El passat 16 de setembre la Junta de Govern Local va aprovar inicialment el projecte d’urbanització del sector PMU-09d “avinguda d’Ernest Lluch – Veïnat de Valldeix”, els terrenys de l’àmbit Iveco-Renfe que estan a tocar del Tecnocampus.
En concret, el projecte comprèn l’illa definida per l’avinguda d’Ernest Lluch, l’avinguda del Maresme, les vies de Renfe, el carrer de Narcís Monturiol i un vial de nova planta prolongació del carrer de Narcís Monturiol i paral·lel a l’avinguda d’Ernest Lluch. Suposa un total de 20.620 m2. També inclou una porció de sòl de zona verda, de 9.003 m2, situada al veïnat de Valldeix.
Aquest projecte està vinculat a la modificació puntual del Pla General als àmbits Iveco-Renfe-Farinera-Veïnat de Valldeix, aprovada provisionalment en el Ple municipal de 2 de maig de 2013. Aquesta modificació suposa que el Pla de millora urbana, previst inicialment en un sol polígon, es dividirà en tres sectors de gestió i desenvolupament urbanístic independents: PMU-09d Avda. Ernest Lluch-Valldeix, PMU-10 Isaac Peral-Renfe i PMU-11 Iveco-Farinera.
Descripció de les obres d’urbanització
Abans d’iniciar les obres d’urbanització és necessari enderrocar edificacions existents, ja que són incompatibles amb el nou planejament. També s’enderrocarà un tram del paviment del carrer de Juan de la Cierva i s’adequarà el carrer de Narcís Monturiol, que queden substituïts per la nova vialitat.
El projecte d’urbanització aprovat és el projecte tècnic necessari per executar les obres que determina el planejament i que són a grans trets obrir el nou carrer i urbanitzar tant els vials com els espais lliures destinats a zona verda. Els treballs permetran delimitar la urbanització amb els serveis corresponents de les parcel·les residencials i d’equipament resultants de la ordenació.
Les obres d’urbanització consisteixen en la pavimentació de les calçades i les voreres afectades de tot l’àmbit.
Pel que fa al clavegueram, es preveu la col·locació d’una nova xarxa de col·lectors que millorarà i connectarà amb l’existent. També es modificarà la xarxa d’aigua, es soterraran les línies elèctriques, es substituirà la xarxa de telecomunicacions i s’ampliarà la de gas per cobrir tota la nova urbanització.
Es preveu també la instal·lació de l’enllumenat públic adaptat a cadascun dels diferents espais. També s’hi ubicaran contenidors soterrats per a la recollida dels residus urbans.
Quant a la jardineria, es plantaran diferents espècies vegetals, i s’instal·larà un sistema de reg automatitzat. A la façana litoral es donarà continuïtat al Parc de Mar.
El sector en xifres
El projecte d’urbanització a desenvolupar afecta a una superfície total de 29.623 m2 (aproximadament 3 illes de l’Eixample de Barcelona) de sòl dels quals 22.251 m2 són de sòl públic i, d’aquests, 4.899 m2 es destinaran a sistema viari, 13.616 m2 a espais lliures i zones verdes i 3.739 m2 a equipament.
Dels 29.623 m2, 7.372 m2 són de sòl privat, un 13% destinat a sostre terciari i un 87% a usos residencials, hotelers i/o terciaris.
Pressupost i termini
El pressupost estimat per a l’execució de les obres és de 2,9 milions d’euros, sense IVA, amb un termini d’execució de 10 mesos aproximadament.
El pressupost estimat per a l’execució de les obres és de 2,9 milions d’euros, sense IVA, amb un termini d’execució de 10 mesos aproximadament. Els costos d'urbanització els assumiran els propietaris del sector.
Tramitació
El projecte és sotmès a informació pública per un període de 30 dies. Abans de l’aprovació definitiva, el projecte ha d’obtenir el vist-i-plau de les administracions competents.
Anunci pel qual es fa pública la licitació d’una contracte
/in PUMSA/by Dept. Tècnic1. ENTITAT ADJUDICADORA
a) Organisme
Promocions Urbanístiques de Mataró, S.A. (PUMSA)
b) Número d’expedient
URB01-09/2013
2. OBJECTE DEL CONTRACTE
a) Tipus
Obra
b) Descripció de l’objecte
Obres d’urbanització de la UA-84 Eix Herrera-Escorxador. Polígon 1. Fase 1: obertura del c/ Viladomat
c) Lloc de lliurament/execució
Mataró (Barcelona)
d) Termini d’execució
6 mesos
3. TRAMITACIÓ, PROCEDIMENT I FORMA D’ADJUDICACIÓ
a) Tramitació
Ordinària
b) Procediment
Obert
c) Regulació
Contractació no harmonitzada
4. PRESSUPOST DE LICITACIÓ
188.048,92 €, IVA exclòs
5. OBTENCIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ I INFORMACIÓ
Per internet al web www.grup-pumsa.cat a l’apartat Perfil del Contractant. Per examinar-la, a Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), 2a planta, despatx 10.
