La nova ordenació urbanística a l’àmbit Lepant-Churruca preveu una plaça pública més oberta cap a la futura escola
El Ple aprova inicialment la modificació del Pla General al sector

El Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir inicialment la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Urbana que afectarà al sector discontinu “Lepant-Churruca/El Rengle”. Aquest sector està format pels següents àmbits:

  • l’illa compresa entre els carrers de Lepant, Cosme Churruca, Federico Carlo Gravina i el Camí Ral, que ocupa 9.977 m2 de superfície i a on es troben el conjunt industrial de Can Fàbregas, tres parcel·les al carrer de Lepant i una nau de l’interior d’illa;
  • una porció de l’illa destinada a equipaments a l’àmbit del Rengle, que ocupa 2.630 m2;
  • l’illa triangular entre la plaça d’Itàlia, la ronda de Jaume Ferran i el carrer de Marià Ribas i Bertran, terrenys no edificables que ocupen una superfície de 2.668 m2.

La modificació està motivada per la impossibilitat d’executar el Pla Especial de Millora Urbana del sector Lepant-Churruca, del vigent Pla General de 1996, que dues sentències del Tribunal Superior de Justícia del 2001 i el 2002 van declarar nul.

D’altra banda, els representants d’Industrias de Hijos de Antonio Fábregas, SA. i del comitè d’empresa van demanar al juliol de 2006 a l’Ajuntament que iniciés la tramitació de la nova ordenació urbanística per fer front al cessament de l’activitat industrial. Aquesta petició ha motivat també l’adquisició per part de l’empresa municipal d’urbanisme PUMSA de la meitat indivisa dels terrenys de Can Fàbregas.

La proposta d’ordenació que el Ple va aprovar ahir presenta alguns canvis respecte als treballs preparatoris aprovats al setembre de 2006. En línies generals, la incorporació a l’àmbit de nova ordenació d’una petita nau situada a l’interior de l’illa de Lepant-Churruca ha permès donar una nova orientació i disposició dels habitatges que es construiran davant la futura escola, que permet crear una plaça pública més oberta.

Àmbit Lepant-Churruca

Es preveu conservar la nau principal de Can Fábregas i la xemeneia de vapor de l’antic conjunt, elements protegits pel Pla especial del Catàleg del patrimoni arquitectònic de Mataró. La nau s’obtindrà com a cessió obligatòria i gratuïta del sector per implantar-hi la futura escola, que ocuparà 6.120m2 de sòl. L’accés a l’escola es farà principalment mitjançant una nova plaça pública, de 1.249 m2 de superfície, que s’obrirà des del carrer de Cosme Churruca cap a l’equipament.

L’ordenació residencial a l’àmbit Lepant-Churruca preveu només edificis destinats a habitatges de règim protegit i concertat. Un bloc estarà alineat amb el carrer de Cosme Churruca i d’altra banda hi haurà un doble bloc que, formant una L amb l’anterior, tindrà façana cap a la plaça. Pel que fa a les alçades, es preveu que tinguin 3 plantes a la façana del carrer Cosme Churruca i fins a 5 cap a la plaça. Dels 44 habitatges previstos en aquest àmbit, 30 seran de protecció pública i 14 de règim concertat. Els baixos estaran ocupats per locals comercials i de serveis, que es relacionaran amb la plaça mitjançant un porxo.

Es preveu que el futur projecte d’urbanització del sector inclogui la transformació del carrer de Cosme Churruca en un vial de prioritat invertida.

Àmbit del Rengle

Part del sòl residencial que el Pla General de 1996 preveia a l’àmbit Lepant-Churruca es trasllada a una de les tres illes a on el Pla de Millora Urbana del Rengle concentrava part del sòl per a equipaments. En concret, es preveuen en aquest àmbit 92 habitatges de renda lliure. A les plantes més baixes de l’edificació es destinarà una superfície de 1.305 m2 per a usos terciaris.

Àmbit de la plaça d’Itàlia

Les necessitats d’espais lliures de la nova ordenació es cobriran amb la plaça pública prevista a l’àmbit de Lepant-Churruca i també amb la qualificació de zona verda dels terrenys no edificables ubicats a l’àmbit de la plaça d’Itàlia, que actualment són de titularitat pública i d’ús públic.

La modificació del Pla General haurà de superar ara els tràmits d’exposició pública, aprovació provisional i aprovació definitiva, aquesta última a càrrec de la Generalitat de Catalunya.

