Grup PUMSA va presentar ahir a la Junta General d’Accionistes un resultat negatiu de 18’1 milions d’euros corresponents a l’exercici del 2011. L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) va tancar l’any amb 17,1 milions d’euros negatius. El resultat negatiu de GINTRA va ser de 928.650 euros i Prohabitatge va perdre 149.530 euros. A més el deute global del Grup PUMSA se situa en 150 milions d’euros.
PUMSA tanca amb 17’1 MEURS negatius
El compte de resultats de l’exercici dona un resultat negatiu de -17.134.613,30 Euros, determinat per un resultat de l’explotació de -8.146.743,96 euros i un resultat financer negatiu de -9.905.994,01 euros.
Amb la finalitat d’ajustar l’empresa a l’entorn actual i deixar el balanç el més sanejat possible, el compte de resultats de 2011 recull com a despeses conceptes no recurrents, principalment:
– Una provisió de 5,5 milions d’euros per a compensar la pèrdua de valor de la inversió en la societat mixta Porta Laietana, SA, donat el deteriorament d’aquest actiu, substanciat en sòl pendent d’urbanitzar.
– Una provisió per deteriorament de la cartera d’immobles de 6 milions d’euros.
La societat ha encarregat a experts independents valoracions d’aproximadament el 80% de la seva cartera d’immobles en existències a 31 de desembre de 2011 amb la finalitat d’adequar-la a valors de mercat. El consell d’administració farà un seguiment de les valoracions de forma semestral.
El Patrimoni net al tancament de l’exercici 2011 és de 27,8 milions d’ euros, enfront els 39,8 euros del 2010.
Els ingressos recurrents derivats del lloguer d’immobles són de 2,9 milions d’ euros, i provenen dels 209 habitatges propietat de PUMSA (153 de protecció oficial), del Centre de Serveis Logístics de Mataró, de l’Edifici del Rengle, de les naus i locals a Vallveric i de l’Edifici de Vidre, principalment.
Ateses les circumstàncies en el consell d’administració del gener de 2012 es va presentar un pla financer amb les projeccions economicofinanceres pel període 2012-2017, en el qual es quantifiquen els objectius estratègics establerts al llarg del període. Els principals eixos del pla serien els següents:
-
Reestructuració del deute financer a curt termini
-
Renegociació del deute amb constructores
-
Pla de vendes d’actius
-
Aportacions de l’Ajuntament
-
Reducció despeses d’estructura
L’elaboració d’aquest pla financer ha estat condicionada per un prudent pla de vendes d’actius en aquest anys (substancialment només s’han considerat les prevendes), la qual cosa fa imprescindible el recolzament de les entitats financeres, donat que, en cas contrari, l’empresa no podrà obtenir els recursos necessaris per a fer front els seus pagaments.
En conseqüència, PUMSA va iniciar a principis d’any un procés de renegociació del deute a curt termini amb les entitats financeres i proveïdors. Aquestes negociacions van encaminades, bàsicament, a prestamitzar la totalitat de les pòlisses de crèdit mitjançant préstecs hipotecaris bilaterals, a quinze anys, amb tres de carència, i un tipus d’interès que permeti reduir la càrrega financera.
La nova estructura financera resultant haurà de permetre adaptar l’empresa a la nova conjuntura econòmica actual i que no comprometi de manera traumàtica el pressupost global de l’Ajuntament perquè el deute de les empreses municipals li és exigible. Així doncs el Pla preveu una capitalització de l’empresa per part de l’Ajuntament, assumint aquest, part del deute de la companyia. Serà necessari, per tant, tramitar i aprovar un pla de sanejament municipal que contempli aquestes aportacions.
L’acord de reestructuració del deute, que es preveu signar les properes setmanes, permetrà assolir un cert equilibri a llarg termini, així com compassar els fluxos del servei del deute a la generació de caixa.
D’altra banda, al març d’aquest any el consell d’administració va aprovar l’acord amb els representants del treballadors per a dur a terme una reestructuració de plantilla del Grup PUMSA (PUMSA, GINTRA i PROHABITATGE MATARÓ). El pla financer esmentat contempla la reducció de la massa salarial en un 45%. Amb aquesta finalitat la plantilla del grup passa de 55 a 36 persones, i els que queden han acceptat una important reducció salarial. Pel que fa als acords amb els treballadors, el grup d’empreses ha amortitzat uns 20 llocs de treball, mitjançant acomiadaments, baixes voluntàries, reingrés a l’Ajuntament de personal funcionari i recol·locacions de personal en el si del Grup empresarial Municipal.
Paral·lelament als processos de refinançament del deute i de reestructuració de la plantilla abans esmentats, s’ha dut a terme un procés d’integració i tancament d’oficines, així com d’altres polítiques de contenció de costos, les quals culminaran previsiblement amb la fusió, actualment en estudi, de les tres empreses que configuren el Grup PUMSA, mitjançant l’absorció per part de PUMSA de GINTRA i PROHABITATGE MATARÓ.