6. PRESENTACIÓ D’OFERTES
a) Data límit de presentació
22/10/2013, fins a les 13 h.
b) Documentació que cal presentar
La indicada al Plec de clàusules particulars
c) Lloc de presentació
Promocions Urbanístiques de Mataró, S.A., C. de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10
d) Admissió de variants
D’acord amb el Plec de clàusules particulars
7. OBERTURA DE LES OFERTES
05/11/2013, 13 h. Sala de reunions del Grup PUMSA.
Mataró, 30 de setembre de 2012
Àrea Jurídica de PUMSA
L’Ajuntament aprova inicialment el projecte d’urbanització dels terrenys de l’àmbit Iveco-Renfe més propers al Tecnocampus
/in PUMSA/by Dept. TècnicEl passat 16 de setembre la Junta de Govern Local va aprovar inicialment el projecte d’urbanització del sector PMU-09d “avinguda d’Ernest Lluch – Veïnat de Valldeix”, els terrenys de l’àmbit Iveco-Renfe que estan a tocar del Tecnocampus.
En concret, el projecte comprèn l’illa definida per l’avinguda d’Ernest Lluch, l’avinguda del Maresme, les vies de Renfe, el carrer de Narcís Monturiol i un vial de nova planta prolongació del carrer de Narcís Monturiol i paral·lel a l’avinguda d’Ernest Lluch. Suposa un total de 20.620 m2. També inclou una porció de sòl de zona verda, de 9.003 m2, situada al veïnat de Valldeix.
Aquest projecte està vinculat a la modificació puntual del Pla General als àmbits Iveco-Renfe-Farinera-Veïnat de Valldeix, aprovada provisionalment en el Ple municipal de 2 de maig de 2013. Aquesta modificació suposa que el Pla de millora urbana, previst inicialment en un sol polígon, es dividirà en tres sectors de gestió i desenvolupament urbanístic independents: PMU-09d Avda. Ernest Lluch-Valldeix, PMU-10 Isaac Peral-Renfe i PMU-11 Iveco-Farinera.
Descripció de les obres d’urbanització
Abans d’iniciar les obres d’urbanització és necessari enderrocar edificacions existents, ja que són incompatibles amb el nou planejament. També s’enderrocarà un tram del paviment del carrer de Juan de la Cierva i s’adequarà el carrer de Narcís Monturiol, que queden substituïts per la nova vialitat.
El projecte d’urbanització aprovat és el projecte tècnic necessari per executar les obres que determina el planejament i que són a grans trets obrir el nou carrer i urbanitzar tant els vials com els espais lliures destinats a zona verda. Els treballs permetran delimitar la urbanització amb els serveis corresponents de les parcel·les residencials i d’equipament resultants de la ordenació.
Les obres d’urbanització consisteixen en la pavimentació de les calçades i les voreres afectades de tot l’àmbit.
Pel que fa al clavegueram, es preveu la col·locació d’una nova xarxa de col·lectors que millorarà i connectarà amb l’existent. També es modificarà la xarxa d’aigua, es soterraran les línies elèctriques, es substituirà la xarxa de telecomunicacions i s’ampliarà la de gas per cobrir tota la nova urbanització.
Es preveu també la instal·lació de l’enllumenat públic adaptat a cadascun dels diferents espais. També s’hi ubicaran contenidors soterrats per a la recollida dels residus urbans.
Quant a la jardineria, es plantaran diferents espècies vegetals, i s’instal·larà un sistema de reg automatitzat. A la façana litoral es donarà continuïtat al Parc de Mar.
El sector en xifres
El projecte d’urbanització a desenvolupar afecta a una superfície total de 29.623 m2 (aproximadament 3 illes de l’Eixample de Barcelona) de sòl dels quals 22.251 m2 són de sòl públic i, d’aquests, 4.899 m2 es destinaran a sistema viari, 13.616 m2 a espais lliures i zones verdes i 3.739 m2 a equipament.
Dels 29.623 m2, 7.372 m2 són de sòl privat, un 13% destinat a sostre terciari i un 87% a usos residencials, hotelers i/o terciaris.