Plànol de la proposta a l’àmbit Lepant-Churruca i alçat a l’àmbit del Rengle

Coordinació de la seguretat en fase d’execució, de les obres de construcció de l’edifici terciari ubicat a l’illa III 1.3 de el Rengle de Mataró

Pressupost de licitació: 50.000 €, IVA inclòs
Termini d’execució: 24 mesos
Documentació: Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA),
c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró

Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 21 de març de 2007, a les oficines de PUMSA

Obertura pública de pliques: a les 13 h del mateix dia 21 de març de 2007, a les oficines de PUMSA

Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10

PUMSA comença l’enderroc de les naus situades al sector d’Iveco-Renfe-Farinera/Veïnat de Valldeix

L’entitat municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA, (PUMSA) va iniciar la setmana passada l’enderroc d’una part de les edificacions del sector d’Iveco-Renfe-Farinera/Veïnat de Valldeix. Està previst que aquesta intervenció finalitzi a l’estiu.

Els edificis objecte d’enderroc són, d’una banda, un immoble situat al xamfrà entre el carrer de Juan de la Cierva i l’avinguda del Maresme, que és propietat de PUMSA. A l’edifici, de 400m2 de superfície, antigament hi havia una residència geriàtrica.

De l’altra, també s’enderrocarà part d’unes naus de l’antiga empresa Iveco, formades per quatre edificis industrials units entre sí en una superfície de 18.196 m2.

Copcisa, SA, és l’empresa encarregada dels enderrocs. La intervenció té un import d’adjudicació de 625.000 euros en total, i està previst que finalitzi el proper mes de juliol.

Àmbit Iveco-Renfe-Farinera/Veïnat de Valldeix

El desenvolupament del sector Iveco-Renfe-Farinera/veïnat de Valldeix el gestiona PUMSA com administració actuant des del passat 9 de setembre de 2003 per acord del Ple de l’Ajuntament de Mataró.

El 13 de juliol de 2005, PUMSA va constituir la societat d’economia mixta Porta Laietana, SA, formada per l’entitat municipal i Iluro Residencial, SL, del grup Copcisa. Aquesta societat gestionarà les finques de la seva propietat dins del sector.

El passat 11 de desembre, la Junta de Govern va aprovar inicialment el Pla de Millora Urbana per al sector discontinu Iveco-Renfe-Farinera/veïnat de Valldeix, que afecta a una superfície total de 102.526 m2.

L’àmbit d’Iveco-Renfe té forma triangular i es troba situat entre l’avinguda d’Ernest Lluch, l’avinguda del Maresme i els espais ocupats per l’activitat de Renfe. Pel que fa a la fàbrica de la Farinera, està ubicada a l’illa definida per la ronda de Barceló, l’avinguda del Maresme, el carrer dels Germans Thos i Codina i el carrer de Josep Abril.

En aquests àmbits, es preveu la construcció de 1.237 habitatges, dels quals 839 seran de renda lliure i 398 protegits (més del 32%). A més, es crearà un parc lineal que s’estendrà entre el futur parc tecnològic TecnoCampusMataró i la ronda de Barceló; un edifici terciari/comercial; una escola de primària i una escola bressol, un centre d’atenció primària i un equipament de caràcter cívic, que se sumarà a l’equipament comunitari que resultarà de la reconversió de les naus de la Farinera.

En quant al veïnat de Valldeix, està situat a tocar de la riera de Can Soler, davant de la urbanització de Can Marquès. Es preveu la transformació de la nau existent en equipament públic, d’acord a la modificació del Pla General, on està previst reubicar el Servei de Manteniment de l’Ajuntament. La restitució paisatgística de la zona permetrà vitalitzar els itineraris existents (camí de Lorita, eix Valldeix), i es planteja la canalització del torrent que passa pel sector per garantir el correcte accés als espais lliures.

Del conjunt del veïnat de Valldeix, 9.003 m2 de superfície estan inclosos dins el Pla de Millora Urbana del sector Iveco-Renfe-Farinera/veïnat de Valldeix.

