L’alcalde visita el nou aparcament soterrani de la plaça de la Gatassa
L’equipament té 80 places de lloguer i es pot veure durant dues jornades de portes obertes

El nou aparcament de la plaça de la Gatassa promogut per l’empresa municipal Gintra (Gestió Integral del Trànsit de Mataró) ja està acabat.

L’alcalde, Joan Antoni Baron, acompanyat d’altres membres del consistori, ha visitat oficialment aquest matí les instal·lacions amb motiu de la finalització de les obres i, entre les 15 i les 20 hores, l’equipament estarà obert al públic en la primera de les dues jornades de portes obertes programades amb l’objectiu que els residents de la zona coneguin les instal·lacions i puguin fer la reserva de les 80 places disponibles. La segona sessió de portes obertes tindrà lloc demà, 4 de maig, entre les 9 i les 14 hores.

La construcció del nou aparcament de la plaça de la Gatassa l’ha tirat endavant l’empresa municipal d’urbanisme PUMSA a través de l’empresa Construcciones Juanes SA.. L’obra ha suposat una inversió de 1.158.000 euros i respon a l’objectiu de millorar la mobilitat de Mataró, especialment en aquesta zona de Cerdanyola on la majoria d’habitatges no disposen d’aparcament privat per estacionar els seus vehicles. L’interès mostrat pels veïns ha originat l’organització de les jornades de portes obertes, que permetran assignar el lloguer de les places d’aparcament per ordre d’arribada dels interessats.

L’aparcament soterrani té una superfície total de 2.295 m2distribuïts en dues plantes de 1.147,50m2cada una. Les 80 places d’aparcament, que es llogaran per 72,92 euros al mes, es reparteixen a parts iguals a ambdues plantes, una de les quals està adaptada per a persones amb minusvalies.

Un aparcament sense pilars i amb places de 4,5 metres

La funcionalitat i la mida de les places d’aparcament, superior a les que exigeix la normativa vigent, són algunes de les característiques més destacades del nou aparcament. Per tal de facilitar les maniobres d’estacionament i sortida de vehicles, s’han emprat sistemes estructurals que han fet possible edificar-lo sense pilars.

A més, totes les places d’aparcament són de les mateixes dimensions i tenen una llargada de 4,50 m. La distribució de les places respon a la configuració rectangular de l’espai, de manera que a les dues plantes hi ha 23 places a un lateral i 17 a l’altre.

Accessibilitat i seguretat

Els vehicles accediran a l’aparcament a través de la rampa de doble sentit de circulació situada al carrer de Salvador Llanas, cantonada amb carrer de la Gatassa. Els vianants podran accedir a l’aparcament mitjançant l’escala que comunica les dues plantes, i també per l’ascensor adaptat per a minusvàlids de 10 m2 de superfície. A la zona de l’escala d’accés s’ha situat la zona de serveis.

El nou aparcament de la plaça de la Gatassa compleix la normativa actual contra incendis, els controls de qualitat i d’altres normatives relacionades amb les accions del vent, sísmiques, tèrmiques i del terreny.

Inici de les obres de reurbanització de la Plaça

L’empresa municipal PUMSA s’encarrega també de les obres de reurbanització de la plaça de la Gatassa, que acaben de començar i està previst que finalitzin a l’octubre. Amb la reurbanització es recuperarà un espai lúdic per als vianants que comptarà amb zona enjardinada i de jocs infantils i se suprimeixen les barreres arquitectòniques.

La nova plaça de la Gatassa, adjudicada per PUMSA a l”empresa Paviments Martín 1998 S.L. per un import de 422.020,22 euros, està estructurada en dos nivells, comunicats mitjançant una rampa situada al carrer de Salvador Llanas i també amb una escala que connectarà el passatge superior amb el pas central inferior.

El nivell inferior, el més gran, conté l’edicle d’accés a l’aparcament soterrani, la zona d’estada i l’àrea per a jocs infantils on s’hi instal·laran una pèrgola. Al nivell superior es mantindrà el passeig arbrat que dóna accés als comerços de la zona, ampliant-lo a quatre metres d”amplada.

