Mataró inaugura la nova plaça de la Pepa Maca, a l’àmbit de Can Gassol

L’Alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, i el president de l’empresa municipal de Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), Ramon Bassas van inaugurar el passat dia 23 d'octubre la nova plaça de la Pepa Maca, a l’àmbit de Can Gassol.

 

Obres d’urbanització

La nova plaça que s’ha urbanitzat és l’espai resultant de l’interior de l’illa, compresa pels carrers de Floridablanca, d’Enric Prat de la Riba i de José Francisco Pacheco. L’accés a la plaça es pot fer pels tres carrers que la delimiten.

S’ha pavimentat el nou espai que queda dividit en diferents nivells. Pel que fa als serveis i infraestructures, es disposa d’una nova xarxa de clavegueram, nou sistema de drenatge d’aigües pluvials, sistema de reg, i serveis d’electricitat i telèfon. També s’ha col·locat divers mobiliari urbà, s’han situat diferents punts de llum, s’han plantat nous arbres i parterres. A més la plaça disposa de dues pistes de petanca.

Les obres, que afecten un àmbit de 2.400 m2, han suposat un cost de 500.000 € aproximadament i han estat finançades pels dos propietaris del sector, l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) i Residencial Urbemar, SL, promotor dels habitatges lliures construïts.

Pel que fa al topònim de la plaça de la Pepa Maca, prové del nom de la treballadora tèxtil de Mataró Pepeta Agramunt i Costa que va liderar, juntament amb homes sindicalistes, una vaga del tèxtil a finals del 1945.

 

Àmbit de Can Gassol

En aquest sector s’han construït 101 habitatges, 21 dels quals de caràcter protegit en règim general i 10 protegits a preu concertat (30 dels quals promoguts per l’empresa municipal PUMSA) i 70 de caràcter lliure (promoguts pel promotor privat).

Can Gassol compta amb dos equipaments municipals finançats pel Fons Estatal d’Inversió Local (FEIL). Un d’ells és el nou Casal Municipal de la Gent Gran Santes-Escorxador situat a la planta baixa del bloc d’habitatges públics de PUMSA amb façana al carrer de Floridablanca. El nou casal fomenta la participació de gent gran i complementa les necessitats del barri de l’Escorxador, en ell s’hi ubica l’Associació de Jubilats i Pensionistes del Maresme.

L’altre equipament és el Centre de Creació d’Arts Escèniques, amb façana al carrer d’Enric Prat de la Riba i amb accés per la plaça de la Pepa Maca, ocupant espai d’una de les antigues fàbriques tèxtils de Can Gassol.

Aquesta actuació, juntament amb el nou espai públic interior enmig dels edificis d’habitatges, forma part del projecte d’urbanització UA-80 Can Gassol, aprovat per l’Ajuntament el novembre de 2006.

Quatre aparcaments de GINTRA ja disposen d’endolls per a la recàrrega de vehicles elèctrics
Els endolls ja estan instal·lats i en funcionament

L’aparcament de la plaça de Cuba, gestionat per GINTRA, i el de la plaça de Granollers i del parc Central, que són administrats per l’empresa concessionària Eysa, ja disposen de dos endolls per a la recàrrega de vehicles elèctrics, un per a cotxes i l’altre per a motocicletes.

L’aparcament del TecnoCampus Mataró-Maresme, que durant aquest mes s’acabarà de condicionar perquè estigui totalment enllestit la primera setmana de novembre, també disposa de dos punts de recàrrega per a cotxes.

Tots aquests punts de recàrrega es troben en funcionament i oberts a qualsevol usuari que els necessiti.

La proliferació de vehicles elèctrics, amb una eficiència quatre vegades superior als vehicles amb motor de combustió, ja va propiciar que l’Ajuntament de Mataró, en el seu Programa d’actuació Municipal pel 2010 contemplés la redacció d’una proposta per instal·lar als aparcaments públics gestionats per GINTRA dispositius per a la recàrrega de vehicles elèctrics. La proposta es va presentar i es va aprovar pel Consell d’Administració de GINTRA.

