Sergi Penedès, nou coordinador d’habitatge de l’Ajuntament de Mataró

Ahir, 1 de febrer de 2005, el consell d’administració de l’empresa municipal Prohabitatge Mataró SA, va aprovar la creació d’una plaça de Coordinador d’Habitatge per a gestionar principalment el Pla de l’Habitatge de Mataró, segons exigeix el compliment del Pla d’Actuació Municipal.


Les funcions del coordinador seran bàsicament realitzar tasques de planificació en matèria d’habitatge; coordinar les polítiques d’habitatge amb l’Àrea de Serveis Territorials i amb altres serveis municipals; i responsabilitzar-se de la concertació amb els diferents agents socials de la ciutat i amb altres administracions.


Sergi Penedès, de 38 anys, nascut a Barcelona, llicenciat en Ciències Ambientals, ocupa des d’aquest matí aquesta nova funció. Compta amb una dilatada experiència professional en els camps de l’habitatge, la sostenibilitat, les energies renovables i l’economia social. La seva darrera ocupació s’ha desenvolupat a la Diputació de Barcelona com a assessor tècnic en polítiques i serveis territorials.

Anunci pel qual es fa pública la licitació d’un contracte

Demolició de totes les unitats d’obra precises per al total enderroc de les edificacions existents de les finques, 4, 5, 9, 10, 13, 14, 15, 16 i 18 de la UA-89d Ernest Lluch/Valldeix

Per a més informació: aquí

[separator]

 1- ENTITAT ADJUDICADORA

  • Organisme: Promocions Urbanístiques de Mataró, S.A. (PUMSA)
  • Número d’expedient: END01-01/2015

[separator]

 2- OBJECTE DEL CONTRACTE

  •  Tipus: Obres
  • Descripció de l’objecte: Demolició de totes les unitats d’obra precises per al total enderroc de les edificacions existents de les finques, 4, 5, 9, 10, 13, 14, 15, 16 i 18 de la UA-89d Ernest Lluch/Valldeix

[separator]

3- TRAMITACIÓ, PROCEDIMENT I FORMA D’ADJUDICACIÓ

  •  Tramitació: Ordinària
  • Procediment: Obert
  • Regulació: Contractació no harmonitzada

[separator]

 4- PRESSUPOST DE LICITACIÓ

  •  Total 452.090,19 €, IVA exclòs

[separator]

 5- OBTENCIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ I INFORMACIÓ

  • Per internet al web www. pumsa.cat a l’apartat Perfil del Contractant. Per examinar-la, a Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), 2a planta, despatx 10.

[separator]

 6- PRESENTACIÓ D’OFERTES 

  • Data límit de presentació: 09/02/2015, fins a les 13 h
  •  Documentació que cal presentar: La indicada al Plec de clàusules particulars
  • Lloc de presentació: Promocions Urbanístiques de Mataró, S.A., C. de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10

[separator]

 7- OBERTURA DE LES OFERTES

  •  24/02/2015, 13 h. Sala de reunions de PUMSA.

[separator]

Les noves màquines expenedores de la zona blava incorporen un sistema de pagament a través de telèfon mòbil

 [divider]

