L’Ajuntament aprova inicialment el projecte de l’aparcament del parc del Palau

L’aparcament, que promou la societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA), tindrà 241 places de cotxe i 8 de moto distribuïdes en dues plantes subterrànies. La Junta de Govern Local ha aprovat inicialment avui dilluns el projecte per a la seva construcció.

L’aparcament es situa al subsòl del parc del Palau, i tindrà una superfície total construïda de 5.724 m2. Comptarà amb 241 places per a cotxes, 5 d’elles per a persones amb mobilitat reduïda, i 8 per a motocicletes. Les places es destinaran a residents en règim de compra i/o lloguer.

El nou aparcament tindrà dues plantes subterrànies. La primera d’elles es construirà amb una alçada de 2,50 metres, superior a l’estàndard que és de 2,20 metres. Això permetrà l’accés de furgonetes, que disposaran d’aproximadament 57 places en aquest primer soterrani.

Accessos a l’aparcament

Pel que fa als accessos, els vehicles entraran a l’aparcament per l’extrem oest del parc del Palau, és a dir, pel carrer de Las Siete Partidas, mentre que la sortida es farà pel carrer del Lapidario, a l’extrem est de la plaça.

Els vianants, a més de poder accedir pels dos accessos de vehicles, comptaran amb dos accessos exclusius: un d’ells, amb escales, es situarà a l’interior del Parc; l’altre, amb escales i ascensor, estarà pròxim al carrer de Las Siete Partidas.

Millora del parc del Palau

Un cop finalitzin les obres de l’aparcament, GINTRA també se’n farà càrrec de la reurbanització del parc del Palau. Aquesta intervenció consistirà en la renovació de la plaça tot millorant els seus elements actuals: paviment, mobiliari urbà, parc infantil, etc.

Pressupost i termini d’obres

El projecte de l’aparcament del parc del Palau preveu un pressupost de 3.222.740 € IVA inclòs, per a la construcció de l’aparcament i la posterior reurbanització del parc del Palau. Ambdues intervencions les durà a terme l’empresa Excover, SA., adjudicatària del concurs que va convocar GINTRA el passat febrer per redactar el projecte i executar les obres.

A partir de l’aprovació inicial, el projecte de l’aparcament del parc del Palau serà sotmès a informació pública per un període de 30 dies. Durant aquest temps, els ciutadans que ho desitgin podran presentar les al·legacions, reclamacions o suggeriments que considerin pertinents.

Les obres de l’aparcament es preveuen començar a finals del proper mes d’octubre, i tenen un termini de 12 mesos tant per a la construcció de l’aparcament com per a la reurbanització del parc del Palau.

L’Estadi Municipal d’Atletisme es millorarà per renovar i ampliar de 6 a 8 carrils la pista actual

Les obres s’emmarquen en l’acord amb els clubs pel Pla de millora de l’atletisme

L’Estadi Municipal d’Atletisme tindrà una nova pista amb 8 carrils que millorarà la demanda esportiva de la ciutat i permetrà celebrar, si es considera, competicions de primera categoria d’àmbit català i espanyol. El Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir encarregar a l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) l’execució de les obres de millora de les instal·lacions d’acord al projecte executiu que dilluns es presenta a aprovació inicial per part de la Junta de Govern Local.

L’Estadi Municipal d’Atletisme es situa entre la carretera de Cirera, la riera de Cirera i el carrer de Josep Trueta.

Les instal·lacions tenen un ús important per part d’atletes federats de primer nivell i promoció; socis dels clubs d’atletisme que practiquen esport com a lleure; ciutadans que fan activitat física de manera lliure; escolars de la ciutat i municipis propers tant dins de l’assignatura d’Educació Física com per a la celebració de proves dels Jocs Esportius Escolars; i participants en cursets i casals d’estiu. En total, es calcula que anualment utilitzen l’estadi 9 clubs, 7 escoles i 64 equips o col·lectius amb 1.421 esportistes diferents per setmana, a part de les concentracions d’usuaris els dies de competició.

Les instal·lacions es van remodelar per última vegada al 1991. Actualment, la pista pateix un desgast important que afecta al funcionament normal de l’estadi.

Millora de les instal·lacions

El projecte executiu que es preveu aprovar dilluns és una primera fase de les obres que s’executaran a l’Estadi Municipal d’Atletisme d’acord amb un projecte bàsic de major abast.

