La Junta General de Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) va aprovar el passat 4 de juny els comptes anuals del 2019. PUMSA va tancar l’any amb un guany d’1.005.490 € (3.458.769 € a l’exercici anterior).
Suport municipal
L’aportació municipal al 2019 ha estat de 7.890.353 €, 2.352.042 € destinats a pagar la darrera quota anual a FCC per la construcció de l’Edifici del Rengle -quota aquesta que incorpora una quitança de 500.000 €-, i, la resta, s’han destinat bàsicament a fer front a part del deute amb bancs. En contrapartida a aquestes aportacions s’escripturarà la transmissió a favor de l’Ajuntament d’una sèrie d’immobles.
Endeutament financer
L’endeutament financer s’ha anat reduint dels 93.547.779 € del 2011 als 19.325.991 € al tancament de 2019.
La despesa financera bancària al 2019 ha estat de 571.449 €, mentre que al 2018 va ser 798.798 €.
Gestió del patrimoni i serveis municipals
La xifra de negocis del 2019 ha estat de 10.628.566 € enfront els 17.722.852 euros del 2018. Al 2018 les vendes d’immobles -Terrenys i solars-, van arribar fins els 10.766.334 €, enfront els 3.744.303 € d’aquest 2019.
D’altra banda, els ingressos derivats de la zona blava al 2019 han estat d’1.260.614 €, un 11,7% inferiors als de l’any anterior.
Pel que fa als ingressos per lloguers, aquests han tingut un lleuger decrement, d’un 2,8%, passant dels 4.319.426 € del 2018 als 4.198.936 € de l’any 2019. PUMSA gestiona el lloguer de 42 oficines, 29 locals i 11 naus, uns 37.021 m² de sostre, del quals actualment es té llogat un 86 %. També gestiona 1.181 places d’aparcament per a cotxes distribuïdes entre 26 aparcaments per a residents, i altres 838 places en els diferents aparcaments de rotació que gestiona l’empresa municipal (l’aparcament de Plaça de Cuba, el de Plaça Granollers, Parc Central i el de Plaça de les Tereses).
PUMSA gestiona també un parc de 268 habitatges de titularitat municipal. Aquests habitatges responen a diferents tipologies pel que fa al preu del lloguer que se’ls hi aplica. Així, hi ha 116 habitatges destinats a protecció oficial, posats a disposició del Servei de Benestar Social de l’Ajuntament de Mataró hi ha un total de 103 habitatges, 17 habitatges inclosos a la Borsa de Lloguer (Xarxa de Mediació per al lloguer social), 9 llogats a entitats de la ciutat, 6 per a reubicats d’afectacions urbanístiques, 6 habitatges de lloguer lliure i 11 habitatges en altres situacions. El lloguer dels habitatges posats a disposició del Servei de Benestar Social per atendre les demandes que els hi arribin el marca directament l’Ajuntament en funció de les circumstàncies de les famílies que accedeixen a aquests habitatges.
Pel que fa a l’activitat de PUMSA com administració actuant en diferents sectors urbanístics de Mataró, les principals actuacions al 2019 han estat als àmbits d’Ernest Lluch/Valldeix (107.287€), on s’han iniciat les obres d’urbanització de la zona verda, i l’Eix Herrera (818.214€), on s’han urbanitzat vials i zones verdes així com dut a terme obres d’electrificació del sector.
PUMSA gestiona també l’activitat de l’Oficina Local d’Habitatge (OLH), servei gratuït fruit de convenis entre l’Ajuntament i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya: gestió dels lloguers dels habitatges de titularitat municipal, tramitació dels ajuts al lloguer que atorga la Generalitat, gestió del Registre de Sol·licitants d’Habitatges de Protecció Oficial, tramitació de prestacions econòmiques d’especial urgència, tramitació de cèdules d’habitabilitat, tramitació d’ajuts a la rehabilitació d’edificis.
Per últim, en l’àmbit de la mobilitat i amb efectes l’1 de gener de 2019, PUMSA va assumir la gestió directa del servei de zona blava, -amb prop de nou-centes places-, i el servei de retirada de vehicles de la via pública (grua municipal). La societat municipal ja gestionava directament el dipòsit de vehicles i els aparcaments públics soterrats. La subrogació del personal adscrit a aquets nous serveis ha suposat que la plantilla de l’empresa hagi passat de 45 persones al 2018 a 71 persones al 2019.