 

Característiques dels punts de recàrrega

En el mercat actual es diferencien dos tipus de punt de recàrrega elèctrica de la bateria dels vehicles: els de recàrrega ràpida i completa, que actuen en menys d’una hora amb una potencia subministrada d’uns 44Kw, i els de recàrrega lenta i completa, amb una durada de càrrega d’entre les 6 i les 8 hores i una potència de 3,6Kw.

S’ha optat per instal·lar endolls de càrrega lenta amb la finalitat de proporcionar una càrrega parcial i d’emergència. El cost del consum elèctric no es computarà a l’usuari, a qui només se li imputarà la tarifa d’ocupació de la plaça.

 

Més dispositius en aparcaments de residents

GINTRA, en el marc de la campanya d’incentivació de l’ús dels vehicles elèctrics i en el seu afany d’oferir facilitats als ciutadans en aspectes relatius a la mobilitat, ha posat a disposició dels usuaris dels aparcaments de residents que gestiona l’empresa municipal la possibilitat d’instal·lar-hi punts de recàrrega lenta de vehicles elèctrics, si els usuaris ho demanen i fins que la potència instal·lada a l’aparcament ho permeti. En cap cas als usuaris dels aparcaments se’ls incrementarà la quota ni se’ls imputarà el cost del consum elèctric.

La Junta de Govern Local aprova inicialment el projecte d’urbanització per connectar l’àmbit de Vallveric amb la ciutat

Dilluns passat, 4 d’octubre, la Junta de Govern Local va aprovar inicialment el projecte d’urbanització de la prolongació del carrer de Vallveric fins el carrer de la Foneria. El passat dimarts, 28 de setembre, ja se’n va donar compte a la Comissió de Serveis Territorials.

L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), té delegada la gestió urbanística del sector MPPG Vallveric, segons un acord del Ple de 13 de gener de 2000.

En el marc de desenvolupament d’aquest sector i atesa la falta de definició que hi havia en aquell moment sobre l’ampliació de la carretera C-32 i les seves calçades laterals, no es va poder realitzar una connexió definitiva amb la trama urbana, realitzant-se de forma alternativa una connexió provisional.

Actualment, i una vegada definida l’ampliació de la carretera C-32, PUMSA ha portat a tràmit el projecte de connexió del sector Vallveric amb la ciutat.

 

Descripció del projecte

El projecte consisteix en l’execució d’un vial que permet connectar l’àmbit de Vallveric amb la ciutat de Mataró pel sud oest del sector, prolongant el carrer Vallveric fins al polígon industrial Mata-Rocafonda.

L’execució del projecte d’urbanització comporta l’afectació d’una porció de finca privada, per tant, s’ha tingut en compte el bé afectat en el desenvolupament del mateix.

El projecte preveu executar les obres paral·leles a la Riera de Valldeix, en part dins l’àmbit de Vallveric, en part sota la carretera C-32 i en part dins el polígon Mata Rocafonda, en aquest últim ampliant el carrer Energia, que actualment té dimensions més reduïdes.

El pressupost del projecte d’urbanització és d’1,3 milions d’euros (IVA inclòs) i inclou les obres d’urbanització i dels enderrocs que cal efectuar, així com també l’estimació econòmica del bé afectat.

 

Tramitació

A partir de l’aprovació inicial el projecte és sotmès a informació pública per un període de 30 dies. Abans de l’aprovació definitiva, ha d’obtenir el vist-i-plau de la Direcció General de Carreteres de la Generalitat de Catalunya i de l’Agència Catalana de l’Aigua.

L’aparcament del TecnoCampus obre les seves portes

L’aparcament del parc tecnològic i de la innovació Tecnocampus Mataró-Maresme ha obert les seves portes aquesta setmana. Durant el primer mes serà gratuït i estarà obert els dies feiners de 7 a 23h.
 
Durant aquest mes s’acabarà de condicionar l’aparcament perquè estigui totalment enllestit la primera setmana de novembre.
 
 
 Distribució de les plantes
 
L’aparcament disposa d’un total de 470 places de cotxe i 24 per a motos, distribuïdes en dues plantes. Les places es destinaran a rotació i a abonats.
 
La planta baixa o semisubterrània, destinada a rotació, compta amb 191 places, de les quals 5 són per a persones amb mobilitat reduïda, a més de 3 per a motos i 2 per a càrrega i descàrrega.
 
