Tall de circulació a l’avinguda del Maresme en sentit Girona per les obres del TubVerd

De dilluns 4 a diumenge 10 de novembre es prohibirà la circulació en sentit Girona, en el tram de l’avinguda comprès entre la Porta Laietana i la ronda de Barceló. L’itinerari alternatiu serà pel passeig Marítim, accedint des del pas d’Ernest Lluch i amb sortida pel Cargol.

Les empreses municipals PUMSA i Aigües de Mataró executen des del 15 de gener les obres d’ampliació de la xarxa de calor i fred del TubVerd, que s’instal·la per la banda de mar de l’avinguda del Maresme des de la Porta Laietana fins a la ronda de Barceló.

Per l’actuació ha estat necessari obrir una rasa de gairebé 800 metres de llargada, 4 metres d’amplada i fins a 4 metres de profunditat per passar la nova canalització.

La realització d’aquesta obra està afectant en diferents fases a la mobilitat tant de vehicles com de vianants. Es preveu que els treballs estiguin enllestits a final d’any o principis de 2025.

En aquests moments els treballs es concentren a l’altura de la Porta Laietana i, la setmana que ve, es farà l’asfaltat del tram de l’avinguda del Maresme entre la Porta Laietana i el carrer de Joan Balançó i Boter. Quedarà pendent la connexió del TubVerd amb els futurs habitatges de la Torre Barceló.

 

Senyalització especial i itinerari alternatiu

Amb motiu del tall en sentit Girona que es durà a terme la setmana vinent ja s’ha començat a instalar senyalització especial provisional amb les indicacions per al trànsit rodat. L’itinerari alternatiu recomanat és accedir des del pas d’Ernest Lluch a l’avinguda del Port i el Passeig Marítim i sortir pel pas del Cargol. L’accés al pas d’Ernest Lluch està limitat a un gàlib màxim de 4,20 m. Si es circula en direcció al Centre de la ciutat, des de la Porta Laietana els vehicles també es poden desviar pel Camí Ral.

 

S’inicien les obres d’urbanització de la zona verda de l’àmbit de la Torre Barceló

PUMSA crearà un nou espai públic més amable i obert al mar amb zones amb vegetació i recollida d’aigües pluvials sostenible que millorarà el trànsit dels vianants. Els treballs consistiran en la pavimentació, la instal·lació de la jardineria, el reg i l’enllumenat i la col·locació del mobiliari urbà.

L’àmbit d’actuació és a sòl lliure d’edificació al voltant de la Torre Barceló que limita, al nord amb el futur espai lliure que queda adjacent a la ronda de Barceló, a l’est amb la mateixa ronda, al sud amb l’avinguda del Maresme i a l’oest amb l’edifici La Farinera, antiga fàbrica inclosa en el Catàleg del Pla Especial del Patrimoni arquitectònic de la ciutat.

El Consell d’Administració de PUMSA va adjudicar el projecte el passat 25 de juliol a l’empresa Artífex Infraestructuras, SLU per un import de 559.540 € amb uns superfície total a urbanitzar de 1.899 m2.

El projecte d’urbanització persegueix crear un nou espai públic amb criteris de sostenibilitat ambiental. Està determinat per la voluntat de fer més permeable l’àmbit urbà actualment molt densificat i pavimentat. Busca, a través de zones vegetals i sistemes de drenatges urbans sostenibles (SUDS), poder conduir l’aigua de pluja lluny de l’edifici de la Torre Barceló per després poder-la infiltrar en el subsòl. La manera és la creació de grans biòtops que capten i recullen les aigües pluvials, paviments drenants i una base de sòl estructural que es recull en una capa de graves amb tubs que deriven a una gran rasa d’infiltració.

La disposició de l’espai públic al voltant de la Torre Barceló té com a conseqüència una variació en els ambients en funció de l’orientació i una selecció de la vegetació en funció de la incidència solar.

Es col·locaran espècies ombrívoles com Liriope muscari en jardineria i Phormium tenax a parterres, entre d’altres. A les zones amb sol directe, a les jardineries es plantarà  la Festuca glauca i als parterres la Salvia lavandulifonia i el Rosmarinus.