Construcció d’un edifici per a aparcaments, equipaments i habitatges sobre estructura ja realitzada, al carrer Carlemany 6-12 de Mataró

Pressupost de licitació: 3.275.355,00 €, IVA inclòs

 

Termini d’execució: 11 mesos

Documentació:

Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA),
c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró

Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 20 de març de 2007, a les oficines de PUMSA

Obertura pública de pliques:

a les 13.30 h del mateix dia 20 de març de 2007, a les oficines de PUMSA

Per a més informació: 93 757 85 38 / 93 741 56 10

 

Construcció de l’estructura d’un edifici per a aparcaments, equipaments i habitatges al carrer Núñez de Balboa 10 de Mataró

Pressupost de licitació: 970.490,00 €, IVA inclòs

Termini d’execució: 10 mesos

Documentació: Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA),
c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró
www.grup-pumsa.cat/concursos/estructura-nunezbalboa

Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 20 de març de 2007, a les oficines de PUMSA

Obertura pública de pliques: a les 13 h del mateix dia 20 de març de 2007, a les oficines de PUMSA

Per a més informació: 93 757 85 38 / 93 741 56 10

El parc TecnoCampusMataró comença a prendre forma amb la col·locació de la primer pedra
Esdevindrà un espai de referència per als emprenedors i els innovadors a Catalunya

El conseller d’Economia i Finances, Antoni Castells, l’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, i la presidenta del Parc TCM i de la Fundació Tecnocampus, Pilar González-Agàpito, han col·locat aquest migdia la primera pedra del parc TecnoCampusMataró. Amb aquest acte s’inicia la construcció del parc tecnològic a la capital del Maresme, que esdevindrà un espai de referència per als emprenedors i els innovadors de tot Catalunya.

Universitat, empresa i centres de recerca i desenvolupament compartiran el mateix espai al parc TecnoCampusMataró. La finalitat del nou parc tecnològic i d’innovació és crear un entorn capaç d’accelerar els processos d’innovació mitjançant la transferència i la difusió de tecnologia que permeti l’increment de la competitivitat, la creació de noves empreses en sectors emergents i la millora de la capacitació professional dels treballadors i les treballadores. El parc s’adapta al teixit productiu propi del territori, respon a les necessitats locals i s’integra en l’estratègia de ciutat.

Per a la construcció del parc, s’ha constituït recentment l’entitat pública empresarial Parc TCM que gestionarà i farà el seguiment de la construcció del parc tecnològic TecnoCampusMataró al sector del Rengle. El consell d’administració està format per representants escollits pels grups municipals, en la mateixa proporció numèrica que les comissions informatives de l’Ajuntament. La presidenta del consell d’administració és PilarGonzàlez Agápito, i Arcadi Vilert n’és el vicepresident.

Desenvolupament econòmic i social

L’Ajuntament de Mataró impulsa el parc TecnoCampusMataró com un projecte de ciutat, que s’alinea amb l’estratègia municipal seguint un pla únic que aglutina els esforços de tots els agents implicats en el desenvolupament de la Societat del Coneixement.

El nou espai permetrà la instal·lació de 75 empreses de base tecnològica, la generació de més de 20 noves empreses cada any i la creació o consolidació de 2.000 llocs de treball (3,4% de la població activa de Mataró).

A nivell universitari, al parc TecnoCampusMataró s’oferiran titulacions en l’àmbit de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), audiovisuals, turisme i empresarials, i es graduaran més de 200 estudiants anualment. D’altra banda, permetrà l’ampliació de l’oferta de formació contínua de postgrau. La repercussió del parc sobre el PIB municipal es traduirà en un increment d’entre el 4 i el 4,5%.

Espais del parc TecnoCampusMataró

El parc TecnoCampusMataró comptarà amb cinc espais diferenciats: TCM 1 (Universitats i serveis complementaris); TCM 2 (Incubadora, Centre R+D+i); TCM 3 (Edifici d’innovació); TCM 4 (Centre de congressos i de reunions); i TCM 5 (Aparcament públic).

GINTRA. Concurs públic per la redacció de projectes, estudis, direcció d’obra i execució de l’obra de l’aparcament al parc del Palau

CONCURS PER A LA CONTRACTACIÓ DE L’ASSITÈNCIA TÈCNICA PER A LA REDACCIÓ DEL PROJECTE BÀSIC I D’EXECUCIÓ, DE L’ESTUDI DE SEGURETAT I SALUT, DEL PROJECTE D’ACTIVITATS PER A LA LLICÈNCIA AMBIENTAL, POSTERIOR DIRECCIÓ D’OBRA I PER A L’EXECUCIÓ DE LES OBRES DE CONSTRUCCIÓ DE L’APARCAMENT SOTERRAT AL PARC DEL PALAU DE MATARÓ.