La planta soterrània, destinada a abonaments, disposa de 277 places per a cotxe i 21 per a motocicletes.
 
Pel que fa als accessos, l’entrada i sortida dels vehicles es fa per l’avinguda d’Ernest Lluch o bé pel carrer de Tordera. Els vianants disposen, a més d’aquests accessos, de dos nuclis amb escales i ascensor a l’interior del recinte.
 
 
Comercialització
 
La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) gestiona i comercialitza l’aparcament conjuntament amb l’EPE Parc TCM, entitat pública empresarial que va rebre l’encàrrec de gestionar les obres del parc tecnològic i de la innovació.
 
GINTRA oferirà abonaments a preus especials tant per a treballadors, com professorat, alumnes i altres interessats. I, pel que fa a les places de rotació, tindran una tarifació per minuts.
 
Qualsevol interessat en una plaça d’aparcament haurà de dirigir-se a les oficines de GINTRA, a la ronda de Rafael Estrany, 36, planta -1, o bé trucar al telèfon 93 757 89 54.
 
 
Recàrrega per a vehicles elèctrics
 
En el marc de la campanya d’incentivació de l’ús dels vehicles elèctrics, en aquest aparcament s’hi han instal·lat dos punts de recàrrega per a cotxes elèctrics.
 
La finalitat dels endolls instal·lats és proporcionar una càrrega parcial i d’emergència i el cost del consum elèctric no es computarà a l’usuari, a qui només se li imputarà la tarifa d’ocupació de la plaça.
 

L’alcalde inaugura els locals de les entitats instal·lades a l’edifici d’equipament de La Llàntia

Les entitats de caire cultural, social, lúdic i festiu, instal·lades a l’edifici d’equipament ubicat sota la pista poliesportiva de La Llàntia,  ja estan en ple funcionament

L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron i el president de l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), van inaugurar el passat dissabte 2 d'octubre, els locals que PUMSA ha cedit en règim de lloguer a quatre entitats de la ciutat.

La Asociación Cultural Andaluza Hermandad la Armonía, la Peña Bética de Mataró, la Hermandad Nuestra Señora del Rocío i la Casa Cultural Sabor Andaluz són les quatre associacions que, a través d’un contracte d’arrendament amb PUMSA gaudeixen de les instal·lacions dels locals amb vocació de fer-ho extensiu a la ciutadania. Amb aquest conveni, tant PUMSA com el consistori mataroní reconeixen l’activitat cultural i lúdica que desenvolupen les entitats a la ciutat de Mataró.

 

Obres d’adequació

El local d’equipament, comptava inicialment amb un superfície de 1.156 m² i ha estat sotmès a obres d’adequació interior i condicionament que han estat finançades pel Fons Estatal d’Inversió Local. S’ha compartimentat en 4 locals independents, d’entre 270 i 290 m2, que tenen accés directe des del nou espai públic de La Llàntia, i queda configurat a diferents nivells als entorns del carrer de La Boixa.

Les entitats instal·lades als locals han portat a terme les obres de millora per tal d’adaptar-lo a les necessitats que requereix la seva activitat.

 

Pla Especial de Millora Urbana

L’edifici on s’ubiquen aquests locals es troba al cor del barri de La Llàntia, i forma part d’un conjunt d’operacions urbanístiques que s’han anat desenvolupant dins el Pla Especial de Millora Urbana de La Llàntia de Mataró (PEMU) i que han suposat una inversió d’11,5 milions d’euros.

Mataró inaugura “Inici de vol”, la nova escultura de la plaça del TecnoCampus

L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, el president de PUMSA, Ramon Bassas, i la  presidenta de la Fundació TecnoCampus, Alícia Romero, van inaugurar ahir  la nova escultura que presideix la plaça del TecnoCampus Mataro-Maresme, obra de l’escultor mataroní Perecoll.

“Inici de vol” és el nom de l’escultura que ha encarregat l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) a l’escultor mataroní Perecoll i que s’ha col·locat a la plaça del TecnoCampus, just a l’entrada del parc.  “Inici de vol” és una escultura de bronze amb una pàtina en negre, de dimensions de 2,5 metres d’alçada per 2 metres de llargada i que simbolitza un ocell en ple vol.

