La Comissió d’Habitatge de l’Ajuntament ha elaborat una proposta de protocol per clarificar els criteris d’adjudicació dels habitatges públics de la ciutat destinats a lloguer, amb l’objectiu de fer-ne una gestió més eficaç i transparent. El protocol també s’aplicarà per adjudicar els habitatges d’entitats i particulars que han cedit a l’empresa municipal PUMSA la seva gestió.
El document s’ha presentat aquesta setmana a la Comissió Informativa Municipal de Serveis Territorials i Via Pública i a la Comissió Informativa Municipal de Serveis Personals perquè els grups municipals puguin fer arribar al govern les seves consideracions. També s’ha enviat a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i aquest divendres es preveu presentar-lo a la Comissió especial mixta per prevenir i evitar desnonaments.
Tipologia d’habitatges
El protocol descriu els diferents tipus d’habitatges que estan gestionats per PUMSA:
1. Habitatges amb protecció oficial (HPO) propietat de PUMSA. Es poden destinar a dos tipus de lloguer:
– L’establert segons el preu protegit marcat pel Pla d’Habitatge en funció del qual es van qualificar (en aquest cas s’adjudiquen mitjançant la Llista Única, registre unificat de PUMSA).
– El lloguer social, adjudicats a proposta del Servei de Benestar Social amb un preu màxim en funció de la capacitat econòmica (no superior al 30% dels ingressos de la unitat familiar) i d’acord criteris fixats per la Comissió d’Habitatge.
2. Habitatges de la Borsa de Lloguer: poden ser habitatges públics, propietat de PUMSA, o habitatges de propietaris privats que han cedit la seva gestió. Els públics s’adjudicaran segons els requisits de la Borsa de Lloguer via Llista Única, o com a lloguers socials a proposta de Benestar Social i d’acord criteris fixats per la Comissió d’Habitatge. Pel que fa als privats, s’adjudicaran segons els criteris de la Borsa de Lloguer però mitjançant un llistat propi també de PUMSA, no mitjançant la Llista Única com es feia fins ara.
3. Habitatges socials: són propietat de l’Ajuntament, i es destinen exclusivament a cobrir necessitats d’habitatge mitjançant lloguer social. S’adjudiquen a proposta del Servei de Benestar Social en funció de la capacitat econòmica (lloguer no superior al 30% dels ingressos de la unitat familiar) i d’acord criteris fixats per la Comissió d’Habitatge. També s’inclouen en aquest grup els habitatges que provenen de les entitats financeres. En aquest cas, els criteris i preu del lloguer els estableix l’entitat, i el Servei de Benestar Social emet informe per acreditar la situació de vulnerabilitat de la família candidata.
4. Habitatges de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya: són adjudicats mitjançant el Reglament de la Mesa de valoració per a l’adjudicació d’habitatges de la Generalitat de Catalunya per situacions d’emergències socials i altres casos amb necessitats especials, que determina també els criteris d’accés i el preu del lloguer.
Millores en els procediments d’adjudicació
La proposta de protocol estableix els criteris i procediments d’adjudicació per a cada tipologia d’habitatge.
En el cas dels habitatges públics propietat de PUMSA que s’adjudiquen mitjançant la Llista Única (HPO i Borsa de Lloguer), s’han millorat els procediments per garantir la transparència i que els processos d’adjudicació quedin ben documentats. Quan hi hagi un pis disponible el programa informàtic adjudicarà l’habitatge després de creuar les dades del llistat de sol·licitants tenint en compte els criteris d’ordre d’inscripció, tipologia familiar i ingressos familiars. La llista que en sortirà es farà pública penjant-la al tauler d’anuncis de les oficines d’Habitatge de l’Ajuntament, al web municipal i al de PUMSA.
Si es compleixen tots els requisits, PUMSA contactarà sempre amb la primera persona de la llista preferentment per SMS o, si no és possible, trucada telefònica. El sol·licitant tindrà 3 dies hàbils per adreçar-se a les oficines d’Habitatge i acceptar o renunciar al pis. Si no s’hi adreça, se l’enviarà una carta certificada amb acusament de rebut i, si en 3 dies hàbils més des de la seva recepció no hi acudeix, la seva sol·licitud serà donada de baixa.
El protocol també estableix els tipus de contracte per a cada tipologia d’habitatge i la seva durada i, per últim, fixa les accions a emprendre davant possibles impagaments.
Sergi Penedès, nou coordinador d’habitatge de l’Ajuntament de Mataró
/in PUMSA/by Dept. TècnicAhir, 1 de febrer de 2005, el consell d’administració de l’empresa municipal Prohabitatge Mataró SA, va aprovar la creació d’una plaça de Coordinador d’Habitatge per a gestionar principalment el Pla de l’Habitatge de Mataró, segons exigeix el compliment del Pla d’Actuació Municipal.
Les funcions del coordinador seran bàsicament realitzar tasques de planificació en matèria d’habitatge; coordinar les polítiques d’habitatge amb l’Àrea de Serveis Territorials i amb altres serveis municipals; i responsabilitzar-se de la concertació amb els diferents agents socials de la ciutat i amb altres administracions.
