L’Ajuntament aprova el projecte d’urbanització del Pla especial de millora urbana de La Llàntia
L’àmbit d’actuació està comprès entre els carrers de Teià, del Masnou, de La Boixa, de la Verge de Guadalupe i de Galícia

L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, va signar el passat 20 de desembre el decret d’aprovació inicial del projecte d’urbanització del Pla especial de millora urbana (PEMU) de La Llàntia. El projecte defineix les obres d’urbanització a realitzar per dotar de tots els serveis necessaris a los noves edificacions i equipaments que l’Ajuntament té previst implantar en l’àmbit del PEMU.

L’àmbit d’actuació del projecte queda emmarcat al nord pel carrer de Teià, a l’est pel carrer del Masnou, al sud pel carrer de La Boixa i a l’oest pels carrers de la Verge de Guadalupe i de Galícia.

Principals actuacions

Entre les actuacions més importants, el projecte d’urbanització contempla:

  • Ampliació del carrer de la Llevantina i reurbanització del mateix com a vial de prioritat invertida. El carrer té actualment una amplada de 3 metres i passarà a tenir-ne 5 metres.
  • Connexió del carrer de la Verge de Guadalupe amb el carrer del Masnou, amb l’obertura del carrer d’Alella. El nou vial, d’uns 55 metres de longitud i prop de 9,75 metres d’amplada, serà d’ús exclusiu per a vianants ja que la connexió amb el carrer del Masnou es farà mitjançant una escala.
  • Modificacions en la resta de carrers que formen part de l’àmbit (Masnou, Teià, de La Boixa, i Verge de Guadalupe) per millorar l’accessibilitat , amb l’ampliació de voreres, o reordenar l’aparcament.
  • Creació d’un gran espai públic d’ús exclusiu per a vianants a l’entorn del carrer de La Boixa, que connecta aquest carrer amb el carrer del Masnou a través de l’actual carrer de la Flor el qual quedarà integrat en el nou espai.
  • Urbanització, incloent la pavimentació, l’enllumenat i el mobiliari urbà, del sostre d’un dels edificis que el PEMU preveu com a comercial, de forma que pugui ser utilitzat pels vianants com a espai públic i faciliti la connexió entre el nou carrer Alella i l’espai públic davant l’equipament esportiu també previst pel PEMU.

El projecte inclou també la realització d’una nova xarxa de clavegueram als carrers de Teià, del Masnou, de la Levantina, de la Verge de Guadalupe i de La Boixa, donat que l’actual té problemes de capacitat. A mida que es posi en servei la nova xarxa, que connectarà amb el col·lector existent al carrer d’Irlanda, l’antiga serà inutilitzada. Així mateix, també es preveu la modificació, ampliació i millora de l’enllumenat públic, que s’adaptarà a les noves condicions d’urbanització. Les obres també s’aprofitaran per millorar i adaptar a les noves necessitats de l’àmbit les xarxes de serveis (electricitat, gas, telefonia, telecomunicacions i abastament d’aigua potable.

Pel que fa l’arbrat viari, es preveu la plantació de lledoners als carrers de Teià, del Masnou, de la verge de Guadalupe i de La Boixa. A l’espai públic davant de l’equipament, al nou carrer d’Alella i a la plaça situada sobre locals comercials es plantaran exemplars de l’arbre de l’amor. Als parterres i zones verdes s’utilitzaran també espècies arbustives, com l’espígol.

Per habilitar l’espai per encabir totes les actuacions és necessari enderrocar edificis d’habitatges existents actualment a l’entorn dels carrers de la Flor i d’Alella, part de les edificacions existents a l’illa compresa entre els carrers de la Llevantina i del Masnou, així com un tram del carrer de La Boixa, on es situen actualment una pista esportiva i l’edifici del casal de veïns de La Llàntia.

El projecte d’urbanització ha estat redactat per Global PM Consultores, SL, per encàrrec de l’empresa municipal d’urbanisme PUMSA. El termini d’execució dels treballs es preveu en 11 mesos i mig. Abans no comencin els treballs, el projecte ha de superar els tràmits d’exposició pública, licitació i adjudicació a una empresa constructora.

