El Corte Inglés formalitza la seva implantació a Mataró

El Corte Inglés i la societat municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) han signat avui l’escriptura pública de la parcel·la on s’instal·larà el futur centre comercial. L’acte de la signatura ha estat presidit per l’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron.

La parcel·la on anirà instal·lat l’operador comercial està delimitada pels carrers de Miquel Biada, la ronda d’Alfons XII, carrer de José M. Torrijos i el passatge de José M. Torrijos, i té una edificabilitat de 26.576 m2.

El Corte Ingléshaurà de sol·licitar les oportunes llicències, presentar els corresponents projectes i finalment, edificar el centre comercial. Així mateix, PUMSA haurà de prosseguir els tràmits previstos al plec fins posar finalment a disposició de la compradora la finca, en les condicions previstes al referit plec.

Es preveu que a finals de l’any 2010 principis del 2011 El Corte Inglés pugui iniciar les obres de construcció del futur centre comercial de Mataró.

Projecte comercial

L’oferta d’El Corte Inglés per a la ciutat de Mataró serà completa, i inclourà tots els serveis que ofereix un centre comercial d’aquesta firma.

Mataró guanyarà en atractiu comercial fet que beneficiarà a tot el comerç de la ciutat i als seus serveis.

Amb la implantació futura d’El Corte Inglés a Mataró es generarà un nombre superior a vuit-cents nous llocs de treball.

El director general d'El Corte Inglés a Catalunya, Angel Montesinos, i l'alcalde, Joan Antoni Baron

El director general d’El Corte Inglés a Catalunya, Angel Montesinos, i l’alcalde, Joan Antoni Baron

Els habitatges de protecció oficial del carrer Cosme Churruca reben 16 sol·licituds

Un total de 16 persones han demanat un dels 9 habitatges en venda amb protecció oficial de preu concertat situats al carrer de Cosme Churruca, 84-86. Els habitatges tenen plaça d’aparcament i alguns amb traster vinculat.

La construcció dels habitatges la promou l’empresa municipal de Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), i la gestiona la societat municipal Prohabitatge Mataró, SA.

Es tracta d’un edifici que fa cantonada, de 15 habitatges, dels quals 9 són de protecció oficial en règim concertat. Els 6 restants, PUMSA els destinarà al reallotjament de famílies afectades pels diferents processos urbanístics de la ciutat, i no entren en procés d’adjudicació.

El període de presentació de sol·licituds per aquests 9 habitatges va finalitzar el passat dia 15 de maig, data a partir de la qual Prohabitatge Mataró les valorarà d’acord amb els requisits d’accés i la documentació aportada segons les condicions establertes en les bases de l’adjudicació dels habitatges.

Prohabitatge Mataró en breu exposarà la llista oficial d’admesos i exclosos als següents punts d’informació:

  • a les oficines d’atenció ciutadana
  • als centres cívics de la ciutat
  • al Casal de Joves de la plaça d’Espanya (SIDRAL)
  • a les oficines de la Societat municipal Prohabitatge Mataró (c/ de Pablo Iglesias, 63, 1ª planta, despatx 5)
  • al web www.grup-pumsa.cat
  • al web www.mataro.cat

Un cop publicada la llista oficial d’admesos i exclosos, es convocarà a totes les persones admeses per procedir a realitzar el sorteig davant notari per tal d’adjudicar els habitatges.

Característiques dels habitatges

Els 9 habitatges amb protecció oficial són de venda de preu concertat i estan situats al carrer Cosme Churruca núm. 84-86, en un edifici tester fent cantonada, de planta subterrània amb garatge, local en planta baixa i tres plantes pis.

Les dues primeres plantes disposen de 6 habitatges i la planta tercera en disposa de 3, tots d’entre 1 i 2 dormitoris i superfícies útils entre 36,58,m2 i 57,15 m2.

Tots els habitatges compten amb fusteria exterior d’alumini i vidres amb càmera d’aire, amb persianes corredisses d’alumini, paviment de terratzo i marbre als espais comuns.

