A partir de l’1 de Juny, els pagaments de la zona blava de Mataró es podran fer amb l’app Blinkay
PUMSA ha adjudicat a l’empresa Integra la gestió del software dels serveis de grua i zona blava. Aquest fet implica que, a partir de l’1 de juny, les persones usuàries de la zona blava tindran a la seva disposició una nova app, Blinkay, si opten per fer els pagaments amb el mòbil. El canvi d’empresa adjudicatària no afecta a la resta de formes de pagament, en metàl·lic o amb targeta en els parquímetres.
Els parquímetres incorporaran informació sobre com descarregar la nova app mitjançant un codi QR. També es pot fer buscant-la a través de la Play Store o l’App Store. La nova aplicació de pagament funciona de manera similar a la resta que existeix al mercat, donant-te d’alta com a pas previ per poder utilitzar-la. Blinkay no demana cap saldo inicial per començar a operar ni s’han de fer recàrregues de diners. L’app opera en aquests moments com a plataforma de pagament de l’estacionament a altres municipis com Barcelona, Badalona, Montgat, La Garriga, Palamós, Pals o L’Estartit.
El sistema de gestió de la zona blava de Mataró permet treballar amb diferents operadors per fer els pagaments, però de moment cap altra empresa diferent a la nova adjudicatària ha sol·licitat poder fer-ho. Els pagaments de la zona blava des del mòbil es podien fer fins ara amb l’app ElParking, l’aplicació de l’anterior adjudicatària. Les persones que tinguin saldo pendent amb aquesta app i decideixin no continuar utilitzant-la poden contactar amb l’empresa enviant un correu electrònic a soporte@elparking.com per recuperar l’import no utilitzat i gestionar la baixa si és el cas.
Un 23 % dels pagaments via mòbil
De les 590.275 operacions de pagament de la zona blava a Mataró que es van registrar al 2020, el 23% (137.857 operacions) es van fer des del mòbil, un sistema segur i que permet pagar l’import exacte del temps de durada de l’estacionament.