L’escultura, col·locada directament sobre la superfície del terra, és una reproducció a gran escala de la imatge que es va concebre per commemorar el desè aniversari de l’Escola Universitària del Maresme (EUM). Les seves reproduccions s’han utilitzat per premis i guardons i el seu apunt de fons de tot el material editat per l’Escola Universitària.

L’escultura pertany a la sèrie Ocells del mataroní Perecoll i hi ha una representació a la seu central de Caixa Catalunya i una altra a Miami. 

“Inici de vol” representa el principi d’un projecte, l’aixecada del vol que ha de fer una persona al finalitzar els seus estudis.

 

L’artista                                                                                                                                                                                                       Perecoll, nascut a Mataró l'any 1948, és un dels artistes amb més bagatge internacional de Mataró. Ha exposat obres a Nova York, Miami, Tòquio, Munic, Brussel·les, París, Ginebra i Londres, entre altres ciutats d'arreu del món. A Mataró, la seva empremta es pot veure en diverses escultures públiques com el Sant Sebastià, l'Ocellot, l'Àngel o el monument a la Intolerància.

L’edifici El Rengle de Mataró supera el 50% d’ocupació en l’àmbit de negoci i empresa

Aquest edifici ubicat al front marítim de Mataró, tot just finalitzat, compta amb una ocupació d’uns 5.000 m2 construïts, que suposen un 53% del total de superfície de les seves tres plantes superiors.

L’edifici El Rengle, construït i promogut per l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, S.A (PUMSA), està destinat a empreses que desenvolupin qualsevol activitat empresarial i té una construcció singular. Compta amb una superfície total de 30.000 m2 que es distribueixen en quatre plantes sobre rasant i dues més en soterrani.

Les plantes primera, segona i tercera de l’edifici, destinades a empreses i negocis, estan ocupades en un 53% dels 9.000 m2 de superfície total construïda que sumen les tres plantes.

El Rengle, amb més de la meitat dels espais ocupats, acull empreses de sectors tan diversos com el de noves tecnologies, assessories, gestories, construcció, immobiliària i altres sectors de serveis, a més del grup empresarial Sans Branded Apparel, dedicat a la confecció de moda interior de les marques Abanderado, Unno, Ocean i Princesa.

La varietat de sectors a l’edifici d’El Rengle suposa un enriquiment en el desenvolupament empresarial de Mataró, doncs el contrast entre les empreses locals, amb emprenedors i empreses globals molt consolidades es percep com un pas endavant en la dinàmica empresarial de Mataró i del Maresme.

Això, juntament amb la proximitat al TecnoCampus Mataró-Maresme, el parc científic i de la innovació que acull l’Escola Universitària Politècnica, l’Escola Universitària del Maresme i l’Escola Superior de Ciències de la Salut, fan de l’entorn una ubicació privilegiada per les empreses.

 

Característiques de l’Edifici El Rengle

La distribució de l’edifici en quatre plantes sobre rasant i dues més en soterrani, permet generar un espai d’ús privat a la segona planta de l’edifici, destinat a la relació entre les diverses activitats, en una zona oberta i enjardinada, amb vistes al mar i a la muntanya

Ubicació de l’Edifici El Rengle

La ubicació de Mataró com a ciutat consolidada i ben comunicada amb l’entorn metropolità, i la seva privilegiada situació geogràfica,  fan que la ciutat sigui un pol d’atracció d’empreses, negocis, coneixement i innovació.

Desenvolupament i venda del sostre comercial

Amb més del cinquanta per cent dels espais de les plantes superiors ocupats per empreses i negocis, i amb el coneixement del sectors empresarials que s’hi desenvolupen, l’empresa municipal PUMSA està dissenyant l’estratègia de venda dels espais a la planta baixa, més adequats per a negocis comercials i serveis a peu de carrer.

L’edifici disposa d’uns  5.500 m2 de superfície comercial i serveis i 3.060 m2 d’espais lliures exteriors en planta baixa.

 

Places d’aparcament al sector

El sector compta amb gairebé 800 places d’aparcament, l’edifici El Rengle disposa de 325 places comercialitzades en règim de venda i el TecnoCampus amb 470 que s’explotaran en règim de rotació.