L’edifici disposa d’instal·lacions centralitzades de producció d’aigua calenta sanitària i calefacció mitjançant plaques solars així com calefacció per terra radiant. A més, l’edifici compta amb un espai per a bugaderia en la planta tercera, amb armaris individuals per a cada habitatge i estenedors al terrat de la mateixa planta.

Els habitatges s’adjudiquen amb plaça d’aparcament, i alguns amb traster. El preu dels pisos se situa a partir de 109.000 euros, les places d’aparcament es troben al voltant dels 29.000 euros i els trasters a partir de 3.700 euros.

Està previst que les obres dels habitatges concloguin durant el primer trimestre de 2010

PUMSA adjudica els treballs de desmuntatge, trasllat i emmagatzematge de la fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt

El passat 19 de maig, el Consell d’Administració de Promocions Urbanístiques de Mataró SA, (PUMSA) va aprovar l’adjudicació dels treballs d’execució del projecte de desmuntatge, trasllat i emmagatzematge de l’edifici, edicles i xemeneia del conjunt de la fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt.

L’execució del projecte s’ha adjudicat a l’empresa a Natur System, SL per un import d’1,4 milions d’euros, IVA exclòs. Per a l’execució d’aquests treballs, ha estat necessari contractar els serveis d’una direcció facultativa, tant la direcció d’obra com la direcció d’execució de l’obra, així com la coordinació de Seguretat i Salut.

L’adjudicació d’aquests treballs és el resultat de l’estudi presentat per PUMSA l’octubre de 2007 que valorava la possibilitat de traslladar la nau de Can Fàbregas i de Caralt a un entorn proper per donar solució a la petició de conservar la nau catalogada. Posteriorment PUMSA va encarregar a l’arquitecte Josep Maria Puig Boltà redactar l’estudi tècnic per procedir al trasllat de la nau i la resta d’elements catalogats a l’altra banda del carrer de Miquel Biada, a la cantonada amb el carrer de Tetuan.

Característiques del projecte

Tal i com estava previst al projecte presentat per l’arquitecte Josep Maria Puig Boltà, els edificis s’han de traslladar en porcions fragmentades d’entre 2,80m i 3,20m, d’alçada i un promig de 9 metres de llargada, amb un pes aproximat de 15 tones. El transport de cada porció es farà mitjançant una perfileria metàl·lica introduïda, creant-ne una gàbia per a cada porció.

Pel que fa a l’emmagatzematge i custòdia de les peces es farà en un solar municipal del veïnat de Valldeix fins que es procedeixi al muntatge en la seva futura ubicació.

Terminis i calendari

Es preveu que els treballs de desmuntatge, trasllat i emmagatzematge de la nau s’iniciïn el proper mes de juny en un termini aproximat de cinc mesos i mig.

La reparcel·lació del polígon 1 del sector Ronda Barceló/Illa Fàbregas i de Caralt rebaixa les càrregues urbanístiques dels propietaris

L’Ajuntament ha aprovat definitivament el projecte de reparcel·lació del polígon 1 del Pla de Millora Urbana de la Ronda de Barceló/Illa Fàbregas i de Caralt. La Comissió Informativa de Serveis Territorials ha donat compte aquest matí del decret d’Alcaldia referent a l’aprovació del projecte, de data 28 d’abril.

El projecte ha estat presentat per l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), que gestiona el desenvolupament urbanístic del sector com a administració actuant.

La reparcel·lació aprovada fa referència al polígon discontinu format per dues porcions de terreny amb una superfície total de 30.519 m². El primer àmbit, amb una superfície de 20.890 m², són les tres illes situades al llarg de la ronda de Barceló entre els carrers de Casto Méndez Núñez i l’avinguda del Maresme. El segon àmbit és l’illa Fàbregas i de Caralt, amb una superfície de 9.629 m², on es preveu la instal·lació d’El Corte Inglés.