Les obres inclouran l”eixamplament de les voreres del carrer de la Gatassa, milloraran els recorreguts i l”accessibilitat per a vianants, i es soterrarà la xarxa elèctrica que creua l’obra en aquells espais on sigui viable.

PUMSA enderroca les fàbriques de l’illa delimitada pels carrers d’Enric Prat de la Riba, de Floridablanca i d’Antoni Viladomat
L’Ajuntament encarrega a PUMSA la gestió urbanística de l’illa, es duu a terme la reparcel·lació i l’enderroc de les fàbriques existents. En aquest solar s’hi construirà una promoció privada.

L’empresa municipal PUMSA (Promocions Urbanístiques Municipals SA) porta a terme l’enderroc de les edificacions existents a l’illa delimitada pels carrers d’Enric Prat de la Riba, de Floridablanca i d’Antoni Viladomat. Els treballs, que van començar al març, són previs al desenvolupament urbanístic del sector.

PUMSA va adjudicar la redacció del projecte, la direcció de les obres, la coordinació de seguretat i els treballs de demolició a Volconsa Construcción y Desarrollo de Servicios, SA, per un import de 125.454 euros. Està previst que els treballs d’enderroc finalitzin a mitjan maig.

En data 3 d’abril de 2003, el Ple de l’Ajuntament va acordar designar PUMSA administració actuant de l’àmbit UA-d77 “Nau central fàbrica Cabot i Barba/Prat de la Riba-Floridablanca”, per tal de portar la gestió íntegra del desenvolupament urbanístic del planejament.

El Ple va aprovar definitivament la modificació del Pla General en aquest àmbit el 30 d’abril de 2004. L’aprovació definitiva del projecte de reparcel·lació de la unitat d’actuació per part del Ple va tenir lloc el 23 de setembre de 2004.

Per una banda, el planejament contempla una parcel·la privada de 5.334m2 de sostre a l’illa delimitada pels carrers d’Enric Prat de la Riba, de Floridablanca i d’Antoni Viladomat, on es preveu la construcció de tres edificis, un pati interior i la creació d’una servitud d’ús públic entre els carrers d’Enric Prat de la Riba i de Floridablanca.

D’altra banda, la unitat d’actuació contempla una parcel·la de cessió obligatòria i gratuïta a favor de l’Ajuntament, destinada a equipament comunitari. Aquesta parcel·la, de 965m2 de superfície, correspon a la nau central de la fàbrica Cabot i Barba, ubicada al carrer de Cosme Churruca.

Transformació dels usos

Principalment, es transformen els usos industrials previstos per l’àmbit de Prat de la Riba-Floridablanca a residencial, s’estableixen els criteris d’ordenació en el mateix àmbit per tal d’ordenar l’edificabilitat prevista pel Pla General i es traspassa el sostre residencial previst a l’àmbit de la nau central de la fàbrica Cabot i Barba.

També es qualifica com a equipament comunitari la nau central de la fàbrica Cabot i Barba i els seus patis adjacents, catalogada i protegida pel Pla Especial del Patrimoni Arquitectònic de Mataró 1999. Tenint en compte l’existència de diferents equipaments a la zona del sector Prat de la Riba-Floridablanca, es considerà convenient la qualificació com a equipament de la nau central de la fàbrica Cabot i Barba, per tal d’obtenir un equipament en un espai estratègic de la ciutat al front marítim i a prop de l’estació.

PUMSA precisa oficial administrativa

Funcions i responsabilitats:
Gestió administrativa del despatx
Gestions amb companyies de serveis
Gestió amb empreses constructores, instal·lacions i companyies de serveis
Requisits:
FP II – Cicle Formatiu de Grau Superior
Administratiu
Tres anys mínim d’experiència
Edat orientativa 25-40
Programes informàtics: MS Office (Excel, Word). Es valorarà Autocad i MS Project
Preferentment de Mataró o El Maresme
Possibilitat de formació i promoció
Podeu portar el CV a les oficines de l’IMPEM, c/ Herrera 70, 08301 Mataró, enviar-ho per correu postal o per correu electrònic borsatreball@ajmataro.es, a l’atenció de la borsa de treball, referència Pumsa.