En aquesta primera fase de les obres s’executaran les millores necessàries per tal que les dimensions de les pistes i equipaments compleixin les normatives establertes per la Federació Espanyola d’Atletisme.

Es crearan 2 carrils més de competició, de manera que es passarà dels 6 que hi ha a l’actualitat a 8. A més, es construirà un carril al perímetre de la pista d’atletisme que servirà per fer els entrenaments de marató. Aquesta intervenció es completarà amb la instal·lació d’un nou paviment a tota la pista.

El centre de l’estadi acollirà una zona enjardinada amb gespa natural, a on es situaran les instal·lacions per les altres modalitats de l’atletisme, i es crearà una franja al voltant de la pista d’atletisme amb asfalt de color verd.

El projecte també recull la compra de casetes prefabricades que es destinaran provisionalment a vestidors i sala antidopatge, ja que les existents queden afectades per l’ampliació de la pista d’atletisme, que creix en direcció a Can Serra. Es preveu mantenir el gimnàs annex a l’estadi.

D’altra banda, s’ha dissenyat una nova xarxa d’il·luminació i de reg per tota la pista d’atletisme.

Per fer les millores, serà necessari l’enderroc de l’edifici que ara acull els vestidors i el magatzem, dels murs adjacents a les grades i de les voreres que existeixen a la zona d’obres. A més, es retirarà el sistema d’enllumenat i el mobiliari urbà situats als terrenys afectats per l’ampliació de l’estadi, que seran reposats posteriorment per uns de nous.

També s’hauran de treure alguns dels arbres situats a la zona d’obres, i s’estudiarà la possibilitat de recuperar-los.

Termini i pressupost

Està previst que les obres de millora de l’estadi comencin a finals d’any i que finalitzin el juny de 2008. L’execució del projecte executiu, és a dir, d’aquesta primera fase de les obres, té un pressupost de 2.128.000 d’euros. Mentre s’executin les obres, les entrenaments dels atletes s’hauran de traslladar a una altra ubicació.

Actuacions futures

El projecte bàsic de reforma total de l’Estadi preveu altres actuacions per a fases posteriors al projecte que ara s’aprova, com la construcció d’un edifici de vestidors definitiu, un gimnàs nou i una torre de control per acollir instal·lacions complementàries com el fotofinish.

Marc de col·laboració

La reforma de l’estadi s’emmarca en l’acord de col·laboració signat el passat març entre el Patronat Municipal d’Esports (PME) i la Comissió de Clubs d’Atletisme de Mataró, que aplega representants del Centre Atlètic Laietània i del Grup d’Atletisme Lluïsos Mataró, per desenvolupar el Pla de millora de l’atletisme de l’any 2007.

L’acord té entre els seus objectius consolidar i millorar les estructures esportives dels clubs, desenvolupar el programa de promoció de l’atletisme escolar, treballar en la formació d’entrenadors i completar un calendari d’actes de relleu esportius.

Planificar la construcció d’un nou Estadi Municipal d’Atletisme va ser també un dels pactes del protocol de col·laboració signat el novembre de 2006 entre el Consell Català de l’Esport i el PME.

GINTRA i la Unió de Botiguers signen un conveni per a l’ús de vals d’aparcament a Cerdanyola i Occitània

El president de la societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA), Francesc Melero, i el president de la Unió de Botiguers de Mataró (UBM), Salvador Floriach, van signat ahir a les 17 h un conveni de col·laboració per a la utilització de vals d’estacionament als aparcaments subterranis de la plaça d’Occitània i del parc de Cerdanyola, que es van inaugurar el passat mes de juliol. Aquesta modalitat de pagament funcionarà a les places en règim de rotació, que s’han posat en marxa aquest 3 de setembre.

Amb aquest acord, els establiments comercials adherits a la UBM que es trobin a les rodalies dels aparcaments de la plaça d’Occitània i del parc de Cerdanyola podran atorgar vals d’estacionament als seus clients per aquests nous aparcaments.

L’objectiu que persegueixen GINTRA i la Unió de Botiguers amb aquesta mesura és la de facilitar l’estacionament dels clients i la d’incrementar la rotació dels vehicles a les zones comercials de la ciutat per tal de fomentar el comerç i activar l’economia de la ciutat.