El pressupost del global d’actuacions plantejades pel projecte d’urbanització és d’1.867.269 euros. El cost l’assumiran PUMSA (80,3%), l’Ajuntament (10,6%) i l’empresa municipal Aigües de Mataró SA (9,1%).

PEMU de La Llàntia

El Pla especial de millora urbana de la Llàntia va ser aprovat definitivament el 12 de març de 2003 pel Ple de l’Ajuntament i defineix els paràmetres urbanístics que s’han de desenvolupar per ordenar i millorar les condicions de vida a la zona, que presenta dèficits considerables tant d’equipaments i zones verdes com de serveis (clavegueram, xarxes aèries de distribució).

Els equipaments previstos al sector són:

  • Un edifici que inclou un aparcament a la planta soterrani, un espai d’equipament en planta i una pista esportiva exterior a la coberta, aprofitant els desnivells del terreny, que substituirà la que existeix actualment a l’àmbit.
  • La recuperació i rehabilitació de la masia existent a l’àmbit del carrer de La Boixa, que es destinarà a equipament.

Així mateix, el PEMU preveu la construcció de diferents edificis de promoció pública: 4 edificis d’habitatges i 1 de comercial. PUMSA ja ha construït al carrer de Tiana, número 2, un d’aquests edificis, de 6 habitatges i aparcament, de venda o permuta que està previst destinar bàsicament al reallotjament de famílies afectades pels enderrocs previstos.

L’ edifici d’ús comercial consta d’una planta amb entresol i la seva coberta, que es troba a nivell de la pista esportiva, serà d’ús públic. Entre aquest edifici i el de la pista es situen unes escales i un ascensor que permeten la connexió directa entre els diferents nivells i espais. L’ascensor comunicarà també amb l’aparcament.

GINTRA: Concurs d’Obres. Execució de les obres de construcció d’un aparcament soterrani i d’un aparcament en superfície a la Rda. de Rafael Estrany de Mataró

Pressupost de licitació: 4.449.696,34 €. IVA inclòs

Termini d’execució: 18 mesos

Pressupost de licitació: 756.569,30 €. IVA inclòs

Termini d’execució: 5 mesos

Documentació: Oficines de GINTRA (Gestió integral de trànsit Mataró SL) /

www.pumsa.com/gintra/rafaelestrany

Presentació d’ofertes: fins a les 11 h del dia 20 de febrer de 2006, GINTRA,

c/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 6, Mataró

Obertura pública de pliques: a les 12 h del mateix dia 20 de febrer, a les oficines PUMSA,

c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, Mataró

GINTRA: Concurs d’Obres. Execució de les obres d’adequació de la planta semisoterrani de l’escola bressol “El Tabalet” de Mataró, per al seu ús com aparcament

Pressupost de licitació: 162.329 € IVA inclòs

Termini d’execució: 5 mesos

Documentació: Oficines de GINTRA (Gestió integral de trànsit Mataró SL) /

www.pumsa.com/gintra/tabalet

Presentació d’ofertes: fins a les 11 h del dia 20 de febrer de 2006, GINTRA,

c/ de Pablo Iglesias, 63, 1a planta, despatx 6, Mataró

Obertura pública de pliques: a les 13 h del mateix dia 20 de febrer, a les oficines PUMSA,

c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, Mataró

Un total de 47 propostes es presenten al concurs públic promogut per PUMSA per a l’edificació de Can Cruzate
L’empresa municipal cerca projectes que concentrin habitatges, comerços i equipaments municipals en els 975 m2 de l’illa

Fins a 47 han estat els projectes inscrits en el concurs d’idees arquitectòniques per a la construcció de tota l’illa de Can Cruzate, que tenia com a data límit de lliurament el 9 de gener de 2006. La convocatòria, promoguda per l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), assenyalava com a requisit dels projectes presentats la inclusió d’habitatges, zones comercials i equipaments municipals, amb un mínim del 48 % de la superfície destinada a sòl públic.