Prohabitatge Mataró obre el termini per sol·licitar un dels 12 habitatges assistits del carrer Vasco Núñez de Balboa

Es tracta d’una promoció de 12 habitatges de lloguer amb protecció oficial, adaptats per a persones amb mobilitat reduïda, situats al carrer de Vasco Núñez de Balboa, número 10-12. El termini per sol•licitar els pisos comença avui, 6 de setembre i finalitza el 6 d’octubre.

L’edifici, el promou l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) i el gestiona la seva filial, Prohabitatge Mataró, conjuntament amb el Servei de Benestar Social de l’Ajuntament de Mataró.

Aquesta promoció possibilitarà a les persones amb mobilitat reduïda un allotjament alternatiu sense barreres arquitectòniques, adaptats a les seves necessitats i circumstàncies, i amb serveis de suport, que constitueixi el seu domicili habitual i afavoreixi la màxima dependència personal.

L’immoble es distribueix en planta baixa, tres plantes pis, un terrat i tres plantes subterrànies, construït en un solar de 671 m2. La promoció també disposa d’un aparcament i local per a equipament, on es preveu instal•lar un centre de dia per a  persones amb mobilitat reduïda.


PROCÉS D’ADJUDICACIÓ

Criteris
Per poder optar al lloguer d’un dels 12 habitatges adaptats s’ha de ser major de 18 anys a data d’inici del termini de presentació de la sol·licitud.

El sol·licitant o algun membre de la unitat familiar haurà d’acreditar que té reconeguda una discapacitat segons valoració del centre d’Atenció al Disminuït amb un grau de discapacitat física o pluridiscapacitat, en la que la disminució física sigui la de major pes, i en un grau igual o superior al 65%.

La composició familiar o del grup de convivència haurà de ser d’un màxim de quatre persones i el discapacitat haurà de gaudir d’unes condicions personals que garanteixin poder dur una vida autònoma.

El sol·licitant haurà d’acreditar la residència continuada a Mataró en els darrers 2 anys i no pot ser titular en ple domini o en dret d’usdefruit d’un altre habitatge.

El sol·licitant haurà de destinar l’habitatge a residència habitual i permanent.

Els ingressos anuals de totes les persones que consten a la sol·licitud han de ser inferiors a 5,5 vegades l’IPREM, però s’hauran d’acreditar uns ingressos mínims que garanteixin el pagament mensual de la quota de lloguer.


Avaluació per punts
L’adjudicació dels habitatges es basarà en un sistema de punts, que s’obtindran mitjançant l’avaluació de quatre blocs:
1.Valoració de la discapacitat per a realitzar les activitats bàsiques de la vida diària
2.Valoració socio-familiar
3.Valoració de l’habitatge actual
4.Ingressos


Procediment
Des de Prohabitatge Mataró es realitzarà una primera avaluació de les sol·licituds presentades, seguidament el Servei de Benestar Social de l’Ajuntament de Mataró s’encarregarà de l’estudi, avaluació, puntuació i finalment confecció de les llistes provisionals d’admesos i exclosos. Es donarà un temps per les al•legacions i les llistes definitives d’adjudicataris seran ordenades segons la puntuació obtinguda per ordre correlatiu.

Les llistes s’exposaran a les oficines de Prohabitatge Mataró i al Servei de Benestar Social, Centres Cívics, Oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Mataró, així com als webs www.grup-pumsa.cat o www.mataro.cat.

Els 12 sol·licitants amb major puntuació seran els adjudicataris dels habitatges.


Informació, impresos i presentació de les sol·licituds
Les sol·licituds es podran efectuar des d’avui mateix fins al 6 d’octubre.

Tant la informació com els impresos, així com la presentació de les sol·licituds es portarà a terme en els següents punts:
• Prohabitatge Mataró (fins el 30 de setembre de dl. a dv de 9 a 14h, a partir de l’1 d’octubre, de dl. a dj. de 9 a 13h i de 16 a 18.30h i dv. de 9 a 14h) Carrer de Pablo Iglesias 63, 1a planta, despatx 5 /93 757 85 38 / www.grup-pumsa.cat
• Oficines d’Atenció Ciutadana (de dl. a dv. de 9 a 19h)
• Centres cívics (de dl. a dv. de 9 14h i dt. i dj. de 17 a 19h)
• Telèfon d’atenció ciutadana 010 (24h) / www.mataro.cat


Les sol·licituds hauran de formalitzar-se amb el model facilitat, i hauran d’anar acompanyades de la documentació acreditativa de què es reuneixen els requisits de la convocatòria i de la necessitat d’habitatge.

