Comença la construcció de l’aparcament per a residents del parc del Palau

L’aparcament es construirà al subsòl del parc del Palau, i tindrà 241 places de cotxe i 8 de moto que es destinaran a residents en règim de compra i/o lloguer. La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró SL (GINTRA) promou aquesta infraestructura i, un cop finalitzin les obres, també s’encarregarà de la reurbanització del parc del Palau que se situa a sobre de l’aparcament.

L’aparcament compta amb 241 places de cotxe, 5 d’elles, adaptades per a persones amb mobilitat reduïda, i 8 de moto.

Tal i com es recull al projecte executiu aprovat a la Junta de Govern Local el passat 17 de setembre, l’aparcament tindrà una superfície total construïda de 5.724 m2distribuïts en dues plantes subterrànies. La primera d’elles es construirà amb una alçada lliure de 2,50 m, superior a l’estàndard que és de 2,20 m. Això permetrà l’accés de furgonetes, que disposaran d’aproximadament 57 places en aquest primer soterrani.

Accessos per a vehicles i vianants

L’aparcament tindrà dos accessos per als vehicles: l’entrada se situarà a l’extrem oest del parc del Palau, és a dir, al carrer de Las Siete Partidas; i la sortida, al carrer del Lapidario, a l’extrem est de la plaça.

Pel que fa als vianants, a més de poder accedir pels dos accessos de vehicles, comptaran amb dos accessos exclusius: un d’ells, amb escales, se situarà a l’interior del parc; l’altre, amb escales i ascensor, estarà pròxim al carrer de Las Siete Partidas.

Preu de les places

Les places de lloguer tindran un preu màxim de 90 € mensuals, mentre que el preu màxim de les de compra, en concessió per un termini de 50 anys, serà de 18.000 €.

Reurbanització del parc

Un cop finalitzin les obres de l’aparcament, GINTRA també es farà càrrec de la reurbanització del parc del Palau que queda just a sobre de l’aparcament, tot millorant-lo però conservant l’aspecte que tenia abans de la intervenció.

A més, la reurbanització preveu la conservació dels plataners de dues voreres que envolten el parc i la plantació de nous arbres, a més del trasllat de dues alzines al mateix parc i de la resta d’arbres al viver municipal.

Finalització de les obres

Es preveu que les obres de construcció de l’aparcament i de reurbanització del parc del Palau finalitzin al desembre de 2008. Ambdues intervencions les durà a terme l’empresa Excover, SA., adjudicatària del concurs que va convocar GINTRA el passat febrer per redactar el projecte i executar les obres.

La inversió estimada per a les dues actuacions és de 3.500.000 €.

L’alcalde de Mataró ha parlat del desenvolupament del Front de Mar avui durant la III Jornada de Polítiques d’Habitatge Social i Urbanisme
Mataró ha presentat el projecte del Front de Mar al Barcelona Meeting Point

El desenvolupament del Front de Mar convertirà Mataró en una ciutat cada cop més oberta al mar, i aportarà nous habitatges, aparcaments, equipaments, zones verdes, comercials i d’oficines que milloraran la qualitat de vida dels ciutadans i ciutadanes. L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) presenta el projecte del 6 al 8 de novembre a la 11ª edició del Barcelona Meeting Point, el major saló immobiliari internacional d’Europa.

El Front de Mar és un dels projectes més ambiciosos que Mataró ha dut a terme en els últims anys, i suposarà la transformació de la capital del Maresme en una ciutat encara més oberta al mar sense renunciar a ser una ciutat compacta, mediterrània, sostenible i amb una bona qualitat de vida.

El desenvolupament del front marítim de Mataró també és una prioritat en l’estratègia de promoció de la ciutat. I és que la capital del Maresme gaudeix d’un privilegiat litoral que, complementat amb d’altres recursos naturals, amb un destacat patrimoni històric i cultural i una nombrosa i qualitativa oferta comercial, doten la ciutat de personalitat pròpia i la converteixen en un indret interessant per visitar i un lloc idoni per a residir-hi.