En el paviment s’utilitzen majoritàriament llambordes i platines d’acer galvanitzat, i s’instal·larà l’enllumenat públic, el mobiliari urbà amb bancs i zones d’estada i aparcament per a bicicletes.

Les obres, que tindran una durada aproximada de 6 mesos, van orientades a obrir la ciutat cap al mar, millorar la transició per als vianants, i la creació de l’eix cívic muntanya mar. Les característiques i qualitats d’urbanització s’estendran a tot l’àmbit de la ronda de Barceló.


CONTINGUT RELACIONAT:


El Pla de millora urbana preveu la construcció d’un edifici de 26 plantes amb 192 habitatges lliures en règim de lloguer, i també la urbanització dels entorns per crear un espai verd amb zones d’estada.

Nota de premsa publicada el 22 juny 2022 (Ajuntament de Mataró)

Més del 50 % de la zona blava de Mataró serà gratuïta a l’agost

Actualment hi ha 794 places d’estacionament regulat en superfície gestionades per l’Àrea de Mobilitat de l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), que treballa per criteris de mobilitat, eficiència i sostenibilitat.

Es facilitarà la rotació a les places properes a la platja, els eixos comercials i mercats municipals, mentre es deixaran sense regulació les zones d’aparcament amb menys afluència de vehicles i d’activitat comercial, com la zona 4 en la seva totalitat i part de la zona 1.

Els usuaris podran identificar clarament les places de zona blava que siguin gratuïtes, perquè els parquímetres estaran tancats i hi haurà cartells informatius a les màquines expenedores de tiquets d’aparcament indicant la propera data d’apertura.

Per carrers, aquesta és la situació de les places de pagament i les gratuïtes durant el mes d’agost:

 

ZONA 1:

Lliures de pagament: 231 places

  • Carrer de Tetuan
  • Carrer de Fra Luis de León
  • Carrer de Catalunya
  • Carrer de Francesc Milans
  • Carrer d’Altafulla
  • Carrer de Llauder (tram entre carrer d’Iluro i ronda de la República)
  • Camí Ral
  • Carrer de Javier Castaños (tram entre carrer d’Iluro i ronda de la República)
  • Carrer de Sant Cugat (tram entre carrer d’Iluro i ronda de la República)
  • carrer de la Unió

De pagament: 109 places

  • Carrer de Sant Joaquim
  • Carrer de Sant Josep Oriol
  • Solar entre el carrer d’en Palmerola i el carrer de Deu de Gener
  • Carrer d’Iluro (tram entre carrer de Sant Benet i el Camí Ral)
  • Carrer de Llauder (tram entre el carrer de Cuba i el carrer d’Iluro)
  • Carrer de Sant Cugat (tram entre el carrer de Cuba i el carrer d’Iluro)
  • Carrer de Javier Castaños (tram entre el carrer de Cuba i el carrer d’Iluro)

ZONA 2:

De pagament: Tota la zona (110 places)

  • Avinguda de Jaume Recoder
  • Carrer de Cosme Churruca
  • Carrer de Lepant
  • Carrer de Germans Thos i Codina
  • Carrer de Federico Carlo Gravina

ZONA 3:

 De pagament: Tota la zona (173 places).

  • Solar de Can Maitanquis
  • Carrer de Jaume Balmes
  • Carrer de Damià Campeny

ZONA 4:

Lliures de pagament: tota la zona (171 places)

  • Carrer de Jaume Isern
  • Plaça dels Bous
  • Carrer del Carme
  • La Riera
  • Carrer del Parc
  • Passatge dels Sisternes
  • Ronda d’Alfons X el Savi
  • Plaça d’Espanya

 

DOCUMENTS ADJUNTS:  Plànol dels estacionaments en zona blava agost 2024

PUMSA amplia els punts de recàrrega de vehicles elèctrics als aparcaments

Són un total de 46 punts de recàrrega repartits entre els aparcaments de rotació i els de residents.

PUMSA ha instal·lat nous punts de recàrrega per a vehicles elèctrics fins arribar als 46 punts totals entre els aparcaments de rotació i els aparcaments per a residents que gestiona.