Pressupost estimatiu de licitació:

– 3.459.668 euros, IVA inclòs, per les obres de l’aparcament soterrat
– 173.000 euros, IVA inclòs, pels projectes, estudis i direcció de l’obra

Termini d’execució:

– 14 mesos per l’obra de l’aparcament

– 2 mesos pels projectes i estudis

Documentació: Oficines de GINTRA (Gestió Integral de Trànsit Mataró SL, societat municipal)

c/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 6, 08302 Mataró
www.grup-pumsa.cat/concursos/parcdelpalau

Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 19 d’abril de 2007, a les oficines de GINTRA

Obertura pública de pliques: a les 13 h del mateix dia 19 d’abril, a les oficines de PUMSA
c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró

L’alcalde visita els treballs d’enderroc al sector de can Gassol

L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, ha visitat aquest matí l’àmbit de Can Gassol, on han començat els enderrocs previs al desenvolupament urbanístic previst a la zona. Els enderrocs, que du a terme PUMSA i Residencial Urbemar SL, formen part del projecte d’urbanització del sector, que preveu la millora d’alguns carrers, la creació d’un espai públic, la conservació de part d’una de les antigues naus industrials de Can Gassol i l’edificació de 101 habitatges, 31 dels quals de caràcter protegit.

Els enderrocs consisteixen en l’eliminació de les edificacions industrials existents a l’interior del polígon. Tot i això, es conserva el pòrtic d’entrada, la tipologia de la façana i una part de la fàbrica de Can Gassol que dóna al carrer d’Enric Prat de la Riba. Aquest darrer element que es manté no està catalogat, però s’ha volgut mantenir per al seu futur ús com a equipament comunitari. D’acord amb el Pla d’Equipaments Culturals, està prevista la posada en marxa d’un centre de creació escènica obert a formacions emergents i residències temporals de companyies professionals

Durant els treballs d’enderroc s’ha recuperat mobiliari catalogat amb nivell de protecció C, de principis del segle XX, de les antigues oficines de Can Gassol. El mobiliari (portes, finestres, armaris) s’ha cedit a la Fundació Jaume Vilaseca.

El desenvolupament del sector de Can Gassol el gestiona PUMSA com administració actuant per acord del Ple de l’Ajuntament de Mataró, juntament amb Residencial Urbemar SL, entitat copropietària del sector. L’empresa encarregada dels enderrocs és Urcotex I., SL, i la intervenció té un pressupost de 173.499 euros.

Tan bon punt finalitzin els enderrocs, que es preveu que sigui d’aquí a un mes i mig, es durà a terme els moviments de terres i, posteriorment, es procedirà de forma paral·lela a fer la urbanització del sector i la construcció dels habitatges previstos. Es preveu finalitzar totes aquestes intervencions l’any 2009.

Projectes de millora

Aquesta intervenció forma part del projecte d’urbanització de la UA-80 Can Gassol, que l’Ajuntament va aprovar el 23 de novembre de 2006. Aquest pla preveu la millora dels carrers de Floridablanca, Enric Prat de la Riba i José Francisco Pacheco, així com la creació d’un espai públic entre aquestes tres vies, la conservació de part d’una nau industrial del sector de Can Gassol i la construcció d’habitatges.

Els terrenys a urbanitzar formen part de la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Municipal en l’àmbit de Can Gassol, que comprèn una extensió total de 6.040 m2, dels quals 117 m2 correspondran a sistema viari, 1.490 m2 a espais lliures, 465 m2 a equipaments i 3.968 m2 a sòl residencial.

Nous habitatges

El pla d’ordenació preveu destinar 8.600 m2a sostre residencial, un 30% del qual serà per a habitatges a preu assequible que construirà l’entitat municipal PUMSA: un 20% es destinarà a habitatge protegit (21 habitatges) i un 10% a habitatges a preu concertat (10 habitatges).

El 70% del sòl residencial restant es destinarà a la creació d’habitatge lliure (70 habitatges). També es preveu la construcció de prop de 140 places d’aparcament.