GINTRA acaba 2011 amb 928.650 euros de pèrdues
L’entitat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) va presentar a la Junta General de Socis que va tenir lloc ahir els seus comptes anuals corresponents a l’any 2011 amb un resultat negatiu de 928.650 euros. Les àrees d'actuació d’aquesta empresa municipal són la promoció, la gestió i l’explotació d’aparcaments municipals, la gestió de la Zona Blava i del Servei de Grua, incloent-hi la gestió administrativa dels dipòsits de vehicles.
Resultats econòmics
El resultat de l'exercici 2011 de l'empresa municipal GINTRA ha estat d’una pèrdua de 928.650 euros, enfront els 635.243 euros de 2010, increment aquest degut a la major despesa financera, les menors vendes i a un contingent fiscal. Amb la finalitat d’ajustar l’empresa a l’entorn actual i deixar el balanç el més sanejat possible, GINTRA ha encarregat a experts independents una valoració de la seva cartera d’aparcaments en existències, amb la finalitat d’adequar-la a valors de mercat. Conseqüència d’aquestes taxacions s’ha produït una pèrdua per deteriorament d’actius d’1,5 milions d’euros, que ha estat comptabilitzada al 2012, a l’haver rebut els informes amb posterioritat a la formulació dels comptes anuals.
En aplicació del contracte programa entre GINTRA i l’Ajuntament, on ja es preveuen aquestes pèrdues, aquest últim farà les aportacions necessàries per tal de compensar les pèrdues de l’exercici. Al tancament de l’exercici 2011 el Patrimoni net de GINTRA és de 6.029.116 euros.
Pel que fa als ingressos, la xifra de negocis ha estat de 2.194.694 euros (2.529.269 euros al 2010), el que suposa una disminució del 15% respecte l’any anterior. Aquests menors ingressos han estat per la manca de vendes de places d’aparcament al 2011 (al 2010 es van vendre places per 488.321 euros).
Gestió d’aparcaments
Actualment GINTRA és titular de 1.460 places d’aparcament, que si s’afegeixen a les 612 places propietat de PUMSA dóna un parc total en propietat de 2.072 places. Si afegim els aparcaments que gestiona GINTRA al TecnoCampusMataró, al poliesportiu del carrer Euskadi i a la Plaça de Cuba, el número de places tota gestionades des de l’empresa municipal és de 2.642.
Servei de Grua i Zona Blava
Tant el Servei de Grua com el de gestió de la Zona Blava estan subcontractats a terceres empreses. Donat que els costos que suporta GINTRA se li re-facturen íntegrament a l’Ajuntament, l’efecte és neutre als comptes de GINTRA. La recaptació generada pel Servei de Grua es transfereix a l’Ajuntament, mentre que la que s’obté per la Zona Blava l’aporta anualment l’Ajuntament a GINTRA.
Prop de la meitat dels estacionaments en zona blava de Mataró seran gratuïts tot el mes d’agost
/in PUMSA/by Dept. TècnicAproximadament la meitat de les places d’estacionament en superfície sotmeses a control horari i tarifari (zona blava) seran gratuïtes de l’1 al 31 d’agost, ambdós inclosos.
Aquesta mesura respon a la menor afluència de vehicles durant l’agost a l’entorn dels carrers afectats, a causa de la disminució de l’activitat comercial en aquestes zones. Aquesta situació fa que no sigui necessari, en la mateixa mesura, potenciar la rotació dels vehicles.
Aparcaments lliures de pagament
Els aparcaments en zona blava que quedaran lliures de pagament durant l’agost estan situats a:
Zona 1:
– carrer de Francesc Milans
– carrer d’Altafulla
– carrer de Fra Luis de León, entre els carrers d’Altafulla i Jaume Isern
– carrer de Tetuán, entre els carrers del Pare Tomás Viñas i de Jaume Isern, i també en el tram entre els carrers de Ramon Llull i de Jaume Isern
– carrer de Llauder.
Zona 3: l’avinguda del Maresme, a l’aparcament situat al passatge de Marina de Llevant, conegut com Can Maitanquis.
Zona 4:
– la ronda d’Alfons X el Savi
– la plaça d’Espanya
– al carrer del Parc
– al carrer del Carme
– al passatge dels Sisternes
– al carrer de Jaume Isern
– a La Riera.
A la resta d’aparcaments en zona blava es continuarà pagant durant l’agost, inclosa tota la Zona 2, que comprèn els carrers de Cosme Churruca, de Federico Carlo Gravina, el carrer de Lepant, l’avinguda de Jaume Recoder i el carrer dels Germans Thos i Codina.