En el cas dels aparcaments municipals de rotació se n’han instal·lat 10 més dels existents, de manera que seran 22 els punts de recàrrega a l’abast de les persones usuàries: 4 a Plaça de les Tereses, 8 a la plaça de Granollers, 8 a l’Espai Firal – Parc Central i 2 a la plaça de Cuba. Aquests darrers de la plaça de Cuba estaran en funcionament en breu quan es completi la tramitació necessària.

Als aparcaments de residents s’han instal·lat 24 nous punts repartits en set aparcaments, que es posaran en marxa properament. Estan situats a l’aparcament de Carlemany, plaça de Gatassa, Euskadi, Rafael Estrany, plaça de Perú, parc del Palau i Vallveric.

Cada punt té una càrrega màxima de 22 a 3,7 Kw en funció del número de vehicles endollats als carregadors de l’aparcament. La tarifa és de 0,25 €/ Kw. i la càrrega i el pagament es fa a través d’una App.

L’estalvi d’emissió de CO2 a l’atmosfera assolit gràcies als carregadors elèctrics dels aparcaments de rotació al 2023 va ser de 90 Tn i es van fer 7.680 càrregues.

Més passes per una mobilitat més sotenible

Des del gener del 2019 PUMSA té signat un conveni de col·laboració amb Som Mobilitat, cooperativa de consum sense ànim de lucre que ofereix als seus socis una mobilitat elèctrica compartida. Els seus vehicles es poden estacionar i recarregar als aparcaments municipals de la plaça de les Tereses i plaça de Granollers.

PUMSA ha transformat el seu parc mòbil cap a un model sostenible (dues furgonetes i tres motos elèctriques) i les noves grues comporten millores a nivell mediambiental al ser vehicles EURO IV-D que minimitzen els valors d’emissió contaminants.

Aquestes i altres accions son les proposades al Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible, document bàsic per configurar les estratègies de mobilitat sostenible del municipi de Mataró alineat amb la mitigació del canvi climàtic i la qualitat de l’aire.

 

Més informació:

PUMSA tanca l’exercici 2023 amb un resultat positiu de 272.777 €

PUMSA és una empresa municipal de l’Ajuntament de Mataró, que li té encomanats diversos encàrrecs per a la prestació de serveis municipals. Concretament, actua en els àmbits de desenvolupament de diversos sectors urbanístics de la ciutat, de la mobilitat, de la gestió de l’habitatge municipal i del manteniment del seu parc immobiliari.

 

Sector Iveco-Renfe. Foto: PUMSA
Sector Iveco-Renfe. Foto: Romuald Gallofré

La Junta General de PUMSA va aprovar ahir dijous els comptes anuals de l’empresa municipal corresponents al darrer exercici. L’any 2023 PUMSA presenta uns resultats positius de 272.777 € (248.714 € al 2022).

A 31 de desembre de 2023 la plantilla de PUMSA era de 66 persones. La xifra de negocis ha estat de 7.928.624 €. En els diferents àmbits de la seva gestió, es destaquen les següents dades i actuacions:

Lloguers.- S’han facturat 4.367.701 € per aquest concepte. PUMSA gestiona el lloguer de 25 oficines, 28 locals i 16 naus, amb 34.242 m2 de sostre total i amb una ocupació de pràcticament el 100 %.

PUMSA gestiona també 2.102 places d’aparcament, 1.268 de les quals en 25 aparcaments per a residents i 834 en 4 aparcaments de rotació.

A més, PUMSA gestiona al tancament d’exercici un parc de 306 habitatges municipals (281 habitatges al 2022) , dels quals 134 habitatges són de protecció oficial, 126 de lloguer social, 33 de lloguer lliure (inclou els de la Borsa de Lloguer) encara que la renda està prop d’un 30 % per sota de preu de mercat, 6 de la SAREB i 7 per a persones reubicades per afectacions urbanístiques.

Mobilitat.- PUMSA té encomanada la gestió de la zona blava de Mataró (810 places), la grua i el dipòsit municipal, els aparcaments per a residents i els aparcaments de rotació. Les 834 places de rotació estan situades als aparcaments de plaça de Cuba, plaça de les Tereses, Espai Firal – Parc Central i plaça de Granollers. En diversos aparcaments ja s’han habilitat les instal·lacions per a la recàrrega de vehicles elèctrics.