Un edifici de 4 plantes acollirà 30 habitatges protegits i un equipament entre els carrers de Pedro Antonio de Alarcón i de Marià Fortuny
La Junta de Govern aprova l’estudi de detall de l’àmbit

La Junta de Govern Local va aprovar dilluns inicialment l’estudi de detall que concreta els volums i la integració respecte a l’entorn del conjunt d’habitatges de règim protegit per a joves i equipament que es construirà a la cantonada entre els carrers de Pedro Antonio de Alarcón i de Marià Fortuny, una de les accions previstes al Pla Local d’Habitatge 2005-2015. L’estudi de detall ha estat redactat per encàrrec de Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA).

Els terrenys on s’edificaran els habitatges, tres parcel·les contigües amb una superfície total de 1.358 m2, estan ocupats ara per petits magatzems o tallers en desús. Dos de les tres parcel·les afectades corresponen a la unitat d’actuació UA-53 “El Verdet”, i la suma de la tercera, de 52 m2 de superfície, ha permès ampliar l’àmbit d’intervenció.

L’edifici estarà format per dos volums, cadascun d’ells de 4 plantes d’alçada i alineat a un dels carrers, que s’uniran mitjançant un element de comunicació vertical intermig per absorbir la diferència d’alçada entre els vials. D’aquesta manera la planta baixa del volum alineat amb el carrer de Marià Fortuny correspondrà a la planta primera de l’alineat amb el carrer de Pedro Antonio de Alarcón.

Es preveu la construcció de 30 habitatges, que seran de lloguer d’acord amb el Pla Local d’Habitatge, un equipament en planta baixa i un aparcament soterrat de 45 places per als residents. L’accés als habitatges es situarà a la confluència dels dos vials. Al carrer de Pedro Antonio de Alarcón es faran l’entrada a l’equipament i l’accés dels vehicles a l’aparcament. Es preveu destinar fins a un màxim de 906 m2 a l’equipament en planta baixa.

L’execució del projecte està subordinada a l’aprovació del text refós de la modificació del Pla General d’Ordenació per tal d’incloure en el sistema de dotació d’habitatge públic set solars qualificats ara d’equipament comunitari, que es presentarà a aprovació per part del proper Ple municipal. Un d’aquests solars és una de les 3 parcel·les afectades per l’estudi de detall. L’estudi de detall es sotmetrà ara a un període d’informació pública de 20 dies durant el qual es podran presentar al·legacions.

L’aparcament de la plaça d’Espanya ofereix descomptes i amplia l’horari per als usuaris dels equipaments esportius de l’entorn
S’ha signat un conveni de col•laboració entre el PME, GINTRA i EYSA

El president del Patronat Municipal d’Esports (PME), Ivan Pera; el president de l’empresa municipal Gestió Integral del Trànsit SL (GINTRA), Fermí Manchado; i l’apoderat de l’empresa concessionària EYSA, Josep Lluís Junyent, han signat avui un conveni de col·laboració entre les tres entitats per a l’increment de serveis de l’aparcament de la plaça d’Espanya (Parc Central) per als usuaris i públic d’activitats esportives en cap de setmana.

L’objectiu del conveni és ampliar els horaris (l’aparcament tanca a les 23 h) i proporcionar descomptes en l’aparcament de la plaça d’Espanya als usuaris i públic del cap de setmana atès l’alt percentatge d’assistents a les activitats que s’organitzen en els equipaments esportius propers a l’aparcament: Piscina Municipal, Velòdrom Municipal, Poliesportiu Municipal Teresa Maria Roca, Poliesportiu Municipal de Cirera, Palau Municipal d’Esports Josep Mora, Camp Municipal d’Esports. A més, també s’aplicarà als usuaris del gimnàs del Casal de Joves entre setmana.

El conveni estableix que:

. Els caps de setmana que hi hagi alguna activitat esportiva, l’horari de l’aparcament del Parc Central s’ampliarà fins a una hora més tard de l’hora prevista de la finalització de l’activitat esportiva.

. El PME lliurarà a les entitats esportives els tiquets per facilitar-los als usuaris que hauran de presentar la butlleta de l’aparcament. El tiquet de descompte és del 50% a aplicar a l’import total del cost de l’aparcament. El tiquet només serà vàlid per al dia que ha tingut lloc l’activitat esportiva.

La vigència d’aquest conveni s’inicia aquest proper cap de setmana i es mantindrà la temporada en curs (fins juny de 2007). Durant aquest període s’avaluarà l’impacte i l’ús real dels tiquets de descompte i de l’ampliació d’horaris d’obertura de l’aparcament i es decidirà la continuïtat de l’acord, la seva modificació o la seva finalització.