Prohabitatge Mataró obre el termini per sol·licitar els habitatges públics de venda de l’àmbit de Can Gassol
Són un total de 27 habitatges de venda, 21 dels quals en règim de protecció oficial i 6 en règim de preu concertat, que s’adjudicaran amb plaça d’aparcament i traster vinculats. El termini de sol·licituds s’inicia avui, 13 d’octubre i finalitza el 28 de novembre.
Els habitatges, que s’estan construint actualment a l’àmbit de Can Gassol, es situen en un bloc en forma d’"U" que dóna façana als carrers de Floridablanca, de José Francisco Pacheco i d’Enric Prat de la Riba. El conjunt crea un nou espai públic interior que envolta la part que es conserva de les fàbriques de Can Gassol per al seu futur ús com a equipament comunitari.
La construcció dels 27 habitatges de protecció i concertats la promou l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) i la gestiona la societat municipal Prohabitatge Mataró, SA.
Característiques dels habitatges
Els 21 habitatges de protecció oficial són de venda, i se situaran al carrer de Floridablanca 114, en un immoble amb planta baixa per a equipaments més 3 plantes pis. Els habitatges tindran 2 i 3 dormitoris i superfícies útils d’ entre 54 i 65 m2.
Els 6 habitatges de preu concertat, també de venda, s’ubiquen al carrer de José Francisco Pacheco 91. L’edifici tindrà dues plantes subterrànies destinades a aparcament, planta baixa per a local comercial més 3 plantes pis, i el formaran habitatges d’1, 2 i 3 dormitoris amb superfícies útils d’ entre 36 i 76 m2.
Existeixen 3 habitatges concertats més, situats al mateix edifici, que PUMSA destinarà al reallotjament de famílies afectades pels diferents processos urbanístics de la ciutat, i que no entren en aquest procés d’adjudicació.
Tots els habitatges compten amb instal·lacions centralitzades de producció d’aigua calenta mitjançant plaques solars. Els habitatges de protecció oficial disposen de calefacció per terra radiant i els de preu concertat de climatització per conductes amb bomba de calor/fred.
Preus
Els habitatges s’adjudiquen amb plaça d’aparcament i traster vinculats, i els seus preus varien depenent de la superfície d’aquests tres elements.
Així, els habitatges de protecció oficial es vendran a preus que oscil·laran de 147.514 a 171.286 euros IVA exclòs, mentre que els habitatges concertats tindran un preu de 154.141 a 279.843 euros, IVA exclòs.
Criteris d’adjudicació
Per poder optar a un dels 27 habitatges protegits i concertats, s’ha de ser major de 18 anys en el moment de lliurar la sol·licitud.
Cap dels membres de la unitat familiar pot ser propietari d’un altre habitatge en l’àmbit de l’Estat espanyol, excepte si tenen problemes d’accessibilitat a l’habitatge de la seva propietat.
A més, els sol·licitants han d’acreditar la residència a Mataró durant els darrers dos anys a la data del termini de presentació de les sol·licituds. En cas que la persona hagi nascut a Mataró però no hi visqui actualment, s’haurà d’acreditar un empadronament continuat i ininterromput al municipi de 10 anys com a mínim.
El nivell màxim d’ingressos de la unitat familiar no pot ser superior a 5,5 vegades l’IPREM (Indicador Públic de Renda a Efectes Múltiples) en el cas dels habitatges en règim de protecció oficial, ni superior a 6,5 vegades l’IPREM pel que fa als habitatges concertats. En tots dos casos, els ingressos anuals de la unitat familiar no haurà de ser inferior a un 10% del preu de venda de l’habitatge.
Informació, impresos i sol·licituds
La informació es pot obtenir a les oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament (OFIAC), als centres cívics, al telèfon d’atenció ciutadana 010, al web www.mataro.cat, a les oficines de la societat municipal Prohabitatge Mataró o bé, al web www.grup-pumsa.cat/prohabitatgemataro/habitatgesvenda.