Caldrà indicar-hi totes les persones que hi aniran a viure.

 

CARACTERÍSTIQUES DE LA PROMOCIÓ

Habitatges
Els 12 habitatges són de caràcter protegit en règim de lloguer i ocupen la planta primera, la segona i la tercera. Tenen una superfície mitja de 50 m2 útils i compten amb dues habitacions.

Tots els habitatges s’han dissenyat tenint en compte les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda, de manera que tenen més espai de maniobra especialment a l’habitació principal, habilitada perquè s’hi pugui acoblar una grua-carril al sostre que ajudi a traslladar a l’usuari fins al bany.

Els habitatges també disposen de la pre-instal·lació necessària per facilitar la col·locació del sistema que permeti controlar en un sol comandament els diferents aparells tècnics de l’habitatge i automatitzar aquells elements que puguin implicar un esforç físic per als seus habitants. A més, tot el mobiliari està adaptat així com els accessos a l’habitatge i al balcó, que són més amplis i sense desnivells.

Pel que fa als espais comunitaris de l’edifici també s’ha tingut en compte els criteris d’accessibilitat amb un pati a la primera planta, una bugaderia, una cambra de neteja i estenedors.
A més, els habitatges disposen d’espais polivalents distribuïts en tres plantes per a l’ús de suport als habitatges que l’Ajuntament decideixi. 

El preu del lloguer dels habitatges serà a partir de 287 euros mensuals.

Equipament i aparcament
La planta baixa i el primer soterrani estan destinats a equipament. Es preveu que s’hi instal·li un centre de dia per a persones amb mobilitat reduïda fruit de l’acord signat entre l’Ajuntament de Mataró i la Fundació Privada GIMM, pel qual el consistori cedeix aquest espai i un aparcament propi amb 8 places, el 50% adaptades.

La segona i tercera plantes subterrànies disposaran de 38 places d’aparcament més, 14 d’elles també adaptades i destinades tant a residents de l’edifici com als veïns de la zona.


Sostenibilitat
Aquesta promoció, seguint amb la política municipal d’estalvi energètic, també compta amb instal·lacions centralitzades de calefacció per terra radiant i d’aigua calenta sanitària, a través de plaques solars tèrmiques amb suport de caldera de gas. També s’hi ha instal·lat el sistema de tractament d’aigües grises per tal d’aprofitar les aigües de la dutxa per a les cisternes dels vàters.


Inversió i termini
Aquesta promoció suposa per PUMSA una inversió de 2,4 milions d’euros, IVA
exclòs.

Està previst que els adjudicataris puguin traslladar-se als pisos a l’últim trimestre del 2010.

L’Eix Herrera es dividirà en dos polígons que es desenvoluparan urbanísticament a diferents velocitats
El nou planejament millora i amplia els espais verds a l’àmbit de l’Escorxador

El denominat Eix Herrera, que inclou les finques entre l’Escorxador i la plaça de Joan Fiveller, es dividirà finalment en dos polígons d’actuació per poder executar el seu desenvolupament urbanístic a diferents velocitats. Està previst que la modificació del Pla General d’Ordenació que afecta a aquest àmbit es presenti de nou al Ple de l’Ajuntament el proper dijous, 2 de setembre, per a la seva aprovació provisional.
 
La reconversió urbanística de l’Eix Herrera ja es va aprovar definitivament al 2007, amb els següents objectius: reconvertir els usos industrials actuals a usos mixtos residencial-terciari; connectar el barri amb el centre mitjançant itineraris cívics i nous espais lliures, i obtenir la cessió del sòl necessari per construir l’Escola Joan Coromines, que des del curs 2007-2008 funciona en instal·lacions provisionals.
 