Objectius

L’objecte del concurs és la selecció, mitjançant jurat, d’una proposta del projecte d’edificació de tot el conjunt de l’illa de Can Cruzate, amb un total de 975 m2 de superfície, així com de l’encaix arquitectònic i urbanístic amb l’entorn. Amb aquesta iniciativa d’edificació de l’illa, ubicada entre la plaça de l’Ajuntament, la plaça Gran i el carrer d’en Palau, PUMSA busca millorar la qualitat urbana d’una àrea del centre històric que s’ha vist deteriorada.

Les idees presentades al concurs havien d’acomplir una sèrie de condicions obligatòries, com contemplar 351 m2 per a equipaments i destinar un màxim de 566 m2 a ús privat. D’altra banda, les bases també marcaven condicions de respecte als diferents elements d’interès arqueològic i arquitectònic protegits pel Pla Especial del Patrimoni Arquitectònic de Mataró.

Criteris de selecció

Els criteris de selecció de la idea guanyadora es basaran en tres eixos principals, tots amb la mateixa importància. En primer lloc, la qualitat i innovació de la proposta arquitectònica, integració a l’entorn i l’encaix urbanístic i paisatgístic. En segon lloc, la funcionalitat i utilitat de les propostes, racionalitat constructiva i dels costos d’execució. Per últim, la facilitat i costos de manteniment, sostenibilitat i estalvi energètic.

La idea guanyadora serà la encarregada de la redacció del projecte bàsic de tot el conjunt arquitectònic de Can Cruzate i rebrà 10.000 euros com a pagament a compte dels honoraris d’encàrrec. Per altra banda, hi haurà dos accèssits de 6.000 euros cadascun.

El jurat del concurs es va reunir el passat dilluns 16 de gener per començar a avaluar les propostes presentades. La Mesa de Contractació ha d’estudiar ara la decisió que presenti el jurat i elevar la proposta al Consell d’Administració de PUMSA, òrgan que donarà l’última aprovació.

El jurat està format per: César Fernández, tècnic i gerent de PUMSA; Xavier Alemany i Mariona Gallifa, arquitectes municipals; Xavier Pous, arquitecte, i Ramon Manent, ambdós membres del Consell del Patrimoni Municipal; i els arquitectes Manuel Ruisánchez i Ramon Sanabria. En cas d’empat, la Mesa de Contractació té vot per desfer l’equilibri entre candidatures.

Els candidats

Els candidats al concurs podien ser individuals o equips, amb la condició que al capdavant de totes les candidatures hi hagués un arquitecte.

Les 47 propostes inscrites al concurs dins el termini d’acceptació d’idees s’han presentat sota els lemes següents: “Ático en el centro”; “7”; “Dúo”; “Esponja”; “Ninots”; “Cucafera”; “Empremtes”; “Cantonades”; “Mossèn Blanch”; “Pel meu avi”; “02 I Lux”; “Cardo Màximus”; “TAD”; “Àgora”; “Escletxes”; “Estrat(ègia)”; “Iluro…XX!”; “Can 27”; “Visuals”; “Marató”; “Transeo”; “ABC”; “Capgrossos”; “Omphalos”; “Afix”; “0808”; “Arc_got”; “Tall”; “Cruïlla”; “Ay8ma”; “DNS123”; “Projectar el buit”; “Can Cruzate”; “Insulae”; “Construint la memòria”; “Far”; “Davant mateix”; “Embut”; “Pati”; “Ens mou la llum”; “Tetris”; “Lo transparente es la historia”; “ZRM”; “358”; “628”, “0801” i “Templum”.

El nou aparcament soterrani de la ronda de Rafael Estrany tindrà capacitat per a 267 places

El Ple municipal va aprovar inicialment dijous, 12 de gener, el projecte per a la construcció del nou aparcament soterrani de la ronda de Rafael Estrany. Promogut per l’empresa municipal Gestió Integral del Trànsit, SL (GINTRA), l’aparcament tindrà una capacitat per a 267 places.

El nou aparcament soterrani estarà ubicat en els terrenys situats entre la prolongació dels carrers de Josep Goday i de Frank Marshall, on actualment hi ha un aparcament provisional en superfície. Aquest equipament provisional serà substituït per un nou aparcament públic en superfície amb capacitat per a 200 places, que quedarà ubicat entre l’aparcament soterrat i la riera de Sant Simó.