Els impresos de sol·licitud, es poden obtenir i presentar a les oficines d’atenció ciutadana, als centres cívics o a les oficines de la societat municipal Prohabitatge Mataró (carrer de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 5) en horari de dilluns a dijous de 9 a 13 h i de 16 a 18.30 h i divendres de 9 a 14 h. El termini per a la presentació de sol·licituds és del 13 d’octubre fins al 28 de novembre de 2008, ambdós inclosos.
Les sol·licituds hauran de formalitzar-se amb el model facilitat, i hauran d’anar acompanyades de la documentació acreditativa conforme es reuneixen els requisits de la convocatòria.
Un cop finalitzat el termini, Prohabitatge Mataró farà una primera avaluació per seleccionar aquelles peticions que compleixin les condicions requerides i, seguidament, s’exposaran les llistes definitives d’admesos i d’exclosos, indicant el motiu de l’exclusió, a les oficines de Prohabitatge Mataró, les OFIAC, els centres cívics i al web de l’Ajuntament. Totes les persones admeses seran convocades per assistir al sorteig dels habitatges davant notari, que es preveu realitzar al desembre de 2008.
Està previst que la formalització de les escriptures de compravenda i lliurament dels habitatges es realitzi durant el darrer trimestre de 2009.
Terminis i pressupost
Està previst que les obres dels habitatges que construeix PUMSA concloguin a finals del segon trimestre de 2009.
La inversió total prevista per PUMSA per a la construcció dels habitatges protegits i l’aparcament serà de 4,3 milions d’euros.
Habitatges lliures, espai públic i aparcament
Aquest bloc també acollirà 71 habitatges lliures que construeix la promotora Residencial Urbemar, SL, empresa que també s’encarregarà de la urbanització del nou espai públic que es crea entre els edificis d’habitatges.
El bloc, a més, comptarà amb 2 locals comercials, un equipament i un aparcament amb 148 places, el 30% de les quals seran propietat de PUMSA (un total de 44 places).
L’aparcament, amb una superfície construïda de 5.600 m2, s’organitza en forma de "L" sota els blocs d’habitatges lliures i concertats. Compta amb dues plantes subterrànies i es destinaran als residents en règim de lloguer i de venda.
El Pla de Millora Urbana de la Ronda de Barceló/illa Fàbregas i de Caralt es dividirà en dos polígons d’actuació per facilitar el seu desenvolupament urbanístic
/in PUMSA/by Dept. TècnicLa proposta de modificació de la divisió poligonal del Pla de Millora Urbana (PMU) Ronda Barceló/Illa Fàbregas i de Caralt es va presentar ahir a la Comissió Informativa de Serveis Territorials de l’Ajuntament i es proposarà la seva aprovació inicial a la propera Junta de Govern.
En la mateixa Comissió, s’ha donat compte del Decret d’Alcaldia del 9 d’octubre, que resol els recursos de reposició interposats a l’aprovació definitiva del Projecte de Reparcel·lació d’aquest PMU, molts dels quals al·legaven la dificultat de gestió del polígon.
Com a conseqüència d’aquesta resolució, s’anul·la i es deixa sense efecte el Projecte de Reparcel·lació, que preveia l’execució de l’àmbit en un únic polígon d’actuació. Aquest mateix Decret ordena desenvolupar el PMU en diferents polígons i motiva la presentació de la proposta.
La modificació de la delimitació poligonal presentada avui a la Comissió Informativa proposa, en concret, el desenvolupament del Pla de millora en dos polígons d’actuació. Els objectius de la divisió són els següents:
– Permetre una gestió esglaonada en el temps del desenvolupament urbanístic de la ronda de Barceló/Illa Fàbregas i de Caralt.
– Millorar i facilitar la seva execució urbanística.
– Adaptar el projecte a la situació actual del mercat immobiliari i de l’economia en general.