PUMSA dona a conèixer el projecte del Front de Mar a partir d’avui i fins el dijous 8 de novembre amb un espai propi d’exposició dins l’estand de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), que estarà al Palau 8 de Fira de Barcelona, estands 8A100 i 8A1100, Nivell 0, Carrer A.

Presentació a càrrec de l’alcalde

Sota el títol “El nou front de mar. Noves oportunitats”, l’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, ha explicat la transformació que la capital del Maresme experimentarà en els propers anys en els cinc àmbits que integren el Front de Mar: El Rengle, Porta Laietana, Ronda Barceló, Cooperativa Agrària – Cabot i Barba – Cafè de Mar, i el passeig Marítim i el Port.

La ponència ha tingut lloc avui dimarts 6 de novembre a les 11.15 h. dins el marc de la III Jornada de Polítiques d’Habitatge Social i Urbanisme als Municipis que organitza la FMC al Barcelona Meeting Point.

Aquesta jornada, que s’ha desenvolupat a la Sala 3 del Palau 8 de la Fira de Barcelona, també ha comptat amb la participació d’alcaldes i responsables municipals d’altres municipis de Catalunya que han explicat els seus projectes de desenvolupament urbanístic.

Execució de les obres de millores de l’aparcament de Torre Llauder i del Parc Urbà de la Pollancreda

  • Pressupost de licitació:  501.746,69 €, IVA inclòs
  • Garantia Definitiva: 4% del pressupost d’adjudicació, IVA inclòs
  • Termini d’execució: 4 mesos
    Documentació: Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA),
    c/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 13, 08302 Mataró.
    www.grup-pumsa.cat/concursos/obres-millores/torrellauder-pollancreda
  •  Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 28 de novembre de 2007, a les oficines de PUMSA
  • Obertura pública de pliques: a les 13 h del dia 28 de novembre de 2007, a les oficines de PUMSA

Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10

Execució de les obres de millora de l’estatdi d’atletisme de Mataró

  • Pressupost de licitació:  2.191.136,20 €, IVA inclòs
  • Garantia Definitiva: 4% del pressupost d’adjudicació, IVA inclòs
  • Termini d’execució: 5 mesos
  • Documentació: Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA),
    c/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 13, 08302 Mataró.
    www.grup-pumsa.cat/concursos/estadi-atletisme
  • Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 28 de novembre de 2007, a les oficines de PUMSA
  • Obertura pública de pliques: a les 13.30 h del dia 28 de novembre de 2007, a les oficines de PUMSA

Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10

Execució de les obres d’enderroc i consolidació d’edificis, prèvies a l’actuació arqueològica, al sector Can Cruzate

  • Pressupost de licitació: 423.236,17 €, IVA inclòs
  • Garantia definitiva: 4% del pressupost d’adjudicació, IVA inclòs
  • Termini d’execució: 3 mesos
  • Documentació: Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA),
    c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró
    www.grup-pumsa.cat/concursos/enderroc-cancruzate
  • Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 12 de novembre de 2007, a les oficines de PUMSA
  • Obertura pública de pliques: a les 13 h del mateix dia 12 de novembre de 2007, a les oficines de PUMSA

Per a més informació: 93 757 49 69 / 93 741 56 10

L’aparcament del carrer de Terrassa ofereix 82 places per a residents

L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, està previst que inauguri avui a les 19 h l’aparcament per a residents del carrer de Terrassa, que suposa la creació de 82 noves places de cotxe en règim de lloguer i de concessió. Dimecres 10 d’octubre, la societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) farà una jornada de portes obertes i l’endemà iniciarà la comercialització de les places.

L’aparcament es situa al carrer de Terrassa 7, entre les avingudes del Corregiment de Mataró i del Velòdrom. Té una superfície de 1.705 m2distribuïts en una sola planta a nivell de carrer. A la seva coberta, GINTRA construirà un camp de futbol-7.

Dos espais sense obstacles

De les 82 places de cotxe, dues són per a persones amb mobilitat reduïda. Les places són en règim de lloguer i de concessió per un termini de 50 anys.