Al febrer passat, el Ple va aprovar inicialment una segona modificació del Pla General a l’àmbit. El nou canvi de planejament pretén fer viable el desenvolupament del sector i aconseguir de manera immediata el sòl públic necessari per construir l’escola.
 
Durant el termini d’informació pública posterior a l’aprovació inicial s’han presentat 11 escrits d’al·legacions, la majoria estimades parcialment, 9 de propietaris i arrendataris de l’àmbit i 2 de la Colla Castellera Capgrossos de Mataró. Quan superi l’aprovació provisional per part del Ple, el nou planejament serà enviat a la Direcció General d’Urbanisme de la Generalitat de Catalunya per a la seva aprovació definitiva.
 
 
Més de 38.000 m²
La modificació afecta a una superfície de 38.234 m². Inclou les illes situades entre l’Escorxador i la plaça de Joan Fiveller, amb una superfície de 23.906 m², i el propi recinte d’equipaments de l’Escorxador, amb 14.328 m², aquest últim per millorar el tractament dels espais verds.
 
Com a canvi respecte a l’aprovació inicial del febrer, s’ha optat per dividir l’àmbit en dos polígons d’actuació, que tindran ritmes de desenvolupament i gestió diferents:
 
Polígon 1: compren les tres illes entre la plaça de Joan Fiveller i el carrer de Francisco Pacheco, on se situarà l’escola. En aquests sòls pràcticament no queda activitat industrial en funcionament. La gestió serà pública, a càrrec de l’empresa municipal PUMSA, i la seva execució es preveu en una fase immediata a l’aprovació del plantejament per obtenir a curt termini els sòls destinats a l’equipament escolar, viari i zones verdes.
 
Polígon 2: comprèn els sòls privats situats a l’illa de l’Escorxador, al costat d’aquest recinte, un àmbit ara molt consolidat amb petites empreses i al costat de la futura biblioteca Antoni Comas en construcció. La gestió del polígon anirà a càrrec dels propietaris, amb iniciativa privada, i es preveu un desenvolupament urbanístic dilatat en el temps condicionat a l’evolució de les activitats econòmiques ara en funcionament, amb l’establiment d’unes normes transitòries que garanteixen la permanència de les empreses actuals o futures.
 
El nou planejament implica un increment de 753 m² del sòl públic respecte a la modificació del 2007, mentre que el sostre terciari comercial i per a habitatge es manté igual.
 
L’ordenació urbanística aprovada al 2007 preveia situar l’escola al costat del recinte de l’Escorxador. Amb el nou planejament, l’equipament escolar, que ocuparà 4.200 m², anirà a l’illa compresa entre els carrers d’Enric Prat de la Riba, de Francisco Pacheco, de Floridablanca i el perllongament previst del carrer d’Antoni Viladomat, just davant de Can Gassol. En aquesta illa no hi haurà habitatges ni altres equipaments.
 
Pel que fa als usos residencial i terciari, hi haurà 25.753 m² de sostre per a habitatge i 7.736 m² de sostre per a usos terciaris en planta baixa. Els edificis tindran principalment 4 plantes, arribant a 6 als espais més oberts. Dels 313 habitatges en total que hi haurà a l’àmbit, 238 estaran situats al polígon 1 i 80 al polígon 2. Un 70% (215) seran de renda lliure, un 20% (67) de protecció pública i un 10% (31) de preu concertat.
 
Els carrers de Francisco Herrera i de Francisco Pacheco ampliaran les seves seccions fins a superar els 20 metres d’amplada, convertint-se en l’eix cívic de vinculació del centre amb l’entrada per llevant.
 
 
Els espais lliures
L’ordenació suposa una millora en el tractament de les zones verdes per relligar i connectar diverses places i parcs d’un itinerari que uneix el nucli històric amb el recinte de l‘Escorxador.
 
Els espais lliures ocuparan una superfície de 5.874 m², que representa 779 m² més respecte al planejament vigent. Al polígon 1 se situen a tocar del carrer de Francisco Herrera i a l’entorn de l’escola, mentre que al polígon 2 s’ubiquen al costat de l’actual recinte del parc de l’Excorxador, que incrementa així la seva reserva de verd i completa els entorns de la nova biblioteca com equipament emblemàtic en un àmbit on ja estan en funcionament l’Escola Bressol Els Menuts i l’edifici seu de la colla castellera Capgrossos de Mataró.
 
