El regidor d’Urbanisme, Arcadi Vilert, ha presentat avui en roda de premsa el Pla de Millora Urbana que detalla el desenvolupament urbanístic previst per al sector de la ronda de Barceló i l’illa de la fàbrica Fàbregas i de Caralt.
El Pla de millora s’adequa als criteris establerts per la modificació puntual del Pla General d’Ordenació, que el Ple va aprovar provisionalment el passat desembre amb els objectius de potenciar la ronda com a eix cívic de connexió amb el port, i d’implantar una gran superfície comercial a l’àmbit de l’illa Fàbregas i de Caralt. El Pla de millora està subordinat a l’aprovació definitiva de la modificació del Pla General a aquest àmbit per part de la Direcció General d’Urbanisme de la Generalitat de Catalunya, ara en tràmit.
Àmbit afectat
El Pla de millora afecta a un sector discontinu que ocupa una superfície total de 39.711 m2, un total de 6 illes d’edificis, i que està dividit en els següents àmbits:
- 30.082 m2 corresponen a la ronda de Barceló
- 9.629 m2 corresponen a l’illa situada entre el carrer de Miquel Biada, el carrer i el passatge de José Maria Torrijos i la ronda d’Alfons XII, on es troba la fàbrica Fàbregas i de Caralt, una antiga paperera que data de 1920. La nau principal, els cossos de porteria i accés a la fàbrica i la xemeneia del conjunt estan protegits pel Pla Especial del Patrimoni Arquitectònic de Mataró.
Descripció de l’ordenació prevista
A l’àmbit de la ronda de Barceló, el Pla de millora preveu l’eixamplament del carrer fins aconseguir una amplada de 30 metres. La calçada de la ronda tindrà 2 carrils de 3 metres d’amplada per a cada sentit de circulació. A més, hi haurà una franja a cada banda per les zones de càrrega i descàrrega i d’estacionament.
A tot el llarg de la ronda es crearà un porxo en voladís a banda i banda del carrer, que tindrà una amplada total de 4 metres, format per la reculada de les façanes de la planta baixa dels edificis.
Els edificis no superaran les 6 plantes d’alçada a la ronda de Barceló. En el cas dels que facin façana amb el Camí Ral, no superaran les 5 plantes els que s’edifiquin al tram més proper al carrer de la Cooperativa, i les 3 plantes d’alçada els que se situïn més a prop del carrer de Josep Abril. Els blocs alineats amb la ronda de Barceló podran tenir a més uns edicles de 2 plantes més d’alçada però que quedaran retirats cap a l’interior respecte a la façana.
Les plantes baixes dels nous edificis es destinaran a usos diferents als d’habitatge, com poden ser usos comercials o d’oficines.
A la cantonada de la ronda amb l’avinguda del Maresme es preveu la construcció d’una torre de 80 metres d’alçada i entre 20 i 25 plantes, que podrà tenir usos residencials, hotelers, d’oficines o comercials, amb la creació d’una plaça a dos nivells, un primer situat a nivell de la ronda i l’altre connectat amb la rampa del futur pas soterrat de vianants del port. Aquest pas soterrat, previst per la modificació del Pla General a l’àmbit, permetrà la connexió entre la ronda i la part central del port, passant per sota de l’avinguda del Maresme, les vies del tren i el passeig Marítim.
Els interiors de les dues illes centrals de la ronda preveuen l’espai necessari per a la ubicació de dos equipaments, cadascun d’ells amb una zona verda.
A l’àmbit de l’illa Fàbregas i de Caralt, el Pla de millora preveu l’establiment d’un centre comercial de gran superfície, en contacte amb l’entorn del carrer de Miquel Biada.
Està previst que dos plans especials d’integració volumètrica concretin, en el primer cas, l’ordenació del conjunt de l’illa de la torre de la ronda de Barceló, i en el segon les infrastructures de mobilitat associades a la implantació del centre comercial, així com l’ordenació arquitectònica de la gran superfície i la seva integració amb els edificis i elements catalogats de la fàbrica Fàbregas i de Caralt.