La principal característica d’aquest aparcament, que ha promogut GINTRA, és que el seu interior es distribueix en dos espais diàfans separats per una línia de pilars centrals, la qual cosa permet dues fileres d’aparcaments sense obstacles amb un passadís central de maniobra i circulació de 5,50 metres d’amplada.

Els vehicles tenen dos accessos –un d’entrada i un de sortida, pel carrer de Terrassa, i els vianants poden accedir per dues portes independents situades en aquest mateix carrer.

Les obres de l’aparcament van començar el gener de 2007 i han suposat una inversió total de 1.400.000 € i han estat executades per la UTE Áridos Serrano SL & Stachys SA, l’empresa adjudicatària de les obres.

Portes obertes i comercialització

El proper dimecres 10 d’octubre, de 12 a 14 h i de 18 a 20 h, es farà una jornada de portes obertes per tal que els veïns puguin visitar l’aparcament del carrer de Terrassa.

Tots aquells interessats en una plaça d’aparcament de lloguer o de concessió hauran de dirigir-se a les oficines de l’empresa municipal GINTRA (c/ de Pablo Iglesias 63, 1ª planta, despatx 6) a partir de les 9 h de dijous 11 d’octubre. L’horari de les oficines és de dilluns a dijous de 9 a 13 h i de 16 a 18:30 h, i divendres de 9 a 14 h.

Per tal de formalitzar la reserva el mateix dia, cal portar original i fotocòpia del DNI, del permís de circulació del vehicle i del compte corrent.

Els interessats en les places de lloguer, que tenen un preu mensual de 77,37 €, IVA inclòs, hauran de portar en el moment de formalitzar el contracte, un dipòsit de 200,10 € en concepte de fiança.

Quant a les places de concessió, tenen un preu de 16.200 € + IVA (preu de venda de la concessió fins al 31 de desembre de 2007), i existeix la possibilitat de finançar el seu pagament.

Nou camp de futbol

El passat 1 d’octubre, l’Ajuntament va aprovar inicialment el projecte per traslladar definitivament el camp de futbol-7 de Cirera a la coberta de l’aparcament del carrer de Terrassa i urbanitzar els espais situats entre les façanes posteriors dels poliesportius municipals de Cirera i Teresa Maria Roca. L’execució de les obres s’ha encarregat a GINTRA.

Aquest camp, de 34 x 50 metres, substituirà al que hi havia abans de l’inici de les obres del nou poliesportiu Teresa Maria Roca, i que ara està instal·lat de forma provisional al solar comprès entre l’avinguda del Corregiment de Mataró, el pati de l’escola pública de Cirera i el Torrent de La Pólvora.

L’estudi de PUMSA conclou que és possible traslladar Can Fàbregas a la confluència dels carrers Miquel Biada i Tetuan

L’operació de desmuntatge i reconstrucció està valorada en més d’1,9 milions d’euros

Aquest matí ha estat presentat en la Comissió Informativa de Serveis Territorials l’estudi que l’Ajuntament va encarregar a l’abril a l’empresa municipal PUMSA per valorar el possible trasllat de la fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt a un entorn proper.

L’estudi de PUMSA, redactat per l’arquitecte Josep Maria Puig Boltà, conclou que el trasllat dels elements catalogats és viable tècnicament, a excepció de la xemeneia, que es troba en un mal estat de conservació. En concret, l’operació de trasllat consistiria en el desmuntatge dels elements arquitectònics d’interès per a tornar a col·locar-los en un altre indret del mateix carrer de Miquel Biada.

Can Fàbregas i de Caralt és un edifici de 3 plantes construït el 1879 i amb una superfície útil total de 825 m2. Segons el Pla Especial del Patrimoni Arquitectònic els elements d’interès són la nau central, els dos edicles de l’entrada i la xemeneia del vapor. Malgrat que l’estat constructiu actual és bo, no compleix les exigències de les normatives actuals (càrregues, incendi, aïllament tèrmic), així que només es poden aprofitar les parets exteriors.