Informació al ciutadà
Els usuaris podran identificar clarament les zones d’estacionament limitades com a gratuïtes durant l’agost, ja que els parquímetres estaran tancats i hi haurà cartells informatius a totes les màquines expenedores de tiquets d’aparcament.
La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) gestiona la zona blava de Mataró. Aquesta entitat ha arribat a un acord amb una de les empreses concessionàries de les zones blaves de Mataró perquè prop de la meitat de les places d’estacionament siguin gratuïtes durant tot el mes d’agost.
L’Ajuntament aprova un Pla de sanejament i un Pla econòmic-financer per al període 2012-2016
/in Ajuntament de Mataró/by Dept. TècnicEl Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir un Pla de sanejament i un Pla econòmic-financer per al període 2012-2016 amb els vots a favor de CiU, PSC i ICV-EUiA, les abstencions del PP i PxC i el vot en contra de la CUP
El Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir un Pla de sanejament i un Pla econòmic-financer per al període 2012-2016 amb els vots a favor de CiU, PSC i ICV-EUiA, les abstencions del PP i PxC i el vot en contra de la CUP.
Aquests dos plans tenen com a objectiu comú millorar l’estat de les finances municipals, a través de tres grups de mesures destinades a: eixugar el romanent de tresoreria negatiu de l’últim exercici, absorbir els deutes del Grup PUMSA i, finalment, programar la manera com es restablirà l’estabilitat pressupostària després d’haver de fer front al nou endeutament contret.
L’Ajuntament es compromet a eixugar a data 31 de desembre de 2013 el romanent negatiu de tresoreria de l’exercici pressupostari 2011, que és d’11,6 milions d’euros. Per fer-ho l’Ajuntament demanarà nou crèdit als bancs per valor de 7,5 milions i la resta, 4,1 milions corresponen als que deu PUMSA al Tecnocampus procedents de la càrrega urbanística del rengle i que ara seran traspassats a l’Ajuntament.
L’Ajuntament absorbeix part dels crèdits de les empreses municipals PUMSA i GINTRA, que pugen 18,5 milions, i també el crèdit de 5,4 milions necessari per fer front al pagament de factures dels seus proveïdors.
Les mesures 1 i 2 generen nou endeutament a l’Ajuntament per valor de 31,5 milions, fet que el situa per sobre dels límits permesos per la llei, de manera que l’Ajuntament es compromet també a prendre un seguit de mesures per restablir l’estabilitat pressupostària a partir de 2013, en què l’endeutament se situarà al 106%, i per baixar-lo fins el 75% l’any 2015.
L’alcalde, Joan Mora, acompanyat de la regidora d'Administració i Atenció Ciutadana, Carolina Soler, va explicar ahir en roda de premsa que el Pla de sanejament de l’Ajuntament aprovat no és la solució definitiva als problemes econòmics del Grup Ajuntament -format per l’ens local, organismes autònoms i empreses municipals- però sí que és un pas endavant important per fer front al futur en millors condicions. “Malgrat que el pla de sanejament tingui data de finalització al 2016, no serà fins el 2022 aproximadament quan aconseguirem aplanar definitivament el deute adquirit per PUMSA durant els últims anys”, va dir l’alcalde.
Joan Mora va afegir que la principal conseqüència del pla és la dràstica reducció de les inversions, ja que l’Ajuntament no les podrà realitzar si els recursos econòmics no venen d’altres administracions, com la Unió Europea, l’Estat, la Generalitat o la Diputació. Es calcula que aquesta situació es mantindrà fins el 2015-2016, anys en què l’Ajuntament podria tornar a demanar crèdit per fer front a inversions.
Finalment, Mora va qualificar d’ “incertesa” la situació generada amb la factura que PUMSA té pendent amb l’empresa Fomento de Construcciones y Contratas (FCC), que actualment puja 21,66 milions d’euros, per la construcció de l’edifici de negocis del Rengle. L’administració reconeix el deute amb la constructora i va arribar a abonar l’IVA, però no pot fer front a la resta per falta de tresoreria en aquests moments. La factura no va poder ser inclosa en el Pla d’ajust per al pagament de factures als proveïdors, fet que hagués garantit a FCC el seu cobrament a través de l’Estat, perquè va ser presentada amb data posterior al 31 de desembre de 2011 malgrat que correspon a feines acabades el juliol de 2010. “És evident que ni PUMSA ni l’Ajuntament tenim diners per pagar a Fomento i si no arribem a un acord amb l’empresa, que jo crec que sí, no sé com solucionarem aquest tema”, va afirmar. L’acord passaria per pagar el deute amb un mix de diners en efectiu, actius de PUMSA (propietats) i participacions conjuntes en el desenvolupament de nous sectors urbanístics a la ciutat.