PUMSA finalitza la construcció d’una nau industrial al sector de Les Hortes del Camí Ral

L’empresa pública Promocions Urbanístiques de Mataró, S.A. (PUMSA) ha finalitzat les obres d’una nau industrial situada a la cantonada dels carrers de la Bobinadora i de la Cosidora, dins el sector de Les Hortes del Camí Ral. La major part de l’edifici, que té una superfície de 1.985 m2, ha estat adquirit per dues empreses que ja s’allotjaven en aquest sector i que continuen la seva activitat productiva a la ciutat.


Les empreses Triple Onda, S.A. i Sound Lighting Design Solid, S.A. ocuparan el nou edifici. Ambdues empreses van quedar afectades per la urbanització del polígon industrial i continuaran la seva activitat a la ciutat després d’adquirir l’immoble, on gaudiran de millors espais i dels serveis més avançats per al desenvolupament de la seva activitat econòmica.


La construcció de l’edifici, promoguda per PUMSA i adjudicada a Construcciones Juanes SA per concurs públic, es va iniciar a l’abril de 2004 i ha suposat una inversió de 1.159.367 euros.



Característiques de la nau



La nau industrial ha estat projectada per portar-hi a terme tres activitats diferents. Està estructurada en planta baixa (1.301,53 m2), on hi ha la nova seu de les empreses reubicades, i en planta pis amb dos locals (661,60m2 en total) propietat de PUMSA i aparcament amb capacitat per a 17 places.


A la planta baixa, que té dos nivells, s’hi accedeix des dels carrers de la Bobinadora i de la Cosidora. El nivell superior disposa d’un vestíbul principal, zona de treball i vestidors de personal i, en el futur, s’hi preveu fer oficines. El nivell inferior està destinat a magatzem de material i té moll de càrregues a la façana. A més, la nau industrial té un pati principal (778m2) amb un total de nou places d’aparcament, accessos rodats diversos i un accés per a vianants. El pati posterior (243 m2) també disposa d’accés de vianants.


La planta pis té l’accés pel carrer Bobinadora i disposa de dos locals a més d’un aparcament de 539,46 m2 de superfície amb capacitat per a 17 places. Tant el local 1 (298,62 m2) com el local 2 (336,09 m2) tenen una alçada interior mínima de 5 metres.


PUMSA. Concurs redacció del projecte d’enderroc i treballs de demolició de les edificacions UA-78.

Condicions Generals:

Descripció: Projecte d’enderroc i treballs de demolició d’edificacions ubicades al c/ Quintana, c/ Puigblanch i c/ Madóz de Mataró. Volum aparent aproximat de 37.648 m3.

Documentació: es pot recollir a les oficines de PUMSA, c/ de Pablo Iglesias 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró.
Classificació del contractista: empresa autoritzada per l’administració per a la gestió de residus
Presentació d’ofertes: fins a les 13 hores del dia 3 de maig de 2005 a les oficines de PUMSA, c/ de Pablo Iglesias 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró.
Obertura pública d’ofertes: a les 13.30 hores del mateix dia 3 de maig de 2005
Per a més informació: 93 741 56 10

Mataró inaugura dissabte la plaça de Francesc Pi i Margall i la segona fase de l’aparcament del carrer d’Antonio de Solís
La plaça ocupa 1.120 m2 i l’aparcament té 78 places per a residents

L”alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, inaugurarà el proper dissabte 16 d”abril, a les 19.30 hores, la plaça de Francesc Pi i Margall i la segona fase de l”aparcament del carrer d”Antonio de Solís. Els treballs han permès dotar la ciutat amb una nova zona de descans per als veïns i 78 places d”aparcament per a residents que contribuiran a la millora de la mobilitat de la zona.

La plaça de Francesc Pi i Margall

La plaça Pi i Margall queda ubicada a l”interior d”una l”illa urbana, entre els carrers d”Antonio de Solís, d”Antoni de Capmany i de Floridablanca. Els vianants disposen d”un accés pel carrer de Floridabanca i dos rampes-escales als carrers d”Antoni de Capmany (cantó muntanya) i d”Antonio de Solís (cantó mar).

La plaça, ubicada sobre la superfície de l”aparcament, suma un total de 1.120 m2. L”obra es va adjudicar a Construcciones Jordan i ha suposat una inversió de 176.085,62 euros.

