Els joves que vulguin emancipar-se poden sol·licitar ajuts i crèdits a Prohabitatge Mataró

Prohabitatge Mataró gestionarà els diferents ajuts dirigits als joves de la ciutat que vulguin emancipar-se a través de la Borsa de Lloguer i l’Oficina Local d’Habitatge. Es gestionaran tant els ajuts que ofereix la Generalitat de Catalunya com els que ofereix el Ministerio de Vivienda. Tenint en compte que els joves no poden sol·licitar els dos ajuts sinó que han de triar-ne un d’ells, l’empresa municipal també ajudarà als joves a estudiar quina de les opcions els és més rentable.

Per una banda, Prohabitatge Mataró gestionarà els ajuts que la Generalitat de Catalunya ofereix des del Departament d’Acció Social i Ciutadania de la Secretaria General de Joventut, destinats als joves d’entre 18 i 35 anys per a llogar o comprar un habitatge. Aquests ajuts s’anomenen Crèdits d’Emancipació. Per altra banda, l’empresa municipal també gestionarà els ajuts que el Ministerio de Vivenda ofereix als joves d’entre 22 i 30 anys per habitatges de lloguer, anomenats renda d’Emancipació.

Ajuts de la Generalitat de Catalunya: Crèdits d’emancipació

Els Crèdits d’Emancipació per a l’Habitatge són ajuts destinats als joves per cobrir les despeses inicials per accedir a un habitatge, tant de compra com de lloguer, com ara fiances, despeses de mobiliari, comissions o despeses notarials, entre d’altres. Els ajuts poden cobrir el 100% del cost de les actuacions, amb un límit màxim de 24.000€.

Detalls de la convocatòria

Aquests crèdits tenen les característiques habituals dels crèdits de mercat, però amb les particularitats següents: la Generalitat de Catalunya actua com a avaladora del jove davant les entitats financeres, facilitant l’accés a aquests crèdits; no estan incrementats amb cap tipus de comissió; els tipus d’interès són inferiors que els del mercat; es poden tornar en un màxim de 10 anys.

Per poder optar als Crèdits d’Emancipació per a l’Habitatge, cal:

– tenir entre 18 i 35 anys.

– ser resident a Catalunya amb una antiguitat mínima de 2 anys.

– haver comprat o llogat un habitatge en els darrers 6 mesos.

– tenir uns ingressos familiars anuals:

  • d’un mínim de 5.500€ i d’un màxim de 46.000€ en el cas dels habitatges de lloguer.
  • d’un mínim del 5% de l’import de la operació i d’un màxim de 46.000€ en el cas dels habitatges de compra.

Ajuts del Ministerio de Vivienda: Renda d’Emancipació

El Ministerio de Vivienda del Govern Espanyol també ofereix ajuts, que en aquest cas van destinats als joves que vulguin llogar un habitatge. Es tracta de la Renda d’Emancipació, que es podrà gestionar a partir del gener de 2008 a les oficines de Prohabitatge Mataró.

Aquesta prestació econòmica és incompatible amb els ajuts al lloguer per a l’Habitatge de la Generalitat de Catalunya, de manera que els joves que puguin accedir a tots dos tipus d’ajuts hauran d’escollir aquell que més els convingui.

La Renda d’Emancipació es destina als joves d’entre 22 i 30 anys, i consisteix en un ajut de 210€ mensuals per al lloguer de l’habitatge; 600€ de préstec sense interessos per a la fiança; i 120€ si es necessita aval amb un avalador privat com a garantia de l’arrendament, per a les despeses de la seva tramitació.

Altres ajuts: Crèdits per a la Formació i l’Autoempresa

Prohabitatge Mataró també gestiona els Crèdits d’Emancipació per a la Formació i per a l’Autoempresa de la Generalitat de Catalunya. Aquests ajuts, destinats a joves entre 18 i 35 anys, són compatibles amb els Crèdits d’Emancipació per a l’Habitatge, de manera que un mateix jove pot demanar totes tres prestacions econòmiques.

Els crèdits per a la Formació són ajuts de fins a 30.000 € per a cobrir les despeses derivades d’una ampliació d’estudis de grau superior: màsters, postgraus i doctorats. Els crèdits per a l’Autoempresa, d’altra banda, són ajuts destinats a cobrir les costes derivades de la posada en funcionament d’un projecte empresarial de nova creació amb una antiguitat màxima d’un any o bé, amb caràcter excepcional, d’ampliació de l’àmbit de negoci. Aquest crèdit no té un import màxim o mínim, sinó que és negociable depenent del projecte a finançar.