Mesures per al 2013
Entre les mesures d’ajust previstes en el Pla de Sanejament per al 2013 hi ha l’increment màxim de la quota líquida de l’Impost de Béns Immobles (IBI) un 3,75%, fet que permetrà a l’Ajuntament ingressar 1,2 milions d’euros més, la revisió del contracte de la grúa per rebaixar el dèficit que aquest servei genera, i l’ingrés de 2 milions d’euros extraordinaris dels dividends de la companyia Aigües de Mataró.
Pel que fa a les despeses, entre les mesures d’ajust previstes per l’any que ve hi ha actuacions per reduir el dèficit a Mataró Bus, fet que permetrà estalviar 430.000 euros aproximadament.
Acords del Ple complementaris
El ple extraordinari celebrat ahir al vespre va aprovar també altres dictamens que són conseqüència o tenen relació directa amb el Pla de sanejament i el Pla econòmic-financer per al període 2012-2016, com ara: la modificació del pressupost municipal 2012, l’aprovació de dues de les operacions de préstec a llarg termini abans esmentades (18,5 milions i 5,4 milions) i l’autorització a PUMSA perquè concerrtei operacions de préstec a llarg termini per import global de 16,6 milions amb l’objectiu de refinançar el seu endeutament actual.
L’alcalde va agrair a les entitats financeres l’esforç que estan fent per acceptar les peticions de novacions dels crèdits sol·licitats per l’Ajuntament, en els quals s’estan aconseguint renegociar els deutes amb un interès del 3,5% de mitjana.
El Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir un Pla de sanejament i un Pla econòmic-financer per al període 2012-2016 amb els vots a favor de CiU, PSC i ICV-EUiA, les abstencions del PP i PxC i el vot en contra de la CUP
Grup PUMSA tanca l’exercici amb un resultat negatiu de 18’1 milions d’euros
/in PUMSA/by Dept. TècnicGrup PUMSA va presentar ahir a la Junta General d’Accionistes un resultat negatiu de 18’1 milions d’euros corresponents a l’exercici del 2011. L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) va tancar l’any amb 17,1 milions d’euros negatius. El resultat negatiu de GINTRA va ser de 928.650 euros i Prohabitatge va perdre 149.530 euros. A més el deute global del Grup PUMSA se situa en 150 milions d’euros.
PUMSA tanca amb 17’1 MEURS negatius
El compte de resultats de l’exercici dona un resultat negatiu de -17.134.613,30 Euros, determinat per un resultat de l’explotació de -8.146.743,96 euros i un resultat financer negatiu de -9.905.994,01 euros.
Amb la finalitat d’ajustar l’empresa a l’entorn actual i deixar el balanç el més sanejat possible, el compte de resultats de 2011 recull com a despeses conceptes no recurrents, principalment:
– Una provisió de 5,5 milions d’euros per a compensar la pèrdua de valor de la inversió en la societat mixta Porta Laietana, SA, donat el deteriorament d’aquest actiu, substanciat en sòl pendent d’urbanitzar.
– Una provisió per deteriorament de la cartera d’immobles de 6 milions d’euros.
La societat ha encarregat a experts independents valoracions d’aproximadament el 80% de la seva cartera d’immobles en existències a 31 de desembre de 2011 amb la finalitat d’adequar-la a valors de mercat. El consell d’administració farà un seguiment de les valoracions de forma semestral.
El Patrimoni net al tancament de l’exercici 2011 és de 27,8 milions d’ euros, enfront els 39,8 euros del 2010.
Els ingressos recurrents derivats del lloguer d’immobles són de 2,9 milions d’ euros, i provenen dels 209 habitatges propietat de PUMSA (153 de protecció oficial), del Centre de Serveis Logístics de Mataró, de l’Edifici del Rengle, de les naus i locals a Vallveric i de l’Edifici de Vidre, principalment.
Ateses les circumstàncies en el consell d’administració del gener de 2012 es va presentar un pla financer amb les projeccions economicofinanceres pel període 2012-2017, en el qual es quantifiquen els objectius estratègics establerts al llarg del període. Els principals eixos del pla serien els següents:
L’elaboració d’aquest pla financer ha estat condicionada per un prudent pla de vendes d’actius en aquest anys (substancialment només s’han considerat les prevendes), la qual cosa fa imprescindible el recolzament de les entitats financeres, donat que, en cas contrari, l’empresa no podrà obtenir els recursos necessaris per a fer front els seus pagaments.
En conseqüència, PUMSA va iniciar a principis d’any un procés de renegociació del deute a curt termini amb les entitats financeres i proveïdors. Aquestes negociacions van encaminades, bàsicament, a prestamitzar la totalitat de les pòlisses de crèdit mitjançant préstecs hipotecaris bilaterals, a quinze anys, amb tres de carència, i un tipus d’interès que permeti reduir la càrrega financera.