Funcionament dels vals
S’editaran dues modalitats de vals: de 30 i de 60 minuts. GINTRA aplica un descompte als comerços pels vals que adquireixen, i que després podran lliurar als seus clients per facilitar-los l’estacionament. Els usuaris hauran de validar el seu tiquet a la centre de control del mateix aparcament.

Els aparcaments de la plaça d’Occitània i del parc de Cerdanyola ja apliquen el nou sistema de tarifació per minuts, que va entrar en vigor a Mataró el passat 30 d’agost. El preu en aquests aparcaments és de 0,0269 euros/minut durant l’any 2007.

Places de rotació i per a residents
Dilluns 3 de setembre van entrar en funcionament les places de rotació dels aparcaments de la plaça d’Occitània (79 places d’un total de 224) i del parc de Cerdanyola (60 places d’un total de 266) que, en tots dos casos, es situen a la tercera planta subterrània dels aparcaments.

GINTRA gestiona aquestes places, que també es destinen al lloguer nocturn perquè els veïns interessats hi puguin estacionar els seus vehicles quan no hi ha rotació (de dilluns a dissabte de 21h a 9h i diumenges i festius durant les 24h). La comercialització d’aquestes places, que també funcionen des del 3 de setembre, la du a terme GINTRA des del centre de control del mateix aparcament.

Les noves infrastructures, a més, disposen de places d’aparcament per a residents a les dues primeres plantes subterrànies. Aquestes places, que l’empresa Inmuebles Fénix 92, SL ven en règim de concessió a 50 anys, es van començar a lliurar el passat mes de juliol, coincidint amb la inauguració dels dos aparcaments. Actualment, encara queden places lliures.

GINTRA posa en funcionament els aparcaments de rotació de la plaça d’Occitània i del Parc de Cerdanyola

GINTRA posa en funcionament els aparcaments de rotació de la plaça d’Occitània i del Parc de Cerdanyola

El proper dilluns 3 de setembre entren en funcionament les places en règim de rotació de l’aparcament de la plaça d’Occitània i del Parc de Cerdanyola inaugurats el passat 23 i 24 de juliol, dia que Inmuebles Fénix 92, SL., empresa encarregada de la construcció de l’aparcament i l’explotació de les places per a residents, va començar a lliurar les places venudes.

Durant l’estiu s’han dut a terme els treballs d’adequació de la planta subterrània que acull aquestes places de rotació a cada un dels aparcaments que han estat supervisats per l’empresa municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró SL (GINTRA).

En total entre els dos aparcaments es posen a disposició dels veïns 139 places de rotació, 79 a l’aparcament d’Occitània (d’un total de 224) i 60 a l’aparcament del Parc de Cerdanyola (d’un total de 266 places), ubicades en els dos casos a la última planta subterrània de l’aparcament, concretament la tercera.

Està previst destinar aquestes mateixes places de rotació al lloguer nocturn perquè els veïns interessats hi puguin estacionar els seus vehicles a la nit, quan no hi ha rotació.

L’horari d’aquest abonament nocturn és de dilluns a dissabte de 21h a 9h (franja horària sense servei de rotació) i diumenge i festius durant les 24h.

La comercialització d’aquestes places la durà a terme GINTRA des de la cabina de control del mateix aparcament.

Tarifació per minuts

Aquests dos aparcaments, a l’igual que la resta d’aparcaments municipals de Mataró, aplicaran la tarifació per minuts als seus usuaris tal i com recull la llei 44/2006 de millora de la protecció dels consumidors i usuaris. La tarificació per minuts es comença a aplicar als aparcaments municipals a partir d’avui.

La seva aplicació permet  als usuaris pagar el temps real d’estacionament i l’aplicació de l’arrodoniment a la baixa.

El preu per minut d’aquests dos nous aparcaments l’any 2007 és de 0,0269 euros.

El preu del lloguer nocturn és de 40 euros mensuals (iva inclòs).

Millora de l’espai públic a la coberta dels aparcaments      

GINTRA està ultimant els treballs de millora de les places de la coberta d’ambdós aparcaments i preveu posar-les a disposició del públic al llarg del mes de setembre.