Les dades
El Pla de millora preveu destinar un 45,48% (18.062 m2) de la superfície de l’àmbit a sòl públic i un 54,52% (21.649 m2) a sòl privat. Dels 95.195 m2 de sostre edificable total, 55.999 m2 es destina a usos residencials, 29.076 m2 a usos terciaris i 10.120 m2 a ús comercial. Un total de 20.864 m2 del sostre terciari correspondran al centre comercial.
En total es preveu la construcció de 684 habitatges a tot l’àmbit, dels quals 43 estaran ubicats a l’àmbit de l’illa Fàbregas i de Caralt i la resta a l’àmbit de la ronda.
Pel que fa la tipologia dels habitatges, 460 seran de renda lliure (70%), 149 de protecció pública (20%), i 75 de preu concertat (10%).
Pel que fa a l’estacionament, es preveuen 305 places amb la construcció d’un aparcament públic soterrat a la ronda de Barceló i 2.231 places privades de pàrking corresponents al total d’edificis del nou sector. En aquestes últimes s’inclouen les previstes per al centre comercial, que es calcula tindrà unes necessitats d’aparcament de 900 places.
El Pla de Millora Urbana de la ronda de Barceló i l’illa Fàbregas i de Caralt desenvoluparà 39.711 metres quadrats
/in PUMSA/by Dept. TècnicEl regidor d’Urbanisme, Arcadi Vilert, ha presentat avui en roda de premsa el Pla de Millora Urbana que detalla el desenvolupament urbanístic previst per al sector de la ronda de Barceló i l’illa de la fàbrica Fàbregas i de Caralt.
El Pla de millora s’adequa als criteris establerts per la modificació puntual del Pla General d’Ordenació, que el Ple va aprovar provisionalment el passat desembre amb els objectius de potenciar la ronda com a eix cívic de connexió amb el port, i d’implantar una gran superfície comercial a l’àmbit de l’illa Fàbregas i de Caralt. El Pla de millora està subordinat a l’aprovació definitiva de la modificació del Pla General a aquest àmbit per part de la Direcció General d’Urbanisme de la Generalitat de Catalunya, ara en tràmit.
Àmbit afectat
El Pla de millora afecta a un sector discontinu que ocupa una superfície total de 39.711 m2, un total de 6 illes d’edificis, i que està dividit en els següents àmbits:
Descripció de l’ordenació prevista
A l’àmbit de la ronda de Barceló, el Pla de millora preveu l’eixamplament del carrer fins aconseguir una amplada de 30 metres. La calçada de la ronda tindrà 2 carrils de 3 metres d’amplada per a cada sentit de circulació. A més, hi haurà una franja a cada banda per les zones de càrrega i descàrrega i d’estacionament.
A tot el llarg de la ronda es crearà un porxo en voladís a banda i banda del carrer, que tindrà una amplada total de 4 metres, format per la reculada de les façanes de la planta baixa dels edificis.
Els edificis no superaran les 6 plantes d’alçada a la ronda de Barceló. En el cas dels que facin façana amb el Camí Ral, no superaran les 5 plantes els que s’edifiquin al tram més proper al carrer de la Cooperativa, i les 3 plantes d’alçada els que se situïn més a prop del carrer de Josep Abril. Els blocs alineats amb la ronda de Barceló podran tenir a més uns edicles de 2 plantes més d’alçada però que quedaran retirats cap a l’interior respecte a la façana.
Les plantes baixes dels nous edificis es destinaran a usos diferents als d’habitatge, com poden ser usos comercials o d’oficines.
A la cantonada de la ronda amb l’avinguda del Maresme es preveu la construcció d’una torre de 80 metres d’alçada i entre 20 i 25 plantes, que podrà tenir usos residencials, hotelers, d’oficines o comercials, amb la creació d’una plaça a dos nivells, un primer situat a nivell de la ronda i l’altre connectat amb la rampa del futur pas soterrat de vianants del port. Aquest pas soterrat, previst per la modificació del Pla General a l’àmbit, permetrà la connexió entre la ronda i la part central del port, passant per sota de l’avinguda del Maresme, les vies del tren i el passeig Marítim.