Pressupost i termini
El pressupost estimat per a l’execució de les obres és de 2,9 milions d’euros, sense IVA, amb un termini d’execució de 10 mesos aproximadament.
El pressupost estimat per a l’execució de les obres és de 2,9 milions d’euros, sense IVA, amb un termini d’execució de 10 mesos aproximadament. Els costos d'urbanització els assumiran els propietaris del sector.
Tramitació
El projecte és sotmès a informació pública per un període de 30 dies. Abans de l’aprovació definitiva, el projecte ha d’obtenir el vist-i-plau de les administracions competents.
Acord entre PUMSA i Copcisa per fer viable la societat d’economia mixta Porta Laietana
/in Ajuntament de Mataró/by Dept. TècnicLa crisi immobiliària i el retard en la gestió urbanística del sector Iveco-Renfe fan modificar les obligacions fixades inicialment entre els socis
El Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir, 5 de setembre, la modificació de les condicions del contracte entre l’empresa municipal d’urbanisme, PUMSA, i el Grup Copcisa per donar viabilitat a la societat d’economia mixta Porta Laietana SA. L’objectiu també és resoldre el desequilibri que s’ha produït entre els compromisos de cadascun dels socis contrets inicialment.
PUMSA va convocar al 2005 un concurs públic per triar un soci privat amb qui gestionar les finques del sector Iveco-Renfe-Farinera/veïnat de Valldeix per al seu desenvolupament urbanístic, encara pendent. El Grup Copcisa va guanyar el concurs, al qual es van presentar 4 empreses més. Aquell mateix any es va crear la societat Porta Laietana, integrada al 50% per PUMSA i Iluro Residencial SL (propietat del Grup Copcisa).
En el contracte signat en el seu dia per les parts, Copcisa es comprometia a comprar les finques d’aprofitament privat que s’adjudiquessin a Porta Laietana en la reparcel·lació del sector, excepte el 50% del sostre destinat a habitatges de protecció oficial i concertat, que se cediria a PUMSA. El soci privat també acceptava finançar les necessitats de tresoreria de Porta Laietana i es comprometia a cedir a l’empresa municipal el 50% del benefici que li correspondria per la venda de solars.
Així, Copcisa es va fer càrrec fins al 2009 de les despeses generades per un préstec de 30 milions d’euros que va permetre comprar a PUMSA els antics terrenys d’Iveco-Pegaso (més de 32.000 m²). Aquell any, ja en plena crisi immobiliària i econòmica a Espanya, PUMSA va acceptar un ajornament de part de les obligacions de Copcisa.
Nou marc de relacions
Després d’un període de negociacions, el Consell d’Administració de PUMSA va aprovar el 25 de juliol alliberar a Copcisa de totes les obligacions a les quals li obligava el concurs, excepte de la cessió del 50% del benefici que obtingui. A canvi, el soci privat aportarà 4 milions d’euros que serviran per reduir el deute financer de la societat, de gairebé 33 milions d’euros, i assumir el pagament de l’Impost de Béns Immobles. Igualment, Copcisa mantindrà el 50% de la societat mixta.
Per arribar a aquest acord s’han tingut en compte els canvis en el mercat immobiliari –la crisi immobiliària ha provocat caigudes de més del 50% en el valor del sòl respecte al 2005– i el fet que el soci privat tampoc hauria pogut complir les seves obligacions perquè no s’ha conclòs la tramitació dels instruments de planejament i gestió urbanística dels terrenys. Amb el nou marc de relacions, es garanteix la continuïtat de Porta Laietana i els socis renuncien a possibles reclamacions per incompliments contractuals.
Refinançament de Porta Laietana
Paral·lelament, el Consell d’Administració de PUMSA va aprovar una novació del préstec pel finançament del deute de Porta Laietana.
Entre les condicions pactades per al nou préstec amb l’entitat bancària, el BBVA, s’inclou una carència total d’interessos i capital durant 3 anys i una quitança inicial de 2 milions d’euros. L’import del préstec a renovar serà de gairebé 27 milions d’euros.
En els propers 3 anys l’Ajuntament té previst completar el procés de transformació del sòl. El passat mes de maig el Ple municipal va aprovar provisionalment el nou planejament d’Iveco-Renfe-Farinera/veïnat de Valldeix per adaptar-lo a les condicions actuals del mercat i fer possible el seu desenvolupament urbanístic.