El projecte de reparcel·lació es va aprovar inicialment el 31 d’octubre de 2008. Durant el període d’exposició pública l’Ajuntament ha rebut 23 escrits d’al·legacions presentats per 19 interessats, la major part dels quals posava en dubte la viabilitat econòmica de desenvolupament del sector.

En els darrers mesos s’ha procedit a revisar i actualitzar el valor del sector d’acord a les condicions actuals del mercat. Aquesta actualització ha portat a reduir les càrregues internes del sector (que passen de 35,2 a 33,5 milions d’euros) i a eximir els propietaris de les càrregues externes que havien d’assumir inicialment per dur a terme obres d’urbanització fora de l’àmbit, i que estaven quantificades en gairebé 8 milions d’euros. L’objectiu és equilibrar els beneficis i les càrregues del sector i assegurar la seva viabilitat econòmica.

En concret, les obres corresponents a les càrregues externes excloses són:

  • L’accés de vianants al port, que té un cost estimat en més de 6 milions d’euros.
  • La urbanització d’alguns trams dels carrers transversals a la ronda de Barceló que es troben fora de l’àmbit afectat.
  • La reurbanització del tram de la ronda d’Alfons XII a tocar de l’illa Fàbregas i de Caralt.

Així mateix, també s’exclou de les càrregues internes la reurbanització del Camí Ral entre la ronda de Barceló i el carrer de la Cooperativa. L’Ajuntament ja està executant actualment aquesta obra amb càrrec al Fons Estatal d’Inversió Local (FEIL). La resta d’obres previstes quedaran pendents del finançament necessari per a la seva execució.

Desenvolupament del polígon 1

El desenvolupament del polígon 1 del Pla de Millora Urbana de la Ronda de Barceló/Illa Fàbregas i de Caralt permetrà l’execució de l’illa on està prevista la implantació del centre comercial, així com la de la torre Barceló, al final de la ronda del mateix nom, per part del futur propietari de la finca.

Igualment, possibilitarà l’obtenció dels sòls qualificats d’equipaments (1.866 m²), 3.800 m² d’espais lliures i de més del 50% dels destinats a habitatges de protecció pública (HPP) i concertats, així com l’inici de la construcció de l’aparcament públic sota la ronda de Barceló.

Amb l’execució del polígon 1, es crearan 492 habitatges dels quals 390 seran lliures, 68 de protecció pública i 34 concertats. Les plantes baixes dels edificis d’habitatges seran comercials, amb un total de 3.950m².

El PMU de la ronda de Barceló/illa Fàbregas i de Caralt preveu, en l’àmbit de la ronda de Barceló, la construcció d’un aparcament públic sota la mateixa de 280 places, de les quals, amb l’execució del polígon 1, se’n podran construir aproximadament 200. A més de les places privades integrades als edificis d’habitatges, es construiran també 120 places públiques en el subsòl dels equipaments.

Pel que fa a l’àmbit de l’illa Fàbregas i de Caralt, el centre comercial ha de construir un aparcament privat amb un mínim de 800 places, a les quals s’afegiran unes 300 places públiques en el subsòl del carrer de Miquel Biada.

El cost de l’obra d’urbanització del polígon 1 és d’11,2 milions d’euros.

Execució del polígon 2

El PMU de la ronda de Barceló/illa Fàbregas i de Caralt també preveu el desenvolupament futur del polígon 2 (9.192 m²), format per les dues illes que estan situades a la zona superior de la ronda de Barceló, entre el Camí Ral i el carrer de Casto Méndez Núñez.

El Pla de Millora es va delimitar en dos polígons d’actuació per poder fer una gestió esglaonada del sector i desenvolupar urbanísticament els dos àmbits a ritmes diferents.