Termini i presentació de sol·licituds

Els Crèdits d’Emancipació -Habitatge, Formació i Autoempresa- es poden sol·licitar fins al 31 de desembre de 2008 i la Renda d’Emancipació aproximadament a partir de gener de 2008.

Els impresos de sol·licitud tant dels Crèdits d’Emancipació -Habitatge, Formació i Autoempresa- com de la Renda d’Emancipació es podran obtenir al web www.grup-pumsa.cat/serveis/prohabitatgemataro/impresos; a les Oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament (La Riera, Centre Cívic de Rocafonda i Centre Cívic de Cerdanyola, de dilluns a divendres de 9 a 19 hores); o a les oficines de Prohabitatge Mataró (c/ de Pablo Iglesias, 63, 1ª planta, despatx 5) de 9 a 13h i de 16 a 18.30h i divendres de 9 a 14h.

Les sol·licituds s’hauran de presentar a les mateixes oficines de Prohabitatge Mataró al c/ de Pablo Iglesias, 63, 1ª planta, despatx 5.

El Pla d’Aparcaments 2007-2011 preveu iniciar la construcció de 4.770 noves places d’estacionament a tot Mataró

El Pla d’Aparcaments 2007-2011 preveu iniciar la construcció de 4.770 noves places d’estacionament a tot Mataró

Aquestes places augmentaran l’oferta d’aparcament residencial i donaran resposta a l’increment del nombre de turismes a la ciutat. La inversió prevista per a la construcció d’aquestes noves places d’estacionament és de més de 57 milions d’euros.

El Pla d’Aparcaments permet complir amb els objectius del Programa d’Actuació Municipal (PAM) 2008, a més de seguir les directrius del Pacte per la Mobilitat del 2001 i del Pla de Mobilitat Urbana del 2005 i recollir els objectius fixats en l’Acord de Govern 2007-2011.

El punt de partida d’aquest Pla es situa en la demanda actual d’aparcament residencial: el número total de places d’estacionament a Mataró l’any 2007 és de 51.151 (calçada, guals, en subsòl i en superfície), mentre que es comptabilitzen 52.733 vehicles, de manera que caldrien 1.582 places d’estacionament més l’any 2007 per donar resposta a tots els turismes i camions de la ciutat.

El Pla d’Aparcaments 2007-2011 donarà solució a aquesta diferència entre número de vehicles i de places d’aparcament mitjançant la posada en marxa de 4.770 noves places d’estacionament. Si a això afegim les places existents actualment i les llicències d’aparcaments privats que el Servei de Ciutat Sostenible preveu atorgar en aquest període, es calcula que l’any 2011, a Mataró hi haurà 64.994 places d’aparcament.

L’increment de turismes i camions a la ciutat entre 2007 i 2011 s’estima en 3.500 unitats més, de manera que l’any 2011 hi haurà 56.233 vehicles a Mataró (superàvit de 8.761 places d’estacionament).

Aquest superàvit de places permetrà millorar la qualitat dels carrers de la ciutat, traslladant les places d’aparcament del carrer a places en subsòl. Alliberant els carrers de cotxes es podran adoptar mesures de millora als carrers com l’ampliació de voreres o carrers de vianants, entre d’altres.

Aparcaments a tots els barris

Si es té en compte tant els aparcament que han entrat en funcionament dins l’any 2007, els aparcaments que s’iniciaran i els que estaran en fase d’estudi dins el període 2007-2011, es preveu en total la creació de 7.458 places, que seran gestionades per la societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA):

  • 1.378 places s’han començat a construir l’any 2007 al subsòl de la ronda de Rafael Estrany, a La Llàntia, al parc del Palau, al parc tecnològic TecnoCampusMataró i a l’edifici terciari del Rengle.
  • 1.814 places es començaran a construir l’any 2008 al passatge del Verdet, a dos aparcaments de la ronda de Barceló, a de Lepant-Churruca, al parc de Rafael Alberti, a la plaça sector Colom-Toló, al poliesportiu del carrer d’Euskadi, al passeig de Ramon Berenguer III i a la plaça de Cuba.
  • Es preveuen començar a construir l’any 2009 950 places a la carretera Cirera/carrer de Muntanya, entorns de La Riera-Presó, carrer de Miquel Biada, CEIP Marta Mata i carrer de Muntanya/Transversal.
  • 800 places es començaran a construir l’any 2010 al carrer de Joan Maragall, a dos aparcaments en superfície del sector del Sorrall, i al sector IVECO.
  • Finalment, 548 places es començaran a construir l’any 2011 a un aparcament subterrani del sector del Sorrall i a la plaça de Francesc Flos i Calcat.