Pel servei de la zona blava s’han obtingut uns ingressos d’1.133.906 €, un 3,4%  més que l’any 2022.

Pels serveis de la grua municipal i el dipòsit de vehicles PUMSA ingressa íntegrament a l’Ajuntament les taxes derivades d’aquest servei i li factura, així mateix, les despeses ocasionades per la seva prestació.

Urbanisme.- Com a administració actuant en nom de l’Ajuntament, PUMSA ha intervingut en el desenvolupament urbanístic de diversos sectors de la ciutat amb una inversió d’1.343.328 € (864.138 euros al 2022). Aquestes són les actuacions més rellevants:

  • Al desembre de 2023 al sector de “El Rengle” va finalitzar la urbanització de la zona verda amb un cost de 449.242 €.
  • En el sector “Iveco-Renfe/Farinera” al gener de 2024 es van iniciar les obres d‘urbanització per a la instal·lació del TubVerd -per on passarà la canalització de fred i calor- que ha de discórrer per la banda de mar de l’avinguda del Maresme, des de la Porta Laietana fins a la ronda de Barceló, i donarà servei a tot el nou sector d’Iveco-Renfe així com a l’edifici de la Torre Barceló. Les obres es van adjudicar per 1.829.019€ i tenen un termini d’execució d’11 mesos.
  • A l’octubre de 2023 es van iniciar les obres per a les electrificacions de la “Torre Barceló” i de la plaça de Joan Fiveller, per 316.966 € i 103.115 €, respectivament. En ambdós casos amb una durada de les obres de 9 mesos.
  • Al gener de 2024 van finalitzar les obres d’un tram pendent del projecte d’urbanització de l’àmbit Estació Depuradora (EDAR)- Centre Integral de Valorització de Residus, amb un cost de 89.898 €.
  • A l’àmbit de Vallveric s’han lliurat ja a finals del 2023 el Projecte d’Urbanització -contractat a una enginyeria externa-, i el Projecte de Reparcel·lació -contractat a un despatx extern-.

La direcció facultativa de totes les esmentades obres la realitzen el propis tècnics de PUMSA.

Habitatge.- PUMSA gestiona el parc d’habitatges municipal de 306 habitatges al tancament d’exercici.

Cal destacar que al novembre de 2023 s’han lliurat set pisos i set places d’aparcament situats al carrer de Narcís Monturiol, 30-32 adquirits per PUMSA, que han suposat una inversió d’1.367.631 euros. Aquests habitatges, de 65 m2 de superfície útil més terrassa i dues habitacions, disposen de la qualificació provisional de protecció pública i es destinaran al lloguer.

També al mes de novembre de 2023 PUMSA va signar escriptura pública de constitució d’un dret de superfície a 75 anys a favor de Fundació Privada Salas sobre una finca situada al carrer de Cosme Churruca,11, amb la finalitat de construir, explotar i gestionar per part de l’adjudicatària un edifici d’habitatges en règim de lloguer de protecció oficial, amb un màxim de 66 habitatges i un local d’equipament que s’entregarà a l’Ajuntament de Mataró.

Manteniment del patrimoni.- PUMSA efectua el manteniment del parc d’habitatges municipal i de les oficines, locals, naus i aparcaments de la seva propietat.

El preu públic per carregar els vehicles elèctrics als aparcaments municipals de PUMSA s’aplicarà a partir de l’1 d’abril

L’objectiu és potenciar l’increment de punts de recàrregues, la innovació i el manteniment de la infraestructura i ajudar a gestionar la demanda fomentant un ús més eficient del servei. Està previst que el primer semestre d’aquest any s’instal·lin cinc nous punts.

Actualment hi ha 12 punts repartits en tres aparcaments: plaça de les Tereses, plaça de Granollers i Espai Firal – Parc central. A partir de l’1 d’abril, el servei deixa de ser gratuït i passa a aplicar-se el preu públic amb una tarifa de 0,25 € per kwh.