PUMSA adjudica les obres de tancaments i coberta dels edificis de Serveis a la Innovació del parc TecnoCampus Mataró-Maresme

El Consell d’Administració de l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, S.A (PUMSA), va adjudicar el passat 28 d’abril les obres relatives als tancaments (façanes i portam exterior) i coberta dels edificis de Serveis a la Innovació de la nova seu de TecnoCampus Mataró-Maresme a l’empresa Constructora San José S.A.

Amb l’adjudicació d’aquestes obres, es dóna un pas més en la construcció de la nova seu del parc científic i de la innovació TecnoCampus Mataró-Maresme. Es tracta de la realització dels tancaments complets de les dues torres dels edificis de Serveis a la Innovació –que inclou la construcció de les façanes i la col·locació de les portes i finestres dels exteriors de l’immoble– així com la construcció de la coberta.

Les obres s’han adjudicat amb un pressupost de 3.943.236,26 euros, IVA inclòs, i començaran abans de finalitzar l’estructura de l’immoble, actualment en construcció. La finalització d’aquesta fase es preveu per al desembre de 2009

D’aquesta manera, les últimes fases d’edificació de l’estructura i l’inici dels tancaments i la coberta coincidiran en el temps per assegurar la continuïtat dels treballs de construcció de la nova seu del parc, per tal que aquest estigui totalment finalitzat durant el tercer trimestre del 2010.

Actualment, s’està construint l’estructura del conjunt d’edificis dels Serveis de la Innovació. Aquest conjunt d’edificis allotjarà la preincubadora i la incubadora d’empreses, les empreses que hi lloguin espais i el Centre de Congressos i reunions.

L’Edifici del Coneixement

L’Edifici del Coneixement (on hi haurà les dependències universitàries i el centre tecnològic CETEMMSA) ja compta amb l’estructura finalitzada. I aquesta setmana ja han començat a fer les obres de tancaments i la coberta.

A aquest immoble, amb una superfície de 14.800m², s’hi traslladaran els dos centres universitaris que ja actualment s’han integrat en la fundació pública TecnoCampus Mataró-Maresme (l’Escola Universitària Politècnica de Mataró i l’Escola Universitària del Maresme). També s’hi ubicarà el centre tecnològic CETEMMSA.

L’edifici també es completarà amb un aparcament soterrani i semisoterrani, restaurant, comerços, biblioteca, plató i d’altres serveis complementaris.

Aquests immobles són els que conformen el parc científic i de la innovació TecnoCampus Mataró-Maresme.

Properes actuacions

Recentment s’han licitat diversos treballs del procés constructiu de la nova seu del TecnoCampus Mataró-Maresme, la part referent a les divisions i tancaments interiors dels dos edificis, que està pendent d’adjudicar, i la part referent a les instal·lacions mecàniques i elèctriques, i el seu manteniment, que encara es troba en fase de licitació.

Els últims treballs que es realitzaran i que completaran el parc científic i de la innovació consistiran en les obres d’urbanització dels espais públics, que es preveuen licitar al mes de juny.

Construcció d’un edifici per a 3 habitatges i local comercial, sobre estructura ja realitzada, al carrer d’Almeria 77 de Mataró

  • Pressupost de licitació: 308.411,21 € IVA exclòs (330.000,00 € IVA inclòs)
  • Termini d’execució: 7 mesos
  • Documentació: Oficines de PUMSA, c/ Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, Mataró.
  • Data límit de presentació d’ofertes: fins a les 19:00 h del 26 de maig de 2009, PUMSA
  • Obertura pública de pliques: a les 12:30 h del 27 de maig de 2009, PUMSA

Per a més informació: 93 757 91 79 / 93 741 56 10

Enllaços: Informació detallada

Construcció d’un edifici per a 7 habitatges, aparcament i local comercial, sobre estructura ja realitzada, al carrer de Juan Meléndez Valdés 15-17 de Mataró

  • Pressupost de licitació: 515.597,91 € IVA exclòs (551.689,76 € IVA inclòs)
  • Termini d’execució: 9 mesos
  • Documentació: Oficines de PUMSA, c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, Mataró.
  • Presentació d’ofertes: fins a les 19:00 h del 26 de maig de 2009, a PUMSA
  • Obertura pública de pliques: a les 13:30 h del 27 de maig de 2009, a la de reunions del Grup PUMSA