La crisi immobiliària i el retard en la gestió urbanística del sector Iveco-Renfe fan modificar les obligacions fixades inicialment entre els socis
Gran part dels estacionaments en zona blava de Mataró seran gratuïts a l’agost
/in PUMSA/by Dept. TècnicMés de la meitat de les places d’estacionament en superfície sotmeses a control horari i tarifari (zona blava) seran gratuïtes del 2 al 31 d’agost, ambdós inclosos.
Més de la meitat de les places d’estacionament en superfície sotmeses a control horari i tarifari (zona blava) seran gratuïtes del 2 al 31 d’agost, ambdós inclosos.
1.162 ciutadans demanen ajuts al lloguer a través de Prohabitatge
/in PUMSA/by Dept. TècnicEl passat 1 de juliol va finalitzar el període per tramitar les sol·licituds d’ajuts pel pagament del lloguer que poden sol·licitar les persones que tenen ingressos baixos i/o passen més dificultats econòmiques. Aquestes prestacions les atorga l’Agència de l’Habitatge de Catalunya del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i a Mataró les gestiona Prohabitatge Mataró.
Durant aquesta convocatòria, Prohabitatge Mataró ha recollit 1.162 sol·licituds, de les quals 986 són noves i 176 són renovacions. A l’anterior convocatòria, l’any 2010, Prohabitatge Mataró va tramitar un total de 1.404 sol·licituds, de les quals es van acceptar 1.060, 94 van ser desfavorables i 250 no van ser acceptades per manca de pressupost. La reducció del número de peticions es deu a que, en la present convocatòria, la Generalitat ha establert criteris més restrictius, com ara que el preu màxim del lloguer per al que es demana l’ajut no pot superar el 600 euros al mes i que els estrangers han d’acreditar fins a 5 anys de residència per poder-se acollir.
Es tracta d’ajuts per fer front al pagament del lloguer de les unitats de convivència que tinguin ingressos baixos o moderats, i van des d’un import mínim de 20 a 200 euros al mes. Aquestes prestacions van destinades a les persones físiques residents a Catalunya que siguin titulars d’un contracte de lloguer d’un habitatge destinat a domicili habitual i permanent i que acompleixin els requisits establerts per llei.
Prohabitatge Mataró finalitza el 2012 amb un resultat positiu de 28.150 euros
/in PUMSA/by Dept. TècnicProhabitatge Mataró finalitza el 2012 amb un resultat positiu de 28.150 euros
L’entitat municipal Prohabitatge Mataró va presentar ahir a la Junta General d’Accionistes els comptes anuals corresponents a l’exercici 2012. Prohabitatge Mataró ha finalitzat l’any 2012 amb un benefici de 28.150 euros.
Aquesta empresa municipal es va constituir amb la voluntat de centralitzar tot el ventall de serveis oferts en l’àmbit de l’habitatge, evitant la dispersió i, per tant, la desorientació dels usuaris.
Les seves prioritats són facilitar l’accés a l’habitatge, mitjançant la construcció d’habitatges nous i la col·laboració amb el sector privat, i treballar per a la renovació, actualització i manteniment del parc d’habitatges de la ciutat, contribuint així a la cohesió social.
Resultats econòmics
PROHABITATGE MATARÓ ha millorat els seus resultats, assolint al 2012 un benefici de 28.150 euros, mentre que al 2011 va presentar unes pèrdues de 149.530 euros. Aquesta millora de resultats és conseqüència, principalment, a la reducció de plantilla, la qual ha passat de les 12 persones empleades al 2011 a 7 persones al 2012.
Els ingressos d’explotació han estat de 401.401 euros (441.011 euros al 2011). El 55% d’aquests ingressos provenen de la Generalitat de Catalunya, per subvencions i per prestacions de serveis en la tramitació i renovació d’ajuts al lloguer, el 31% d’ingressos prové del lloguer d’habitatges, i el 14% restant prové de PUMSA.
Durant el 2012, Prohabitatge Mataró ha gestionat 205 habitatges de lloguer (propietat de PUMSA), més 23 habitatges rebuts en usdefruit de l’Ajuntament de Mataró.
Serveis gratuïts relacionats amb l’habitatge
El personal d’atenció al públic de Prohabitatge Mataró ha atès 13.956 visites (l’any 2011, 19.286), més 9.383 consultes telefòniques i via mail (l’any passat, 9.538).
Procedents tant de la Borsa Jove com de la Xarxa de Mediació per al Lloguer Social s’han tramitat 663 sol·licituds d’ajuts al lloguer de la Generalitat, davant les 918 de 2011, el que suposa una disminució del 28%. Cal considerar que al 2012 no es va obrir convocatòria per a nous ajuts al lloguer, sinó que es va dur a terme una revisió dels ajuts al lloguer amb resolució favorable de l’any 2011, amb uns nous requisits.