PUMSA finalitza la urbanització d’una nova plaça al Rengle entre el passeig de Marina i els carrers de Cabrils i de Caldes d’Estrac
/in Notícies, PUMSA/by Dept. ComunicacióLa urbanització dona continuïtat a la zona de passeig situada davant del parc de Mar. Es tracta d’un espai de 5.315 m2 pavimentats que s’ha enjardinat amb arbres i planta arbustiva.
La societat municipal PUMSA ha finalitzat les obres d’urbanització de la zona verda de l’illa 2 del Rengle. L’àmbit d’actuació és el comprès entre el passeig de Marina i els carrers de Cabrils, de Caldes d’Estrac i de Jaume Vicens Vives. L’alcalde, David Bote, ha visitat avui la nova plaça pública.
Els treballs han consistit en la pavimentació, les obres per garantir el drenatge, la instal·lació d’enllumenat, la jardineria i el reg i la col·locació de mobiliari urbà.
Pel que fa a la urbanització, la nova zona verda està formada per figures circulars, dues d’elles amb paviment central de sauló estabilitzat tintat, i la tercera i més gran, amb unes grades concèntriques en forma de mirador cap al mar que defineixen franges de parterre enjardinat i franges de paviment.
S’ha instal·lat enllumenat amb tecnologia LED, en columnes de 5 i 12 metres d’alçada, amb làmpades de diferents potència segons la seva ubicació i tires de llum LED ornamental integrades en les grades. També s’han col·locat 5 papereres i 15 bancs.
Pel que fa a l’enjardinament, s’han plantat 69 arbres. En alineació amb el passeig de Marina les espècies triades han estat les grevíl·lees i els tamarius, i a les formes circulars definides pel paviment s’ha plantat sapindes de la Xina, sòfores del Japó i pistàcies de la Xina. Als parterres definits per les grades concèntriques s’ha optat per la combinació d’arbres multitronc, com són els alocs i els sapindes de la Xina, amb plantes arbustives aromàtiques com el romaní, l’espígol, i la farigola; gramínies com la estipa fina o el penniset, i d’altres com el lliri de Xile, l’estepa blanca, l’arboç, el llentiscle i l’abèlia lluent.
Les obres han estat executades per l’empresa Hercal Diggers, SL amb un cost total de 707.937,58 € (IVA inclòs).
Galeria d’Imatges
L’Ajuntament i PUMSA ofereixen descomptes en els aparcaments municipals fins al 31 de gener
/in Notícies, PUMSA/by Dept. ComunicacióLa campanya de descomptes que s’oferirà a partir d’aquest dissabte està promoguda per l’Ajuntament i per PUMSA, encarregada de gestionar els aparcaments municipals de la plaça de les Tereses, plaça de Granollers i Parc Central.
La gratuïtat de 30 minuts per estades superiors als 60 minuts s’oferirà els dissabtes i festius d’obertura comercial fins al 31 de gener, i té com a finalitat afavorir l’afluència de clients locals o de fora del municipi als comerços de la ciutat durant la campanya de Nadal i les rebaixes. La iniciativa s’emmarca en les mesures impulsades per la Taula de reconstrucció social i econòmica de Mataró.
De moment, i degut a la vigència del confinament municipal dels caps de setmana, només s’hi podran acollir els veïns de Mataró. La promoció s’ampliarà als residents de les poblacions veïnes a partir del moment en què la Generalitat aixequi aquesta restricció de mobilitat que té per objectiu evitar la propagació de la Covid-19.
Complementàriament a aquesta campanya, PUMSA ha iniciat una promoció als establiments comercials perquè puguin obsequiar els seus clients amb vals de descompte als aparcaments municipals. En aquesta promoció, per la compra de 200 o més vals de 30 i 60 minuts, s’ofereix un descompte del 50 % respecte al preu de la tarifa vigent a cada aparcament. A més, en concepte d’obsequi, PUMSA distribueix 2.380 vals de 30 i 60 minuts als comerços perquè puguin repartir-los entre els seus clients. En base al compromís de col·laboració de PUMSA, aquesta promoció no té data de caducitat.