L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) és qui gestiona i promou el desenvolupament urbanístic d’aquest sector de la ciutat.
Proposta de divisió poligonal
Es proposa la divisió de l’àmbit del PMU ronda de Barceló/illa Fàbregas i de Caralt, de 39.711 m2de superfície, en dos polígons de la següent manera:
– Polígon 1: amb una superfície de 30.519 m2, inclou les illes 1, 2, 3 i 6 (24.989 m2de superfície) i una porció de sòl públic (5.530 m2de superfície). És un polígon de caràcter discontinu: les illes 1, 2 i 3 es situen al llarg de la ronda, entre els carrers de Casto Méndez Núñez i l’avinguda del Maresme.
L’illa 6, en canvi, es situa entre el carrer de Miquel Biada, el passatge de José M. Torrijos, el carrer de José M. Torrijos i la ronda d’Alfons XII.
– Polígon 2: amb una superfície de 9.192 m2, inclou les illes 4 i 5 (6.482 m2de superfície) i una porció de sòl públic (2.710 m2de superfície). Es un polígon de caràcter continu, que abasta la zona superior de la ronda de Barceló, entre el Camí Ral i el carrer de Casto Méndez Núñez.
Cada polígon haurà d’assumir les cessions regulades pel planejament i tenen entitat suficient per justificar tècnica i econòmicament la seva autonomia.
Els polígons estan equilibrats, i la proposta de modificació de divisió poligonal acredita l’equilibri de beneficis i càrregues d’ambdós polígons, tenint en compte les cessions a realitzar, els aprofitaments, les despeses d’urbanització interior, indemnitzacions i urbanització exterior.
Desenvolupament del Polígon 1
El desenvolupament del Polígon 1 permetrà l’execució de l’illa 6, on està prevista la implantació del centre comercial, així com la de la torre Barceló (a l’illa I) per part del futur propietari de la finca.
Igualment, possibilitarà l’obtenció dels sòls qualificats d’equipaments i de més del 50% dels destinats a habitatges de protecció pública (HPP) i concertats, així com l’inici de la construcció de l’aparcament públic sota la ronda de Barceló.
Amb l’execució del Polígon 1, es crearan 492 habitatges dels quals 390 seran lliures, 68 de protecció pública i 34 concertats. Les plantes baixes dels edificis d’habitatges seran comercials, amb un total de 3.950m2.
El PMU de la ronda de Barceló/illa Fàbregas i de Caralt preveu, en l’àmbit de la ronda de Barceló, la construcció d’un aparcament públic sota la mateixa de 280 places, de les quals, amb l’execució del Polígon 1, se’n podran construir aproximadament 200. A més de les places privades integrades als edificis d’habitatges, es construiran també 120 places públiques en el subsòl dels equipaments.
Pel que fa a l’àmbit de l’illa Fàbregas i de Caralt, el centre comercial ha de construir un aparcament privat amb un mínim de 800 places a les quals s’afegiran unes 300 places públiques en el subsòl del carrer de Miquel Biada.
El desenvolupament de l’esmentat Polígon 1 comportarà, a més de les obres pròpies de l’àmbit com la urbanització d’espais verds i de carrers, la reurbanització del tram del Camí Ral entre la ronda de Barceló i el carrer de la Cooperativa, i del carrer de Miquel Biada-Ronda d’Alfons XII en l’entorn del centre comercial. El cost de l’obra d’urbanització del primer polígon és de 12.900.000€, més 4.500.000€ de càrregues urbanístiques externes.
Finalment, i pel que fa a les obres del pas soterrat de la ronda de Barceló, les mateixes s’iniciaran un cop acabat l’aparcament i la urbanització de la ronda i es disposin dels permisos i autoritzacions necessàries.
Plànol de la modificació del Pla de Millora Urbana (PMU) Ronda Barceló/Illa Fàbregas i de Caralt.