visita_zona_blava

[separator]
Les noves màquines expenedores de la zona blava incorporen un sistema de pagament a través de telèfon mòbil
[divider]
A mitjans d’aquest mes han entrat en funcionament les noves màquines expenedores del servei de regulació i control de l’estacionament en superfície (zona blava) a Mataró, que comporten diverses novetats i avantatges per als usuaris.
[divider]
 La més destacada és el pagament a través d’una aplicació de telèfon mòbil que ofereix a l’usuari avantatges i comoditats, com obtenir l’autorització de l’estacionament sense baixar del cotxe, abonar només els minuts consumits, i rebre avisos abans que finalitzi el temps d’estacionament amb la possibilitat d’ampliar-lo sense necessitat de tornar al parquímetre fins al temps màxim que permeti la zona.
[divider]
Els vigilants disposaran de noves PDA’s per controlar el correcte estacionament i en cas necessari tramitar les denúncies dels infractors, i de tres ciclomotors elèctrics per poder fer rutes dinàmiques, a més de les estàtiques que realitzen quan van a peu.
[divider]
També s’ha dut a terme la renovació de la senyalització vertical i horitzontal, i està pendent la implantació de noves millores, com la creació de 5 punts de càrrega per a vehicles elèctrics i de senyals que informin sobre l’ocupació de places de zona blava en determinats punts de la ciutat.
[divider]
A Mataró hi ha poc més d’un miler de places d’estacionament en zona blava, amb un horari de regulació de dilluns a dissabte de 9 a 14 h i de 16 a 20 h, amb els diumenges i festius gratuïts.
[divider]
El temps màxim d’estacionament és d’1 hora 30 minuts, a excepció del sector de “Can Maitanquis” i la zona de la Cambra Agrària (entre Sant Agustí i Lepant) que el temps màxim és de 4 hores.
[divider]
Determinats residents de Mataró poden estacionar de manera gratuïta a determinades franges horàries i places, amb una acreditació que han de sol·licitar a l’Ajuntament.
[divider]
L’objectiu del servei de la zona blava és frenar el volum i la congestió de trànsit a la zona central de la ciutat i potenciar la rotació de vehicles a les zones de més concentració comercial
[divider]
[divider]
Nova zona blava al sector de la Cambra Agrària
[divider]
L’alcalde, Joan Mora, i la regidora de Via Pública, Núria Calpe, han visitat avui el nou aparcament de zona blava que s’ha habilitat al sector de la Cambra Agrària, situat a l’avinguda del Maresme entre els carrers de Lepant i de Sant Agustí.
[divider]
L’empresa municipal PUMSA ha urbanitzat provisionalment aquest àmbit, que està pendent de desenvolupament urbanístic. D’una banda s’ha ampliat la vorera per millorar la mobilitat dels vianants i s’ha creat una nova zona de parada d’autobusos per desencotxar i regular horaris. Així, es descongestiona l’actual parada d’autobusos de la plaça de Miquel Biada.
[divider]
De l’altra, s’ha posat en marxa de forma provisional un estacionament limitat de zona blava, amb accessos pels carrers de Lepant i Sant Agustí i capacitat per a 54 places. Ocupa uns 15 m d’ample i 75 m de llargària i té dos cordons d’aparcament en bateria. El temps màxim d’estacionament és de 4 hores.
[divider]
Les obres han tingut un cost aproximat de 100.000 € (IVA inclòs).
[divider]
[box color=”color3″ icon=”” align=”left”] Dóna’t d’alta del nou sistema de pagament per mòbil [/box]
[divider]

Un protocol clarificarà els criteris per millorar la gestió en les adjudicacions del parc d’habitatges

 [divider]

La Comissió d’Habitatge ha elaborat un esborrany que està obert a aportacions dels grups municipals i altres òrgans