Els interiors de les dues illes centrals de la ronda preveuen l’espai necessari per a la ubicació de dos equipaments, cadascun d’ells amb una zona verda.
A l’àmbit de l’illa Fàbregas i de Caralt, el Pla de millora preveu l’establiment d’un centre comercial de gran superfície, en contacte amb l’entorn del carrer de Miquel Biada.
Està previst que dos plans especials d’integració volumètrica concretin, en el primer cas, l’ordenació del conjunt de l’illa de la torre de la ronda de Barceló, i en el segon les infrastructures de mobilitat associades a la implantació del centre comercial, així com l’ordenació arquitectònica de la gran superfície i la seva integració amb els edificis i elements catalogats de la fàbrica Fàbregas i de Caralt.
Les dades
El Pla de millora preveu destinar un 45,48% (18.062 m2) de la superfície de l’àmbit a sòl públic i un 54,52% (21.649 m2) a sòl privat. Dels 95.195 m2 de sostre edificable total, 55.999 m2 es destina a usos residencials, 29.076 m2 a usos terciaris i 10.120 m2 a ús comercial. Un total de 20.864 m2 del sostre terciari correspondran al centre comercial.
En total es preveu la construcció de 684 habitatges a tot l’àmbit, dels quals 43 estaran ubicats a l’àmbit de l’illa Fàbregas i de Caralt i la resta a l’àmbit de la ronda.
Pel que fa la tipologia dels habitatges, 460 seran de renda lliure (70%), 149 de protecció pública (20%), i 75 de preu concertat (10%).
Pel que fa a l’estacionament, es preveuen 305 places amb la construcció d’un aparcament públic soterrat a la ronda de Barceló i 2.231 places privades de pàrking corresponents al total d’edificis del nou sector. En aquestes últimes s’inclouen les previstes per al centre comercial, que es calcula tindrà unes necessitats d’aparcament de 900 places.
Execució de les obres de rehabilitació de l’edifici Cafè de Mar de Mataró
/in Concursos/by Dept. TècnicPressupost de licitació: 986.461,68 € IVA inclòs
Termini d’execució: 11 mesos
Documentació: Oficines de PUMSA, c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, Mataró
http://www.pumsa.com/cafedemar
Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 15 de març de 2006, a les oficines PUMSA
Obertura pública de pliques: a les 13 h del mateix dia 15 de març, a les oficines PUMSA
Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10
PUMSA exposa les 47 obres participants al concurs públic per a l’edificació de l’illa de Can Cruzate
/in PUMSA/by Dept. TècnicL’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró (PUMSA) exposa des d’avui 15 de febrer a l’Edifici de Vidre (carrer de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, de dilluns a divendres de 7h a 21h i dissabtes de 10h a 13h.) les 47 propostes participants al concurs d’idees per a l’edificació de l’illa de Can Cruzate. El jurat del concurs públic, que ha declarat desert el primer premi, ha concedit tres accèssits amb consideració de finalistes i una quarta proposta ha rebut una menció especial.
La mostra consta de 140 plafons, que recullen les diferents propostes presentades. Els treballs estaran exposats fins el 3 de març.
Ahir el Consell d’Administració de PUMSA va aprovar la decisió que la Mesa de Contractació del concurs ha fet un cop estudiada la decisió del jurat. “Ens mou la llum”, “Projectar el buit” i “Tall” són les propostes finalistes, i “0808” la que ha aconseguit una menció especial. Els equips de les tres propostes finalistes han aconseguit una dotació de 6.000 euros cadascuna, quedant el primer premi desert.
El jurat ha destacat el projecte “Ens mou la llum”, pels valors escenogràfics d’una proposta que articula peces diferenciades; també la titulada “Projectar el buit” per la rotunditat de l’ordenació proposada que genera espai de gran qualitat; i, finalment, ha resolt com a tercer finalista el projecte “Tall” per la claredat funcional i la imatge unitària del conjunt. Pel que fa a la menció especial, ha estat atorgada al projecte “0808” pel treball realitzat amb l’objectiu de reconèixer, valorar i mantenir el teixit edificatori existent.