La nova estructura financera resultant haurà de permetre adaptar l’empresa a la nova conjuntura econòmica actual i que no comprometi de manera traumàtica el pressupost global de l’Ajuntament perquè el deute de les empreses municipals li és exigible. Així doncs el Pla preveu una capitalització de l’empresa per part de l’Ajuntament, assumint aquest, part del deute de la companyia. Serà necessari, per tant, tramitar i aprovar un pla de sanejament municipal que contempli aquestes aportacions.
L’acord de reestructuració del deute, que es preveu signar les properes setmanes, permetrà assolir un cert equilibri a llarg termini, així com compassar els fluxos del servei del deute a la generació de caixa.
D’altra banda, al març d’aquest any el consell d’administració va aprovar l’acord amb els representants del treballadors per a dur a terme una reestructuració de plantilla del Grup PUMSA (PUMSA, GINTRA i PROHABITATGE MATARÓ). El pla financer esmentat contempla la reducció de la massa salarial en un 45%. Amb aquesta finalitat la plantilla del grup passa de 55 a 36 persones, i els que queden han acceptat una important reducció salarial. Pel que fa als acords amb els treballadors, el grup d’empreses ha amortitzat uns 20 llocs de treball, mitjançant acomiadaments, baixes voluntàries, reingrés a l’Ajuntament de personal funcionari i recol·locacions de personal en el si del Grup empresarial Municipal.
Paral·lelament als processos de refinançament del deute i de reestructuració de la plantilla abans esmentats, s’ha dut a terme un procés d’integració i tancament d’oficines, així com d’altres polítiques de contenció de costos, les quals culminaran previsiblement amb la fusió, actualment en estudi, de les tres empreses que configuren el Grup PUMSA, mitjançant l’absorció per part de PUMSA de GINTRA i PROHABITATGE MATARÓ.
GINTRA acaba 2011 amb 928.650 euros de pèrdues
L’entitat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) va presentar a la Junta General de Socis que va tenir lloc ahir els seus comptes anuals corresponents a l’any 2011 amb un resultat negatiu de 928.650 euros. Les àrees d'actuació d’aquesta empresa municipal són la promoció, la gestió i l’explotació d’aparcaments municipals, la gestió de la Zona Blava i del Servei de Grua, incloent-hi la gestió administrativa dels dipòsits de vehicles.
Resultats econòmics
El resultat de l'exercici 2011 de l'empresa municipal GINTRA ha estat d’una pèrdua de 928.650 euros, enfront els 635.243 euros de 2010, increment aquest degut a la major despesa financera, les menors vendes i a un contingent fiscal. Amb la finalitat d’ajustar l’empresa a l’entorn actual i deixar el balanç el més sanejat possible, GINTRA ha encarregat a experts independents una valoració de la seva cartera d’aparcaments en existències, amb la finalitat d’adequar-la a valors de mercat. Conseqüència d’aquestes taxacions s’ha produït una pèrdua per deteriorament d’actius d’1,5 milions d’euros, que ha estat comptabilitzada al 2012, a l’haver rebut els informes amb posterioritat a la formulació dels comptes anuals.
En aplicació del contracte programa entre GINTRA i l’Ajuntament, on ja es preveuen aquestes pèrdues, aquest últim farà les aportacions necessàries per tal de compensar les pèrdues de l’exercici. Al tancament de l’exercici 2011 el Patrimoni net de GINTRA és de 6.029.116 euros.
Pel que fa als ingressos, la xifra de negocis ha estat de 2.194.694 euros (2.529.269 euros al 2010), el que suposa una disminució del 15% respecte l’any anterior. Aquests menors ingressos han estat per la manca de vendes de places d’aparcament al 2011 (al 2010 es van vendre places per 488.321 euros).
Gestió d’aparcaments
Actualment GINTRA és titular de 1.460 places d’aparcament, que si s’afegeixen a les 612 places propietat de PUMSA dóna un parc total en propietat de 2.072 places. Si afegim els aparcaments que gestiona GINTRA al TecnoCampusMataró, al poliesportiu del carrer Euskadi i a la Plaça de Cuba, el número de places tota gestionades des de l’empresa municipal és de 2.642.
Servei de Grua i Zona Blava
Tant el Servei de Grua com el de gestió de la Zona Blava estan subcontractats a terceres empreses. Donat que els costos que suporta GINTRA se li re-facturen íntegrament a l’Ajuntament, l’efecte és neutre als comptes de GINTRA. La recaptació generada pel Servei de Grua es transfereix a l’Ajuntament, mentre que la que s’obté per la Zona Blava l’aporta anualment l’Ajuntament a GINTRA.