La Comissió d’Habitatge de l’Ajuntament ha elaborat una proposta de protocol per clarificar els criteris d’adjudicació dels habitatges públics de la ciutat destinats a lloguer, amb l’objectiu de fer-ne una gestió més eficaç i transparent. El protocol també s’aplicarà per adjudicar els habitatges d’entitats i particulars que han cedit a l’empresa municipal PUMSA la seva gestió.
El document s’ha presentat aquesta setmana a la Comissió Informativa Municipal de Serveis Territorials i Via Pública i a la Comissió Informativa Municipal de Serveis Personals perquè els grups municipals puguin fer arribar al govern les seves consideracions. També s’ha enviat a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i aquest divendres es preveu presentar-lo a la Comissió especial mixta per prevenir i evitar desnonaments.
Tipologia d’habitatges
El protocol descriu els diferents tipus d’habitatges que estan gestionats per PUMSA:
1. Habitatges amb protecció oficial (HPO) propietat de PUMSA. Es poden destinar a dos tipus de lloguer:
– L’establert segons el preu protegit marcat pel Pla d’Habitatge en funció del qual es van qualificar (en aquest cas s’adjudiquen mitjançant la Llista Única, registre unificat de PUMSA).
– El lloguer social, adjudicats a proposta del Servei de Benestar Social amb un preu màxim en funció de la capacitat econòmica (no superior al 30% dels ingressos de la unitat familiar) i d’acord criteris fixats per la Comissió d’Habitatge.
2. Habitatges de la Borsa de Lloguer: poden ser habitatges públics, propietat de PUMSA, o habitatges de propietaris privats que han cedit la seva gestió. Els públics s’adjudicaran segons els requisits de la Borsa de Lloguer via Llista Única, o com a lloguers socials a proposta de Benestar Social i d’acord criteris fixats per la Comissió d’Habitatge. Pel que fa als privats, s’adjudicaran segons els criteris de la Borsa de Lloguer però mitjançant un llistat propi també de PUMSA, no mitjançant la Llista Única com es feia fins ara.
3. Habitatges socials: són propietat de l’Ajuntament, i es destinen exclusivament a cobrir necessitats d’habitatge mitjançant lloguer social. S’adjudiquen a proposta del Servei de Benestar Social en funció de la capacitat econòmica (lloguer no superior al 30% dels ingressos de la unitat familiar) i d’acord criteris fixats per la Comissió d’Habitatge. També s’inclouen en aquest grup els habitatges que provenen de les entitats financeres. En aquest cas, els criteris i preu del lloguer els estableix l’entitat, i el Servei de Benestar Social emet informe per acreditar la situació de vulnerabilitat de la família candidata.
4. Habitatges de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya: són adjudicats mitjançant el Reglament de la Mesa de valoració per a l’adjudicació d’habitatges de la Generalitat de Catalunya per situacions d’emergències socials i altres casos amb necessitats especials, que determina també els criteris d’accés i el preu del lloguer.
Millores en els procediments d’adjudicació
La proposta de protocol estableix els criteris i procediments d’adjudicació per a cada tipologia d’habitatge.
En el cas dels habitatges públics propietat de PUMSA que s’adjudiquen mitjançant la Llista Única (HPO i Borsa de Lloguer), s’han millorat els procediments per garantir la transparència i que els processos d’adjudicació quedin ben documentats. Quan hi hagi un pis disponible el programa informàtic adjudicarà l’habitatge després de creuar les dades del llistat de sol·licitants tenint en compte els criteris d’ordre d’inscripció, tipologia familiar i ingressos familiars. La llista que en sortirà es farà pública penjant-la al tauler d’anuncis de les oficines d’Habitatge de l’Ajuntament, al web municipal i al de PUMSA.
Si es compleixen tots els requisits, PUMSA contactarà sempre amb la primera persona de la llista preferentment per SMS o, si no és possible, trucada telefònica. El sol·licitant tindrà 3 dies hàbils per adreçar-se a les oficines d’Habitatge i acceptar o renunciar al pis. Si no s’hi adreça, se l’enviarà una carta certificada amb acusament de rebut i, si en 3 dies hàbils més des de la seva recepció no hi acudeix, la seva sol·licitud serà donada de baixa.
El protocol també estableix els tipus de contracte per a cada tipologia d’habitatge i la seva durada i, per últim, fixa les accions a emprendre davant possibles impagaments.
[divider]

Una comissió de seguiment fomentarà la transparència en l’adjudicació de pisos de lloguer amb protecció oficial de PUMSA

 [divider]