Els treballs d”urbanització de la plaça han consistit en la pavimentació de l”espai amb llambordí ceràmic, la instal·lació de jocs infantils, la col·locació de cinc bancs model neoromàntic i d”enllumenat públic, així com l”enjardinament de la zona.

L”aparcament

L”aparcament Solís, promogut per PUMSA i gestionat per GINTRA, ocupa una superfície total de 1664,91 m2 (822.36m2 la primera fase i 842,55m2 la segona) i ha suposat una inversió de 749.679,38 euros.

Les obres de l”aparcament han estat realitzades pel mateix constructor que ha treballat a la urbanització de la plaça Pi i Margall, Construcciones Jordan.

La primera fase de l”aparcament va entrar en funcionament el mes d”octubre de 2002. Llavors es van posar a disposició dels veïns un total 36 places públiques per a residents, a més de 30 de privades corresponents a l”edifici d”habitatges construït aleshores a la zona. Amb la finalització de les obres de la segona fase, l”aparcament s”amplia amb 42 places més (4 de motos), sumant un total de 78 places per a residents.

L”entrada i sortida per a vehicles a l”aparcament s”ha habilitat al carrer d”Antonio de Solís. Les places tindran un preu aproximant de venda de 12.000 euros i un lloguer mensual de 74,25 euros.

L”acte d”inauguració de dissabte inclourà la visita a l”aparcament Solís i una audició de sardanes a càrrec de la Cobla Iluro.

Copcisa serà el soci privat de PUMSA per gestionar les finques de l’empresa municipal dins el desenvolupament del sector Iveco-Renfe-La Farinera/veïnat de Valldeix

L”empresa municipal PUMSA i les societats Copcisa SA i Copcisa Immobiliaria SL constituiran conjuntament una societat d”economia mixta per gestionar les finques propietat de la primera dins el desenvolupament del sector d”Iveco-Renfe-Farinera/veïnat de Valldeix. El Consell d”Administració de PUMSA va aprovar per unanimitat el passat dijous 31 de març l”adjudicació del concurs per a la selecció del soci. L”oferta presentada per Copcisa SA i Copcisa Immobiliaria SL és la més avantatjosa per l”empresa municipal.

Al concurs es van presentar les següents empreses: Copcisa Immobiliaria SL/Copcisa SA, Landscape Espais Promicons SL, Inversions Doraimon SL/Caixa d”Estalvis Laietana, Vallehermoso División Promoción SAU, FCC Construcción SA/COPISA SA.

La modificació puntual del Pla General, aprovada inicialment el 9 de setembre de 2004, delimitava un sector discontinu anomenat Iveco-Renfe-Farinera/veïnat de Valldeix. En aquest àmbit, la societat municipal PUMSA és propietària de dues finques amb una superfície total de 31.300 m2, adquirides a IVECO i les quals existeixen 15.750 m2 construïts corresponents a naus i edificis industrials, així com de la totalitat dels terrenys del sistema general discontinu situats al veïnat de Valldeix.

Aquests terrenys seran venuts a la nova empresa d”economia mixta a constituir, d”acord a la decisió presa pel Consell d”Administració de PUMSA el 21 de setembre de 2004 que, entre les diferents alternatives de gestió d”aquestes propietats, va triar la constitució d”una societat d”economia mixta. La societat mixta tindrà una participació del 50% del capital de PUMSA i l”altre 50% capital privat. El capital social de la futura societat serà de 12 milions d”euros, dels quals 6 milions d”euros els aportarà PUMSA.

La societat mixta, purament instrumental, participa en el procés urbanístic com qualsevol altre propietari del sector, abonant els costos d”urbanització que li correspongui. PUMSA mantindrà, però, el control de la gestió del sector en base a l”acord municipal que l”anomena administració actuant.

Es preveu que el procés de gestió i execució urbanística tingui una durada aproximada de dos anys. Un cop passat aquest procés, s”efectuarà la dissolució de la societat mixta, procedint cada part a la promoció dels habitatges pertinents. A l”àmbit es faran aproximadament 325 habitatges lliures i 11.000 m2 de sostre terciari que promourà COPCISA Immobiliaria S.L., així com 135 habitatges protegits que promourà PUMSA.