Pel que fa a la Renda Bàsica d’Emancipació, amb càrrec als pressupostos de l’Estat, i dirigida a joves d’entre 22 i 30 anys, tampoc s’han tramitat nous expedients sinó que s’ha fet el seguiment dels vigents al 2011. S’han tramitat 86 ajuts, enfront els 356 de 2011.
A partir del mes d’octubre de 2012 s’inicia la tramitació d’un nou tipus d’ajuts d’especial urgència, destinats a impedir la pèrdua de l’habitatge. El total d’aquest tipus d’ajuts que s’han tramitat és de 14.
Enllaços: www.grup-pumsa.cat/intern/resultats2012.zip
GINTRA acaba el 2012 amb 1,9 milions d’euros de pèrdues
/in PUMSA/by Dept. TècnicL’entitat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) va presentar ahir a la Junta General de Socis els seus comptes anuals corresponents a l’any 2012.
Refinançament
Gestió d’aparcaments
Servei de Grua i Zona Blava
Enllaços: www.grup-pumsa.cat/intern/resultats2012.zip
PUMSA tanca l’exercici 2012 amb un resultat negatiu de 4,5 milions d’euros
/in PUMSA/by Dept. TècnicL’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) va presentar ahir a la Junta General d’Accionistes els resultats de l’exercici 2012. PUMSA va tancar l’any amb 4,5 milions d’euros negatius.
Ingressos
Projecte de fusió
Enllaços: www.grup-pumsa.cat/intern/resultats2012.zip
Les societats del Grup PUMSA inicien el procés per a la seva fusió
/in PUMSA/by Dept. TècnicAhir, en la reunió dels corresponents Consells d’Administració de les societats PUMSA, GINTRA i PROHABITATGE MATARÓ, es va acordar per part dels consellers i conselleres la formulació del projecte de fusió, iniciant així els tràmits necessaris per dur a terme el procés.
La fusió es realitzarà mitjançant l’absorció per part de PUMSA de les altres dues societats, les quals traspassaran en bloc la totalitat del patrimoni de GINTRA i PROHABITATGE MATARÓ a Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA).
Procediment
Es realitzaran els tràmits oportuns davant el Registre Mercantil, les corresponents publicacions i es proposarà a la Junta General de cada societat l’aprovació de l’acord de fusió, que es preveu es completi abans de finals d’any.
Avantatges i millores de la fusió
La fusió de les societats té com a objectiu la integració de les tres societats en una de sola, la dimensió i estructura de les quals, permeti:
Tot i l’existència de tres societats en el temps, s’ha mantingut el funcionament operatiu d’aquestes a través d’una gestió conjunta i transversal en diferents departaments, com són els d’administració, comptabilitat, finances, comunicació, jurídic i gerència. Amb la fusió, l’estructura actual de la societat no es modificarà, atenent que ja funciona com a una única empresa amb diferents departaments en funció dels diferents serveis que es presten i amb un únic departament de serveis interns. En aquest sentit, el procés de fusió no comportarà cap conseqüència per al personal de les societats absorbides ni de l’absorbent.
GINTRA promociona places d’aparcament amb descomptes de més del 50%
/in PUMSA/by Dept. TècnicLa societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA), ha engegat una campanya per tal de comercialitzar i promocionar gran part dels aparcaments de la ciutat fent descomptes en les places, tant de venda com de lloguer.
Sota el lema "Aparca i guanya", GINTRA posa a la disposició dels ciutadans les places de cotxe, moto i trasters, dels aparcaments que gestiona a un preu que suposa un estalvi de fins el 50%, segons la modalitat de pagament (mensual, trimestral, anual o bianual).
Aquesta campanya, a banda de facilitar als usuaris l'obtenció d'un aparcament a bon preu en el règim escollit, suposa un incentiu per convertir Mataró en una ciutat més saludable i sostenible alhora que ofereix als usuaris un estalvi de temps i una major tranquil·litat.
La promoció s’aplica als següents aparcaments de la ciutat:
Alguns d’aquests aparcaments ofereixen places de lloguer i altres venda o lloguer.
Informació dels aparcaments en oferta
Tots els interessats en l'adquisició d’una plaça d'aparcament de lloguer o venda, poden sol·licitar informació a les oficines de GINTRA (rda. De Rafael Estrany, 36, pl -1), al telèfon 93 757 89 54 o bé a través del web www.grup-pumsa.cat.