Demolició de les edificacions existents dins l’àmbit de la unitat d’actuació UA-84, Eix Herrera
/in PUMSA/by Dept. Tècnic1. ENTITAT ADJUDICADORA
a) Organisme: Promocions Urbanístiques de Mataró, S.A. (PUMSA)
b) Número d’expedient: END01-06/2012
2. OBJECTE DEL CONTRACTE
a) Tipus: Obra
b) Descripció de l’objecte: Demolició de les edificacions existents dins l’àmbit de la unitat d’actuació UA-84, Eix Herrera
c) Lloc de lliurament/execució: Mataró (Barcelona)
d) Termini d’execució: 4 mesos
3. TRAMITACIÓ, PROCEDIMENT I FORMA D’ADJUDICACIÓ
a) Tramitació: Ordinària
b) Procediment: Obert
c) Regulació: Contractació no harmonitzada
4. PRESSUPOST DE LICITACIÓ
287.909,98 €, IVA exclòs
5. OBTENCIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ I INFORMACIÓ
Per internet al web www.grup-pumsa.cat a l’apartat Perfil del Contractant. Per examinar-la, a Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), 2a planta, despatx 10.
6. PRESENTACIÓ D’OFERTES
a) Data límit de presentació: 29/06/2012, fins a les 13 h
b) Documentació que cal presentar: La indicada al Plec de clàusules particulars
c) Lloc de presentació: Promocions Urbanístiques de Mataró, S.A., C. de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10
d) Admissió de variants: D'acord amb el Plec de clàusules particulars
7. OBERTURA DE LES OFERTES
09/07/2012, 13 h. Sala de reunions del Grup PUMSA.
La Comissió per prevenir i evitar desnonaments defineix i posa en marxa protocols d’atenció als afectats
/in Ajuntament de Mataró/by Dept. TècnicProposa a bancs i caixes que destinin els habitatges lliures a famílies desnonades per un lloguer màxim de 150 €
La Comissió especial mixta per prevenir i evitar desnonaments ha elaborat protocols d’actuació perquè els diferents serveis municipals i entitats implicats puguin detectar, informar i, si s’escau, derivar cap a la intermediació, els casos concrets de famílies amb dificultats per pagar la hipoteca o el lloguer de l’habitatge.
La regidora d’Habitatge i presidenta de la comissió, Montserrat Rodríguez, acompanyada d’altres membres d’aquest òrgan municipal de caràcter consultiu ha fet balanç avui en roda de premsa de la feina realitzada des de la seva creació.
Els protocols d’actuació intenten donar resposta a les diferents situacions per les quals poden passar els afectats, segons si es tracta de propietaris d’habitatge o de llogaters.
Així mateix, les opcions també són diferents si els afectats no han deixat de pagar encara la hipoteca o lloguer però preveuen que en breu ho hauran de fer, o bé si ja no paguen les quotes.
En aquest darrer cas, els protocols recomanen diferents alternatives en funció de si el cas encara no ha arribat als jutjats, si la situació ja està judicialitzada o si, fins i tot, ja es té data per dur a terme la subhasta de l’habitatge –si aquest és de propietat– i/o el desnonament.
Actuar de manera preventiva
Els protocols defineixen a quins serveis i entitats es pot acudir per trobar informació i assessorament. L’objectiu és actuar de manera preventiva abans que es produeixi el desnonament i intentar evitar la pèrdua de l’habitatge.
En aquest sentit, el més important és que els afectats reconeguin el problema quan abans millor per poder, per exemple, vendre l’immoble o negociar amb l’entitat bancària el refinançament del deute o la dació en pagament. En el cas de no poder fer front al lloguer també cal anticipar-se per intentar negociar el preu de les quotes, la condonació de part del deute o buscar un habitatge més assequible.
A vegades és necessària la intermediació, és a dir la negociació amb l’entitat bancària d’un agent extern que parla en nom de l’afectat. En aquest sentit, el Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament (av. de Lluís Companys, 21, tl. 93 702 28 07) treballa des del passat febrer en l’atenció a les persones amb dificultats per fer front a la situació del seu deute hipotecari. Actualment atén uns 30 casos, una tercera part dels quals està resolt o en vies de solució. La major part d'aquest casos són derivacions fetes pel Servei de Benestar Social de l'Ajuntament que, des de principis d'any, ha atès un total de 65 famílies per problemes relacionats amb el pagament de la hipoteca o el lloguer de l'habitatge.
L’Ajuntament ha elaborat un fullet informatiu que distribuirà en les oficines i equipaments municipals amb els telèfons de contacte, adreces i horaris dels serveis i entitats on poden adreçar-se els afectats per sol·licitar informació i assessorament.
A més, s’ha elaborat una guia informativa que recull els protocols d’actuació i que es distribuirà als professionals que treballen en atenció ciutadana i serveis socials.
Tres mesos de funcionament
La Comissió especial mixta per prevenir i evitar desnonaments va celebrar la primera reunió de constitució el 17 de febrer i, des de llavors, ha celebrat 5 reunions plenàries, a més de nombroses reunions dels diferents grups de treball creats en el si de la comissió. És un òrgan municipal de caràcter complementari, de vocació temporal, de participació sectorial i de caràcter consultiu.