Convocatòria i requisits dels projectes
Convocat el 5 de juliol de 2005 pel Consell d’Administració de PUMSA, la finalitat del concurs era seleccionar una proposta per al projecte d’edificació de tot el conjunt de l’illa de Can Cruzate de Mataró, amb un total de 975 m2 de superfície. Mitjançant la nova edificació de l’illa, ubicada entre la plaça de l’Ajuntament, la plaça Gran i el carrer d’en Palau, es vol millorar la qualitat urbana d’aquesta àrea del centre històric de la ciutat.
Els projectes havien de tenir en compte una sèrie de condicionant urbanístics marcats pel Pla Especial de Millora Urbana del sector, i de protecció del Patrimoni.
Avaluació i criteris de selecció
Després de dues sessions d’anàlisi i valoració, el jurat va declarar desert el primer premi el passat 23 de gener, decisió que va ser ratificada ahir per la Mesa de Contractació i el Consell d’Administració de PUMSA, òrgan competent per a l’adjudicació del concurs. El criteris de selecció es basaven en tres eixos: la qualitat i la innovació de la proposta arquitectònica, la seva integració a l’entorn i l’encaix urbanístic i paisatgístic; la funcionalitat i utilitat de les propostes, la seva racionalitat constructiva i dels costos d’execució i, per últim, la facilitat i els costos de manteniment, la sostenibilitat i l’estalvi energètic.
El jurat del concurs
El jurat del concurs d’idees per a Can Cruzate ha estat format per les persones següents: César Fernández, tècnic i gerent de PUMSA; Xavier Alemany i Mariona Gallifa, arquitectes municipals; Xavier Pous, arquitecte, i Ramon Manent, ambdós membres del Consell del Patrimoni Municipal; i els arquitectes Manuel Ruisánchez i Ramon Sanabria.
PUMSA construirà un edifici d’equipament, un aparcament i un local comercial a La Llàntia
/in PUMSA/by Dept. TècnicL’actuació s’integra en l’àmbit del Pla Especial de Millora Urbana d’aquest sector
L’Ajuntament ha encarregat a l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, S.A. (PUMSA), la construcció d’un edifici d’equipament i un edifici d’ús comercial, amb un aparcament soterrat al subsòl, dins de l’àmbit del Pla Especial de Millora Urbana (PEMU) de la Llàntia de Mataró. La Junta de Govern Local va aprovar inicialment el projecte el passat dilluns, 6 de febrer.
Els edificis donaran façana al nou espai públic de la Llàntia, que està inclòs dins el projecte d’urbanització del PEMU i que també anirà a càrrec de PUMSA. Aquest nou espai públic quedarà configurat a diferents nivells als entorns del carrer de La Boixa.
Una pista esportiva amb grades i vestuaris, un aparcament públic de 91 places, un espai per a equipament i un local comercial integren el conjunt, que tindrà una superfície total construïda de 4.056 m2. El pressupost d’execució de les obres és de 2.880.348,67 euros.
L’aparcament ocupa la planta soterrània de les dues parcel·les, i també part del subsòl de l’espai públic a tocar del carrer de La Boixa, amb un total de 2.226 m2. Aquest aparcament tindrà una capacitat de 91 places, tres de les quals estaran destinades a persones amb mobilitat reduïda. L’accés rodat a l’aparcament es farà a l’alçada del carrer de La Boixa i l’accés per a vianants mitjançant dues escales que connecten directament amb el nivell inferior del nou espai públic. Un ascensor connectarà els diferents nivells d’ús públic.
L’edifici de l’equipament tindrà diferents usos per plantes: l’aparcament a la planta soterrani, un espai per a equipament de 1.156 m2 en la planta que comunica directament amb l’espai públic i una pista esportiva en la planta coberta. La pista poliesportiva substitueix i millora l’existent actualment. Tindrà les mides reglamentàries i comptarà amb una edificació lateral de serveis per a vestidors i grades. L’accés a la pista esportiva es farà a peu pla pel carrer de la Verge de Guadalupe. Això és possible donat el fort desnivell del terreny.