Inversió

Els treballs d’adequació de les plantes subterrànies destinades a l’aparcament de rotació de vehicles dels dos aparcaments i la gestió i control dels mateixos durant un termini d’un any van ser adjudicats per concurs el passat 12 de juny de 2007 a l’empresa A+B Comerç i Distribucions SL per un import de 232.000 €.

PUMSA inicia la primera fase de les obres d’urbanització d’El Verdet

Aquesta primera etapa del projecte d’urbanització de la UA-53 El Verdet permetrà l’obertura del carrer de Pedro Antonio de Alarcón entre els carrers de Marià Fortuny i de Mata, a més de crear noves parcel·les d’ús residencial i d’equipaments. També es milloraran els carrers afectats i les xarxes de serveis, i es col·locarà nou enllumenat públic i mobiliari urbà.

L’àmbit de la Unitat d’Actuació (UA) 53 està delimitat pels carrers de Mata, d’Agustí Moreto, de Marià Fortuny i de Pedro Antonio de Alarcón, i ocupa una superfície total de 7.691 m2. Es tracta d’una àrea on actualment existeixen edificacions de tipus industrial i tot un seguit de petits carrerons que donen accés a les diferents naus i tallers.

El projecte d’urbanització preveu conservar els edificis d’habitatges situats als carrers que envolten l’àrea d’actuació, així com les cinc cases unifamiliars que hi ha a la cantonada entre els carrers d’Agustín Moreto i de Marià Fortuny.

Primera fase
La intervenció es farà en dues fases. La primera d’elles, que abasta una superfície de 2.503 m2, va començar a finals de juliol i consisteix en l’enderroc de les esmentades indústries, de manera que es crearan noves parcel·les per a habitatges i equipaments. També es perllongarà el carrer de Pedro Antonio de Alarcón, que actualment està interromput entre els carrers de Marià Fortuny i de Mata, per tal de donar continuïtat al vial.

Aquesta fase del projecte contempla l’eixamplament i reurbanització de les voreres dels carrers de Mata, Marià Fortuny, i la urbanització d’un nou tram del carrer de Pedro Antonio de Alarcón que connecta el carrer de Mata amb el carrer de Marià Fortuny. A més, es crearan guals de vianants i franges d’aparcament a diferents punts de l’àmbit.

El projecte preveu el manteniment de tots els arbres que hi ha plantats al carrer de Mata, exceptuant dues unitats que han de deixar pas a l’obertura del carrer de Pedro Antonio de Alarcón.

Quant als serveis, s’inspeccionarà el clavegueram existent i es construiran les connexions a la xarxa; es substituiran els trams de canonada d’aigua que siguin necessaris; es mantindrà la xarxa de gas existent; s’eliminarà la xarxa d’electricitat aèria i es soterraran els trams que es considerin convenients; i també es soterrarà la xarxa de telefonia que sigui necessària.

D’altra banda, s’instal·laran nous serveis d’electricitat, gas, telefonia, i clavegueram a les parcel·les que s’originin per l’enderroc de les indústries, així com la incorporació a la xarxa del clavegueram del nou tram del carrer de Pedro Antonio de Alarcón. El projecte inclou la col·locació de nou enllumenat públic i mobiliari urbà.

Termini i import de l’obra
Està previst que les obres de la primera fase del projecte d’urbanització de la UA-53 El Verdet finalitzin al desembre de 2007.

L’empresa que s’encarrega de les obres és FCC Construcción, SA, amb un import d’adjudicació de 561.204 euros.

Nou espai públic
Un cop finalitzin les obres de la primera fase del projecte d’urbanització de la UA-53, s’establirà el termini per a la realització de la segona fase.

Aquesta consistirà, bàsicament, en la creació d’una nova plaça que quedarà delimitada pels futurs edificis del carrer de Mata, el carrer de Pedro Antonio de Alarcón i la part posterior dels edificis que es construeixin al carrer de Marià Fortuny. A més, aquest espai tocarà també amb el carrer de Josep Sabater i Sust, que forma part de la UA-58.

La plaça tindrà dons nivells. La zona inferior és la que pertany a la UA-53, i comprèn una gran superfície pavimentada amb arbrat. Disposarà, a més, de tot un front d’accés al llarg del nou tram del carrer de Pedro Antonio de Alarcón i de part del carrer de Marià Fortuny.