El Ple municipal va aprovar ahir la creació d’una comissió de seguiment per a l’adjudicació dels habitatges de protecció oficial en règim de lloguer de PUMSA.
El nou òrgan de participació estarà presidit per l’alcalde, el secretari serà el de l’Ajuntament, i com a vocals en formaran part la presidenta de PUMSA, el president de l’àrea de Serveis Personals de l’Ajuntament, un representant de cada grup municipal, un representant de la Federació d’Associacions de Veïns de Mataró, un representant de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca, el defensor del ciutadà i un representant de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.
Els objectius d’aquest nou òrgan de participació seran:
– Fomentar la transparència en els processos d’adjudicacions d’habitatges de protecció oficial.
– Realitzar un seguiment de les accions iniciades per avaluar els procediments en vigor.
– Formular propostes i suggeriments en relació a l’adjudicació d’habitatges públics de lloguer.
En el moment de la seva constitució, la comissió decidirà la periodicitat de les reunions ordinàries. En qualsevol cas, es reunirà amb caràcter extraordinari sempre que sigui convocada per l’alcalde.
L’alcalde, Joan Mora, ja va anunciar el passat 21 de novembre la creació de la comissió arran de detectar-se l’adjudicació per part de l’exgerent de PUMSA, César Fernández, d’un pis de lloguer amb protecció oficial al seu fill.
[divider]

L’alcalde portarà a la Fiscalia l’adjudicació d’un pis de lloguer social al fill de l’exgerent de PUMSA

 [divider]

L’alcalde, Joan Mora, ha anunciat avui en roda de premsa que presentarà una denúncia davant la Fiscalia per l’adjudicació per part de l’exgerent de PUMSA, César Fernández, d’un pis de lloguer social al seu fill.
L’alcalde ha comparegut davant dels mitjans de comunicació un cop ha tingut l’informe encarregat el 13 de novembre al secretari de l’Ajuntament sobre possibles adjudicacions irregulars de pisos d’HPO a persones que, o bé no estaven a la Llista única de sol·licitants d’habitatge de lloguer social, o no els tocava encara accedir a un pis per la seva posició a la llista d’espera.
Joan Mora ha dit que el fill de l’exgerent de PUMSA “no constava en cap dels registres de sol·licitants” i que, segons l’informe del secretari, César Fernández “tenia l’obligació d’abstenir-se” en l’adjudicació del contracte de lloguer. Per aquest motiu, considera que “el contracte és nul de ple dret”, per la qual cosa posarà el cas en mans de la Fiscalia per si se’n deriva algun delicte penal, i ha anunciat que l’Ajuntament reclamarà el pis.
L’alcalde també ha anunciat l’obertura d’un expedient informatiu per investigar totes les adjudicacions de pisos des de l’any 2007, i ha nomenat instructor el coordinador general de l’Ajuntament i secretària a la cap de la unitat jurídica de Via Pública.
El proper dilluns, 24 de novembre, a les 16.00 h, l’alcalde, Joan Mora, ha convocat a representants de tots els grups municipals, al Defensor del ciutadà, la Federació d’Associacions de Veïns de Mataró, la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca i l’Agència Catalana de l’Habitatge i d’altres entitats implicades en matèria d’habitatge per explicar-los que proposarà al proper Ple la creació d’una comissió de seguiment per vetllar per la transparència en aquest cas.
Finalment, l’alcalde ha anunciat que a principis de la setmana que ve es contractaran els serveis d’una auditoria de legalitat per revisar els prop de 600 expedients d’adjudicació de pisos d’HPO dels últims 7 anys, amb la voluntat que estigui finalitzada en aproximadament 15 dies.
[divider]

L’Ajuntament avançarà aquest any 4,7 milions més del deute pendent amb FCC per l’edifici El Rengle

 

Perspectiva de l'edifici El Rengle, amb façana a la carretera de Barcelona (N-II). Foto: PUMSA

Foto: Perspectiva de l’edifici El Rengle, amb façana a la carretera de Barcelona (N-II).