Tant l’aparcament soterrani com l’aparcament en superfície formen part d’un projecte global d’ordenació a l’àmbit de la ronda de Rafael Estrany, que inclou també, entre altres actuacions, les obres de reurbanització de la ronda, ja iniciades.

Característiques bàsiques de l’aparcament

L’aparcament soterrani tindrà una superfície total construïda de 6.947,23 m2, distribuïda en dues plantes soterrani de 133 i 134 places respectivament, que tindran unes dimensions aproximades de 2,5 x 5 m. L’accés per als vehicles estarà ubicat en una rampa lateral de doble sentit de circulació disposada al costat oest de l’aparcament i que dóna accés a les dues plantes des de la ronda de Rafael Estrany. La circulació per l’interior de l’aparcament serà sempre en sentit únic.

Els vianants podran accedir a l’aparcament des de l’entrada de la part oest de l’aparcament, (a uns 15 metres de la ronda de Rafael Estrany), o pel costat est (a uns 50 metres de la ronda).

A la primera planta, a prop de l’accés, s’instal·larà la sala de control i de centralització de serveis. Les noves instal·lacions comptaran amb sistemes de seguretat i prevenció d’incendis (detector, alarma, extintor i boca d’incendis) i un ascensor per a l’accés dels vianants.

El nou aparcament de la ronda de Rafael Estrany comptarà amb les mesures necessàries per facilitar l’accessibilitat a persones amb problemes de mobilitat.

La inversió prevista per l’execució de les obres és de 4.449.696 euros. Abans no comencin els treballs, el projecte ha de superar els tràmits d’exposició pública, licitació i adjudicació.

El Ple aprova el projecte del futur aparcament al subsòl del parc de Cerdanyola
L’aparcament tindrà 266 places

El Ple municipal va aprovar inicialment el passat dijous, 12 de gener, el projecte bàsic i executiu per a la construcció del nou aparcament al subsòl del parc de Cerdanyola. L’empresa municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) construirà 266 noves places d’aparcament semisoterrani.

L’aparcament serà construït, explotat i conservat per l’empresa Inmuebles Fénix 92 SL, que va guanyar el concurs per a la concessió del servei. GINTRA serà l’encarregada de la promoció i gestió de les esmentades obres. El projecte de l’aparcament té un pressupost de 2.173.559 euros.

El nou aparcament ocuparà 6.448’91 m2 construïts, distribuïts en tres plantes. Integrarà 266 noves places d’aparcament, cinc de les quals seran reservades per a persones amb discapacitat.

Les places aniran principalment destinades als veïns del barri, en règim d’arrendament i/o de transmissió d’ús. El projecte preveu dos nuclis d’accessos a l’aparcament, amb escala i ascensor, que connectaran les plantes 1, 2 i 3 amb l’interior del parc.

Durada de les obres

Des del mes de desembre de 2005 es duen a terme els treballs de prospecció i tancament del recinte, per tal d’assegurar la viabilitat i màxima seguretat en les properes obres de construcció del nou aparcament. La durada total de les obres, que està previst que comencin a continuació de les tasques prèvies que ara s’estan realitzant, tindran una durada de 17 mesos.

Aquest termini d’obres contempla una primera etapa de 14 mesos de construcció de l’aparcament soterrani durant la qual es realitzaran tasques d’enderroc, excavació, estructura de formigó, tancament, acabats d’interiors i condicionament (ventilació, il·luminació, detecció de fums, senyalització, etc.) impermeabilització, drenatge i reompliment de terres. En una segona fase, d’uns tres mesos de durada, es procedirà a la reurbanització de la superfície i de les zones afectades per les obres.

La planta semisoterrània de l’edifici de l’escola bressol El Tabalet acollirà un aparcament de lloguer per a residents
Tindrà 35 places i 23 trasters

El Ple municipal va aprovar inicialment el passat dijous, 12 de gener, el projecte d’aparcament a la planta semisoterrània de l’escola bressol municipal El Tabalet, al xamfrà entre el carrer d’Alarona i la ronda de Francesc Macià. L’empresa municipal Gestió Integral del Trànsit de Mataró, SL (GINTRA) promourà l’aparcament, que comptarà amb 31 places de cotxe, 4 de motos i 23 trasters en una superfície total de 1.184 m2.