Cada aparcament disposa de 4 punts de càrrega amb les següents característiques:

  • Càrrega màxima de 22 a 3,7 kwh en funció del número de vehicles endollats als carregadors de l’aparcament.
  • Forma de pagament: amb targeta bancària per temps o per kwh a través d’una app que t’avisa quan la càrrega ha finalitzat.
  • Tarifa: 0,25 euros per kwh. Per afavorir la rotació, quan la càrrega ha finalitzat la tarifa passa a ser de 0,0300 € / minut.

Més informació del servei i el seu ús:

Els cins nous punts que s’instal·laran estaran ubicats a la plaça de Granollers (2), a l’Espai Firal-Parc Central (2) i a la plaça de Cuba (1).

El Consell d’Administració de PUMSA aprova el nomenament del nou gerent de l’empresa municipal

Miquel Bagudanch Gené, amb una àmplia trajectòria professional en el sector públic, s’incorporarà com a nou gerent el mes d’abril a Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA).

Miquel Bagudanch Gené Miquel Bagudanch Gené

El Consell d’Administració de PUMSA, en la reunió celebrada el passat dilluns 19 de febrer, va aprovar el nomenament de qui serà el nou gerent de la societat municipal.

Miquel Bagudanch, format en Ciències Econòmiques i Empresarials, és expert en la gestió pública, l’econòmica i d’equips i lideratge.

En els més de 20 anys d’experiència, ha estat gerent de Gramepark, SA i de Prat Espais, SLU, dues empreses municipals de Santa Coloma de Gramanet i del Prat de Llobregat respectivament.

Comunicat en defensa de l’interès públic en resposta a la demanda interposada a causa del canvi de model de negoci d’El Corte Inglés

  1. L’Ajuntament de Mataró lamenta que El Corte Inglés hagi abandonat l’interès públic que va adquirir amb la compra, mitjançat concurs públic, de la finca de l’Illa de Can Fàbregas i de Caralt per aixecar un equipament comercial i un aparcament de 839 places a Mataró.
  2. L’empresa municipal PUMSA ha rebut una demanda d’El Corte Inglés a través de la qual l’operador comercial sembla que pretén recuperar una inversió de més de 24 milions que va fer fa més de 15 anys mitjançant un contracte de compra-venda a través del qual va signar el seu compromís de millorar l’oferta comercial i la mobilitat al centre de la ciutat, a la vegada que acordava col·laborar amb la promoció econòmica i la rehabilitació de patrimoni.
  3. El Corte Inglés ha tingut l’oportunitat de construir des del 2012 i ha cercat sempre una excusa per demorar la seva responsabilitat. És més, en els darrers anys ha cercat el vistiplau de l’Ajuntament amb la intenció de vendre-li la finca a tercers, que estan disposats a invertir a l’Illa de Can Fàbregas al preu del mercat actual. L’Ajuntament ha estat obert sempre a col·laborar-hi.
  4. La reconstrucció de la fàbrica protegida de Can Fàbregas i de Caralt als terrenys propietat d’El Corte Inglés mai ha estat un impediment tècnic perquè es pogués tirar endavant el projecte de la locomotora comercial i molt menys perquè es pogués construir al subsòl l’aparcament en aquest àmbit. Recordem que la finca té 9.629 m2 i que Can Fàbregas ocuparia menys del 5% de la superfície del solar.
  5. El Govern municipal està convençut que a l’origen d’aquesta demanda hi ha el canvi del model de negoci d’El Corte Inglés, una empresa en plena transformació que va iniciar fa uns anys la venda d’actius immobiliaris que va considerar com a no estratègics a tota Espanya i que ha presentat públicament un Pla estratègic 2021-2026 amb l’objectiu d’obtenir noves fonts ingressos i una major solidesa empresarial.
  6. Sempre en defensa de l’interès públic general, l’empresa municipal PUMSA ha presentat una declinatòria al jutjat perquè l’assumpte sigui substanciat al contenciós administratiu i també està estudiant complementàriament la presentació d’una demanda de reconvenció per l’incompliment del contracte per part de l’operador comercial.