[divider]

El Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir una proposta per avançar a FCC Construcción SA una part del pagament del deute contret per la construcció de l’edifici d’usos terciaris El Rengle. En concret, l’Ajuntament es compromet a pagar abans del 31 de desembre del 2014 4.732.473,88 €, una xifra que se suma al que ja ha abonat a la constructora enguany en el marc de l’acord aprovat amb la mateixa al març passat (2.707.526,12€).
El fet de saldar enguany 7.440.000 € del deute amb FCC -que puja en total 21.660.208,96 € més interessos- repercutirà positivament en l’acord general signat al març amb FCC, ja que l’Ajuntament es beneficiarà d’una quitança de 500.000 € en el darrer pagament anual compromès. A més, es modifica el període de càlcul d’interessos de demora, que suposarà un estalvi d’uns 365.000 €. L’interès anual d’ajornament serà l’Euribor més el 3,5 %.
Durant els propers 4 anys es pagaran anualment a la constructora 2.842.041,79 € i l’any 2019 la quantitat serà inferior, 2.342.041,79 €.
L’avançament dels diners per part de l’Ajuntament és possible perquè l’administració local ha trobat finançament extern a través de tres entitats bancàries (4,4 milions del BBVA, 2 milions de Bankia i 1 de Caixa Bank), operacions de préstec a llarg termini (10 anys) que també es van aprovar ahir al Ple i per a les quals l’Ajuntament sol·licitarà autorització al Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat.
[divider]
Antecedents del deute de l’edifici del Rengle
[divider]
L’empresa municipal d’urbanisme PUMSA va adjudicar al juliol de 2007 a FCC la construcció d’un edifici d’usos terciaris al sector del Rengle. Les obres, acabades al maig de 2010, van generar un deute de 21.660.208,96 € més interessos que, calculats des de l’1 de maig de 2012 (3 mesos després de la data d’entrada de la factura), pujarien a un total de 23.934.530,90 €. PUMSA ja va liquidar l’IVA corresponent per aquests treballs durant el 2012. Als pactes signats al març ja es va obtenir una rebaixa de 2.274.321,94 €, equivalent als interessos, de manera que la quantitat total a pagar quedava en 21.660.208,96 €.
La factura per la construcció de l’edifici no va poder acollir-se a cap de les tres fases del Pla de pagament a proveïdors de l’Estat, motiu pel qual l’Ajuntament i PUMSA van optar per la negociació directa amb la constructora. Al març del 2014 les parts van signar un acord de pagaments anuals, que serà el que es modificarà ara amb la nova proposta d’acord aprovada pel Ple de l’Ajuntament.
El document se signarà properament amb FCC i amb PUMSA. En total, les diferents negociacions fetes amb la constructora hauran suposat una rebaixa superior als 3 milions d’euros.
[divider]
[divider]

Pumsa inicia les obres de la nova zona de desencotxament d’autobusos a l’avinguda del Maresme

 

obres_av_maresme_web
[divider]

Aquesta setmana l’empresa Promocions Urbanístiques de Mataró, SA ha iniciat les obres d’ampliació de la vorera de l’avinguda del Maresme, entre els carrers de Lepant i de Sant Agustí, i la formació d’un reclau perquè els autobusos que circulen en sentit Barcelona l’utilitzin com a zona de desencotxament de viatgers i parada de regulació.

Els treballs tenen com a objectiu descongestionar la parada d’autobusos situada a la plaça de Miquel Biada, davant de l’estació de Renfe.

Les obres afecten a terrenys del sector de la Cooperativa Agrària –pendent de desenvolupament urbanístic-, on es retirarà la tanca existent, s’ampliarà la vorera amb els mateixos criteris de la resta de l’avinguda del Maresme i es crearà la nova zona de parada d’autobusos.

El projecte també preveu crear, de forma provisional, un estacionament limitat de zona blava amb capacitat per a 58 places.

Les obres s’ha adjudicat a l’empresa Vialitat i Serveis, SL. Tindran un cost aproximat de  100.000 € (IVA inclòs) i es preveu que finalitzin abans que acabi l’any.

En relació a les afectacions al trànsit, es preveu que a mitjan d’aquesta setmana sigui necessari el tall del carrer de Sant Agustí entre el carrer de Federico Carlo Gravina i l’avinguda del Maresme per fer la connexió del clavegueram.

També es preveu que al desembre, durant aproximadament una setmana, sigui necessari tallar al trànsit un carril de l’avinguda del Maresme en sentit Barcelona per executar les obres d’ampliació.