El cost de la nova construcció seria de 1.400.000 euros aproximadament i el de l’aprofitament dels elements recuperats seria de 525.000, per al qual cosa s’estima que el global de l’operació costaria 1.925.000 euros. L’informe econòmic que s’adjunta a l’estudi proposa l’aprofitament d’aquest edifici amb diverses activitats econòmiques, de manera que l’operador finalista del conjunt assumiria el cost de la reconstrucció i una part del cost de l’aprofitament dels elements recuperats.

Encaix urbanístic complementari

Els Servei d’Urbanisme de l’Ajuntament ha realitzat un estudi complementari sobre l’encaix urbanístic del possible trasllat de la fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt en el mateix entorn del carrer de Miquel Biada.

La proposta d’encaix urbanístic consisteix en aixecar el nou edifici de la fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt al mateix carrer de Miquel Biada, però a la cantonada amb el carrer de Tetuan. Aquest emplaçament permetria posar en valor la presència dels elements traslladats (nau central i edicles), així com donar un ús de plaça pública al pati que quedaria entre les edificacions.

El mateix dia que es va fer l’encàrrec de l’estudi del trasllat de Can Fàbregas, el Ple va decidir deixar sense efectes la tramitació urbanística proposada a la zona, que es dividia en dos sectors a banda i banda del carrer de Miquel Biada (sector Goya i sector Torrijos).

La nova proposta d’ordenació urbanística afectaria 19.273 m2 de part de dos sectors que s’articulen al voltant de l’eix dels 150 m del carrer de Miquel Biada (entre la ronda Prim i els carrers de Tetuan-Iluro). Aquest carrer s’eixamplaria fins a 35 metres d’amplada entre la ronda Alfons XII i el passatge de Ca l’Ymbern per convertir-se en una gran avinguda arbrada a la banda de mar. A la banda de muntanya del carrer de Miquel Biada, en canvi, el principal canvi seria zona pública que sorgiria  a l’entorn del nou edifici de Can Fàbregas i de Caralt.

Dels 19.273 m2 que quedarien afectats per la nova proposta d’ordenació de la zona, el 40% seria sòl públic i  per a la construcció d’un CEIP de dues línies a la fàbrica Fontdevila i Torres (4.7450 m2) i 2.900 m2 serien zones verdes. Pel que fa al sostre total edificable, al 42% se li donarien usos terciaris (14.200 m2 de sostre per oficines, petit comerç…) i al 58% li correspondrien usos residencials (uns 240 habitatges, dels quals 72 en règim protegit). L’edificabilitat proposada seria inferior a la que actualment és vigent al Pla General del 1996, és a dir, passaria de 2,00 a 1,75 m2 st/m2 s. Els habitatges estarien repartits en diversos blocs de pisos (de PB+ 5 els aliniats a la ronda de Joan Prim, entre i un sol edifici de PB + 11 al xamfrà retranquejat que sorgiria a la confluència de la ronda de Joan Prim amb el carrer de Miquel Biada).

El perquè de l’estudi del trasllat

L’Ajuntament va encarregar l’estudi després de les entrevistes mantingudes durant diverses setmanes amb representants de la Plataforma Salvem Can Fàbregas i amb els membres de l’Associació de Comerciants, Industrials i de Serveis de Ca l’Ymbern.

L’estudi és una alternativa a l’enderroc de la fàbrica, sobre la qual es van arribar a iniciar els tràmits per canviar-ne la seva catalogació, donat que en el solar on aquesta s’aixeca ara està prevista la construcció d’un edifici amb 22.000 m2 de superfície de venda per part d’El Corte Inglés.

El Corte Inglés va guanyar el concurs per a construir i explotar aquest centre comercial oferint 2.862.250 euros com a compensacions i millores econòmiques per destinar a inversions en patrimoni arquitectònic, a banda de pagar els 24.000.000 euros per l’adquisició dels terrenys. Pel que fa al projecte arquitectònic de l’edifici, un primer estudi preveu que faria una inversió de 136.190.384 euros.

839 places d’aparcament i 1000 llocs de treball

La implantació del centre comercial preveu també la construcció de dos grans aparcaments a la zona: un de privat de 529 places en 4 plantes i un de municipal, en règim de concessió administrativa amb 310 places més (representaria una inversió de 4.466.000 euros).