A aquestes places d’aparcament cal afegir les 615 que s’han inaugurat o s’inauguraran durant el 2007 al parc de Cerdanyola, la plaça d’Occitània, el carrer de Terrassa i el Cafè de Mar; i les 153 que es van començar a construir abans de 2007, però que es finalitzaran en els propers quatre anys al carrer de Carlemany, l’avinguda de Jaume Recoder i al Camí Ral/carrer de l’Hospital.

A més, es farà l’estudi de viabilitat per crear altres 1.200 noves places d’estacionament al sector del Sorrall –sota el camp de futbol i a la ronda de Bellavista- a la plaça de Josep Cusachs, a la plaça de Canyamars i a l’aparcament dissuasori que es crearà a l’est de Mataró. Aquests estudis, imprescindibles alhora de construir qualsevol nou aparcament a la ciutat, poden condicionar la xifra total de les places previstes.

La inversió total estimada per a les 7.458 noves places, incloses les que estan pendent d’estudi, serà de més de 92 milions d’euros.

Plans per millorar la mobilitat

Molts d’aquests aparcaments s’inclouen al Programa d’Actuació Municipal (PAM) 2008 que proposa que, durant l’any que ve, es finalitzaran les obres de 780 places d’aparcament; es continuarà amb la construcció de 779 places; s’iniciarà la construcció de 1.814 places; es redactarà l’avantprojecte d’altres 503 places; i s’estudiarà la viabilitat de realitzar nous aparcaments a diferents zones de Mataró.

D’altra banda, l’Acord de Govern 2007-2011 recull el compromís d’iniciar l’execució d’un mínim de 4.000 places públiques d’aparcament en subsòl en aquest període. Segons aquestes previsions, s’iniciarà la construcció de 4.770 places d’aparcament, de les quals 4.370 places seran en subsòl i 400 en superfície. Per tant, el Pla d’Aparcaments recull els objectius fixats en l’Acord de Govern. A més, hi ha 1.398 places pendents de l’estudi de viabilitat, part de les quals també podrien començar a construir-se dins del mandat.

La creació de polítiques d’aparcament és un dels set eixos específics del Pacte per a la Mobilitat, signada per entitats i partits polítics de Mataró l’any 2001 amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida a la ciutat a través d’un model de mobilitat sostenible. En aquest sentit, el Pla d’Aparcaments contribuirà a crear les places d’estacionament suficients per tal d’alliberar espai públic als carrers i recuperar-lo per als vianants, tal i com estableix el Pacte.

El Pla d’Aparcaments 2007-2011 també s’integra dins el Pla de Mobilitat Urbana 2005. Aquest pla, creat l’any 2005, va ser el primer d’aquestes característiques que es va formar a Espanya, i defineix les condicions d’ús de la xarxa viària, tot planificant la seva evolució.

El Col·legi d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Barcelona s’instal·larà a Mataró

La delegació a Mataró es trobarà en un local al carrer de Can Xammar

El gerent de l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), César Fernàndez, i la presidenta del Col·legi d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Barcelona (CAATB), M.Rosa Remolà, van signar, el passat 29 de novembre, l’escriptura pública de compravenda d’un local situat al carrer de Can Xammar, 6.

D’aquesta manera, el CAATB obrirà la seva delegació a Mataró, en un local situat a l’àmbit de Can Xammar.

El local té una superfície útil de 492 m2i ocupa la planta baixa i la planta semisubterrània d’un edifici d’habitatges, la construcció del qual va promoure PUMSA.

Obres de condicionament i trasllat provisional

A partir d’ara, el CAATB realitzarà obres d’adequació del local per tal d’adaptar-lo a la seva activitat, i es preveu que s’instal·laran a la nova seu en un període màxim de sis mesos. No obstant això, el Col·legi d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Barcelona podrà iniciar la seva activitat a Mataró, a un local cedit provisionalment per PUMSA a l’Edifici de Vidre, que podran ocupar mentre no estiguin enllestides les obres del nou local. El CAATB té previst començar l’activitat en l’emplaçament provisional, abans de les festes de Nadal.

Conservació de les restes arqueològiques

Abans que PUMSA iniciés la construcció de l’edifici d’habitatges del carrer de Can Xammar, 6, es van fer una excavacions arqueològiques gràcies a les quals es van torbar unes conduccions d’aigua d’època romana. Segons han convingut les parts, PUMSA se’n farà càrrec de la restauració de les troballes, mentre que el CAATB es compromet a la conservació, preservació i manteniment de les mateixes.