Pel que fa a l’edifici que allotjarà el local comercial, quedarà situat al costat i al mateix nivell que l’espai d’equipament, donant façana i accés al nou espai públic. Aquest edifici consta d’una planta baixa i un entresol amb un total de 496 m2 de sostre. La coberta de l’edifici serà d’ús públic: s’urbanitzarà i utilitzarà com ampliació d’un altre espai públic que quedarà situat entre els carrers de La Boixa i de la Llevantina. Ocupant una part d’aquesta edifici es situen unes escales exteriors i un ascensor, que comunicarà amb l’aparcament i amb els diferents nivells de l’espai d’ús públic.
L’actuació s’integra en l’àmbit del Pla Especial de Millora Urbana d’aquest sector
Execució de les obres de construcció de l’Edifici d’Equipament i Parcel·la B del PEMU La Llàntia de Mataró
/in Concursos/by Dept. TècnicPressupost de licitació: 2.880.348,67 € IVA inclòs
Documentació: Oficines de PUMSA, c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, Mataró
www.pumsa.com/equipamentsllantia
Termini d’execució: 12 mesos
Presentació d’ofertes: fins a les 11 h del dia 6 de març de 2006, a les oficines PUMSA
Obertura pública de pliques: a les 12.30 h del dia 6 de març, a les oficines PUMSA
Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10
Execució de les obres d’urbanització del PEMU La Llàntia de Mataró. 1a. Fase
/in Concursos/by Dept. TècnicPressupost de licitació: 1.556.388,04 € IVA inclòs
Documentació: Oficines de PUMSA, c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, Mataró
www.pumsa.com/urbanitzaciollantia
Termini d’execució: 12 mesos
Presentació d’ofertes: fins a les 11 h del dia 6 de març de 2006, a les oficines PUMSA
Obertura pública de pliques: a les 13.00 h del dia 6 de març, a les oficines PUMSA
Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10
Execució de les obres de construcció d’un edifici a la zona d’equipaments municipals situat a la finca de l’antic escorxador al barri de Cal Collut de Mataró
/in Concursos/by Dept. TècnicPressupost de licitació: 1.275.253 € IVA inclòs
Documentació: Oficines de PUMSA, c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, Mataró
www.pumsa.com/construccio/escorxador-calcollut
Termini d’execució: 12 mesos
Presentació d’ofertes: fins a les 11 h del dia 6 de març de 2006, a les oficines PUMSA
Obertura pública de pliques: a les 13.30 h del dia 6 de març, a les oficines PUMSA
Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10
Enderroc de varis edificis d’habitatges afectats pel pla especial de millora urbana de la Llàntia de Mataró
/in Concursos/by Dept. TècnicPressupost de licitació: 50.000 € IVA inclòs
Documentació: Oficines de PUMSA, c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, Mataró
www.pumsa.com/construccio/escorxador-calcollut
Termini d’execució: 1 mes
Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 23 de febrer de 2006, a les oficines PUMSA
Obertura pública de pliques: a les 13.00 h dia 23 de febrer de 2006, a les oficines PUMSA
Per a més informació: 93 757 85 38
L’Ajuntament aprova el projecte d’urbanització del Pla especial de millora urbana de La Llàntia
/in PUMSA/by Dept. TècnicL’àmbit d’actuació està comprès entre els carrers de Teià, del Masnou, de La Boixa, de la Verge de Guadalupe i de Galícia
L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, va signar el passat 20 de desembre el decret d’aprovació inicial del projecte d’urbanització del Pla especial de millora urbana (PEMU) de La Llàntia. El projecte defineix les obres d’urbanització a realitzar per dotar de tots els serveis necessaris a los noves edificacions i equipaments que l’Ajuntament té previst implantar en l’àmbit del PEMU.
L’àmbit d’actuació del projecte queda emmarcat al nord pel carrer de Teià, a l’est pel carrer del Masnou, al sud pel carrer de La Boixa i a l’oest pels carrers de la Verge de Guadalupe i de Galícia.