L’estudi sobre l’impacte econòmic de la posada en marxa d’El Corte Inglés calcula la següent repercussió econòmica: un increment del 3,5% del PIB de la ciutat i la creació de 860 llocs de treball directes (més un 10% en campanyes especials de venda) i 140 ocupacions indirectes. El procediment de selecció s’efectuarà prioritàriament a través de la informació facilitada per les borses de treball de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica.

PUMSA començarà al febrer les obres de renovació de l’illa de Can Cruzate

S’enderrocaran els edificis i es conservaran algunes façanes amb interès patrimonial

L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) iniciarà el febrer de 2008 la primera fase de les obres de renovació de l’illa de Can Cruzate, que consisteix en la consolidació i l’enderroc de part dels edificis situats als carrers d’en Palau, de Santa Maria i el Carreró. Divendres dia 5 d’octubre a les 13 hores, el regidor d’Urbanisme i president de l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA), Ramon Bassas, ha presentat el projecte en roda de premsa a la Sala de Pintures de Can Palauet.

Posteriorment, es duran a terme els treballs de consolidació i enderrocs dels edificis restants que formen l’illa i es realitzaran treballs arqueològics a la zona, que donaran pas al projecte executiu d’edificació de Can Cruzate.

L’illa de Can Cruzate ocupa un espai de 975 m2 de superfície al centre històric de Mataró, entre la plaça de l’Ajuntament, la plaça Gran, el carrer de Palau, el carrer de Santa Maria i el Carreró.

La finca de Can Cruzate, també coneguda com a Cals Notaris, dóna nom a aquesta zona de la ciutat carregada d’història, ja que els dos carrers principals de l’antiga vila romana d’Iluro es creuaven en els terrenys de l’illa de Can Cruzate.

Amb la fi de l’època medieval, els carrers d’en Palau i el Carreró es comencen a  urbanitzar fins el punt de vertebrar l’inici de l’expansió de Mataró, que el segle XVIII ja és la segona ciutat de Catalunya, rivalitzant en importància amb Barcelona. Els immobles de l’illa de Can Cruzate han allotjat, a llarg del temps, edificis d’ús públic com la casa de la vila, l’escrivania, les carnisseries, el forn de pa comunal o l’Escola d’Arts i Oficis.

Concurs d’idees per a l’edificació de Can Cruzate

PUMSA treballa des de fa temps per millorar la qualitat urbana de l’illa de Can Cruzate. Així, l’any 2005, l’empresa municipal va convocar un concurs públic per a l’edificació d’aquesta zona, al qual es van presentar 47 propostes.

Un jurat format per membres de PUMSA, del Consell del Patrimoni Municipal i per diversos arquitectes van estudiar tots els projectes, i van declarar finalistes les propostes “Ens mou la llum”, “Projectar el buit” i “Tall”, a més de concedir una menció especial a “0808”.

Un cop finalitzat el concurs, es va convidar als responsables d’aquests quatre projectes a aprofundir en ells i millorar-los per tal de trobar el projecte més innovador, funcional, sostenible i que millor resolgués l’encaix arquitectònic i urbanístic amb l’entorn, entre d’altres coses. El mateix jurat del concurs va estudiar de nou les propostes i, el 12 de juliol de 2006, el Consell d’Administració de PUMSA va declarar guanyadora la proposta “Tall”, presentada per Javier de Las Heras Solé, Jordi Bosch Genover, Joan Tarrús Galter. Aquest equip tècnic és l’encarregat de redactar el projecte bàsic d’edificació de Can Cruzate.

Principals continguts del projecte guanyador

La proposta “Tall” es basa en el manteniment del teixit urbà dels carrers d’en Palau i de Santa Maria i el nou replanteig del traçat del Carreró i del front de la plaça de l’Ajuntament; la creació d’un nou equipament a la plaça de l’Ajuntament; l’aparició d’un nou espai públic amb vocació de pati, vinculat directament al Carreró i al nou equipament públic; i la incorporació d’una porxada a la cantonada entre el Carreró i el carrer de Santa Maria.