 

[divider]
[divider]

L’Oficina Local d’Habitatge tramita 624 sol·licituds d’ajuts al lloguer

[mark color=”color1″]Foto: Atenció al públic de l’Oficina Local d’Habitatge. [/mark]

Atenció al públic de l’Oficina Local d’Habitatge. Foto: PUMSA
[divider]

El passat 31 d’octubre va finalitzar el període per tramitar les sol·licituds d’ajuts pel pagament del lloguer. La convocatòria ha tingut dos terminis de presentació segons el tipus de sol·licitant.
Aquests ajuts els ofereix l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i, a Mataró, els gestiona l’empresa municipal PUMSA, mitjançant l’Oficina Local d’Habitatge.
A aquesta convocatòria s’hi podien acollir tres tipus de sol·licitants:
– persones que ja en van ser beneficiàries l’any passat, per tal de renovar la prestació (termini finalitzat el 13 de juny),
– persones que van presentar la sol·licitud de prestació l’any 2013 i se’ls va denegar per manca de pressupost (termini finalitzat el 13 de juny),
– persones amb contractes de lloguer obtinguts a partir de l’1 de gener de 2013 a través de les borses de mediació per al lloguer social i els llogaters d’habitatges gestionats per administracions públiques, excepte si són de l’Agència de l’Habitatge (termini finalitzat el 31 d’octubre).
Durant aquesta convocatòria, PUMSA ha tramitat un total de 624 sol·licituds, de les quals, 432 són renovacions, 141 són sol·licituds que havien quedat fora de pressupost el 2013 i 51 corresponen a nous sol·licitants amb contractes obtinguts a través de borses de mediació o administracions públiques.
L’objectiu d’aquests ajuts és facilitar l’accés a l’habitatge als ciutadans i ciutadanes de Mataró amb dificultats econòmiques i evitar l’exclusió social per motius residencials, amb especial atenció a les famílies monoparentals i dones en situació de violència de gènere.
Són prestacions per fer front al pagament del lloguer de les unitats de convivència que tinguin ingressos baixos o moderats, i van des d’un import mínim de 20 euros fins un màxim de 240 euros per antics perceptors, i de 20 a 200 euros per a nous beneficiaris. Els ajuts per al pagament del lloguer van destinats a les persones físiques residents a Catalunya que siguin titulars d’un contracte de lloguer d’un habitatge destinat a domicili habitual i permanent i que acompleixin una sèrie de requisits.
[divider]
[divider]

L’Ajuntament de Mataró investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de pisos amb protecció oficial

 [divider]

L’Ajuntament de Mataró ha obert una investigació per aclarir possibles irregularitats en l’adjudicació per part de l’exgerent de l’empresa municipal PUMSA d’almenys 6 pisos amb protecció oficial en règim de lloguer. Les adjudicacions s’haurien efectuat entre els anys 2009 i 2013 a persones que o bé no estaven a la llista única de sol·licitants d’habitatge de lloguer social o no els tocava encara accedir a un pis per la seva posició a la llista d’espera.
El Consell d’Administració de PUMSA va ser informat dimecres 12 de novembre dels fets detectats, que ahir es van posar també en coneixement de la Junta de Portaveus de l’Ajuntament.
L’Ajuntament revisarà totes les adjudicacions de pisos socials que han tingut lloc en els últims quatre anys i la presidenta de PUMSA, Montserrat Rodríguez, ha donat ordres perquè es revisin els controls interns de l’empresa municipal pel que fa al sistema d’adjudicació dels habitatges.
D’altra banda, l’alcalde, Joan Mora, ha demanat al secretari municipal un informe que valori les possibles irregularitats i assenyali jurídicament les mesures a emprendre. A més, l’alcalde ha posat els fets en coneixement del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.
Actualment hi ha 349 persones inscrites a la llista única de sol·licitants d’habitatge social a Mataró gestionada per PUMSA, empresa pública que compta amb un parc de 229 habitatges per aquest propòsit.
[divider]