Activitats per a tothom

El Col·legi d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Barcelona treballa per aconseguir la promoció tècnica, social i econòmica de la professió d’aparellador i arquitecte tècnic a les comarques de Barcelona.

A més d’organitzar activitats professionals i tècniques destinades als seus col·legiats, el CAATB du a terme un programa d’acció cultural amb exposicions, conferències i visites guiades obertes al públic en general.

Execució de les obres del projecte complementari del Parc de Mar: Evacuació d’aigües pluvials sector el Rengle de Mataró

  • Pressupost de la licitació: 334.470,96 €, IVA inclòs
  • Garantia definitiva: 4% del pressupost d’adjudicació, IVA inclòs
  • Termini d’execució: 3 mesos
  • Documentació: Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA). C. de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 13, 08302 Mataró.
    Horari de dl. a dj. de 9 a 13h i de 16 a 18.30h. Dv. de 9 a 14h
    www.grup-pumsa.cat/concursos/parcdemar-hinca
  • Presentació d’ofertes: fins a les 12h del dia 7 de gener de 2008, a PUMSA
  • Obertura pública de pliques: a les 13h del dia 7 de gener de 2008, a la Sala de reunions del Grup PUMSA. C. de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 9, 08302 Mataró

Construcció de l’estructura d’un edifici per a aparcaments, local comercial i habitatges al carrer Churruca 84-86 de Mataró

  • Pressupost de la licitació: 575.000 €, IVA inclòs
  • Termini d’execució: 6 mesos
  • Obertura pública de pliques: a les 13 h del dia 17 de desembre, a la Sala de Reunions del Grup Pumsa, c/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 9, 08302 Mataró
    www.grup-pumsa.cat/concursos/estructura-churruca
  • Documentació: Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA). C/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró
  • Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 17 de desembre de 2007, a les oficines de PUMSA
  • Per a més informació: 93 757 85 38 / 93 741 56 10

Construcció d’un edifici per a habitatges amb aparcament, sobre estructura ja realitzada al carrer Teià 4 de Mataró

  • Pressupost de la licitació: 643.000 €, IVA inclòs
  • Termini d’execució: 8 mesos
  • Obertura pública de pliques: a les 13.30 h del dia 17 de desembre, a la Sala de Reunions del Grup Pumsa, c/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 9, 08302 Mataró
    www.grup-pumsa.cat/concursos/obra-teia
  • Documentació: Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA). C/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró
  • Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 17 de desembre de 2007, a les oficines de PUMSA
  • Per a més informació: 93 757 85 38 / 93 741 56 10

PUMSA comença la construcció d’un edifici adaptat per a persones amb mobilitat reduïda

L’immoble, que es situa al carrer de Vasco Núñez de Balboa 10, tindrà aparcament, un local per a equipament i 12 habitatges públics, adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) promou la construcció de l’edifici, que gestionarà la seva filial Prohabitatge Mataró.

L’edifici es distribueix en planta baixa, tres plantes pis, un terrat i tres plantes soterrani, i es construeix en un solar de 671 m2.

Tots els espais de l’immoble seran adaptats, ja que s’han aplicat tots els criteris possibles d’accessibilitat tant als habitatges, com a l’equipament i a l’aparcament que completen l’immoble.

Característiques dels habitatges

Els 12 habitatges seran de caràcter protegit en règim de lloguer, i ocuparan la planta primera, segona i tercera. La seva superfície mitjana serà de 50 m2 útils cadascun, i comptaran amb dues habitacions.

Aquests habitatges s’han dissenyat tenint en compte les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda, de manera que tindran més espai de maniobra, especialment a l’habitació principal. Aquesta estança s’habilitarà per que es pugui acoblar una grua-carril al sostre que permetrà el desplaçament autònom entre el dormitori i el bany.

Els habitatges també comptaran amb la pre-instal·lació necessària per facilitar la col·locació del sistema que permeti controlar en un sol comandament els diferents aparells tècnics de l’habitatge i automatitzar aquells elements que puguin implicar un esforç per als seus habitants, com pujar les persianes, obrir les portes, etc. A més, s’equiparan amb mobiliari que pugui ser fàcilment utilitzat per persones amb cadira de rodes: armaris baixos, taules regulables o mecanismes plegables, entre d’altres.

També seran adaptats l’accés principal a l’habitatge, que donarà a un passadís ampli, i a l’edifici. L’accés al balcó, d’altra banda, es farà a peu pla i mitjançant una porta corredissa.