Canvis en els pagaments als parquímetres per millorar la gestió de possibles pèrdues del tiquet d’estacionament
/in Ajuntament de Mataró/by Dept. ComunicacióLa societat municipal PUMSA ha reconfigurat els 55 parquímetres que regulen els estacionaments en zona blava a la ciutat perquè, a partir d’ara, cal indicar el número de la matrícula del vehicle quan s’estigui realitzant el pagament. Aquesta identificació permetrà que, en cas de pèrdua del tiquet, sigui més senzill gestionar possibles reclamacions dels usuaris, ja que quedarà constància del pagament associat a una matrícula concreta.
La identificació de la matrícula no eximeix, però, de l’obligació de deixar el tiquet en lloc ben visible a l’interior del vehicle.
Amb el nou procediment, el pagament als parquímetres s’equipara al que han de seguir els usuaris de l’aplicació ElParking, que per registrar-se també han de donar d’alta la matrícula del vehicle, en aquest cas una única vegada.
Cada vegada són més les persones usuàries que opten per utilitzar l’aplicació que permet pagar la zona blava des del mòbil. En concret, un 22,87 % dels pagaments ja es fan per aquesta via. Cal recordar que la utilització de l’aplicació, a part de fer més àgil el pagament, permet recuperar part dels diners pagats si s’abandona la zona blava abans d’esgotar el temps d’utilització previst en el moment d’aparcar, de manera que es paga pel temps real d’ús.
Mataró posa en marxa el Servei Integral de Protecció de l’Habitatge (SIPH)
/in Ajuntament de Mataró, Notícies, PUMSA/by Dept. ComunicacióA partir d’avui, 5 d’octubre, entra en funcionament a Mataró el Servei Integral de Protecció de l’Habitatge (SIPH) format per un equip de tres juristes amb suport administratiu i un treballador social. L’objectiu és atendre la ciutadania amb problemes o dubtes respecte temes d’habitatge: mediació en lloguer, intermediació hipotecària o mediació en consum, entre d’altres. El nou servei, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i de l’Ofideute de l’Agència de l’Habitage de Catalunya, és una de les 10 mesures de xoc acordades a la Taula per a la reconstrucció social i econòmica de la ciutat.
Disposar d’una finestreta única que pugui atendre tota la ciutadania de Mataró amb problemes, dubtes o necessitat de mediació en temes d’habitatge. Aquesta és la idea d’on neix el Servei Integral de Protecció de l’Habitatge (SIPH) de Mataró que entra en funcionament avui 5 d’octubre.
Amb seu a l’Edifici de Vidre (carrer de Pablo Iglesias, 63), el SIPH comptarà amb tres juristes i amb suport administratiu i un treballador social per atendre la ciutadania amb temes exclusivament relacionats amb l’habitatge. És un servei creat a partir de la col·laboració entre Habitatge, PUMSA, Benestar Social i el Servei de Consum, i compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i del servei Ofideute de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.
El SIPH serà un servei públic i gratuït, integral i transversal, especialitzat, de resolució de conflictes i sempre enfocat en trobar la millor solució per a la ciutadania en matèria d’habitatge.
Els tècnics del servei podran atendre en casos d’intermediació hipotecària amb ciutadans que tinguin dificultats per pagar el préstec o crèdit hipotecari del seu habitatge o, fiadors de préstecs amb garantia hipotecària que – per impagament – estiguin en risc de perdre el seu habitatge principal. També faran mediació en consum en temes com la reclamació de clàusules abusives o demanda de mediació prèvia a inici d’un procediment d’execució. I l’altre gran bloc de treball serà la mediació en temes de lloguer privat amb persones amb risc de perdre l’habitatge habitual de lloguer.
Per accedir al servei es prioritzarà el format electrònic i per tant caldrà sol·licitar cita a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament, concretament en aquest tràmit. En els casos que això no pugui ser, el ciutadà també es podrà descarregar l’imprès de sol·licitud i lliurar-lo personalment a l’Oficina Local de l’Habitatge o a Benestar Social, sempre amb cita prèvia.
Taula per la reconstrucció social i econòmica
La creació d’aquest servei, ja contemplat en el Pla Local de l’Habitatge 2018-2023, és una de les línies d’actuació que va acordar la Taula per a la reconstrucció social i econòmica per reduir al màxim les desigualtats socials i econòmiques generades per la pandèmia de Covid-19.