Principals actuacions
Entre les actuacions més importants, el projecte d’urbanització contempla:
El projecte inclou també la realització d’una nova xarxa de clavegueram als carrers de Teià, del Masnou, de la Levantina, de la Verge de Guadalupe i de La Boixa, donat que l’actual té problemes de capacitat. A mida que es posi en servei la nova xarxa, que connectarà amb el col·lector existent al carrer d’Irlanda, l’antiga serà inutilitzada. Així mateix, també es preveu la modificació, ampliació i millora de l’enllumenat públic, que s’adaptarà a les noves condicions d’urbanització. Les obres també s’aprofitaran per millorar i adaptar a les noves necessitats de l’àmbit les xarxes de serveis (electricitat, gas, telefonia, telecomunicacions i abastament d’aigua potable.
Pel que fa l’arbrat viari, es preveu la plantació de lledoners als carrers de Teià, del Masnou, de la verge de Guadalupe i de La Boixa. A l’espai públic davant de l’equipament, al nou carrer d’Alella i a la plaça situada sobre locals comercials es plantaran exemplars de l’arbre de l’amor. Als parterres i zones verdes s’utilitzaran també espècies arbustives, com l’espígol.
Per habilitar l’espai per encabir totes les actuacions és necessari enderrocar edificis d’habitatges existents actualment a l’entorn dels carrers de la Flor i d’Alella, part de les edificacions existents a l’illa compresa entre els carrers de la Llevantina i del Masnou, així com un tram del carrer de La Boixa, on es situen actualment una pista esportiva i l’edifici del casal de veïns de La Llàntia.
El projecte d’urbanització ha estat redactat per Global PM Consultores, SL, per encàrrec de l’empresa municipal d’urbanisme PUMSA. El termini d’execució dels treballs es preveu en 11 mesos i mig. Abans no comencin els treballs, el projecte ha de superar els tràmits d’exposició pública, licitació i adjudicació a una empresa constructora.
El pressupost del global d’actuacions plantejades pel projecte d’urbanització és d’1.867.269 euros. El cost l’assumiran PUMSA (80,3%), l’Ajuntament (10,6%) i l’empresa municipal Aigües de Mataró SA (9,1%).
PEMU de La Llàntia
El Pla especial de millora urbana de la Llàntia va ser aprovat definitivament el 12 de març de 2003 pel Ple de l’Ajuntament i defineix els paràmetres urbanístics que s’han de desenvolupar per ordenar i millorar les condicions de vida a la zona, que presenta dèficits considerables tant d’equipaments i zones verdes com de serveis (clavegueram, xarxes aèries de distribució).
Els equipaments previstos al sector són:
Així mateix, el PEMU preveu la construcció de diferents edificis de promoció pública: 4 edificis d’habitatges i 1 de comercial. PUMSA ja ha construït al carrer de Tiana, número 2, un d’aquests edificis, de 6 habitatges i aparcament, de venda o permuta que està previst destinar bàsicament al reallotjament de famílies afectades pels enderrocs previstos.
L’ edifici d’ús comercial consta d’una planta amb entresol i la seva coberta, que es troba a nivell de la pista esportiva, serà d’ús públic. Entre aquest edifici i el de la pista es situen unes escales i un ascensor que permeten la connexió directa entre els diferents nivells i espais. L’ascensor comunicarà també amb l’aparcament.
L’àmbit d’actuació està comprès entre els carrers de Teià, del Masnou, de La Boixa, de la Verge de Guadalupe i de Galícia
GINTRA: Concurs d’Obres. Execució de les obres de construcció d’un aparcament soterrani i d’un aparcament en superfície a la Rda. de Rafael Estrany de Mataró
/in PUMSA/by Dept. TècnicPressupost de licitació: 4.449.696,34 €. IVA inclòs
Termini d’execució: 18 mesos
Pressupost de licitació: 756.569,30 €. IVA inclòs
Termini d’execució: 5 mesos
Documentació: Oficines de GINTRA (Gestió integral de trànsit Mataró SL) /
www.pumsa.com/gintra/rafaelestrany
Presentació d’ofertes: fins a les 11 h del dia 20 de febrer de 2006, GINTRA,
c/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 6, Mataró
Obertura pública de pliques: a les 12 h del mateix dia 20 de febrer, a les oficines PUMSA,
c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, Mataró