Equipament i aparcament

La planta baixa i el primer soterrani de l’edifici es destinaran a equipament. En aquest sentit, l’Ajuntament de Mataró i la Fundació Privada GIMM van signar una declaració d’intencions el passat 19 de desembre de 2006, segons la qual el consistori preveu cedir aquest espai a l’entitat per a la creació d’un centre de teràpia ocupacional per amb mobilitat reduïda.

L’equipament disposarà d’un aparcament propi amb capacitat per a 8 places, quatre de les quals adaptades, que s’ubicarà a la primera planta subterrània.

La segona i tercera planta subterrànies, d’altra banda, disposaran de 40 places d’aparcament més, 31 d’elles adaptades, que es destinaran als residents de l’edifici, però també als veïns de la zona.

Espais comunitaris accessibles

L’immoble comptarà amb dos ascensors i dues escales adaptats que donaran servei  d’una banda als usuaris dels habitatges, i de l’altra als usuaris del centre ocupacional.

Als espais comunitaris de l’edifici també s’han tingut en compte els criteris d’accessibilitat. Aquests espais seran un pati que s’ubicarà a la primera planta, i que també podran utilitzar els usuaris del centre ocupacional; i una bugaderia, una cambra de neteja, uns estenedors i un espai per a les instal·lacions centralitzades de producció, emmagatzematge i distribució d’aire condicionat i calefacció amb suport d’energia solar, que s’ubicaran al terrat.

A més, els habitatges disposaran d’uns espais polivalents distribuïts en les tres plantes i el terrat de l’immoble, que acolliran entre d’altres les funcions de menjador comunitari, despatx del personal sanitari de suport, magatzem i bugaderia.

Terminis i pressupost

El passat mes d’octubre, van començar els treballs previs de condicionament del terreny per a la construcció de l’edifici.

Les obres de construcció l’edifici es duran a terme en dues fases: la primera, que  comença aquest mes de novembre, consisteix en l’aixecament de tota l’estructura de l’immoble. L’empresa encarregada de fer-ho és Ferros Iluro SL, amb un pressupost d’execució d’1.128.699 €, IVA inclòs. Està previst que l’estructura estigui totalment construïda el juny de 2008.

La segona fase de les obres comprendrà la construcció de la resta de l’edifici, i s’iniciarà un cop es finalitzi l’estructura de l’immoble. L’empresa encarregada de fer-ho s’escollirà per concurs. Es preveu que tot l’edifici estigui construït el tercer trimestre de 2009.

Urbanització d’espais esportius al carrer de Terrassa de Mataró

  • Pressupost de licitació: 660.051,34 €, IVA inclòs.
  • Termini d’execució: 8 mesos.
  • Documentació: Àrea Tècnica. Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA). C/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 13, 08302 Mataró.
    www.grup-pumsa.cat/concursos/urbanitzacio-terrassa/espais-esportius
  • Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 3 de desembre de 2007, a les oficines de GINTRA. C/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 6, 08302 Mataró
  • Obertura pública de pliques: a les 13.30 h del mateix dia 3 de desembre de 2007, a les oficines de PUMSA.
  • Per a més informació: 93 741 49 67 / 93 741 49 69

Prestació del servei de retirada de vehicles de la via pública i posterior trasllat al dipòsit de vehicles al municipi de Mataró

  • Objecte de la licitació: Arrendament d’un núm. d’hores/grua a l’any en funcionament, disposades per a la retirada de vehicles i trasllat al dipòsit.
  • Pressupost de la licitació:
  • Fix: 375.000 €/any, IVA no inclòs.
    Variable:

    1. de 5.000 a 10.000 arrossegaments anuals, 7 €,
      IVA no inclòs, per cada arrossegament.
    2. de 10.000 arrossegaments anuals en davant, 14 €,
      IVA no inclòs, per cada arrossegament.
      Garantia definitiva: 20.000 €.
  • Termini contractual: 5 anys prorrogables a 3 anys addicionals.
  • Documentació: Oficines de Gestió Integral de Trànsit Mataró, S.L. (GINTRA). C/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 6, 08302 Mataró.
    www.grup-pumsa.cat/concursos/grua
  • Presentació d’ofertes: fins a les 14 h del dia 30 de novembre de 2007, a les oficines de GINTRA.
  • Obertura pública de pliques: a les 13 h del dia 3 de desembre de 2007, a les oficines de PUMSA.
  • Per a més informació: 93 757 89 54