Els ajuts per rehabilitar edificis d’ús residencial es poden demanar fins al 18 de setembre
/in Ajuntament de Mataró, Notícies/by Dept. ComunicacióLa subvenció, que atorga la Generalitat de Catalunya i gestiona i tramita l’Oficina Local d’Habitatge, està destinada a rehabilitar els elements comuns dels edificis de tipologia residencial, amb la finalitat de fomentar la millora de l’eficiència energètica i la sostenibilitat, la conservació i la millora de la seguretat d’utilització o de l’accessibilitat.
Edifici en rehabilitació. Foto: Ajuntament
El termini per presentar la sol·licitud finalitza el 18 de setembre. Poden accedir a les subvencions:
– Les juntes o comunitats de propietaris, les agrupacions de juntes o comunitats de propietaris i els propietaris únics d’edificis d’habitatges, i els propietaris d’habitatges unifamiliars o agrupats en filera.
– Les societats cooperatives compostes de manera agrupada per propietaris d’habitatges o edificis que reuneixin els requisits de l’article 396 del Codi Civil; les empreses constructores arrendatàries o concessionàries dels edificis.
Les actuacions subvencionables es recullen a les bases de la convocatòria. Han de tenir com a finalitat la conservació, la millora de l‘eficiència energètica i la sostenibilitat i la millora de la seguretat d’utilització i l’accessibilitat de l’edifici.
Per presentar la sol·licitud cal disposar de l’informe de la inspecció tècnica d’edificis (IITE), la sol·licitud del certificat d’aptitud, el CEE i l’etiqueta energètica.
A excepció de les persones físiques, el tràmit s’ha de fer telemàticament aquí.
Es pot consultar tota la informació i documentació per demanar la subvenció al web municipal i també al web de la Generalitat de Catalunya.
Per a més informació i consultes també es pot demanar cita prèvia a l’Oficina Local d’Habitatge per telèfon a partir del 24 d’agost (93 757 85 38, de dilluns a divendres en horari de 8:30 a 14:00 hores) o per correu electrònic a cedules@pumsa.cat.
Més del 50% dels estacionaments en zona blava de Mataró seran gratuïts a l’agost
/in Ajuntament de Mataró, Notícies, PUMSA/by Dept. ComunicacióMés de la meitat de les places d’estacionament en superfície sotmeses a control horari i tarifari (zona blava) seran gratuïtes de l’1 al 31 d’agost, ambdós inclosos, per la menor afluència de vehicles a l’entorn dels carrers afectats.
Oberta la campanya d’ajuts al lloguer per a nous sol·licitants i per a majors de 65 anys
/in Ajuntament de Mataró, Notícies, PUMSA/by Dept. ComunicacióLa campanya anual de l’Agència Catalana de l’Habitatge d’ajuts al lloguer per a nous sol·licitants i per a major de 65 anys és oberta fins al 3 de juliol. A Mataró és l’Oficina Local d’Habitatge qui tramita tota la documentació de les persones interessades així com va tramitar la convocatòria extraordinària d’ajuts al pagament del lloguer per minimitzar l’impacte econòmic i social de la COVID-19, ara no vigent per l’exhauriment de la partida pressupostària.
L’Oficina Local d’Habitatge està tramitant la documentació dels interessats en la campanya d’ajuts al lloguer per a nous sol·licitants i per a la majors de 65 anys, obertes recentment. En aquesta edició s’ha eliminat el concepte de renovació, per tant les persones beneficiàries en altres edicions es contemplen com a nous sol·licitants i no rebran cap notificació per part de la Generalitat com anteriorment.
Els ajuts al lloguer, són una prestació econòmica per fer front al pagament del lloguer de l’habitatge, destinats a famílies amb uns ingressos baixos o moderats, que es troben en una situació vulnerable. La quantia de la prestació és d’un import màxim de 200 € mensuals.
Totes aquelles persones titulars d’un contracte de lloguer i que compleixin els requisits de la convocatòria corresponent poden demanar els ajuts.
El termini per demanar qualsevol de les dues prestacions és fins el 3 de juliol. L’Agència de l’Habitatge de la Generalitat de Catalunya és qui atorga els ajuts, i l’empresa municipal PUMSA els gestiona a Mataró a través de l’Oficina Local d’Habitatge.