En formen part representants de grups municipals –tots els partits han nomenat membres a excepció de PxC–; el defensor del Ciutadà i el Degà de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Mataró; el Servei de Benestar Social de l’Ajuntament; Servei de mediació ciutadana de l’Ajuntament; Prohabitatge Mataró; Creu Roja; Càritas; Conferències de Sant Vicenç de Paül; la Federació d’Associacions de Veïns de Mataró; la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) , la Cambra de la Propietat Urbana i diferents Agents de la Propietat que operen a la ciutat. També ha participat a les reunions celebrades, presidides per Montserrat Rodríguez, la regidora de Família i Benestar Social, Olga Ortiz.
Interlocució amb les entitats bancàries
A més de l’elaboració dels protocols d’atenció als afectats, la comissió ha identificat els interlocutors de les entitats bancàries que operen a la ciutat amb l’objectiu de negociar amb ells els casos de desnonament. Així mateix, s’ha fet arribar als bancs i caixes una proposta per posar a disposició de l’Ajuntament aquells habitatges que tenen desocupats per destinar-los a famílies que han estat desnonades. La condició és que els lloguers siguin de 150 € màxim de renda mensual.
L’Ajuntament està treballant en una proposta de conveni per a aquelles entitats que finalment es mostrin interessades en promoure aquests lloguers socials, i s’estudia que puguin beneficiar-se de contraprestacions com l’exempció de l’IBI.
Proposa a bancs i caixes que destinin els habitatges lliures a famílies desnonades per un lloguer màxim de 150 €
PUMSA tanca l’exercici 2011 amb un resultat negatiu de 17.134.613 €
/in PUMSA/by Dept. TècnicL’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) va aprovar dimecres els comptes anuals de l’exercici 2011 amb 7 vots a favor i 1 abstenció. PUMSA va tancar l’any amb 17.134.613 € negatius.
Prohabitatge Mataró tramita 663 renovacions de la prestació per al pagament del lloguer
/in PUMSA/by Dept. TècnicLa societat municipal Prohabitatge Mataró ha rebut enguany, i està tramitant, 663 sol·licituds de renovació de la prestació per al pagament del lloguer. El passat 30 d'abril va finalitzar el període per demanar aquest ajut.
Es tracta d’una prestació per fer front al pagament del lloguer de les unitats de convivència que tinguin ingressos baixos o moderats. Aquestes prestacions les atorga l’Agència de l’Habitatge de Catalunya del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i, a Mataró les gestiona Prohabitatge Mataró.
Aquesta convocatòria s'ha dirigit a les persones que ja estan cobrant les prestacions tramitades en anys anteriors amb resolució favorable i ara han presentat la renovació per tal de comprovar si continuen complint requisits per rebre-la.
L’objectiu és facilitar l’accés a l’habitatge als ciutadans i ciutadanes de Mataró amb dificultats econòmiques i evitar l’exclusió social per motius residencials.
Prohabitatge Mataró adjudica els 12 habitatges de lloguer amb protecció oficial del Rierot
/in Ajuntament de Mataró/by Dept. TècnicTambé s’ha creat una llista de reserva per cobrir possibles renúncies
La societat municipal Prohabitatge Mataró, SA va realitzar ahir davant notari el sorteig per adjudicar els 12 habitatges de lloguer amb protecció oficial del Rierot entre les 38 famílies que havien resultat admeses per optar a un dels pisos. L’acte va tenir lloc a les 18.30 hores al Centre Cívic Pla d’en Boet.
Els habitatges han estat promoguts per l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), i seran gestionats per la seva filial, Prohabitatge Mataró, SA. En un futur aquest immoble formarà part del patrimoni de la Fundació Unió de Cooperadors de Mataró.
Es tracta d’un edifici de dotze habitatges, un local comercial en planta baixa i aparcament subterrani. Aquesta promoció s’inclou dins el Pla Local de l’Habitatge 2005-2015 i representa un recurs d’allotjament i convivència per a famílies perceptores de rendes baixes, amb dificultats econòmiques i amb risc d’exclusió residencial. Els preus del lloguer oscil·len entre els 280 i 395 €, en funció de la superfície. Els habitatges tenen una superfície útil d’entre 47 i 64 m².
Durant la primera quinzena de juny, es farà l’entrega de claus dels habitatges als llogaters i la signatura del contracte.
PER ENLLAÇAR A LA LLISTA DELS ADJUDICATARIS I DE RESERVA CLICA AL LINK SEGÜENT:
http://www.grup-pumsa.cat/documentacio/llistes_adjudicataris_rierot.pdf
Prohabitatge Mataró realitza el sorteig per adjudicar els habitatges públics del carrer El Rierot
/in PUMSA/by Dept. TècnicLa societat municipal Prohabitatge Mataró, SA efectuarà, dimarts 17 d’abril, el sorteig davant notari per adjudicar els 12 habitatges de lloguer amb protecció oficial del carrer El Rierot. L’acte tindrà lloc a les 18.30 hores al Centre Cívic Pla d’en Boet, carrer de Juan Sebastian Elcano 6, convocant a les 38 famílies sol·licitants que han resultat admeses i que opten a un dels pisos.