 

 

Finalitzades les obres de la nova rotonda de l’avinguda del Maresme a l’altura del Cargol

L’actuació contribueix a pacificar el trànsit eliminant recorreguts innecessaris, perquè facilita els moviments en totes les direccions.

 

L’execució de les obres de la nova rotonda ha anat a càrrec de l’Ajuntament, mentre que el projecte havia estat redactat per la Generalitat de Catalunya. Les dues administracions van signar el 2019 un conveni per a la cessió de la carretera N-II al municipi que, entre altres acords, contemplava la construcció d’aquest giratori a l’altura del Cargol.

La nova rotonda se situa a la intersecció entre l’avinguda del Maresme i el carrer de Sant Felicià. L’objectiu de les obres era contribuir a pacificar el trànsit a l’àmbit. En aquest sentit, el nou giratori ofereix una solució més adequada i segura als moviments d’entrada i sortida dels vehicles: facilita l’accés al pas soterrat del Cargol des del sentit Girona, la sortida d’aquest pas cap a Girona, el canvi de sentit de circulació venint de l’estació, i ha permès eliminar els semàfors de Sant Antoni, Sant Felicià i Balmes.

També s’ha reurbanitzat el carrer de Sant Felicià com a plataforma única, guanyant espai per als vianants i donant continuïtat al passeig de vianants entre la plaça de Miquel Biada i el carrer de Sant Antoni. La parada d’autobús i la zona de càrrega i descàrrega s’han traslladat a la vorera al costat de la calçada de l’avinguda Maresme. La urbanització també ha contemplat un tram de carril bici que permetrà connectar en el futur amb l’EuroVelo 8.

Les obres, que van començar el març de 2023 i han finalitzat al gener, han tingut un cost de 641.800 € (IVA inclòs) que s’ha finançat en part amb ajuts del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia (PRTR) i la Unión Europea – NextGenerationEU.

Transformació de l’avinguda del Maresme i la façana marítima

L’alcalde, David Bote, ha visitat avui la rotonda i els seus entorns, així com les obres d’ampliació del TubVerd que les empreses municipals PUMSA i Aigües de Mataró estan realitzant en aquests moments a l’avinguda del Maresme, en aquest cas entre la Porta Laietana i la ronda de Barceló.

Les dues actuacions s’emmarquen en la transformació de l’avinguda del Maresme i la seva pacificació com a via urbana. Les obres del TubVerd formen part  del desenvolupament urbanístic del sector Iveco – Renfe/Farinera, que permetrà obtenir una nova façana marítima entre el carrer d’Isaac Peral i l’estació del tren.

Les obres d’ampliació del TubVerd consisteixen en l’obertura d’una rasa de gairebé 800 metres de llargada, 4 metres d’amplada i fins a 4 metres de profunditat per on passarà la xarxa urbana de fred i calor. Aquesta ampliació donarà servei a tot el nou sector d’Iveco- Renfe/Farinera així com a l’edifici de la Torre Barceló.

Aquests treballs van començar el 15 de gener i duraran fins a final d’any. PUMSA inverteix en els enderrocs i la rasa 2.211.902,99 € (IVA inclòs), que finançaran els propietaris del sector Iveco – Renfe/Farinera, mentre que Aigües de Mataró, S.A. instal·larà la canonada per un import d’1.431.011,81 € (IVA inclòs). Les obres del TubVerd han rebut també finançament del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia (PRTR) i la Unión Europea – NextGenerationEU.

 

 

 

Mataró comença la transformació de l’avinguda del Maresme amb l’ampliació del TubVerd

El 15 de gener començaran les obres per a la instal·lació del TubVerd que ha de discórrer per la banda de mar de l’avinguda del Maresme, des de la Porta Laietana fins a la ronda de Barceló. Els treballs duraran onze mesos.

Afectacions inicials a l’avinguda del Maresme

L’actuació consisteix en l’obertura d’una rasa de gairebé 800 metres de llargada, 4 metres d’amplada i fins a 4 metres de profunditat per on passarà la canalització de fred i calor del TubVerd. Aquesta ampliació de la xarxa donarà servei a tot el nou sector d’Iveco- Renfe/Farinera així com a l’edifici de la Torre Barceló.