La construcció de l’edifici que acull El Tabalet està completament acabada, llevat de l’interior de la planta semisoterrània, que només disposa de la façana construïda. La inversió en la construcció del nou aparcament inclou els treballs de prospecció, la construcció del propi aparcament, els acabats i les instal·lacions.

Amb la construcció del nou aparcament dins aquest edifici, es posarà a disposició dels veïns de la zona 35 noves places d’aparcament en règim de lloguer públic i també 23 trasters.

Acompliment de les normatives

El nou aparcament comptarà amb una plaça adaptada per a discapacitats i un recorregut accessible des d’aquesta plaça fins a l’exterior de l’edifici. El projecte acompleix la normativa de seguretat davant d’incendis. El futur aparcament separarà la zona de trasters de la de places de cotxes i motos, a més d’incorporar els mecanismes de detecció i alarma de fums i els sistemes de prevenció i actuació en cas d’incendi.

Abans, durant i a la fi de la construcció del nou aparcament, GINTRA preveu realitzar contínues proves de viabilitat, seguretat i funcionament de les instal·lacions, per tal d’oferir les màximes garanties de seguretat als treballadors i als futurs usuaris.

El projecte té un pressupost de 162.329 euros. Abans no comencin els treballs, el projecte ha de superar els tràmits d’exposició pública, licitació i adjudicació.

La ronda de Rafael Estrany tindrà un aparcament en superfície amb capacitat per a 200 places

El Ple municipal va aprovar ahir inicialment el projecte executiu per a la construcció d’un aparcament en superfície, amb capacitat per a 200 places, entre la riera de Sant Simó i la ronda de Rafael Estrany.

Aquesta actuació forma part del projecte global d’ordenació a l’àmbit de la ronda de Rafael Estrany, que l’Ajuntament ha començat a executar per fases. Les obres de reurbanització de la ronda ja s’estan realitzant i el Ple també va aprovar ahir inicialment el projecte de l’aparcament soterrat que es construirà a la zona.

Actualment hi ha un aparcament provisional en superfície d’aproximadament 150 places entre la ronda de Rafael Estrany i la riera de Sant Simó, a l’alçada del carrer de Josep Goday. En aquests terrenys es construirà l’aparcament soterrani. El nou aparcament en superfície quedarà ubicat entre l’aparcament soterrani i la riera de Sant Simó i ocuparà una superfície de 5.980 m2.

L’aparcament tindrà forma rectangular, retallat per un dels extrems per tal d’adaptar-se al traçat de la riera de Sant Simó. L’accés rodat es farà des de la ronda de Rafael estrany, mitjançant un passatge que tindrà una longitud de 97 metres.

Els treballs a realitzar contemplen la neteja i desbrossada de tot l’àmbit afectat, previs a l’explanació dels terrenys. L’aparcament tindrà dos tipus de paviment, de llambordes i de formigó. El projecte també preveu la xarxa de clavegueram que conduirà les aigües pluvials fins a la riera de Sant Simó. Pel que fa a l’enllumenat, s’instal·laran punts de llum de 150 W en columnes cilíndriques de 8 metres d’alçada. Les columnes estaran instal·lades cada 15 metres a la zona de l’aparcament i cada 23 metres al vial d’accés.

La zona estarà enjardinada mitjançant parterres on es plantaran lledoners i arbustos. Als parterres centrals es preveu la plantació de romaní i lavanda i als parterres perimetrals, que llinden amb tanques d’activitats privades, es plantarà viburnus.

El projecte té un pressupost de 756.569 euros. La inversió anirà a càrrec de l’empresa municipal Gestió Integral del Trànsit (GINTRA), que contractarà l’execució de les obres, que tenen un termini d’execució previst de 5 mesos. Abans no comencin els treballs, el projecte ha de superar els tràmits d’exposició pública, licitació i adjudicació.