Sergi Penedès, de 38 anys, nascut a Barcelona, llicenciat en Ciències Ambientals, ocupa des d’aquest matí aquesta nova funció. Compta amb una dilatada experiència professional en els camps de l’habitatge, la sostenibilitat, les energies renovables i l’economia social. La seva darrera ocupació s’ha desenvolupat a la Diputació de Barcelona com a assessor tècnic en polítiques i serveis territorials.
Anunci pel qual es fa pública la licitació d’un contracte
/in Concursos/by Dept. ComunicacióDemolició de totes les unitats d’obra precises per al total enderroc de les edificacions existents de les finques, 4, 5, 9, 10, 13, 14, 15, 16 i 18 de la UA-89d Ernest Lluch/Valldeix
Per a més informació: aquí
[separator]
1- ENTITAT ADJUDICADORA
[separator]
2- OBJECTE DEL CONTRACTE
[separator]
3- TRAMITACIÓ, PROCEDIMENT I FORMA D’ADJUDICACIÓ
[separator]
4- PRESSUPOST DE LICITACIÓ
[separator]
5- OBTENCIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ I INFORMACIÓ
[separator]
6- PRESENTACIÓ D’OFERTES
[separator]
7- OBERTURA DE LES OFERTES
[separator]
Les noves màquines expenedores de la zona blava incorporen un sistema de pagament a través de telèfon mòbil
/in Ajuntament de Mataró, Notícies, PUMSA/by Dept. Comunicació[divider]
Un protocol clarificarà els criteris per millorar la gestió en les adjudicacions del parc d’habitatges
/in Ajuntament de Mataró, Notícies, PUMSA/by Dept. Comunicació[divider]
La Comissió d’Habitatge ha elaborat un esborrany que està obert a aportacions dels grups municipals i altres òrgans
Una comissió de seguiment fomentarà la transparència en l’adjudicació de pisos de lloguer amb protecció oficial de PUMSA
/in Ajuntament de Mataró, Notícies, PUMSA/by Dept. Comunicació[divider]
L’alcalde portarà a la Fiscalia l’adjudicació d’un pis de lloguer social al fill de l’exgerent de PUMSA
/in Ajuntament de Mataró, Notícies, PUMSA/by Dept. Comunicació[divider]
L’Ajuntament avançarà aquest any 4,7 milions més del deute pendent amb FCC per l’edifici El Rengle
/in Ajuntament de Mataró, Notícies, PUMSA/by Dept. ComunicacióFoto: Perspectiva de l’edifici El Rengle, amb façana a la carretera de Barcelona (N-II).
[divider]
Pumsa inicia les obres de la nova zona de desencotxament d’autobusos a l’avinguda del Maresme
/in Ajuntament de Mataró, Notícies, PUMSA/by Dept. Comunicació[divider]
Aquesta setmana l’empresa Promocions Urbanístiques de Mataró, SA ha iniciat les obres d’ampliació de la vorera de l’avinguda del Maresme, entre els carrers de Lepant i de Sant Agustí, i la formació d’un reclau perquè els autobusos que circulen en sentit Barcelona l’utilitzin com a zona de desencotxament de viatgers i parada de regulació.
Els treballs tenen com a objectiu descongestionar la parada d’autobusos situada a la plaça de Miquel Biada, davant de l’estació de Renfe.
Les obres afecten a terrenys del sector de la Cooperativa Agrària –pendent de desenvolupament urbanístic-, on es retirarà la tanca existent, s’ampliarà la vorera amb els mateixos criteris de la resta de l’avinguda del Maresme i es crearà la nova zona de parada d’autobusos.
El projecte també preveu crear, de forma provisional, un estacionament limitat de zona blava amb capacitat per a 58 places.
Les obres s’ha adjudicat a l’empresa Vialitat i Serveis, SL. Tindran un cost aproximat de 100.000 € (IVA inclòs) i es preveu que finalitzin abans que acabi l’any.
En relació a les afectacions al trànsit, es preveu que a mitjan d’aquesta setmana sigui necessari el tall del carrer de Sant Agustí entre el carrer de Federico Carlo Gravina i l’avinguda del Maresme per fer la connexió del clavegueram.
També es preveu que al desembre, durant aproximadament una setmana, sigui necessari tallar al trànsit un carril de l’avinguda del Maresme en sentit Barcelona per executar les obres d’ampliació.
L’Oficina Local d’Habitatge tramita 624 sol·licituds d’ajuts al lloguer
/in Ajuntament de Mataró, Notícies, PUMSA/by Dept. Comunicació[mark color=”color1″]Foto: Atenció al públic de l’Oficina Local d’Habitatge. [/mark]
[divider]
L’Ajuntament de Mataró investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de pisos amb protecció oficial
/in Ajuntament de Mataró, Notícies, PUMSA/by Dept. Comunicació[divider]