El desenvolupament urbanístic i immobiliari del sector aportarà a la ciutat equipaments comunitaris, entre ells una nova escola, 1.300 habitatges, dels quals 390 seran de protecció oficial, espais lliures i zones verdes.

PUMSA comença la reurbanització de la plaça de la Gatassa
Els treballs tenen un termini d’execució de cinc mesos

L”empresa municipal d”urbanisme, PUMSA, comença demà les obres de reurbanització de la plaça de la Gatassa, que es construirà a sobre de l”aparcament subterrani de 80 places que actualment està en obres en aquesta zona del barri de Cerdanyola.

La nova plaça tindrà dos nivells, donat el pendent que presenta el terreny, que és de més de cinc metres entre el punt més elevat i el més baix. L”espai públic quedarà delimitat pels carrers de Salvador Llanas i de la Gatassa i per un bloc de pisos adjacent. Les obres inclouran l”eixamplament de les voreres del carrer de la Gatassa, així com la millora dels recorreguts i l”accessibilitat per a vianants a la plaça, suprimint les barreres arquitectòniques.

Una plaça enjardinada amb dos nivells

L”àmbit de la reurbanització és de 2.897 m2, dels quals 1.789 m2 corresponen directament a la plaça pública enjardinada.

La nova plaça de la Gatassa tindrà dos nivells comunicats a través d”una rampa situada a la cantonada amb el carrer de Salvador Llanas. El nivell inferior serà el més gran, contindrà l”edicle d”accés a l”aparcament subterrani i tindrà una zona d”estada i una altra de jocs infantils. Al nivell superior es mantindrà el passeig arbrat que dóna accés als comerços de la zona, ampliant-lo a quatre metres d”amplada.

El projecte representa una actuació important pel que fa a la jardineria, que comptarà amb xarxa de reg automatitzada. En l”àmbit concret de la plaça hi haurà 25 arbres: es transplantaran les dues palmeres que ja existien i es posaran 6 exemplars de mèlia, 6 d”acàcia taperera i 11 de xicranda. D”altra banda, al passatge per a vianants es plantaran 9 exemplars de ginkgo, i tres ginkgo més a les voreres del carrer de Gatassa, on també hi haurà 5 fotímies. També hi haurà jardineres amb juníperus i es farà una estesa de triturat d”escorça de pi tant a les jardineres com als escossells dels arbres.

La zona central d”estada es pavimentarà amb llambordí ceràmic i es completarà amb la plantació dels nous arbres i plantes tapissants, a més de transplantar les palmeres. En canvi, la zona de jocs infantils serà de sauló i quedarà delimitada per una tanca de protecció i pel mur de la rampa que separa els dos nivells. Concretament, en aquest indret es col·locaran 3 balancins sobre molles (un d”ells per a infants amb mobilitat reduïda), 2 tobogans i un gronxador doble.

Pel que fa a la resta de paviments que es faran servir, està previst que les zones de pas de vianants i la rampa siguin de pedra artificial abuixardada i que les voreres que envolten la plaça siguin de panot.

El nou enllumenat consistirà en dos tipus de llums: columnes amb esfera als perímetres i un altre tipus de columnes de llum (tipus Sant Oleguer) a l”interior de la plaça i al passatge de vianants.

Finalment, es col·locarà nou mobiliari urbà consistent en bancs de fusta d”Iroko, papereres metàl·liques i una font.

L”adequació de les voreres perimetrals de la plaça, on es construiran guals per suprimir barreres arquitectòniques, permetrà a la companyia Aigües de Mataró revisar prèviament els trams de canonades que passen per sota i fer les adequacions que siguin necessàries. Pel que fa a la resta de serveis, està previst eliminar la xarxa d”electricitat aèria que creua l”àmbit de l”obra, grapant els cables a les façanes i soterrant aquells trams on sigui possible.

Les obres de la plaça han estat adjudicades per PUMSA a l”empresa Paviments Martín 1998 SL, per un import de 422.020,22 euros. Els treballs tenen una durada prevista de 5 mesos.

L”aparcament soterrani

El proper mes d”abril està previst l”acabament de les obres de l”aparcament soterrani, que van començar a l”octubre de 2003. El nou aparcament té dues plantes i oferirà 80 places en règim de lloguer per a residents. La superfície total construïda és de 2.295 m2, 1.147,5 m2 per cadascuna de les plantes.