Els habitatges han estat promoguts per l’empresa municipal de Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), i seran gestionats per la seva filial, Prohabitatge Mataró, SA.
Es tracta d’un edifici de dotze habitatges, un local comercial en planta baixa i aparcament subterrani. Aquesta promoció s’inclou dins el Pla Local de l’Habitatge 2005-2015 i representa un recurs d’allotjament i convivència per a famílies perceptores de rendes baixes, amb dificultats econòmiques i amb risc d’exclusió residencial. Els preus del lloguer oscil·len entre els 280 i 395 euros, en funció de la superfície.
En un futur aquest immoble formarà part del patrimoni de la Fundació Unió de Cooperadors de Mataró.
Característiques dels habitatges
L'immoble disposa d'una superfície construïda de 1.646 m2 i es distribueix en soterrani, planta baixa, tres plantes pis més coberta.
Hi ha 4 habitatges per planta i tenen una superfície útil d’entre 47 i 64 m2. Disposen de dos dormitoris, cuina, estar-menjador, i 1 ó 2 banys.
La coberta de l’edifici acull els espais comunitaris com l’àrea per estendre la roba i els recintes per a les instal·lacions.
A l’edifici s’han incorporat mesures arquitectòniques bioclimàtiques i mediambientals en la seva construcció que contribueixen a avançar cap a una ciutat ecològicament sostenible.
Adjudicació de l’habitatge
Els habitatges s’adjudicaran segons ordre de sorteig i de manera correlatiu associant número extret i habitatge, fins a exhaurir els 12 habitatges de la promoció.
Durant la primera quinzena de juny, es farà l’entrega de claus dels habitatges als llogaters i la signatura del contracte.
Mercadona s’instal·la a l’edifici El Rengle
/in PUMSA/by Dept. TècnicAmb l’arribada del supermercat l’edifici propietat de PUMSA assoleix el 71% d’ocupació
L'empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), ha signat amb Mercadona, el passat 13 d'abril, l’escriptura pública de compravenda per una superfície total de 6.000 m2 útils a l'edifici El Rengle de Mataró, per la instal·lació d’un supermercat.
L'espai que ocuparà Mercadona està situat a la carretera de Barcelona, 47 cantonada passatge d'Antoni Macià i Fonoll.
Característiques de l'espai i obres de condicionament
La distribució de Mercadona serà de 1.500 m2 útils a la planta baixa, destinats a la venda i 170 m2 a la planta primera destinats a oficines i serveis dels empleats.
A banda, Mercadona comptarà amb 150 places d'aparcament pels seus clients a la segona planta subterrània i dos ascensors directes al supermercat, on hi podrem trobar les seccions de carnisseria, xarcuteria, peixateria, perfumeria, alimentació envasada, begudes, drogueria, forn, fruita i verdura.
Les obres de condicionament del local per adaptar-lo a les necessitats de Mercadona per poder portar a terme la seva activitat s’iniciaran el 16 d’abril. La inversió aproximada en les obres de condicionament suma un total de 2 milions d’euros.
Està previst que el supermercat obri les portes al públic el proper mes d'agost. El nou establiment donarà feina a més de 30 persones, totes amb contracte indefinit.
Característiques de l’Edifici El Rengle
L’edifici de negocis, ubicat al front marítim de Mataró, i amb una construcció singular, compta amb una superfície total de 30.000 m2 que es distribueixen en quatre plantes sobre rasant i dues més en soterrani
L’edifici d’oficines disposa de 8.424 m2 útils de superfície comercial i serveis en planta primera, segona i tercera i 6.160 m2 útils en planta baixa.
Dinamització del sector
Amb la instal·lació del Mercadona, el sector de El Rengle sumarà un nou espai empresarial i suposarà un enriquiment per la zona i l'entorn.
La varietat de sectors empresarial i comercial que ja hi ha a l’edifici El Rengle suposa un benefici en el desenvolupament del teixit econòmic i comercial de Mataró, doncs el contrast entre les empreses locals, amb emprenedors i empreses globals consolidades es percep com un pas endavant en la dinàmica empresarial de la ciutat, a la que se li suma, amb l'arribada de Mercadona, el sector del comerç.
Empreses instal·lades
Les empreses que s’hi poden trobar són de sectors tan diversos com el de noves tecnologies, assessories, gestories, construcció, immobiliària i altres sectors de serveis.
Per a més informació sobre l’edifici El Rengle: www.edificielrengle.cat