Balanç 2019
Durant la campanya anterior, l’Oficina Local d’Habitatge va tramitar 2.278 sol·licituds d’ajuts al lloguer, prop de 200 més que l’any anterior. Del conjunt de tramitacions, 436 van ser renovacions i 1.842 nous sol·licitants.
El total d’ajuts favorables el 2019 van ser 1.423, i econòmicament aquests ajuts va representar una subvenció per a la ciutat de Mataró de 3.013.276,34 €
Informació i documentació
Per tenir la informació dels requisits a complir segons el col·lectiu, les diferents maneres de fer la sol·licitud (telemàtica o presencialment), i els impresos necessaris consulteu el web www.pumsa.cat/habitatge o www.mataro.cat
Per a més informació, també es pot contactar a través de les següents vies:
PUMSA tanca l’exercici 2019 amb un resultat positiu lleugerament superior al milió d’euros
/in Notícies, PUMSA/by Dept. ComunicacióLa Junta General de Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) va aprovar ahir, 4 de juny, els comptes anuals del 2019. PUMSA va tancar l’any amb un guany d’1.005.490 €.
La Junta General de Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) va aprovar el passat 4 de juny els comptes anuals del 2019. PUMSA va tancar l’any amb un guany d’1.005.490 € (3.458.769 € a l’exercici anterior).
Suport municipal
L’aportació municipal al 2019 ha estat de 7.890.353 €, 2.352.042 € destinats a pagar la darrera quota anual a FCC per la construcció de l’Edifici del Rengle -quota aquesta que incorpora una quitança de 500.000 €-, i, la resta, s’han destinat bàsicament a fer front a part del deute amb bancs. En contrapartida a aquestes aportacions s’escripturarà la transmissió a favor de l’Ajuntament d’una sèrie d’immobles.
Endeutament financer
L’endeutament financer s’ha anat reduint dels 93.547.779 € del 2011 als 19.325.991 € al tancament de 2019.
La despesa financera bancària al 2019 ha estat de 571.449 €, mentre que al 2018 va ser 798.798 €.
Gestió del patrimoni i serveis municipals
La xifra de negocis del 2019 ha estat de 10.628.566 € enfront els 17.722.852 euros del 2018. Al 2018 les vendes d’immobles -Terrenys i solars-, van arribar fins els 10.766.334 €, enfront els 3.744.303 € d’aquest 2019.
D’altra banda, els ingressos derivats de la zona blava al 2019 han estat d’1.260.614 €, un 11,7% inferiors als de l’any anterior.
Pel que fa als ingressos per lloguers, aquests han tingut un lleuger decrement, d’un 2,8%, passant dels 4.319.426 € del 2018 als 4.198.936 € de l’any 2019. PUMSA gestiona el lloguer de 42 oficines, 29 locals i 11 naus, uns 37.021 m² de sostre, del quals actualment es té llogat un 86 %. També gestiona 1.181 places d’aparcament per a cotxes distribuïdes entre 26 aparcaments per a residents, i altres 838 places en els diferents aparcaments de rotació que gestiona l’empresa municipal (l’aparcament de Plaça de Cuba, el de Plaça Granollers, Parc Central i el de Plaça de les Tereses).
PUMSA gestiona també un parc de 268 habitatges de titularitat municipal. Aquests habitatges responen a diferents tipologies pel que fa al preu del lloguer que se’ls hi aplica. Així, hi ha 116 habitatges destinats a protecció oficial, posats a disposició del Servei de Benestar Social de l’Ajuntament de Mataró hi ha un total de 103 habitatges, 17 habitatges inclosos a la Borsa de Lloguer (Xarxa de Mediació per al lloguer social), 9 llogats a entitats de la ciutat, 6 per a reubicats d’afectacions urbanístiques, 6 habitatges de lloguer lliure i 11 habitatges en altres situacions. El lloguer dels habitatges posats a disposició del Servei de Benestar Social per atendre les demandes que els hi arribin el marca directament l’Ajuntament en funció de les circumstàncies de les famílies que accedeixen a aquests habitatges.
Pel que fa a l’activitat de PUMSA com administració actuant en diferents sectors urbanístics de Mataró, les principals actuacions al 2019 han estat als àmbits d’Ernest Lluch/Valldeix (107.287€), on s’han iniciat les obres d’urbanització de la zona verda, i l’Eix Herrera (818.214€), on s’han urbanitzat vials i zones verdes així com dut a terme obres d’electrificació del sector.