L”accés per a vehicles s”ha situat en un dels extrems de la plaça de la Gatassa, a la cantonada del carrer de Salvador Llanas amb el carrer de la Gatassa. L”accés per a vianants, amb ascensor adaptat per a minusvàlids, queda integrat a dins de la plaça.

Les obres de l”aparcament van ser adjudicades per PUMSA a l”empresa Construcciones Juanes SA., i han suposat una inversió de 1.158.000 euros.

Enllaços:

PUMSA adjudica la redacció de l’avantprojecte de l’illa d’equipaments del Rengle i la futura seu del Tecnocampus al despatx d’Oriol Bohigas

Ahir, 24 de febrer, el consell d”administració de l”empresa municipal d”urbanisme PUMSA va acordar l”adjudicació definitiva de la redacció d”un avantprojecte del conjunt de l”ordenació de l”illa d”equipaments del Rengle, la futura seu del Tecnocampus i la redacció d”un projecte bàsic de l”edifici de Serveis a la innovació i l”aparcament a MBM Arquitectes SL, equip encapçalat pel prestigiós arquitecte Oriol Bohigas.

El sector del Rengle està situat en una de les principals entrades de Mataró, paral·lel a la N-II, proper a la Via Sèrgia que prové de la C-60, i davant de la sortida l”A-19.

El Rengle es convertirà en un reclam i un element distintiu de la ciutat i acollirà el Parc TCM (Parc Tecnològic TCM) com a espai motor de la ciutat digital, on convergiran els centres de coneixement (universitat i centres de recerca i desenvolupament), els serveis a la innovació, on centres tecnològics, incubadora, centre de reunions, amb una capacitat de 250- 300 persones, i altres conformaran un conglomerat de serveis a les empreses i de connexió amb el món empresarial. L”objectiu és impulsar la competitivitat del nostre teixit empresarial a la vegada que acollir i potenciar nous sectors productius vinculats a la innovació, la recerca, les activitats intensives en coneixement i en tecnologia.

PUMSA treballarà, en col·laboració i seguint el programa fixat per TecnoCampus Mataró, amb MBM ARQUITECTES. MBM ARQUITECTES va ser fundat per Josep Martorell i Oriol Bohigas l”any 1951. L”any 1962 s”hi va incorporar David Mackay i l”any 2000 Oriol Capdevila i Francesc Gual. Té la seva seu a Barcelona, i ha projectat i realitzat, durant els últims 45 anys, més de 500 projectes d”arquitectura, urbanisme i disseny, molts d”ells a Catalunya però, també, a Mèxic, França, Alemanya, Holanda, Itàlia, Brasil, Anglaterra, etc.

Ha guanyat nombrosos concursos nacionals i internacionals i s”ha implicat en la recuperació del paper de l”arquitecte en el disseny de la ciutat. Aquesta tasca ha resultat particularment eficaç en la reconstrucció dels espais públics de Barcelona durant la primera dècada democràtica i en la preparació dels Jocs Olímpics de Barcelona el 1992. Han estat els responsables directes del disseny de la Vila Olímpica i del Port Olímpic, que han possibilitat l”obertura de la ciutat de Barcelona al Mediterrani.

Inici d’obres de reurbanització de la plaça de la Gatassa
Les obres tindran una durada de 5 mesos.

El dilluns 7 de març l”empresa pública municipal PUMSA (Promocions Urbanístiques de Mataró, SA) comença les obres del Projecte de reurbanització de la plaça de la Gatassa.

Les obres estan adjudicades a l”empresa PAVIMENTS MARTÍN 1998, SL, i tenen una durada prevista de 5 mesos.

El pressupost d”adjudicació és de 422.020,22.- € IVA inclòs.

Els encarregats de la direcció facultativa són l”arquitecta municipal Anna Llop i l”arquitecte tècnic municipal Pere Contreras, i coordinarà les obres en Lluís Gibert, cap del Servei d”Obres.

Mataró, 21 de febrer de 2005

LA CONSELLERA DELEGADA D”OBRES

Montserrat López Figueroa