El Pla Especial de Millora Urbana del Rengle concreta la planificació urbanística de 77.500 m2 de façana marítima
Configura els paràmetres urbanístics per a les tres illes situades al costat del futur TecnoCampus

El Ple municipal va aprovar ahir provisionalment el Pla Especial de Millora Urbana (PEMU) del Rengle. El PEMU concreta els paràmetres urbanístics que va fixar per aquest àmbit la modificació puntual del Pla General, que va quedar aprovada definitivament a l’abril de 2005. L’àmbit del PEMU comprèn tres illes de sòl urbà situades entre l’avinguda del Maresme, el passeig del Rengle, el passeig de Marina i els carrers de Cabrils i de Caldes d’Estrac.

Les tres illes afectades estan al costat de l’illa que ocuparà el futur TecnoCampus i dins el projecte d’urbanització del sector del Rengle que duu a terme l’empresa municipal Promocions Urbanístiques Municipals (PUMSA). La superfície total afectada pel PEMU és de 77.554 m2.

L’ordenació de la zona s’estructura en dos fronts principals. Al front situat a tocar de la carretera de Barcelona (N-II) s’hi ubicarà la major part de l’ús terciari i industrial. Constarà d’edificacions de 3 i 4 plantes d’alçada màxima, amb excepció de dos edificis de 7 i 10 plantes situats a la confluència del carrer de Caldes d’Estrac i un nou vial que limitarà amb l’àmbit del TecnoCampus.

Un segon front, situat a la banda de mar al llarg de més de 500 metres linials, concentrarà el sostre residencial. Es construiran diferents edificacions, entre les quals sobresurten 3 edificis de 14 plantes. La discontinuïtat, alineació i separació entre els edificis de més alçada garantirà la permeabilitat visual al mar des de la resta de l’illa i fins i tot des d’alguns punts dels sectors de les Hortes del Camí Ral i del Pla d’en Boet.

El sostre edificable de tot l’àmbit és de 100.820 m2. D’aquest, 31.021 m2 corresponen a sostre residencial i 69.799 m2 a sostre terciari. Aquesta distribució compatibilitza l’existència d’habitatges amb activitats productives, comercials i d’oficines. Part d’aquest sostre terciari, en concret 11.700 m2, està gestionat per PUMSA, que va convocar un concurs per a la venda de l’edificabilitat prevista.

Habitatge

El sostre residencial previst al sector és de 31.021 m2.

L’habitatge protegit s’ubicarà a l’illa de ponent que fa front al passeig del Rengle. Pel que fa l’habitatge de protecció pública, aquest suposa el 20% del sostre residencial del sector, és a dir 6.205 m2 per a la construcció de 78 habitatges. L’habitatge protegit en règim concertat correspon al 10% del sostre residencial, és a dir 3.102 m2 que suposaran 38 habitatges.

Per últim, el sostre corresponent a habitatge de mercat lliure és de 21.714 m2, que permet la construcció de 271 habitatges.

Sòl públic

El sòl privat del sector ocuparà 54.245 m2, mentre que el sòl públic ocuparà una superfície de 23.544 m2. El sòl destinat a equipaments estarà ubicat a la mateixa illa que els habitatges de protecció pública. S’hi destinen 6.300 m2, que suposen un 8,12% del total de l’àmbit. Pel que fa els espais lliures, ocuparan una superfície de 9.075 m2, l’equivalent a l’11,70% del total de l’àmbit. Per últim, la superfície total del sòl destinada a vials és de 8.169 m2. Un vial de 20 metres d’ample situat a l’est de l’àmbit, perpendicular al mar, limitarà amb la zona del TecnoCampus millorant l’accés a tot el sector del Rengle.

Pel que fa les previsions d’estacionament públic en vials, es preveu que la urbanització de l’àmbit suposi la creació de 291 places. Es preveu també que l’estacionament privat en planta soterrani arribi a 1.864 places. Aquestes places d’aparcament se sumaran a les previstes a l’illa de TecnoCampus (477 places en soterrani i 45 en els vials), de manera que el potencial mínim d’aparcament a tot el sector del Rengle serà de 2.650 places.

Per desenvolupar el PEMU, i abans de la tramitació de les llicències d’obres, s’han de redactar projectes únics referits a cadascuna de les tres illes que configuren l’àmbit afectat. L’aportació econòmica acordada amb els propietaris dels terrenys s’ha fixat en 12 milions d’euros, que finançaran, entre altres actuacions, els espais lliures i vials situats en sòl públic.