PUMSA gestiona també l’activitat de l’Oficina Local d’Habitatge (OLH), servei gratuït fruit de convenis entre l’Ajuntament i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya: gestió dels lloguers dels habitatges de titularitat municipal, tramitació dels ajuts al lloguer que atorga la Generalitat, gestió del Registre de Sol·licitants d’Habitatges de Protecció Oficial, tramitació de prestacions econòmiques d’especial urgència, tramitació de cèdules d’habitabilitat, tramitació d’ajuts a la rehabilitació d’edificis.
Per últim, en l’àmbit de la mobilitat i amb efectes l’1 de gener de 2019, PUMSA va assumir la gestió directa del servei de zona blava, -amb prop de nou-centes places-, i el servei de retirada de vehicles de la via pública (grua municipal). La societat municipal ja gestionava directament el dipòsit de vehicles i els aparcaments públics soterrats. La subrogació del personal adscrit a aquets nous serveis ha suposat que la plantilla de l’empresa hagi passat de 45 persones al 2018 a 71 persones al 2019.
La zona blava i la taronja tornen a la normalitat el dilluns 25 de maig
/in Ajuntament de Mataró, Notícies, PUMSA/by Dept. ComunicacióLes places d’estacionament en superfície sotmeses a control horari i tarifari, la zona blava, s’han restituït a partir del 25 de maig en el seu horari habitual de 9 a 14 i de 17 a 20h. La zona taronja també torna a l’horari de control de les 9 a les 14h i de les 16 a les 20h.
El control horari i de pagament de les 4 zones blaves existents a Mataró han començat a funcionar el dilluns 25 de maig en el seu horari habitual: de 9 a 14h i de 17 a 20h.
Pel que fa a la zona taronja, també recupera l’horari de control de 9 a 14 h i de 16 a 20 h de dilluns a dissabtes feiners. Aquest sistema d’ordenació de l’estacionament a la calçada es regula a través d’un control horari. En aquesta zona es pot estacionar durant un temps màxim d’1,5 h.
L’Ajuntament ha comprat 19 pisos des de 2016 per destinar a famílies vulnerables
/in Ajuntament de Mataró, Notícies, PUMSA/by Dept. ComunicacióEstà previst d’adquirir cinc habitatges més durant aquest mes de març en exercici del dret de tanteig i retracte que també s’incorporaran al parc públic municipal gestionat per PUMSA, que actualment gestiona 266 pisos
L’Ajuntament té previst d’adquirir aquest mes de març cinc habitatges en exercici del dret de tanteig i retracte per un valor total de 276.000 €. Aquests cinc pisos, procedents de processos d’execució hipotecària, un cop rehabilitats passaran a formar part del parc d’habitatge públic municipal gestionat per l’empresa municipal PUMSA i es destinaran a lloguer per a famílies que no disposin d’ingressos econòmics suficients per accedir a un habitatge del mercat lliure.
Els 5 habitatges que està previst d’adquirir en les properes setmanes suposen una inversió de 276.032 € i es pagaran amb diners procedents del pressupost de 2019. Des de 2016, l’Ajuntament ha adquirit un total de 19 pisos per valor d’1,12 MEUR mitjançant l’exercici del dret de tanteig i retracte, i fins ara ha destinat 60.000 € a fer-hi obres d’adequació. Dels 19 immobles, 4 es van adquirir durant el 2016; 2 durant el 2017; 7 durant el 2018 i 6 durant l’any 2019.
Actualment, l’Ajuntament disposa d’1,87 MEUR per destinar a la compra d’habitatges (1,47 MEUR procedent del romanent de 2019 i una partida de 400.000 € del pressupost per al 2020).
PUMSA gestiona un parc d’habitatges municipal que ara compta amb 266 pisos, dels quals 142 són propietat de l’empresa municipal i 124 de l’Ajuntament.
Disposar d’habitatge assequible adequat a la capacitat econòmica de la població és un dels principals objectius del Pla Local d’Habitatge 2018-2023, l’orientació estratègica del qual és treballar per garantir aquest dret a la ciutadania de Mataró i fer de l’habitatge un element cohesionador i integrador.