L’equip creador de “Tall” ha presentat recentment un avantprojecte on es desenvolupen amb més detall les propostes presentades al concurs.

Consolidació i enderrocs: Primera fase

El desenvolupament urbanístic de Can Cruzate es farà en dues fases. La primera d’elles, que comença el febrer de 2008, consisteix en la consolidació i enderroc dels immobles situats als carrers d’en Palau, de Santa Maria i El Carreró, exceptuant  l’immoble de propietat privada del Carreró, 20 (c/ Palau, 29- El Carreró, 20-22).

Seguint els criteris de l’avantprojecte per a l’edificació de Can Cruzate es preveu, d’una banda, mantenir i consolidar les façanes de:

– carrer de Palau: números 33, 35 i 37.

– carrer de Santa Maria: números 16,18 i 20.

– el Carreró: número 30.

I  d’altra banda, enderrocar els següents immobles:

– carrer de Palau: número 31.

– el Carreró:  números 24, 24-bis, 26, 28 i 28-bis.

Està previst que aquests treballs finalitzin en un termini màxim de dos anys. El pressupost d’execució per a l’enderroc i consolidació dels edificis és de 423.236 €, IVA inclòs.

Consolidació i enderrocs: Segona fase

La segona fase de les obres de desenvolupament urbanístic de Can Cruzate es centraran en l’espai que ocupa actualment l’immoble del Carreró, 20 (c/ Palau, 29- El Carreró, 20-22) i que es duran a terme més endavant.

PUMSA i l’Ajuntament de Mataró són propietaris actualment del 62% de la totalitat de l’illa de Can Cruzate, exceptuant alguns immobles els propietaris dels quals actuaran com un promotor més del sector juntament amb l’administració.

Treballs arqueològics

Un cop finalitzin els treballs de consolidació i d’enderroc, es duran a terme feines de prospecció arqueològica a l’illa de Can Cruzate, on podrien haver-hi restes de la ciutat romana d’Iluro.

La durada de les prospeccions dependrà de les restes arqueològiques que es trobin a la zona, troballes que també afectaran al projecte bàsic d’urbanització del sector actualment en fase de redacció.

Afectacions a la mobilitat i als veïns

Durant el temps que duri la primera fase de les obres (consolidació i enderroc d’edificis), el carrer de Santa Maria patirà talls parcials de circulació als vehicles, i l’entrada i sortida dels mateixos es farà pel Carreró en direcció a la plaça de l’Ajuntament.

D’altra banda, els treballs a Can Cruzate coincidiran amb la reurbanització que l’Ajuntament realitzarà als carrers de La Beata Maria, Baixada d’en Feliu de la Penya i Sant Simó, que es troben als voltants de Can Cruzate. Aquestes obres està previst que comencin a finals de novembre de 2007, i tenen un termini d’execució de 7 mesos.

La primera etapa d’aquests treballs comprèn la reurbanització dels carrers de Baixada d’en Feliu de la Penya i Sant Simó. Un cop finalitzi aquesta intervenció, a principis de març de 2008, es col·locarà la bastida a la zona d’obres de Can Cruzate. En aquest sentit, l’Ajuntament ha aprovat un pla de mobilitat que contempla les mesures màximes de protecció de les obres per garantir la seguretat dels treballs i dels vianants. L’aplicació d’aquestes mesures dependrà de com evolucionin les obres en cada moment.

Aquesta bastida preveu deixar un pas lliure per als vianants d’1,50 m. al Carreró, 1,70 m. al carrer de Santa Maria, i 2 m. al carrer d’en Palau.

D’altra banda, mentre durin les obres de la primera fase de Can Cruzate, la consolidació de les façanes provocarà la col·locació d’estabilitzadors de formigó que ocuparan parcialment tots tres carrers.

Reunions amb els veïns i comerciants

En els propers mesos, estan previstes una sèrie de reunions per explicar el projecte de desenvolupament urbanístic de l’illa i les afectacions de les obres als carrers dels voltants amb:

– El Pla integral del centre: dimarts 23 d’octubre a les 19 h a la Sala dels Lleons de l’Ajuntament de Mataró.