Aquesta obra és el primer pas per aconseguir la pacificació de l’avinguda del Maresme i convertir-la en una via més urbana, i s’emmarca en la transformació urbanística del sector Iveco – Renfe/Farinera.

Prèviament, es faran els enderrocs del paviment actual del tram a la banda muntanya, tots els encreuaments dels serveis afectats i s’aprofitarà per portar les línies de mitja tensió a la Torre Barceló. Al llarg dels propers onze mesos d’obres, i per minimitzar les afectacions al  trànsit rodat i de vianants, els treballs es faran per fases i trams.

Primeres afectacions

Les primeres actuacions començaran el 15 de gener. Consistiran a enderrocar la vorera situada a l’altura de la benzinera i els antics tallers de l’empresa Casas, la mitjana lateral que separa l’avinguda del Maresme del polígon de Balançó i Boter, i el paviment del davant de la Farinera. Les afectacions inicials a la mobilitat seran les següents:

–           El carril lateral de servei situat a la banda muntanya de l’avinguda del Maresme queda anul·lat, no s’hi podrà aparcar ni efectuar maniobres de càrrega i descàrrega de mercaderies. Es garantirà l’accés als guals i s’habilitaran noves zones de càrrega i descàrrega a la ronda de Josep Irla i el carrer de l’Ictíneo.

–           Es garantirà sempre la circulació de vehicles en els dos sentits de la marxa. Durant la primera fase, aproximadament fins a mitjan febrer, hi haurà tres carrils operatius en la major part del tram afectat per les obres, dos en sentit Girona i un en sentit Barcelona. Entre la ronda de Josep Irla i el carrer de l’Ictíneo hi haurà dos carrils en sentit Barcelona: un arribarà a la Porta Laietana i l’altre es desviarà cap a l’interior de la ciutat a través del polígon de Balançó i Boter.

–           Els vianants no podran anar per la banda de mar de l’avinguda del Maresme. Hauran de creuar el carrer i circular per la banda muntanya.

Un cop fets els enderrocs, el trànsit es desplaçarà a la banda muntanya de l’avinguda, mentre que els treballs d’instal·lació del TubVerd ocuparan els carrils de la banda mar.

Les obres aniran a càrrec de PUMSA, com a administració actuant del sector Iveco- Renfe/Farinera, i d’Aigües de Mataró per la instal·lació del TubVerd. PUMSA ha adjudicat els enderrocs i la realització de la rasa per 2.211.902,99 € (IVA inclòs) a l’empresa Obres i Serveis Roig S.A, import que finançaran els propietaris del sector Iveco – Renfe/Farinera. Per la seva part, Aigües de Mataró, S.A ha adjudicat la instal·lació de la canonada a l’empresa Acsa Obras e Infraestructuras, SAU per un import d’1.431.011,81 € (IVA inclòs).

Quan finalitzin els treballs d’instal·lació del TubVerd PUMSA seguirà el procés  d’urbanització del sector Iveco – Renfe/Farinera, començant per l’avinguda del Maresme fins completar la urbanització de la resta del sector.

La nova façana marítima

El desenvolupament urbanístic del sector Iveco-Renfe/Farinera permetrà obtenir una nova façana marítima entre el carrer d’Isaac Peral i l’estació del tren, tot complementant la transformació que s’està duent a terme als àmbits del Rengle, ronda de Barceló, Pla Especial del Port, Cafè de Mar, Cooperativa Agrària i fàbrica Cabot i Barba.

Es tracta d’un sector d’usos mixtes, residencial i terciari, amb tres equipaments: l’edifici catalogat de “La Farinera”, una altra àrea d’equipament de 2.744 m2 i un tercer més petit de 1.390 m2. La nova edificació s’alinea a la nova xarxa viària en volumetries senzilles de blocs lineals de 7 plantes i puntualment amb torres de 15 plantes amb una distribució que permet la permeabilitat mar-muntanya. Està previst que en aquest sector s’hi construeixin un màxim de 729 habitatges: 160 de protecció oficial, 75 de preu concertat i 494 de privats. També es preveuen espais d’ús públic en superfície al voltant dels edificis.

Més informació de l’estat de les obres