La part superior, que pertany a la UA-58, tindrà una àrea de jocs infantils i una zona pavimentada amb arbres que donarà continuïtat a l’arbrat del carrer de Josep Sabater i Sust.

A la part central de la plaça, hi haurà una zona verda amb un petit espai pavimentat que podria fer-se servir com a escenari per a esdeveniments públics.

Un edifici d’equipament i habitatge públic
Com administració actuant a l’àmbit, PUMSA és l’adjudicatària del sòl corresponent al 10% d’aprofitament mig del sector. En aquesta finca, l’empresa municipal té previst construir en el futur un edifici que tindrà una planta baixa destinada a equipament públic, una planta soterrània d’aparcament i tres plantes pisos d’habitatge públic amb protecció oficial.

Mataró aplicarà la tarificació per minuts als aparcaments municipals de rotació a partir del 30 d’agost.

Aquest nou sistema de tarificació per minut és obligatori per a tots els aparcaments de rotació, segons es recull a la llei 44/2006 de millora de la protecció dels consumidors i usuaris. La seva aplicació permetrà als usuaris pagar el temps real d’estacionament i l’aplicació de l’arrodoniment a la baixa.La Comissió Municipal Informativa de Via Pública celebrada avui, dia 25 de juliol a les 9 h, en sessió extraordinària, ha informat sobre la nova proposta de tarifes dels aparcaments de rotació de titularitat municipal, que a Mataró gestiona GINTRA.

Avantatges per als usuaris

A Mataró, aquest sistema de tarificació es posarà en marxa a partir del proper 30 d’agost de 2007.

La seva aplicació comportarà tota una sèrie d’avantatges als usuaris dels aparcaments de rotació que només hauran de pagar el temps real d’estacionament als aparcaments. A més, el nou sistema també obliga a l’arrodoniment a la baixa de la tarifa resultant en múltiples de cinc cèntims d’euros.

Tot i que la tarificació per minuts suposa un increment de les tarifes, es calcula que un 52% dels usuaris reduiran el pagament respecte el preu que han d’abonar actualment.

Per últim, el nou sistema farà que tots els minuts costin el mateix i que els usuaris de curta durada siguin els més afavorits amb el canvi.

Proposta de tarificació per minuts

La proposta de revisió de tarifes horàries es basa en el volum de demanda actuals dels aparcaments i la preservació de l’equilibri econòmicofinancer de cada explotació, procurant trobar la tarifa més adient tant pels usuaris com per les empreses concessionàries dels aparcaments, sempre inferior a la tarifa que apliquen els aparcaments de rotació privats.

Així, els preus que es proposa aplicar a cada aparcament municipal són els següents (en euros/minut):

  • Plaça de les Tereses: 0,0328
  • Plaça de Santa Anna: 0,0374
  • Can Xammar: 0,0353
  • Plaça Tomás y Valiente: 0,0269
  • Parc Central: 0,0269
  • Plaça de Granollers: 0,0271

L’import que pagarà l’usuari es calcularà a partir d’aquests preus i de l’estada, arrodonint el resultat a la baixa en múltiples de cinc cèntims d’euro.

Tarifes actuals

Als aparcaments de concessió de Mataró s’apliquen actualment tres tipus de fraccionament tarifari: fraccionament per hores, fraccionament inicial d’una hora i fraccions següents de 30 minuts i fraccionament de 15 minuts.

Segons això per exemple a l’aparcament de la plaça de les Tereses que tindrà una tarifa de 0,0328 euros per minut la comparació entre les tarifes actuals i les noves seria:

Per una estada de 20 minuts ara es paga 1,50€ i a partir del 30 d’agost es pagarà 0,65€.
Per una estada de 35 minuts ara es paga 1,50€ i a partir del 30 d’agost es pagarà 1,10€.
Per una estada de 75 minuts ara es paga 3,00€ i a partir del 30 d’agost es pagarà 2,45€.
Per una estada de 130 minuts ara es paga 4,50€ i a partir del 30 d’agost es pagarà 4,25€.
Per una estada de 190 minuts ara paga 6,00€ i a partir del 30 d’agost es pagarà 6,20€.

Aquestes xifres variaran segons la tarifa que apliqui cada aparcament.