– Els Comerciants del Centre: dimarts 6 de novembre a les 18 h a l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM).

Resum de la previsió de terminis aproximats

  • Aprovació inicial del Projecte de treballs d’enderrocs i consolidació d’edificis, previs a l’actuació arqueològica, del Sector de Can Cruzate, carrers d’en Palau, Santa Maria i del Carreró de Mataró: 4 de setembre per la Junta de Govern Local.
  • Licitació de les obres de consolidació i enderrrocs de la 1ª fase: octubre de 2007.
  • Inici dels enderrocs i consolidació de façanes: de febrer de 2008 a maig de 2008.
  • Desmuntatge dels estintolaments de façanes: 2010.
  • Treballs d’arqueologia en extensió, a continuació dels treballs d’enderroc.
  • Inici de les edificacions: a concretar.

L’Ajuntament aprova el trasllat definitiu del camp de futbol-7 de Cirera sobre el pàrquing del carrer de Terrassa

El projecte inclou un camp de futbol-3 i una zona d’entrenament per als porters

La Junta de Govern Local va aprovar ahir inicialment el projecte per dur a terme el trasllat definitiu del camp de futbol-7 de Cirera a la coberta de l’aparcament del carrer de Terrassa i urbanitzar els espais situats entre les façanes posteriors dels poliesportius municipals de Cirera i Teresa Maria Roca. L’execució de les obres s’ha encarregat a la societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró (GINTRA).

El projecte posa fi al seguit d’actuacions de dotació d’equipaments i urbanització iniciades amb la construcció del poliesportiu municipal Teresa Maria Roca.

L’àmbit d’actuació té una superfície de 3.901 m2 i comprèn dues zones:

– coberta de l’aparcament del carrer de Terrassa, amb una superfície de 2.141 m2;

– interior d’illa amb una superfície de 1.760 m2, format per l’espai comprès entre la façana posterior dels poliesportius municipals, els habitatges colindants que tenen accés des del passatge del Miró i els vestidors utilitzats pel UD Cirera.

A la coberta de l’aparcament es construirà el camp de futbol-7, amb unes dimensions de 34×50 metres. Aquesta instal·lació substituirà al camp de futbol que hi havia abans de l’inici de les obres del nou poliesportiu Teresa Maria Roca, i que ara està instal·lat de forma provisional al solar comprès entre l’avinguda del Corregiment de Mataró, el pati de l’escola pública de Cirera i el Torrent de La Pólvora.

Es preveu la pavimentació del camp de futbol amb gespa artificial i la construcció d’un mur de contenció de formigó a la banda dels habitatges i un mur d’obra vista de 2,50 metres d’alçada a la banda del carrer. A més, s’instal·larà una tanca metàl·lica de 3 metres d’alçada per tot el perímetre com a remat del mur de formigó de l’aparcament del carrer de Terrassa, i una altra tanca a l’accés principal a la zona, situat al costat del pavelló municipal de Cirera. També s’instal·laran xarxes de protecció.

A l’interior d’illa es construiran un camp de futbol-3 amb grades i gespa artificial, i una zona d’entrenament de porters amb paviment de sauló compactat al costat dels vestidors del camp de futbol-7. També es traslladarà a l’espai situat entre els dos nous camps de futbol el quiosc i la pèrgola de bar que ara està instal·lada al camp de futbol-7 provisional.

Tot l’espai quedarà configurat en dues plataformes per resoldre el desnivell dels terrenys.

El projecte també preveu instal·lar l’enllumenat. El camp de futbol-7 s’il·luminarà amb 4 columnes de 10 metres d’alçada, cadascuna amb 1 projector de 1000 W i 2 més de 400 W, mentre que el camp de futbol-3 i la urbanització de l’entorn s’il·luminarà amb 3 columnes de 10 metres d’alçada amb 3 projectors de 400 W cadascuna.

El projecte té un termini d’execució de 8 mesos, i un pressupost de 660.051 euros. Abans no comencin els treballs, el projecte ha de superar els tràmits d’exposició pública, aprovació definitiva i adjudicació a una empresa constructora.