Per últim, la xemeneia de l’antiga fàbrica Clement-Marot, com a element singular, quedarà integrada dins els espais públics previstos.
 
 
Primers enderrocs
Un promotor privat propietari de les edificacions, en conveni amb PUMSA, ha realitzat ja els primers treballs d’enderroc en la part de l’illa compresa entre la plaça de Joan Fiveller i els carrers d’Antoni Viladomat, de Floridablanca i de Francisco Herrera, amb prèvia concessió de la llicència municipal.
 
En l’àmbit de l’enderroc està prevista la construcció d’un immoble amb aparcament soterrani, ús comercial a la planta baixa i residencial a les plantes superiors, que es podrà dur a terme quan el planejament s’aprovi definitivament. Aquesta construcció també permetrà l’eixamplament del carrer de Francisco Herrera, en el tram comprès entre Floridablanca i plaça de Joan Fiveller.
 

Gran part dels estacionaments en zona blava de Mataró seran gratuïts el mes d’agost

Aproximadament la meitat de les places d’estacionament en superfície sotmeses a control horari i tarifari (zona blava) seran gratuïtes de l’1 al 31 d’agost, ambdós inclosos.

Aquesta mesura respon a la menor afluència de vehicles durant l’agost a l’entorn dels carrers afectats, a causa de la disminució de l’activitat comercial en aquestes zones. Aquesta situació fa que no sigui necessari, en la mateixa mesura, potenciar la rotació dels vehicles.

Aparcaments lliures de pagament

Els aparcaments en zona blava que quedaran lliures de pagament durant l’agost estan situats a:

Avinguda del Maresme, l'aparcament situat en el passatge de Marina de Llevant (Can Maitanquis)

Ronda d'Alfons X El Savi, entre el passeig de Carles Padrós i el passeig d'Antoni Martí Cabanellas

Carrer del Parc

Carrer del Carme

Carrer d'Argentona

Carrer de Jaume Isern

La Riera, entre els carrers de Juan Meléndez Valdés i de Massevà

Camí Ral, entre els carrers de Sant Antoni i de Sant Francesc de Paula

Carrer de Damià Campeny

Carrer de Jaume Balmes

 

Aparcaments amb control horari i tarifari

Els aparcaments de zona blava on es continua pagant durant el mes d'agost són els següents:

Carrer de Llauder, entre el carrer d'Iluro i el carrer de Cuba

Carrer de Sant Joaquim, entre els carrers de Sant Benet i de Sant Josep Oriol

Camí Ral, entre la plaça del Doctor Fleming i el carrer d'Iluro

Carrer Deu de Gener

Carrer d'Iluro, entre el carrer de la Unió i el camí Ral

Carrer de Sant Cugat, entre la ronda d'Alfons XII i el carrer de Cuba

Carrer de la Unió, entre la ronda d’ Alfons XII i carrer de Cuba

Carrer de Cuba, entre els carrers de Sant Benet i del camí Ral

Carrer de Sant Josep Oriol

Carrer de Javier Castaños, entre els carrers d'Iluro i de Cuba

Carrer de Lepant, entre el camí Ral i l'avinguda del Maresme

Carrer de Federico Carlo Gravina, entre els carrers de Cosme Churruca i de Lepant

Carrer de Cosme Churruca, entre el camí Ral i l'avinguda del Maresme

Avinguda de Jaume Recoder, entre el Camí Ral i l'avinguda del Maresme

Muralla de la Presó

Muralla del Tigre

Plaça dels Bous

Muralla dels Genovesos

Pl. d’Espanya

Pge. Sisternes

Rda. de Barcelo

 

Informació al ciutadà

Els usuaris podran identificar clarament les zones d’estacionament limitades com a gratuïtes durant l’agost, ja que els parquímetres estaran tancats i hi haurà cartells informatius a totes les màquines expenedores de tiquets d’aparcament.

La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) gestiona la zona blava de Mataró. Aquesta entitat ha arribat a un acord amb una de les empreses concessionàries de les zones blaves de Mataró perquè part de les places d’estacionament siguin gratuïtes durant tot el mes d’agost.