Per a més informació: 93 757 91 79 / 93 741 56 10

Enllaços: Informació detallada

Construcció d’un edifici per a 12 habitatges, aparcament i local per a equipament, sobre estructura ja realitzada, al carrer de Vasco Núñez de Balboa 10, de Mataró

  • Pressupost de licitació: 1.391.869,16 € IVA exclòs (1.489.300,00 € IVA inclòs)
  • Termini d’execució: 9 mesos
  • Documentació: Oficines de PUMSA, c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, Mataró.
  • Data límit de presentació d’ofertes: fins a les 19:00 h del 26 de maig de 2009, PUMSA
  • Obertura pública de pliques: a les 13:00 h del 27 de maig de 2009, PUMSA

Per a més informació: 93 757 91 79 / 93 741 56 10

Enllaços: Informació detallada

Mataró avançarà el pagament dels ajuts a la rehabilitació d’habitatges per fomentar l’execució de les obres

L’Ajuntament destina 1,2 milions d’euros del pressupost per fer les bestretes

L’Ajuntament de Mataró avançarà als propietaris o comunitats de propietaris que rehabilitin els seus habitatges o instal·lin ascensors als edificis els ajuts econòmics als quals es poden acollir en el marc del Pla Local de l’Habitatge. El pressupost municipal per a 2009 inclou una partida d’1,2 milions d’euros destinada a crear el Fons Municipal de Foment a la Rehabilitació, que permetrà als propietaris comptar amb els diners dels ajuts de la Generalitat de Catalunya entre 60 i 90 dies després de presentar els justificants d’acabament de les obres i obtenir l’informe favorable dels tècnic de l’Oficina local d’Habitatge.

Per fer obres de rehabilitació als edificis, els propietaris poden acollir-se a diferents possibilitats d’ajuts atorgats per la Generalitat de Catalunya i pel mateix Ajuntament. Habitualment, els tràmits per fer efectius els imports de les subvencions que atorga la Generalitat s’allarguen molt en el temps, de manera que els propietaris no els cobren com a mínim un any després d’haver fet les obres.

El Fons Municipal de Foment a la Rehabilitació té com a objectiu facilitar que els propietaris prenguin la decisió de rehabilitar o instal·lar ascensors i, a la vegada, impulsar el sector de les reformes i rehabilitacions. En aquest darrer sentit, se suma a les mesures per lluitar contra la crisi que impulsa l’Ajuntament.

L’Ajuntament finançarà els avançaments dels ajuts amb endeutament a curt termini. Per tant, la iniciativa suposarà un esforç econòmic important, donat que l’Ajuntament haurà d’assumir el cost dels interessos generats pels diners que avançarà.

Tramitació

La societat municipal Prohabitatge Mataró, com a Oficina Local de l’Habitatge, i el Servei d’Habitatge i Llicències informarà als propietaris i comunitats que sol·licitin ajuts per a la rehabilitació de la possibilitat d’obtenir les bestretes. Perquè puguin rebre els avançaments caldrà que, a l’hora de demanar els ajuts que concedeix la Generalitat de Catalunya facin constar la seva voluntat de subrogar el cobrament a favor de l’Ajuntament. És a dir, hauran de demanar a la Generalitat que l’abonament dels ajuts es faci en un compte de l’Ajuntament.

 D’altra banda, en el cas de rehabilitacions d’edificis caldrà que les despeses previstes per les obres estiguin prèviament aprovades per la junta de la comunitat de propietaris, que ho haurà fet constar en l’acta la reunió. Hauran de tenir pressupost tancat i detallat de les obres, amb la quantificació del pressupost protegit, l’import de l’ajut aprovat provisionalment per la Generalitat i la derrama que correspon a cada propietari.