Execució de les obres de moviments de terres, fonaments i estructura de l’edifici del CONEIXEMENT (edifici B), de la seu del TECNOCAMPUSMATARÓ

Pressupost de licitació: 9.167.038,92 €, IVA inclòs
Garantia Provisional: 2% del pressupost de licitació, IVA inclòs
Garantia Definitiva: 4% del pressupost d’adjudicació, IVA inclòs
Termini d’execució: 18 mesos
Documentació: Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA),
c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró,
fins les 13 hores del dia 27 de setembre de 2007
www.grup-pumsa.cat/concursos/tecnocampus/edifici-coneixement
Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 1 d’octubre de 2007, a les oficines de PUMSA
Obertura pública de pliques: a les 13 h del dia 3 d’octubre de 2007, oficines de PUMSA

Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10

Execució de les obres de moviments de terres, fonaments i estructura de l’edifici del serveis a la INNOVACIÓ (edifici A), de la seu del TECNOCAMPUSMATARÓ

Pressupost de licitació: 6.418.235,08 €, IVA inclòs
Garantia Provisional: 2% del pressupost de licitació, IVA inclòs
Garantia Definitiva: 4% del pressupost d’adjudicació, IVA inclòs
Termini d’execució: 12 mesos
Documentació: Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA),
c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró,
fins les 13 hores del dia 27 de setembre de 2007
www.grup-pumsa.cat/concursos/tecnocampus/edifici-innovacio
Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 1 d’octubre de 2007, a les oficines de PUMSA
Obertura pública de pliques: a les 13 h del dia 3 d’octubre de 2007, oficines de PUMSA
Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10

La plaça d’Occitània estrena aparcament soterrat amb 224 places

L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, va inaugurar ahir a les 20 h el nou aparcament soterrat de la plaça d’Occitània que suposa la creació de 224 noves places d’aparcament per a residents i de rotació. Un cop finalitzades les obres es posen en marxa les places per a residents, mentre que les de rotació està previst ho facin al setembre.

La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) ha estat l’encarregada del control de les obres i també gestionarà les places de rotació de l’aparcament.

L’aparcament de la plaça d’Occitània s’ubica entre els carrers de Francisco de Goya i de Joan Larrea, el passatge de Can Bonminyó i el carrer de Pompeu Fabra. Té una superfície total construïda de 6.089 m2 i consta de tres plantes subterrànies que allotgen un total de 224 places d’aparcament, cinc de les quals són adaptades per a persones amb mobilitat reduïda.

La distribució de les places és la següent: 68 a la primera planta, 77 a la segona i 79 a la tercera.

Accessos de vehicles i vianants
Els vehicles compten amb dos accessos a l’aparcament: un d’entrada, que es fa pel carrer de Joan Larrea, i un de sortida, pel carrer de Pompeu Fabra.

Pel que fa als vianants, podran accedir per dues entrades: una amb escala, i l’altra amb una escala i un ascensor adaptat, la capacitat del qual és de sis persones. Tots dos accessos se situen al costat nord de la plaça, a tocar el passatge de Can Bonminyó.

Places de venda (concessió a 50 anys) i places de rotació
Inmuebles Fénix 92, SL., és l’empresa adjudicatària que s’ha encarregat de la construcció de l’aparcament, i que també en farà l’explotació del mateix. Gintra s’encarrega de la gestió de les places de rotació i de lloguer nocturn.

Les places de venda, en règim de concessió per un termini de 50 anys, se situaran a la primera i segona plantes de l’aparcament. Són un total de 145 places que van començar a comercialitzar-se el passat 8 de gener a un preu de 15.900 € + IVA per Inmuebles Fénix 92, SL. Actualment encara en queden algunes  places lliures. Tots els veïns interessats en les places de concessió poden posar-se en contacte amb Inmuebles Fénix 92, SL, al número de telèfon següent: 699 28 64 15.

Pel que fa a les places de rotació, s’ubicaran a l’última planta de l’aparcament, i les gestionarà GINTRA durant un termini aproximat d’un any. Actualment, s’estan fent les obres d’adequació per tal que les places de rotació, un total de 79, es posin en marxa a partir del setembre.

A més, està previst destinar aquestes mateixes places de rotació al lloguer nocturn, de manera que els veïns interessats hi puguin estacionar els seus vehicles a la nit, quan no hi ha rotació. La comercialització d’aquestes places la durà a terme GINTRA des de la cabina de control del mateix aparcament a partir del proper dia 3 setembre.

