es trobin en situació d’atur i constin inscrits al Servei d’Ocupació de Catalunya de manera ininterrompuda amb una antelació mínima de 12 mesos a la data de presentació de la sol·licitud.

– Ser titular d’un contracte de lloguer d’habitatge o d’un préstec hipotecari sobre l’habitatge que constitueix la residència habitual i permanent (cal constar en el padró d’habitants municipal).

– Acreditar uns ingressos de la unitat de convivència no superiors a 1,5 vegades l’IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya).

– Que els ingressos mensuals de la unitat de convivència junt amb l’ajut a percebre siguin, com a mínim, iguals a l’import del lloguer o de la quota hipotecària.

– No pagar un lloguer mensual superior a 600 € o una quota hipotecaria superior a 900€.

– No tenir ni la persona sol·licitant ni cap membre de la unitat de convivència un habitatge en propietat, llevat no disposar l’ús i gaudi.

– No tenir relació de parentiu entre arrendador i arrendatari.

– No ser arrendatari d’habitatges gestionats per l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.

– Tenir domiciliat el cobrament de la prestació en una entitat financera

– Pagar el lloguer o quota hipotecària mitjançant transferència bancària o rebut domiciliat emès per l’administrador.

La quantia de la prestació és de 180 € mensuals i s’atorga per un màxim de 12 mesos. El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 30 de setembre, tot i que les peticions s’atendran en funció a la disponibilitat pressupostària.

Per a més informació i tramitació de les sol·licituds els interessats es poden adreçar a les oficines d’atenció ciutadana de l’Ajuntament, l’Oficina Local d’Habitatge (PUMSA, Edifici de Vidre, Pablo Iglesias, 63, 1a planta) i al Servei de Benestar Social (Josep Puig i Cadafalch, 101). Aquest últim servei ha de redactar un informe socioeconòmic favorable per poder tramitar la sol·licitud.

Convocatòria d’ajuts al lloguer

D’altra banda, l’Oficina Local d’Habitatge tramita des del 29 d’abril els ajuts al pagament del lloguer de la Generalitat de Catalunya. A la convocatòria del 2014 s’hi poden acollir les persones que ja en van ser beneficiàries l’any passat, per tal de renovar la prestació; i en el cas de nous sol·licitants:

– Les persones amb contractes de lloguer obtinguts a partir de l’1 de gener de 2013 a través de les borses de mediació per al lloguer social i els llogaters d’habitatges gestionats per administracions públiques, excepte si són de l’Agència de l’Habitatge. Tenen termini per demanar l’ajut fins al 31 d’octubre.

– Les persones que van presentar la sol·licitud de prestació l’any 2013 i se’ls va denegar per manca de pressupost. Tenen termini per demanar l’ajut fins al 13 de juny.

Aquests ajuts són incompatibles entre sí per les mateixes mensualitats de pagament. També poden ser incompatibles amb altres prestacions.

Un nou planejament dels entorns del carrer de Miquel Biada facilita la cessió per reconstruir Can Fàbregas i de Caralt

La CiutatEl TurismeLa CulturaL’OcupacióEl ComerçL’EmpresaLa ParticipacióEls JovesLes DonesLa Gent GranL’EnsenyamentL’EsportLa SeguretatL’UrbanismeL’HabitatgeLa Mobilitat i el TransportLa SostenibilitatLa ConvivènciaEl CatalàLa CooperacióCiutats AgermanadesEls Serveis SocialsLa Salut
L’Alcalde
Organització Institucional
Atenció ciutadana
Agenda
Tràmits
Subvencions
Actualitat
Ofertes de treball municipal
Normativa
Programa d’acollida
Publicacions
Perfil del Contractant
Retiment de comptes
Seu electrònica
CatalàCastellanoEnglishFrançais
Notícies » Un nou planejament dels entorns del carrer de Miquel Biada facilita la cessió per reconstruir Can Fàbregas i de Caralt
Data publicació: 09/05/2014

Un nou planejament dels entorns del carrer de Miquel Biada facilita la cessió per reconstruir Can Fàbregas i de Caralt
La nova proposta urbanística manté la Llar Santa Maria a la seva ubicació actual

La cantonada del carrer de Miquel Biada on es reconstruirà Can Fàbregas i de Caralt. Foto: Aj

Hisenda trasllada les oficines a l’Edifici El Rengle

L’oficina  de Mataró de l’Agència Estatal d’Administració Tributària, fins ara ubicada al Camí Ral, es trasllada a la planta baixa de l’Edifici El Rengle, a la carretera de Barcelona, 41.

Durant els dies 30 i 31 les antigues oficines romandran tancades amb motiu del trasllat, i a partir del proper dilluns 4 de novembre l’atenció al públic es farà a l’Edifici El Rengle.

Les noves dependències ocupen un total de 1.541,07 m2 i han estat condicionades per l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA) després de formalitzar un contracte de lloguer amb l’Agència Tributària pels nous espais. S’han dut a terme totes les obres de condicionament i adequació de l’interior dels locals per tal d’adaptar-los a les necessitats de l’Agència Tributària.

 

Ocupació de l’edifici

Amb aquesta nova implantació, l’Edifici El Rengle assoleix un total del 76,7% d’ocupació.

L’ocupació total de l’edifici per plantes és la següent:

  • planta baixa comercial: 53%
  • planta primera d’oficines de gran superfície: 85,58%
  • planta segona d’oficines: 75,60%
  • planta tercera d’oficines: 82,84%
  • primera planta subterrània: 100% d’ocupació en trasters i locals, i un 66% en aparcaments.
  • segona planta subterrània d’aparcaments: 100% ocupada

 

Característiques de l’edifici

L’Edifici El Rengle té una construcció singular i compta amb una superfície de 30.000 m2 distribuïts en quatre plantes sobre rasant i dues més en soterrani.

L’edifici disposa de 8.424 m2 útils de superfície comercial i serveis en planta primera, segona i tercera, i 6.160 m2 útils en planta baixa.La tipologia d’empreses instal·lades a l’edifici fa que es fusionin petites, mitjanes i grans empreses, ocupant locals des de 254 a 1939 m2 construïts, complint així la missió de l’edifici.

L’agost de 2012 s’hi va instal·lar Mercadona, consolidant l’oferta comercial. Aquesta varietat d’usos –empresarial, comercial i administratiu- suposa un benefici en el desenvolupament del teixit econòmic i comercial de Mataró, a més d’un enriquiment per a l’entorn.