L’alcalde visita les obres de reurbanització de la plaça de la Gatassa
El nou espai públic ocupa una superfície de 1.789 m2

L’alcalde, Joan Antoni Baron, i la regidora d’Obres, Montserrat López, han visitat avui les obres de reurbanització de la plaça de la Gatassa, que executa l’empresa municipal d’urbanisme, PUMSA. El nou espai públic s’està construint a sobre de l’aparcament subterrani de 80 places promogut per l’empresa municipal GINTRA (Gestió Integral del Trànsit de Mataró).

La nova plaça tindrà dos nivells, donat el pendent que presenta el terreny, que és de més de cinc metres entre el punt més elevat i el més baix. L’espai públic quedarà delimitat pels carrers de Salvador Llanas i de la Gatassa i per un bloc de pisos adjacent. Les obres, que van començar al mes de març, inclouen l’eixamplament de les voreres del carrer de la Gatassa, així com la millora dels recorreguts i l’accessibilitat per a vianants a la plaça, suprimint les barreres arquitectòniques.

Una plaça enjardinada amb dos nivells

La superfície a reurbanitzar amb motiu de les obres de l’aparcament és de 2.897 m2, dels quals 1.789 m2 corresponen directament a la plaça pública enjardinada.

La nova plaça de la Gatassa tindrà dos nivells comunicats a través d’una rampa situada a la cantonada amb el carrer de Salvador Llanas. El nivell inferior és el més gran, contindrà l’edicle d’accés a l’aparcament subterrani i tindrà una zona d’estada i una altra de jocs infantils, on s’hi instal·larà una pèrgola. Al nivell superior es mantindrà el passeig arbrat que dóna accés als comerços de la zona, ampliant-lo a quatre metres d’amplada. Una escala connectarà l’equipament amb el passatge de vianants i els edificis d’habitatges situats al nord de la plaça.

El projecte representa una actuació important pel que fa a la jardineria, que compta amb xarxa de reg automatitzada. En l’àmbit concret de la plaça hi haurà 25 arbres: es transplantaran les dues palmeres que ja existien i es posaran 6 exemplars de mèlia, 6 d’acàcia taperera i 11 de xicranda. D’altra banda, al passatge per a vianants es plantaran 9 exemplars de ginkgo, i tres ginkgo més a les voreres del carrer de Gatassa, on també hi haurà 5 fotímies. També hi haurà jardineres amb juníperus i es farà una estesa de triturat d’escorça de pi tant a les jardineres com als escossells dels arbres.

La zona central d’estada es pavimentarà amb llambordí ceràmic i es completarà amb la plantació dels nous arbres i plantes tapissants, a més de transplantar les palmeres. En canvi, la zona de jocs infantils serà de sauló i quedarà delimitada per una tanca de protecció i pel mur de la rampa que separa els dos nivells. Concretament, en aquest indret es col·locaran 3 balancins sobre molles (un d’ells per a infants amb mobilitat reduïda), 2 tobogans i un gronxador doble.

Pel que fa a la resta de paviments que es faran servir, està previst que les zones de pas de vianants i la rampa siguin de pedra artificial abuixardada i que les voreres que envolten la plaça siguin de panot.

El nou enllumenat consistirà en dos tipus de llums: columnes amb esfera als perímetres i un altre tipus de columnes de llum (tipus Sant Oleguer) a l’interior de la plaça i al passatge de vianants.

Finalment, es col·locarà nou mobiliari urbà consistent en bancs de fusta d’Iroko, papereres metàl·liques i una font.

L’adequació de les voreres perimetrals de la plaça, on es construiran guals per suprimir barreres arquitectòniques, permetrà a la companyia Aigües de Mataró revisar prèviament els trams de canonades que passen per sota i fer les adequacions que siguin necessàries. Pel que fa a la resta de serveis, està previst eliminar la xarxa d’electricitat aèria que creua l’àmbit de l’obra, grapant els cables a les façanes i soterrant aquells trams on sigui possible.

L’empresa Paviments Martín 1998 SL duu a terme les obres de la plaça per encàrrec de PUMSA. L’actuació suposa una inversió de 450.000 euros i està previst que les obres acabin a principis de 2006.