Per concedir les derrames, Prohabitatge sol·licitarà als propietaris les factures, comprovarà que les obres s’ha efectuat i gestionarà i tramitarà l’ingrés dels imports als beneficiaris.

L’estudi històric i arqueològic de Can Fàbregas i de Caralt documenta les tres etapes productives de la fàbrica

El Consell del Patrimoni Arquitectònic i Ambiental aprova al trasllat de la nau

L’estudi historicoartístic i arqueològic encarregat per l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) ha permès documentar exhaustivament les diferents etapes productives de la fàbrica Can Fàbregas i de Caralt, i les estructures arqueològiques o restes construïdes localitzades al subsòl del conjunt catalogat. El resultat de la investigació documental i arqueològica, que va ser encarregada a proposta del Consell del Patrimoni Arquitectònic i Ambiental de Mataró, es va donar a conèixer ahir a aquest òrgan consultiu.

L’estudi complementa les dades obtingudes per l’arquitecte Josep Maria Puig Boltà durant la redacció del projecte de desmuntatge, trasllat i emmagatzematge de l’edifici, edicles i xemeneia de Can Fàbregas i de Caralt. La investigació documental i les excavacions s’han efectuat entre els mesos de febrer i abril per l’empresa ATICS SL, sota la coordinació i seguiment de tècnics municipals.

Un equip d’arqueòlegs ha excavat el subsòl i un altre d’historiadors especialitzats en patrimoni industrial ha fet la recerca d’informació documental. Les excavacions no han localitzat restes de períodes anteriors al funcionament de la fàbrica.

Resultat de la intervenció arqueològica

Les dades recollides han permès documentar exhaustivament la història i les estructures del conjunt catalogat. L’estudi arqueològic i documental ha datat les tres etapes productives de la nau:

  1. De 1879 a 1915. Fàbrica farinera
  2. De 1916 a 1928. Fàbrica de tints
  3. De 1928 a 1981. Fàbrica paperera.

S’ha excavat el subsòl de tota la nau i també s’han efectuat intervencions a la zona exterior, tant a l’espai obert entre els dos edicles de l’entrada, com a l’espai entre la nau i la xemeneia.

Al subsòl d’aquest darrer espai s’han localitzat restes d’una edificació lateral a la nau, on hi havia hagut una antiga sala de calderes i una carbonera, que estan en bon estat de conservació. Les prospeccions realitzades anteriorment per Josep Maria Puig Boltà ja havien descobert un pou d’aigua i les canalitzacions subterrànies de la xemeneia, també en bon estat de conservació.

En canvi, les restes estructurals trobades al subsòl de la nau principal tenen un estat de conservació deficient, donat que cada etapa productiva requeria introduir noves tecnologies i adequar els espais al nou ús, per la qual cosa les estructures es reaprofitaven o es destruïen.

El projecte de trasllat de la nau

El projecte de desmuntatge, trasllat i emmagatzematge de l’edifici, edicles i xemeneia de Can Fàbregas i de Caralt va ser aprovat inicialment per l’Ajuntament el 29 de gener. L’Ajuntament preveu desmuntar aquestes edificacions catalogades i conservar-les, amb l’objectiu de procedir en el futur al muntatge de la nau en una nova ubicació propera a l’actual, a l’altra banda del carrer de Miquel Biada.

El Consell del Patrimoni va donar ahir el vistiplau al projecte de trasllat de Can Fàbregas després de conèixer les conclusions de l’estudi historicoartístic. El dictamen d’aquest òrgan era preceptiu per l’aprovació definitiva del projecte, tot i que no té caràcter vinculant.  

Un cop aprovat pel Consell del Patrimoni, l’Ajuntament té previst aprovar definitivament en els propers dies el projecte de desmuntatge, trasllat i emmagatzematge de l’edifici, edicles i xemeneia de Can Fàbregas i de Caralt. Es preveu que les obres es puguin començar a executar abans de l’estiu.