Millores al passatge i a la plaça
El nou aparcament s’adapta a la geometria rectangular de la plaça d’Occitània a tocar el passatge de Can Bonminyó per tal de conservar els plataners existents. Només s’han hagut de traslladar alguns exemplars a la zona arbrada de la plaça per tal de no intercedir amb l’activitat de l’aparcament.

Les obres inclouen també l’ampliació del passatge de Can Bonminyó davant de la Biblioteca Pública Pompeu Fabra i la reurbanització de la plaça d’Occitània, que mantindrà la seva estructura tal i com estava abans de les obres, amb una zona de sauló i una altra zona de plaça dura. A més, s’han introduït algunes millores com el nou accés a la plaça d’Occitània des del carrer de Joan Larrea i el passatge de Can Bonminyó.

D’altra banda, s’està restaurant el grup escultòric que hi havia a la plaça, a tocar del carrer de Pompeu Fabra. Es preveu finalitzar tots aquests treballs durant el mes d’agost.

Termini i inversió
Les obres del nou aparcament, que van començar el maig de 2006, han suposat una inversió de 2.900.000 euros.

L’alcalde inaugura l’aparcament subterrani del Parc de Cerdanyola

L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, va inaugurar ahir a les 19 h el nou aparcament subterrani del Parc de Cerdanyola, que té capacitat per a 266 vehicles. Les places es destinen als veïns del barri en règim de concessió, però també es reserva una part per a la rotació. Un cop finalitzades les obres l’aparcament es posa en marxa amb les places per a residents, mentre que les de rotació està previst que ho facin al setembre.

La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (Gintra) ha estat l’encarregada del control de les obres, i també gestionarà les places de rotació i de lloguer nocturn.

L’aparcament té una superfície construïda de 6.449 m2 distribuïts en tres plantes subterrànies. Compta amb 266 places, cinc de les quals són per a persones amb mobilitat reduïda.

Accessos de vehicles i vianants
Els vehicles disposen d’un únic accés d’entrada i sortida per l’avinguda de la Gatassa, a l’alçada del carrer de Vitòria.

Els vianants, per la seva banda, poden accedir a l’aparcament mitjançant dos accessos diferents situats a la mateixa avinguda de la Gatassa. Totes dues entrades compten amb escales, i una d’elles, la que toca més a l’interior del Parc de Cerdanyola, té un ascensor.

Places de venda
La major part de les places, un total de 206, es destinen als veïns del barri, que les poden adquirir en règim de concessió a 50 anys.

Inmuebles Fénix 92, SL, l’empresa que va guanyar el concurs per a la construcció, explotació i conservació de l’aparcament, va començar la comercialització d’aquestes places el passat 8 de gener de 2007 a un preu de 15.900 € + IVA, i actualment encara queden places lliures. Tots els interessats en les places de concessió poden posar-se en contacte amb Inmuebles Fénix 92, SL, al número de telèfon següent: 699 28 34 34.

60 places de rotació i lloguer nocturn
L’aparcament també compta amb 60 places de rotació a l’última planta que gestionarà directament Gintra durant un termini aproximat d’un any. Aquestes mateixes places es destinaran al lloguer nocturn, de manera que es podrà aprofitar l’horari en què no hi ha rotació per tal que els veïns puguin estacionar els seus vehicles.

La seva comercialització la durà a terme Gintra des de la cabina de control del mateix aparcament a partir del setembre en què es preveu es posi en marxa la rotació i el lloguer nocturn. Actualment, s’estan realitzant les obres d’adequació d’aquestes places de rotació i lloguer nocturn.

Millora de l’espai públic
Les obres de l’aparcament del Parc de Cerdanyola també inclouen la reurbanització de l’espai públic sobre el mateix i que es manté tal i com estava abans de la intervenció. A més, s’ha construït un nou mòdul de serveis sanitaris que substitueixen els que existien anteriorment al parc, i que seran d’ús públic. Aquests treballs de millora es preveu finalitzin durant el mes d’agost.

Termini de les obres i inversió
Les obres de l’aparcament del Parc de Cerdanyola van començar al desembre de 2005 amb els treballs previs, que van consistir en les feines de prospecció i tancament del recinte on s’ubica. La seva construcció es va iniciar a finals de març de 2006, i han finalitzat aquest mes de juliol.