L’aparcament de Torre Llauder i el parc de La Pollancreda es sotmetran a obres de remodelació i condicionament

L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) durà a terme el projecte de remodelació i condicionament de l’aparcament gratuït de Torre Llauder i del parc de la Pollancreda. El passat dilluns 17 de setembre la Junta de Govern Local va aprovar inicialment el projecte.

PUMSA executarà el projecte com administració actuant del desenvolupament del sector Iveco-Renfe-Farinera.

Es respecten les places d’aparcament

L’aparcament de Torre Llauder ocupa una illa entre el Clos Arqueològic, el carrer de Roma, la part del darrera dels edificis amb façana al carrer de Sant Valentí i el carrer de Castaños.

Es tracta d’un aparcament en superfície de caràcter gratuït. Amb aquest pla, es projecta una nova distribució de l’espai mitjançant l’adequació de les illes que delimiten les zones d’aparcament per tal de facilitar la circulació dels vehicles. Aquesta nova ordenació permetrà la plantació d’espècies arbustives i arbòries als parterres de l’aparcament, als quals s’instal·larà una nova xarxa de reg. A més, es tornarà a pavimentar el terra.

El projecte també inclou actuacions a les places d’aparcament que se situen al llarg de tot el carrer de Roma, com la millora dels parterres. Tant a l’àmbit d’aquest carrer com a l’aparcament, es preveu respectar el número de places d’estacionament existents, que són un total de 279, i fins i tot crear-ne algunes de noves.

Millora de La Pollancreda

Pel que fa al parc urbà de La Pollancreda, ocupa una superfície de 16.000 m2 en contacte amb la Porta Laietana, entre l’avinguda de Lluís Companys, el Camí Ral i el carrer de Roma. L’objectiu del projecte és preservar aquest espai, que s’inclou dins de l’àmbit de la Vil·la Romana de Torre Llauder declarat Bé Cultural d’Interès Nacional, millorant-ne les condicions actuals en què es troba.

L’actuació consistirà, bàsicament, en fer la conservació del parc perquè es mantingui en bones condicions a la vista de futures excavacions arqueològiques que es puguin fer a La Pollancreda, i que condicionen aquest projecte. 

Per la situació i extensió del parc, els ciutadans el travessen per nombrosos recorreguts per dirigir-se a diferents punts de la ciutat o a una parada d’autobusos interurbans propera. S’ha estudiat el trajecte fet pels usuaris i s’ha projectat habilitar una sèrie d’itineraris per als vianants que respectaran l’arbreda existent, i que estaran il·luminats. Aquesta actuació persegueix un doble objectiu: d’una banda, millorar-ne l’accés i, de l’altra, protegir el parc per tal que la circulació diària dels usuaris no el faci malbé.

El projecte també contempla altres actuacions a La Pollancreda, de manera que es renova i incrementa el mobiliari urbà distribuït per tot el parc, s’instal·la una nova xarxa d’enllumenat i es col·loquen jocs infantils.

Restes arqueològiques

En anteriors projectes, PUMSA ha dut a terme estudis arqueològics i d’anàlisi del subsòl a la zona de La Pollancreda que reflecteixen l’existència de diferents àrees on hi ha evidència de material ceràmic, restes de paviment i d’un mur romà que podrien pertànyer a la vil·la romana de Torre Llauder.

El projecte de condicionament del parc urbà té en compte aquestes àrees i no suposa cap amenaça per les restes arqueològiques que s’han evidenciat. Els primers treballs arqueològics que ha dut a terme PUMSA resulten útils per a la redacció de futurs projectes de recuperació de les restes de l’antiguitat que es facin en aquesta zona.

Termini d’obres i pressupost

Les obres de remodelació de l’aparcament de Torre Llauder i de condicionament del parc urbà de La Pollancreda, que promou PUMSA, es preveuen començar aquesta tardor, i s’estima un termini d’obres de dos mesos i mig aproximadament.

El pressupost d’execució és de 501.747 €, IVA inclòs.